Search This Blog

Monday, May 25, 2015

பழங்கால ஜப்பானிய மற்றும் தமிழ் மொழி அவற்றிற்கிடையேயான ஒற்றுமைகள்

டோக்கியோவில் 23.08.1919 இல் பிறந்த சுசுமு ஓனோ அவர்கள் பழங்கால ஜப்பானிய மற்றும் தமிழ் மொழி ஆகியவற்றை ஆராய்ந்து அவற்றிற்கிடையேயான ஒற்றுமைகளை வெளிக்கொணர்ந்தவர். 1943ம் ஆண்டில் டோக்கியோ பல்கலைக்கழகத்தில் பட்டம் பெற்றவர். 1944ல் டோக்கியோ பல்கலைக்கழகத்தில் பணிபுரியத் தொடங்கினார். 1952 ஆம் ஆண்டு காக்சுயின் பலைகலைக்கழகத்தில் துணைப்பேராசிரியராகப் பணியில் உயர்ந்தார்.அந்தப் பணியுடன் டோக்கியோ பல்கலைக்கழகத்தில்1953 இல் விரிவுரை நிகழ்த்தியுள்ளார். 1960 இல் காக்சுயின் பல்கலைக்கழகத்தில் பேராசிரியராகப் பணியுயர்வு பெற்றுத் தொடர்ந்து அங்குப் பணிபுரிந்தார்.
பதின்மூன்றாம் நூற்றாண்டில் எழுதப்பட்ட ஒரு பழஞ்சுவடியை ஆராய்ந்து இவர் வெளியிட்டதைச் ஜப்பானிய அறிஞர்கள் போற்றி இவருக்கு முனைவர் பட்டம் வழங்கினர். இந்த ஆய்வு 1950 இல் ஓர் ஆராய்ச்சி இதழில் வெளிவந்துள்ளதாக அறிஞர் பொற்கோ குறிப்பிடுவார். கியோட்டோ பல்கலைக்கழகம் வழியாக இவர் முனைவர் பட்டம் பெற்றவர்(1952). சுசுமு ஓனோ பழஞ்சுவடிகளை ஆராய்வதில் பேரறிவு பெற்றவர். சொல்லாராய்ச்சி, அகராதிகளில் ஈடுபாடு உடையவர்.இவர் மேற்பார்வையில் உருவாக்கப்பட்ட ஜப்பானிய அகராதியின் படிகள் ஜப்பானில் பல்லாயிரக்கணக்கில் விற்கப்பட்டன.1981 இல் இவர் வேறொரு அறிஞருடன் இணைந்து உருவாக்கிய ஜப்பானிய ஒருபொருட் பன்மொழி அகராதி ஓர் ஆண்டில் இலட்சம் படிகள் விற்றனவாம்.
"ஜப்பானிய மொழியின் தோற்றம்" என்ற ஒரு நூலை உருவாக்கி 1957 இல் வெளியிட்டவர். இந்த நூல் ஐந்து இலட்சம் படிகள் விற்றனவாம்.இந்த நூலின் வருகைக்குப் பிறகு ஜப்பான்மொழி பற்றி அறியும் வேட்கை ஜப்பானியர்களுக்கு உருவானது.
ஓனோ அவர்கள் பதினொரு ஆய்வு நூல்களை வெளியிட்டவர். ஏழு நூல்களைப் பிற அறிஞர்களுடன் இணைந்து பதிப்பித்துள்ளார். நூற்றுக்கும் மேற்பட்ட ஆய்வுக் கட்டுரைகளை எழுதி வெளியிட்டுள்ளார். பேராசிரியர் சிங்கிச்சி காசிமொத்தோ அவர்களின் மேல் சுசுமு ஓனோ அவர்களுக்கு நல்ல ஈடுபாடு உண்டு.அவர் வழியாகவே ஜப்பானிய மொழியாராய்ச்சியில் ஓனோ அவர்கள் ஈடுபட்டார்.ஆய்வு ஈடுபாடும் மொழிப்புலமையும் கொண்ட ஓனோ அவர்கள் மொழிவரலாற்று ஆய்வு,இலக்கண ஆய்வு,தொன்மையான ஜப்பானிய இலக்கிய ஆய்வுகளில் நல்ல ஈடுபாடு உடையவர்.
1957ல் அவர் ஜப்பானிய மொழியின் மூலத்தை ஆராயத் தொடங்கினார். அவர் ஜப்பானிய மொழியைக் கொரியன் அய்னு மற்றும் அசுடுரேனேசியன் மொழிகளுடன் ஒப்பிட்டுப் பார்த்தார். அந்த மொழிகளுடன் எந்த மரபு சார் தொடர்புகளும் அவரால் வெளிக்கொணர முடியவில்லை. இப்போது இவர் கவனம் திராவிட மெழிகளின் மீது பதிந்தது. பேராசிரியர் இமென்யு மற்றும் பொன். கோதண்டராமன் இவர்களின் தூண்டுதலால் இவர் ஜப்பான்-தமிழ் மொழியை ஆராயத் தொடங்கினார்.
இரண்டாம் உலகப் போரின் பொழுது கல்வித்துறைக்கு மிகப்பெரிய பங்களிப்புச் செய்ததையும் நாம் கவனத்தில் கொள்ளவேண்டும்.டோக்கியோ காக்சுயின் பல்கலைக்கழகத்தில் பேராசிரியர் பணியாற்றிய சுசுமு அவர்கள் மொழிக்கல்வி உள்ளிட்ட பல ஆய்வுகளைச் செய்தவர்.தமிழ் மொழிக்கும் ஜப்பானிய மொழிக்கும் உள்ள உறவை 30 ஆண்டுகளாக ஆய்வு செய்து 1999 இல் தம் ஆய்வை நூலாக வெளியிட்டார். ஜப்பானிய மொழியில் வெளிவந்த அந்நூல் 20 இலட்சம் படிகள் விற்பனை ஆயின (நாம் நூல்களை அச்சிட்டுவிட்டு நூலகத்துறையின் ஆணைக்கு ஆண்டுக்கணக்கில் காத்துக்கிடப்பதை எண்ணி வருந்துக).
தமிழ் படிக்கத் தமிழகத்திற்கு வந்த சுசுமு ஓனோ அவர்கள் சென்னைப் பல்கலைக்கழகத்தில் பேராசிரியர் பணிபுரிந்த முனைவர் பொற்கோ அவர்களிடம் முறையாகத் தமிழ் கற்றார். பின்னர் இரண்டு பேராசிரியர்களும் இணைந்து பல்வேறு ஆய்வுகளைச் செய்தனர்.1980 ஆம் ஆண்டுக்குப் பிறகு மிகச்சிறந்த ஆய்வு முடிவுகளை வெளியிடும் அளவிற்குச் சுசுமு ஓனோ அவர்களுக்குத் தமிழ் - ஜப்பானிய மொழி உறவு பற்றிய உண்மைகள் வெளிப்படத் தொடங்கின.
1979 ஆம் ஆண்டு அக்டோபர் மாதம் ஜப்பானிய மாந்தவியல் கழகத்தின் சார்பில் "ஜப்பானிய மொழிகளின் தோற்றம்" என்ற தலைப்பில் ஓனோ அவர்கள் டோக்கியோவில் உள்ள ஆசகி மண்டபத்தில் உரையாற்றினார்.ஆசகி இதழில் இக்கட்டுரை வெளியானது.தமிழ் ஜப்பானிய மொழிகுறித்து வெளிவந்த முதல் கட்டுரையாக பொற்கோ இதனைக் குறிப்பிடுகிறார்.கெங்கோ என்ற இதழிலும்1980ஜனவரி முதல் செப்டம்பர் வரை ஓனோ அவர்கள் தமிழ்-ஜப்பானிய உறவு பற்றி எழுதினார்.இதன் விளைவாகத் தமிழ்- ஜப்பானிய மொழி உறவு பற்றிஜப்பான் நாட்டில் ஒரு பரவலான அறிமுகம் ஏற்பட்டது.
ஆசகி என்ற நாளிதழில் வெளிவந்த கட்டுரை ஒன்றை ஜப்பானில் உள்ள இந்தியத்தூதரகம் சென்னைப்பல்கலைக்கழகத்தின் அந்நாள் துணைவேந்தர் முனைவர் தாமோதரனுக்கு அனுப்பியது.இதன்பிறகு துணைவேந்தரின் இசைவுடன் பொற்கோவும் ஓனோவும் இணைந்து தமிழ்- ஜப்பானிய மொழியாய்வில் ஈடுப்பட்டனர்.மடல்வழியாகஆய்வு முயற்சி நீண்டது.இந்த ஆய்வு பற்றி பொற்கோவுடன் கலந்துபேச ஓனோ அவர்கள் தனிப்பயணமாக 03.04.1980 இல் சென்னை வந்தார்.இரண்டு நாள் உரையாடலுக்குப் பிறகு ஜப்பான் திரும்பினார்.
தமிழ் ஜப்பானிய மொழித்தொடர்பு பற்றிய பல உண்மைகள் புரியத் தொடங்கியதும் ஜப்பானிய ஒலிபரப்பு நிறுவனம்(Nippon Hoso Kyokay) )கள ஆய்வுப்பணிக்கு உதவ முன்வந்தது. ஆசகி என்ற செய்தித்தாள் நிறுவனமும் உதவ முன்வந்தது.11.09.1980இல் ஜப்பானிலிருந்து களப்பணிக்குக் குழு புறப்பட்டது. ஒருமாத காலம் இந்தக்குழு தமிழகம் முழுவதும் சுற்றுப்பயணம் செய்து களப்பணியாற்றித் தகவல் திரட்டியது.கள ஆய்வை முடித்துக்கொண்டு திரும்பிய ஓனோ அவர்கள் தம் குழுவினருடன் சென்னைப் பல்கலைக்கழகத்தில் கலந்துரையாடினர்.பல்கலைக்கழக இசைவுடன் இந்தக் கலந்துரையாடலைச் ஜப்பான் என்.எச்.கே நிறுவனம் ஜப்பானிய தொலைக்காட்சிக்காகப் படம் எடுத்துக்கொண்டது.
தமிழகத்தில் களப்பணியில் கண்டுபிடிக்கப்பட்ட உண்மைகள், தரவுகள் யாவும் ஒழுங்குபடுத்தப் பட்டு 01.11.1980 இல் ஜப்பான் நாட்டில் ஒளிபரப்பானது. ஒன்றரைக் கோடிக்கும் அதிகமான மக்கள் இந்த நிகழ்ச்சியைக் கண்டு களித்தனர். மீண்டும் மீண்டும் ஒளிபரப்பப்பட்டன. தமிழ்மொழியுடனும் தமிழ்நாட்டுடனும் பலவகையில் தொடர்புகள் தங்கள் மொழிக்கு உள்ளது என்று உணர்ந்ததே ஜப்பானியர்களின் மகிழ்ச்சிக்ககுக் காரணம். இத்தகு பெருமைக்குரிய ஓனோவுக்கு மதுரையில் நடந்த உலகத்தமிழ் மாநாட்டுக்குச் சிறப்பு அழைப்பு அனுப்பத் தமிழக அரசு முடிவுசெய்தது.மாநாட்டின் பொது அரங்கில் இவர் கட்டுரை தமிழ் ஜப்பானியமொழிக்கு இடையிலான உறவு பற்றி படிக்கப்பட்டது.இந்து. எக்சுபிரசு உள்ளிட்ட ஏடுகள் புகழ்ந்து எழுதின.இவ்வாய்வு முடிவில் உடன்பாடு இல்லாமல் சில அறிஞர்கள் இருந்துள்ளமையையும் அறியமுடிகிறது.
12.09.1980 ஆம் ஆண்டு இந்து நாளிதழில் "தமிழ் ஜப்பானிய மொழியில் திராவிடமொழிகளின் செல்வாக்கு" பற்றிய ஒரு கட்டுரையை எழுதினார். ஜப்பானிய மொழிகளின் வேர்ச்சொற்கள் தமிழில் இணைவதை விளக்க ஐந்நூறு சொற்களைச் சான்றாகக் காட்டி வேறொரு கட்டுரையும் வரைந்தார். இவையெல்லாம் தமிழுக்கும் ஜப்பானிய மொழிக்கும் உள்ள உறவுகளை விளக்கும் வகையில் அமைந்திருந்தன.இக்காலத்தில் "உயிரிடைப்பட்ட வல்லொலிகள்" என்ற தலைப்பிலும்,"மொழிமுதல் சகரம்" என்ற தலைப்பிலும் இவர் உருவாக்கிய ஆய்வுரைகள் சிறப்புடையனவாகும்.
ஓனோ அவர்கள் தமிழ் ஜப்பானிய உறவு பற்றிய தம் ஆய்வுகள் குறித்துத் திராவிட மொழிகளைப் பற்றி நன்கு ஆராய்ந்த எமனோ,பர்ரோ அவர்களின் கருத்தறிய விரும்பினார். அதன்பொருட்டு அமெரிக்கா சென்று எமனோ அவர்களைக் கண்டு உரையாடினார்.எமனோ அவர்கள் மிக மகிழ்ந்து இவ்வாய்வைப் பாராட்டினார்.1981ஆம் ஆண்டு நவம்பர் மாதம் ஓனோ அவர்கள் சென்னைப் பல்கலைக்கழகம் வந்து தம் ஆய்வைத் தொடர்ந்தார்."தமிழ் ஜப்பானிய ஒலி ஒப்புமை" என்ற ஒரு நூல் எழுதித் தம் ஆய்வை உலகிற்கு வழங்கினார்.
சென்னைப் பல்கலைக்கழகத்தில் ஆய்வுக்கு வந்தபிறகு பொற்கோ அவர்களின் நெறிப்படுத்தலில் பல வகையில் தம் ஆய்வுப்பணிகளை வரன்முறைப்படுத்தி ஈடுபட்டார். மொழி ஒப்பியல் வரலாற்றுக்கொள்கைகளை ஊன்றிப் படித்தார்.திராவிடமொழியியலில் வெளிவந்த நூல்களைக் கற்றார். ஆழமாகத் தமிழ்மொழியையும் இலக்கண இலக்கியங்களையும் அறிந்தார்.
தமிழ்மொழிக்கும் ஜப்பானிய மொழிக்கும் மொழிக்கூறுகளில் ஒப்புமை இருப்பது போலவே இலக்கியப் பாடுபொருளிலும் ஒற்றுமை உள்ளதை உணர்ந்தார்..நம் சங்க இலக்கியங்கள் போலச் ஜப்பானிய மொழியில் மங்யோசு என்ற தொகை இலக்கியம் உள்ளது.இரண்டு தொகைகளிலும் பாடுபொருள் ஒற்றுமை உள்ளது.தமிழ் ஜப்பானிய உறவுக்கு ஒலி அமைப்பு, சொல் அமைப்பு,சொற்றொடர் அமைப்பு ஆகியவற்றையும் தொல் இலக்கியங்களையும் சார்ந்து ஆய்வை வளர்த்துள்ளார்.ஒலியாலும் பொருளாலும் ஒப்புமை உடைய நானூறு சொற்கள் அடையாளம் காணப்பட்டுள்ளன.
(எ.கா)
நம்பு- நமு
யாறு- யற
நீங்கு-நிகு
உறங்கு-உரகு
கறங்கு-கரகு
அகல்-அகரு
அணை-அண
கல்-கர
எனச் சொல் ஒற்றுமை உள்ளன. சுசுமு ஓனோ அவர்கள் ஜப்பானிய அரசின் பரிசும் பாராட்டும் பெற்றவர்.
இலங்கைப் பேராசிரியர்கள் முனைவர் சண்முகதாசு,பேராசிரியர் மனோன்மணி சண்முகதாசு ஆகியோரும் சுசுமு ஓனோ அவர்களுடன் இணைந்து பணிபுரிந்துள்ளனர்.மொழியியல் ஆய்வில் வல்ல பேராசிரியர் அ.சண்முகதாசு அவர்களும் பண்பாட்டு ஆய்வுகளில் சிறந்த அவர்மனைவி மனோன்மணி அவர்களும் ஓனோ அவர்களின் ஆய்வுக்குப் பல வகையில் உதவியவர்கள். தமிழகத்தில் கொண்டாடப்படும் பொங்கல் திருவிழாவைப் போலச் ஜப்பானில் அறுவடைத் திருவிழா நடைபெறுவதை எடுத்துரைத்தவர் சுசுமு ஓனோ அவர்கள்.தமிழர்களின் திருவிழாவான பொங்கலைப் பற்றி ஆராயத் தொடங்கினார்.பொங்கலை ஒத்த அதே நாளில் ஜப்பானில் ஒரு விழா நடைபெறுகிறது.அதனைச் சிறிய புத்தாண்டு(Koshogatsu )என்பர்.விழா நாளில் கொங்கரா எனக் குரல் எழுப்புவர். எனவே இதனைக் கொங்கரா என்பர்.தமிழ்நாட்டுப் பொங்கலுக்கும் ஜப்பானிய கொங்கராவிற்கும் மொழிவகையிலும் பண்பாட்டு வகையிலும் தொடர்பு உண்டு என்பதை உணர்ந்தார். 1982 இல் தமிழகத்துப் பொங்கல் விழாவைக் கண்டு இது ஜப்பானில் கொண்டாடப்படும் பொங்கலுடன் நெருக்கமாக உள்ளதைக் கண்டு வியந்தார். நான்கு நாள் நடைபெறும் விழாக்களும் ஜப்பானில் நடைபெறும் விழாவும் எந்தவகையில் ஒற்றுமையுடையன எனக் கண்டு புலமை இதழில்(1981 டிசம்பர்) எழுதினார்.பழைனவற்றைக் கழித்தல்,சிறுபறை முழக்கல், அரிசியிட்டுப் பொங்கலிடுதல், வாசற்பொங்லன்று காக்கைக்குச் சோறிடல், கொங்கரோ கொங்க என்று கூவுதல் ஆகிய நிகழ்வுகள் ஜப்பானில் நடைபெறுகிறதாம். மாடுகளுக்கு நாம் உணவு ஊட்டுவதுபோல் ஜப்பானில் சில பகுதிகளில் குதிரைக்கு உணவு ஊட்டுவது உண்டாம்.
தமிழுக்கும் ஜப்பான் மொழிக்கும் இடையில் இலக்கிய,இலக்கண,கல்வெட்டு,நாட்டுப்புறவியல் செய்திகளுடன் உள்ள உறவையும் வெளிப்படுத்தியவர். ஜப்பானின் யாயோய் கல்லறைகளுடன் தென்னிந்தியா மற்றும் இலங்கையிலுள்ள (கி.மு. 1300300) காலப்பகுதி கல்லறைகளுடன் ஒப்பிட்டு அவர் ஆராய்ச்சிகளை மேற்கொண்டார். 1990 களின் முற்பகுதியில் வெளியிடப்பட்ட அவரின் ஆய்வுமுடிவுகள் இரு பண்பாட்டுக்குமிடையில் இலக்கியம்,பண்பாட்டு நடைமுறைகள் உள்ளிட்டவற்றில் ஒற்றுமைத் தன்மைகள் வியக்கத் தக்க வகையில் இருந்ததை வெளிப்படுத்தின. இவருடைய பணியைப் பற்றி கமில் சுவலபில் அவர்கள் 1990 இல் சொன்னது : ஜப்பான் மற்றும் திராவிட மொழிகளின் ஒற்றுமையைத் தற்செயலானது என எளிதில் ஒதுக்கிவிட முடியாது. மற்றும் இது ஆழமான மரபு வழி ஒற்றுமையை நமக்குப் புலப்படுத்துகிறது. ஓனோவின் இந்த ஆராய்ச்சி ஒற்றுமையை மெய்ப்பிக்க முயற்சி செய்யும்.
சென்னையில் தங்கியிருந்தபொழுது அவர் எழுதி "உயிரிடை நின்ற வல்லினம்" என்ற கட்டுரை திராவிட மொழியியல் கழகத்தின் ஏட்டில் வெளிவந்தது.உலக அளவில் நடைபெற்ற பல்வேறு கருத்தரங்குகள் மாநாடுகளில் கலந்துகொண்டு தமிழ் ஜப்பானிய உறவுபற்றிய கட்டுரை படித்தவர்.தமிழகப்புலவர் குழு இவருக்குத் தமிழ்ச்சன்றோர் என்ற பட்டம் வழங்கிப் பாராட்டியுள்ளது.சென்னைப் பல்கலைக்கழகத்திற்குச் ஜப்பானிய மொழியைக் கற்பிக்க தில்லியிலிருந்து முனைவர் பாலாம்பாள் அவர்களை அழைத்துப் பணியமர்த்தம் செய்ததில் இவருக்குப் பங்கு உண்டு. 1999 இல் தமிழகம், இலங்கை, மலேசியா ஆகிய நாடுகளிலிருந்து தமிழியல் மற்றும் மொழியியல் அறிஞர்களைச் ஜப்பானுக்கு அழைத்துத் தமிழ் ஜப்பானியமொழி உறவு பற்றிப் பேசினார் இதில் பொற்கோ ஒருங்கிணைப்பாளர். பேராசிரியர்கள் அகத்தியலிங்கம், செ.வை. சண்முகம்,கி.அரங்கன், வ.ஞானசுந்தரம்,தங்க.மணியன் ஆகியோர் இந்தியாவிலிருந்தும்,சண்முகதாசு, மனோன்மணி சண்முகதாசு இலங்கையிலிருந்தும்,மணியன் கிருட்டினன், கந்தசாமி, குமரன் மலேசியாவிலிருந்தும் சென்றனர். இந்த ஆய்வரங்க உரைகள் தொகுக்கப்பட்டுச் ஜப்பானிய மொழியில் வெளிவந்தன.29 ஆண்டுகள் தமிழ் ஜப்பானிய ஆய்வில் தொடர்ந்து ஈடுப்பட்ட ஓனோ அவர்களைச் ஜப்பானிய மக்களும்,ஆய்வறிஞர்களும் போற்றி மதிக்கின்றனர்.
தமிழ்க் கல்வி நிறுவனங்கள், தமிழ்அறிஞர்களுடன் பேராசிரியர் சுசுமு ஓனோ நீண்டகாலத் தொடர்புகளைப் பேணிவந்தார். ஜப்பானிய மாணவர்கள் பலரைத் தமிழ் மொழியைக் கற்குமாறு அவர் ஊக்குவித்தார்.தமிழுக்கும் ஜப்பானுக்கும் உறவுப்பாலம் அமைத்தார். தமிழ் மொழிக்கும் ஜப்பான் மொழிக்கும் இடையில் நெருங்கியத் தொடர்பு உள்ளதைப் பல்வேறு சான்றுகள் வழியாக உலகிற்கு வெளிப்படுத்திய பேராசிரியர் சுசுமு ஓனோ அவர்கள் தம் 89 ஆம் அகவையில்14.07.2008 திங்கள் கிழமை டோக்கியோவில் இயற்கை எய்தினார்.அறிஞரை இழந்து தமிழுலகம் வருந்துகிறது.
டிஸ்கி 1 : இதுபற்றி ஜப்பான் டைம்ஸ் பத்திரிக்கையில் வந்த ஒரு கட்டுரை
டிஸ்கி 2 : சொற்கள், இலக்கணம், பொங்கல் திருவிழா, பெண்பார்க்கும் முறை என எல்லாமே இருமொழிகளிலும் ஒன்றாய் இருப்பதை வெறும் தற்செயல் என ஒதுக்கிவிட முடியாது. நிச்சயம் தொடர்பு இருக்க வேண்டும். இதில் நகைச்சுவை என்னவென்றால் இதுவரை தமிழ்பற்றி ஆராய்ந்து அதன் பெருமைகளைப் போற்றியவர்கள் வேற்றுமொழிக்காரர்களே!
.....

The Nine habits of the best managers according to Google’s HR boss

  • They give actionable feedback that helps their employees improve their performance.
  • They do not micromanage by getting involved in details that should be handled at other levels.
  • They show consideration for their employees as individuals.
  • They keep their team focused on its priority results/deliverables.
  • They regularly share with their team relevant information from their own manager and senior leadership.
  • They have meaningful discussions about career development with each member of their team at least once every six months.
  • They communicate clear goals for their team.
  • They possess the technical expertise required to effectively manage their team.
  • Their employees would recommend them to their colleagues.

Friday, May 22, 2015

APPENDICITIS ::



Appendicitis is an inflammation of the appendix, a 3 1/2-inch-long tube of tissue that extends from the large intestine. No one is absolutely certain what the function of the appendix is. One thing we do know: We can live without it, without apparent consequences.
Appendicitis is a medical emergency that requires prompt surgery to remove the appendix. Left untreated, an inflamed appendix will eventually burst, or perforate, spilling infectious materials into the abdominal cavity. This can lead to peritonitis, a serious inflammation of the abdominal cavity's lining (the peritoneum) that can be fatal unless it is treated quickly with strong antibiotics.



10 Healing Weeds That May Grow In your Backyard


1. Chickweed
Chickweed makes a nice bowl of salad and is rich in nutrients that nourish the lymph and glandular systems. It has the power to heal cysts, fever, and inflammation. It also works as a neutralizer for those with over-acidic systems and is beneficial for those with overgrowth of yeast and fatty deposits.
2. Dandelion
The often-hated dandelions can be a diuretic. They are rich in potassium which is often lost through excess urination. You can apply it externally to treat eczema and you can drink it as tea to treat arthritis and intestinal problems. Its leaves help regulate blood sugar.
3. Rosemary
According to a recent study this member of the mint family has been found to reduce risk of Alzheimer’s disease due to its carnosic acid. The oils in it have antifungal and antibacterial properties. It improves circulation in the brain so it is associated with remembrance.
4. Milkweed
Per the U.S. Department of Agriculture milkweed has been used by Native Americans as a contraceptive. You can treat and remove warts using this medicinal weed. It also contains chemicals called cardiac glycosides that may cause severe illness in humans.
5. Red Clover
Red clover weed offers the benefits of soy to menopausal women without any of the drawbacks. It’s an ingredient of traditional spring tonics that purifies and revitalizes the entire system. It has calcium and other useful compounds to treat bronchitis and other respiratory disorders.
6. Nettles
Nettles are well known for their healing properties, they provide huge benefits in arthritis, gout, asthma, hay fever, Alzheimer’s disease, and even baldness. It’s leaves contain several minerals including magnesium, calcium, iodine, and potassium. These leaves lose their sting when cooked. Try them in soup or steeped in tea. You can add them to egg dishes like any other herb.
7. Lavender
Lavender is derived from the Latin lavare which means “to wash.” It’s well loved for its fragrance, but also has anti-inflammatory and antiseptic properties. It was used as an antiseptic in the Middle East, Rome, and Greece and has been used to treat anxiety, insomnia, migraines, and depression.
8. Burdock
The root of the burdock plant is useful for healing, chop the roots and steep them in hot water for 15-30 minutes to make a tea. The natural diuretic burdock root has positive effects on hypertension and may reduce the risk of stroke and heart attack. The tea can also lower blood sugar, ease PMS symptoms, and you can use it topically to treat eczema and other skin irritations.
9. Sow thistle
Sow thistle has broad leaves and yellow flowers which make it look like a brother to dandelions, its health benefits are also similar to that of dandelions. Make a tea or eat it in a salad for treating inflammation and digestive upsets. It also works as an appetite stimulant.
10. Purslane
Purslane, also known as Portulaca oleracea, makes a healthy snack. It tastes sour and has a high content of omega-3 fatty acids. Use small portions of the weed in your food, too much can spoil your dish. Purslane has been used in Chinese medicine to treat infections.

Thursday, May 21, 2015

Why is Sex Sacred?

After twenty-five years of Tantric practice, the essential unity of sex and spirit seems so obvious to me that I almost forget the rest of the world doesn’t necessarily see it that way. The Sufi teacher Hazrat Inayat Khan said, "Love is the sign of Spirit," and in my mind this always included erotic love. Recently, when a friend invited me and my teaching partner to give a talk on Sacred Sexuality at his Church, I realized I would have to find a way to explain myself that would make sense to the uninitiated. Here is what I said.

Why is sex sacred? The dictionary defines sacred as "made or declared holy, dedicated or devoted exclusively to a use, purpose, or person worthy of reverence or respect." The word itself comes from the Latin, sacra meaning "sacred, holy, consecrated," that is, blessed or revered. The noun (singular) is sacrum, meaning a holy thing or place.
While patriarchal religions have defined sacred and spiritual as being separate from the body, from nature, and certainly from sex, the ancient roots of our language imply a different understanding. It is no coincidence that the word sacrum is also the anatomical term for the triangular bone at the base of the spine, the very place which Tantra tells us is the seat of the sleeping kundalini or Shakti energy. When aroused through Tantric practice, the kundalini rises up the spine to awaken the spiritual centers in the brain.

So our language suggests that once upon a time, Western Civilization understood the sacred nature of sex. This wisdom was lost during the Inquisition, in fact, one might say that this was the purpose of the Inquisition: To create a cultural shift from sex as sacred to sex as sinful, as the movie, Dangerous Beauty, beautifully demonstrates. Now it is time to return to the ancient wisdom of worshipping life rather than death. Or as we said in the sixties, "Make love, not war."

Sacred is understood differently in indigenous cultures where the concept of sacred is one of relationship rather than edict. In native cultures, humans, animals, plants, and especially the Earth herself are sacred because of we are all part of the Whole. No one and no thing have to be proven worthy to be considered sacred. All of creation is inherently sacred because it is part of the interconnected web of ecology that sustains life. In this worldview, Earth is not only seen as sacred but as a living being. Sacred is a kind of awareness, not a function of ego, of the logical mind, but more of an intuitive or direct awareness of patterns running through everything around us. This is sometimes called synchronicity, or the Tao. Here is another meaningful coincidence! It just so happens that tantric lovemaking turns on the "Right" Brain — that part of the brain that perceives patterns.

So we have two different ways of looking at the meaning of Sacred Sex which are totally complementary. Just as the love of the Mother and the love of the Father are complementary, the Western and the indigenous understanding of sacred are two sides of the same coin.


Sacred Sexuality, or Erotic Spirituality, as I prefer to call it, is a part of virtually every spiritual tradition around the world. In the last couple of decades elements of Tantra have been blended or fused with elements from Taoism, Native American, African, Christian, Pagan, and Jewish paths as a basis for re-visioning sexuality.

In the pre-Christian view, sex is sacred simply because it’s part of life. In the Christian view sex must be shown to be deserving of reverence. No problem! Here’s why it’s worthy!

  1. First, Sacred Sexuality, implies an awareness that sex is the inception of life, of all that is. Without the sexual act, none of us would exist — at least not as incarnate bodies. Sacred Sexuality acknowledges that our life force and our sexual energy originate from the same source. It’s an expression of awe and wonder that transcends any particular culture.


  2. Sex is sacred because of its role in bonding.  Mutually satisfying sexual exchanges naturally intensify bonding, but sex can take place without bonding if we’re careful to keep our hearts closed. Sex opens the heart only if we bring the energy up. The Tantric attitudes of slowing down, awakening all of the senses, tuning in to subtle energy, letting go of judgment and blame, expressing gratitude for the gift of life, and savoring the present moment are wonderfully supportive tools for intimate relating.

  3. To bond with someone is to form an enduring connection -- to feel a strong sense of mutual caring, intimacy, and appreciation. Bonding satisfies our need to belong and can occur in the absence of sex whenever a powerful shared experience creates a feeling of kinship. Not only is bonding critical to survival for many species, it supports health and happiness. People live longer and have fewer problems when they have a family-social-community context. Sex helps bring people together and keep them together. What else could motivate us to overcome the difficulties we encounter in intimate relating? Love making is more fun and more readily available than natural disasters, war, and other life threatening situations.
    Erotic energy works its magic far beyond the plant and animal level as well. Look at gravity! Gravity is the name we give to the force of mutual attraction that holds the cosmos together, but spiritual teachers throughout the ages have pointed out that magnetic pull is just another name for erotic love.

  4. Sex is sacred because of its role in accessing peak experiences of love, oneness, and healing. Humans have an innate need for peak experiences of bliss, merging, and ecstasy. We have a deep longing for the (re) union of sex and spirit, for union with the Divine. When we access expanded states of consciousness through sex we validate our intuitive sense that sex can be worship and that worship can be erotic. Tantra and other paths of Erotic Spirituality teach us to embrace and honor the body as a temple of Spirit, rather than trying to deny our natural sexual impulses.
So when we bless, purify, or honor the body as part of a sexual encounter, when we bond more deeply as a result of lovemaking, or when sexual union catapults us into higher consciousness, we make sex sacred.


 Dr. Deborah Taj Anapol, Ph.D

January


January-born people are going to be a little more conservative when it comes to actually hooking up with someone. But once they like someone, they'll be very persistent in making it happen. Those born in January have one of the kinkiest signs. You wouldn't think so, but they're right up there with November birthdays in terms of being freaky in bed.

February

February-born people are adventurers. They have a lot of passion, but you have to really work for it. Their heads are focused in causes and the bigger picture, but you really have to try to get them to connect emotionally. It's not that you can't connect emotionally, but you better be prepared to work for it.

March

March-born people love spending time in bed. Sex for them is very intense and bonded because they give their partner everything they have and often take sex to new heights of spirituality.

April

April-born people are very independent, so when they get involved with someone, they give their all. Sex with an April-born person is hot, intense, and very passionate because they're ruled by Mars, but once sex with them is over, it's really over. Their passion is huge but they often get tired of people really quickly.

May

May-born people want sex to be comfortable and sensual and warm. They love the act of sex itself. They want to make love on satin sheets in a gorgeously decorated room or not at all.

June

June-born people will want to try every position under the sun because they want to know everything about everything. They're not as intense as February-born people, but they're still intense. If you want someone to talk dirty to you, they've got you covered. If you try having phone sex with them, they will love you forever.

July

Sex with July-born people has to have a deep emotional component. They have to feel safe with someone and once they do, they will do anything to please their partner. They love to nurture people and make sure they're satisfied and have everything they need.

August

August-born people can either be extremely selfish or extremely generous. They'll want to make sure their partner has everything, or they'll sleep with someone and leave immediately. They hate being told what to do in bed, and their egos are easily bruised.

September

They're passionate but they're always in control of their emotions, so when it comes to sex, it'll take a lot to really get them to let go and have a great orgasm. They won't immediately throw themselves into sex, but if they have an emotional component there, there's nothing they won't do.

October

They want to paint a romantic, passionate picture, and tell you how it'll be and how you'll feel. Then once they tell you, they want to go very slow and make the experience last. They'll really take their time and linger and romance someone. October-born people might lack passion, but they make up for that with spot-on courting that leads up to romantic sex.

November

November-born people are the epitome of what passionate sex is. They need to possess their partners and want their partners to possess them and will make that happen. They will try every sex act imaginable just to say they've done it.

December

December-born people are very creative in bed. They love to create stories and role-play with partners. It's often hard to connect to them in a deeper way, but they'll make sex fun every single time.
From: Cosmopolitan

290 million year old human footprint



சாக்ரடீஸ்...


“கடவுள் என்பவர் யார்?” எனக் கேள்வி கேட்ட முதல் பகுத்தறிவாளர் சாக்ரடீஸின் சிறப்பு பகிர்வு...
சாக்ரடீஸ்-பள்ளி போய் படிக்காத, குளிக்க ஆர்வமே இல்லாத, அழுக்காடை அணிந்த வெண்மையான சிந்தனைக்காரர் அவர் .இளைஞர்களை சிந்திக்க சொல்லித்தூண்டினார் . மதம், கடவுள், அரசு, நம்பிக்கைகள் எல்லாவற்றையும் மனித சிந்தனையின் ஆய்வுக்குரியவை என்றார் .எல்லாவற்றின் புனிதத்தையும் கேள்வி கேட்க சொன்னார் .
ஒருவருடன் பேசும் பொழுது வாதத்தை கேள்விகள் மூலம் எழுப்பி உண்மையை உணரும் முறையை உருவாக்கினார் ;இளைஞர்கள் அவர் இருக்கும் இடம் தேடி கூட்டம் கூட்டமாக போனார்கள் .உன்னையே நீ அறிவாய் என பகுத்தறிவை வலியுறுத்தினார் .டெல்பி ஆலய அசரீரி நாட்டிலேயே அறிவாளி யார் என்கிற கேள்விக்கு சாக்ரடீஸ் என பதில் சொன்னதும்,அதற்கு இவர் ,"எனக்கு எதுவுமே தெரியாது என்று எனக்கு தெளிவாக தெரியும் அதுவே காரணமாக இருக்கலாம் "என்றார் .
தெருவின் ஊடாக பல கடைகள் வழியாக போனார் ;எதிலும் எதையும் வாங்கவில்லை ."ஏன் "எனக்கேட்டதற்கு ,"எத்தனை பொருட்கள் இல்லாமல் நிறைவான வாழ்வு வாழமுடிகிறது என சோதித்து பார்த்தேன் ."என்றார் .அவரின் பேச்சுக்களை பிளாட்டோ முதலிய சீடர்கள் தொகுத்தார்கள் .
அரசாங்க விருந்தில் ஒரு பிரமுகருக்காக சாக்ரடீஸ் வெகுநேரம் காத்திருந்தார் .அவர் வருகிற மாதிரி தெரியவில்லை ;கிளம்ப எத்தனித்தார் அவர் .,நண்பரோ ,"அவர் கோவித்துக்கொள்வார் .அரசாங்க பகை வேண்டாம் ."என்றதும் ,"அரசாங்கம் என்னை கைது செய்ய முடிவு செய்துவிட்டால் தானே காரணங்களை கண்டுபிடித்து கொள்ளும் ."என்றுவிட்டு வெளியேறினார் .மதநம்பிக்கையை கேலி செய்கிறார் ,இளைஞர்களை தவறான பாதைக்கு தூண்டுகிறார் என இவர் மீது அனிடஸ் என்ற அரசியல்வாதியும், மெலிட்டஸ் என்ற கலைஞனும்,லைகோன் எனும் மேடைப் பேச்சாளனும் வழக்கு தொடுத்தனர் .
வழக்கின் பொழுது மக்களை சிந்திக்க தூண்டியது தவறு என நான் ஏற்றுக்கொள்ள மாட்டேன் ;கடவுளை அப்படியே ஏற்றுக்கொள்வது தான் நாத்திகம் ;ஆராய்ச்சிக்கு உட்படுத்தி பார்ப்பது அன்று என வாதிட்ட சாக்ரடீஸ் மன்னிப்பு கேட்டால் விடுதலை தருவதாக சொன்னார்கள் .கம்பீரமாக மறுத்தார். .மரண தண்டனைக்கு ஆதரவாக 281 ஓட்டும்,எதிராக 220 ஓட்டும் விழுந்தன .சிரித்துக்கொண்டே ஏற்றுக்கொண்டார். தப்பித்து போக நண்பர்கள் ஏற்பாடு செய்ய முற்பட்ட பொழுது ,"எனக்கும் அரசாங்கத்துக்கும் ஒரு சமூக ஒப்பந்தம் உண்டு. அந்த அமைப்புக்குள் இருந்து கொண்டு தான் நான் கேள்வி கேட்பேன். அதை மீறி சென்று நான் தவறான எடுத்துக்காட்டு ஆகமாட்டேன் !" என்றார் அவர்.
.ஹெம்லாக் மரத்து விஷம் குடித்து சாக வேண்டும் என்று தீர்ப்பு சொல்லப்பட்டு இருந்தது. .சிறையில் இசைக்கருவி வல்லுநர் ஒருவரிடம் இசை கற்றுக்கொண்டார் அவர் .சாகிற பொழுத எதற்கு இது ?என கேட்டதற்கு ,"சாவதற்கு முன் புதிதாக எதையாவது கற்க வேண்டும் !"என்றார் .
விஷம் கொடுக்கப்பட்டதும் ,வாங்கி சிரித்துக்கொண்டே அதை பதிவாக எழுத சொன்னார் ."அருந்திவிட்டேன் ;கால்கள் மரத்து போகிறது .இதயம் படபடக்கிறது .மயக்கமாக இருக்கிறது ;போர்வையை போர்த்தி படுத்துக்கொள்கிறேன் "என தன் மரணத்தை பதிவு செய்த முதல் ஆள் சாக்ரடீஸ் தான் .சாவதற்கு கொஞ்சம் முன்," எதிர்வீட்டுகாரனுக்கு கோழிக்குஞ்சு கடன் ,மறக்காமல் கொடுத்து விடு !"என மனைவியிடம் சொல்லி சாகும் பொழுது கூட கடன்காரனாக சாக விரும்பாமல் கம்பீரமாக இறந்த அவருக்கு கடன்பட்டிருக்கிறது இச்சமூகம்
- பூ.கொ.சரவணன்..

The Killer (John Woo 1989)



Whilst Hard Boiled might rightly be called the pinnacle of John Woo's Hong Kong heroic bloodshed output, The Killer might in fact be his best and purest outing in the genre and the first film that really got him noticed in the West. Starring Woo regular and Hong Kong superstar Chow Yun-Fat as well as Danny Lee, The Killer is an absolute action classic and synonymous with Hong Kong cinema.

Jeff (Chow Yun-Fat) is a lone hitman who accidentally hurts a girl (Sally Yeh) during what is meant to be his last job, causing her to possibly completely lose her eyesight. If she doesn't get expensive surgery, she will be blinded forever so Jeff decides to take on one last job in order to raise the cash for her eye operation. The problem is that Inspector Li Ying (Danny Lee) has been trying to catch him for some time and is hot on his trail. And to make matters worse, Jeff is betrayed by his own Triad boss. When a child gets hurt during a shoot out between Jeff and other Triad members, Inspector Li witnesses how Jeff saves the boy and slowly a bond and mutual respect starts to develop between the two men on opposites side of the law.
The Killer perfected all of John Woo's signature heroic bloodshed stylistic trademarks: extreme use of slow motion, guys flying through the air shooting pistols from both hands, huge body counts, pure bullet ballet in over the top choreographed action sequences and themes of honor and brotherhood. A tribute to some of Woo's favourite Western directors like Jean-Pierre Melville, Martin Scorsese and Sam Peckinpah, The Killer remains a high mark of Hong Kong cinema and a prime example of a type of movie that only could have been made there during that time. The film was nominated for six Hong Kong Film Awards, winning two for Best Director and Editing. An absolute action classic.
PS If you haven't seen this film, don't watch the trailer and just watch the movie. Also, make sure not to watch the English dubbed version but the original Cantonese version instead. Just posted the dubbed trailer because it was the best quality one I could find.

முதலாளிகள் வேலையாட்களிடம் எப்படி நடந்துகொள்ள வேண்டும்?


ஒரு நிறுவனமோ அல்லது கடையோ செழிப்பாக இருக்க, செம்மையான முறையில் செயல்பட முதலாளியும், தொழிலாளியும் ஆரோக்கியமான மனோநிலையில் இருக்க வேண்டும்.
முதலாளிகள் சில வழிமுறைகளைக் கடைப்பிடித்தால் வேலையாட்கள் அற்புதமாக செயல்படுவார்கள். அதற்கான சில டிப்ஸ் பின்வருமாறு:
1. வெற்றிக்கான 80/20 சட்டத்தை எப்போதும் நினைவில் கொண்டிருங்கள். அதாவது எண்பது சதவீத நேரங்களில் நான் சரியான தீர்மானங்களை எடுப்பேன். ஆனால் இருபது சதவீத நேரங்களில் நானும் தவறான தீர்மானங்கள் எடுக்கிறேன். தவறுகளைச் செய்கிறேன். அல்லது சிறப்பாக செய்திருக்க மாட்டேன். என்னுடைய பணியாளர்களுக்கும் இதே 80/20 சட்டத்தின்படியான சுதந்திரத்தை அளிக்கிறேன். அவர்கள் தவறு செய்யவும் வாய்ப்புண்டு என்பதை அறிகிறேன்.
2. நம் பணியாளர்களின் முன்னேற்றத்தை சோதிக்கலாம். தவறில்லை. ஆனால் எப்போதும் அவர்களையே தொடர்ந்து பார்த்துக் கொண்டிருக்கக் கூடாது. இப்படித்தான் வேலை செய்ய வேண்டுமென கூறக் கூடாது. நம்முடைய ‘நிபுணத்துவ’ அணுகுமுறைக்குச் சாதகமாக அவர்களின் வேலையைத் தள்ளிவிடக் கூடாது. தலைவராக நீங்களிருப்பதால் மற்றவர்களுக்கு சாதகமாக இருக்கும் பொருட்டு அவர்களுடைய தீர்மானங்களை மாற்றக் கூடாது.
3. நீங்கள் அதிகாரம் அளிப்பவரிடம் (வேலையாளிடம்) நம்பிக்கையுடனிருக்க வேண்டும்.
4. உங்கள் முறைப்படிதான் அது செய்யப்பட வேண்டும் என்ற முறையிலிருந்து விடுபட்டு இளைப்பாறுங்கள்.
5. வேகமாகச் செய்யும் ஆசையிடமிருந்து பொறுமையுடனிருங்கள்.
6. அதிகாரத்தை அளிப்பதில் உள்ள உங்கள் சுதந்தரத்தின் மூலம் மற்றவர்களின் முன்னேற்றத்தைக் காணுங்கள்.
7. தகுதியுள்ள மக்களைத் தேர்ந்தெடுங்கள்.
8. அவர்கள் மீதுள்ள உறுதியை வெளிப்படுத்துங்கள்.
9.அவர்களுடைய கடமைகளைத் தெளிவாக்குங்கள்.
10. சரியான அதிகாரத்தை அவர்களுக்கு அளியுங்கள்.
11. எப்படி வேலை செய்ய வேண்டுமென அவர்களுக்கு அடிக்கடி கூறாதீர்கள்.
12. எதற்கெல்லாம் உங்களுக்கு கணக்கு கூறவேண்டுமென்பதை அவர்களுக்கு கூறுங்கள்.
13. அவர்கள் செயல்படும் முறையைக் கவனியுங்கள்.
14. எப்போதாவது தவறு செய்வதற்கு இடமளியுங்கள். சாத்தியமிருக்கிறது என்பதை ஒத்துக்கொள்ளுங்கள்.
15. சிறப்பாக செய்யப்பட்ட வேலைகளுக்கு புகழையும், பெருமைகளையும் அளியுங்கள்.
இந்த வழிமுறைகளையெல்லாம் கடைப்பிடித்துப் பாருங்கள். உங்கள் வேலையாட்கள் மிகச்சிறப்பாக செயல்படுவார்கள்.

டென்ஷனில் அவதிப்படுபவரா நீங்கள்?


ஒவ்வொரு சராசரி மனிதனுக்கும் இன்று பிரச்னைகள் இல்லாமல் இல்லை. குழந்தைகள் முதல் பெரியவர்கள் வரை ஏதேனும் ஒரு விதத்தில் டென்ஷனோடு அலைகின்றனர். வசதி படைத்தவர், ஏழை என்ற வித்தியாசமின்றி டென்ஷன் ஒவ்வொருவரையும் ஆட்டிப்படைக்கிறது. மனதுக்குள் ஏற்படுகின்ற அழுத்தம், மனரீதியான தாக்குதல்கள் டென்ஷன் என்கின்றனர். ஏதேனும் ஒரு பிரச்னையை பற்றி மனது தொடர்ச்சியாக அழுத்தப்பட்டுக் கொண்டிருந்தால், அது நாளாக நாளாக மனதையும் கடுமையாக பாதித்து அவர் டென்ஷன் ஆக வழிவகுக்கும். வாழ்க்கை சக்கரம் வேகமாக சுழன்று வரும் நிலையில் எதற்கெடுத்தாலும் போட்டி என்றாகிவிட்ட சூழலில் மனிதன் டென்ஷனுக்கு அடிமையாகி விட்டான் என்கின்றனர் நிபுணர்கள்.
ஒவ்வொருவரும் தங்கள் சொந்த வாழ்க்கையை கவனிக்க தொடங்கும்போது எங்கே நாம் மற்றவர்களை காட்டிலும் பின்னுக்கு தள்ளப்பட்டு விடுவோமோ என்ற பயம் பெரும்பாலானவர்களுக்கு வர தொடங்கியுள்ளது. மற்றவர்களுடன் தம்மை ஒப்பிட்டு நம்மால் அவ்வாறு செய்ய முடியவில்லையே என்ற ஏக்கம் ஒருவித டென்ஷன் உருவாக காரணமாக அமைந்து விடுகிறது.
தனது நிலையை விட கூடுதலாக செயல்பட வேண்டிய கட்டாயம் எழும்போது, தனக்கு கிடைப்பதைவிட கூடுதலாக கிடைக்க வேண்டும் என்ற ஆசை எழத்தொடங்கும்போது கூடவே டென்ஷன் அவரை வழிநடத்தி செல்ல தொடங்கும். எத்தனை வறுமையில் இருந்தாலும் ஒருவருக்கு பாதுகாப்பு கிடைப்பது, உறவினர்கள் அல்லது சமூகம் அவருக்கு ஓடோடிச்சென்று உதவுவது அந்தகாலம் என்ற நிலை ஆகிவிட்டது. இன்று நிலைமை தலைகீழாக மாறிவிட்டது. மற்றவர்களின் பிரச்னைகளுக்கு பரிகாரம் செய்ய கூடிய நிலையில் இல்லாமல் ஒவ்வொருவரும் தனக்குதானே சொந்த பிரச்னைகளில் சிக்கி சின்னாபின்னமாகி வருகின்றனர்.
குடும்பத்திலும், வேலை பார்க்கும் இடங்களிலும், பொது இடங்களிலும் பிரச்னைகள் வளர்ந்து வருகின்றன. ஒருவருக்கொருவர் அன்பு செலுத்துவதும், உதவி செய்வதும் என்ற நிலைமாறி மற்றவர்களை குற்றப்படுத்தி வருவது அதிகரித்துள்ளது. மிகப்பெரிய அளவில் பலரின் தாம்பத்ய வாழ்க்கையும் பிரச்னைகளிலேயே மூழ்கியுள்ளது. எனவேதான் மனதில் எழுகின்ற முழுமையான அழுத்தங்களில் இருந்தும் விலகுவது என்பது இன்றைய சூழலில் இயலாத ஒன்றாகி போகிறது.
தினம் தினம் பிரச்னைகளை எதிர்கொள்ளவும், அதனையும் தாண்டி வாழ்க்கையை பிரகாசமாக்கிக் கொள்ளவும் ஒவ்வொருவரும் தயாராகிக் கொள்ள வேண்டும். டென்ஷனை எதிர்கொள்வதற்கான சிறந்த வழி அதற்கான காரணத்தை கண்டறிவதுதான். காரணத்தை கண்டறிவதிலேயே அதன் பரிகார வழிகளும் கூடவே இருக்கும். இது டென்ஷன் குறைய காரணமாகவும் அமையும். ஏதேனும் ஒரு வழியில் அந்த பிரச்னைக்கு தீர்வு காண முயன்றால் டென்ஷன் அதோடு முடிவுக்கு வரும்.
தீர்க்க முடியாத பிரச்னைகளை நெருங்கிய நண்பர்களுடனோ, உறவினர்களுடனோ பகிர்ந்து கொள்வதும் டென்ஷனை குறைக்கும். வாழ்க்கையில் நாம் தனிமைப்படுத்தப்பட வில்லை என்பதை உறுதிப்படுத்திக் கொள்ளும் போது நம்பிக்கை பிறக்கும். மனதின் அழுத்தத்தை குறைக்க எளிய வழி பக்தி மார்க்கம். தன்னுடைய பிரச்னைகளை கடவுளிடம் கொண்டு சென்று முறையிடுவது மன அழுத்தத்தை குறைக்கும், மன நிம்மதியும் பிறக்கும்.
மனது டென்ஷனில் உழன்று கொண்டிருக்கும்போது சந்தோஷமான பழைய நாட்களை எண்ணிக்கொள்ளலாம். வாழ்க்கையில் அடைந்த லட்சியங்களையும், வெற்றிகளையும் எண்ணிப்பார்ப்பது டென்ஷனை குறைக்கும் வழிகள் என ஆய்வுகள் தெரிவிக்கின்றன.
விரும்பிய இசையை கேட்பதும், நண்பர்களுடன் சுற்றுலா செல்வதும் டென்ஷனில் இருந்து விடுபட வழியை தரும். யோகா, மூச்சுப்பயிற்சி போன்றவையும் டென்ஷனை விடுவிக்கும் வழியாகும்.
வீட்டு தோட்டம் அமைத்தல், விரும்பிய வளர்ப்பு பிராணிகளுடன் பொழுதை கழித்தல் உள்ளிட்ட அவரவர் விரும்பிய செயல்களில் கூடுதல் நேரம் செலவிடுவது மனதிற்கு இதமானதாக அமையும்.
வாழ்க்கையில் நேர்மையையும், நியாயத்தையும் கடைபிடிப்பவர்கள், ரகசியங்களை மனதுக்குள் அடக்கி வைத்திருக்காதவர்கள் டென்ஷனை கண்டு பயப்படுவது இல்லை.
அதிகமாகவும், தொடர்ச்சியாகவும் வருகின்ற டென்ஷன் மனரீதியான பாதிப்பை ஏற்படுத்தும் என்பதால் அவர்கள் நல்ல மனோதத்துவ நிபுணரின் ஆலோசனையை பெறுவது நல்லது.

Theories and Principles of Indian Temple Construction


Before we go any further, it will be worthwhile to examine the principles that guided the Hindu Temple architect and mason. How was there a proliferation of high-quality work in throughout the country? Was it a spontaneous expression of creative energy or were there some basic rules to follow, some essential unity underlying the apparent diversity?
We shall examine briefly the social, religious, metaphysical and material factors that led to the production of Indian temples.
Supremacy of the Brahmins
Since the decline of the Gupta dynasty to the age of the Mughals, there was no central political authority through most of India. This political vacuum was filled by the priestly class, who gradually assumed power as the sole arbiters of almost every aspect of life - birth, death, puberty, marriage, business and personal. All these 'favors', of course, had a price and those on whose behalf they 'generously' interceded with the gods would pay the priests by cash or in kind.
Obviously the serious business of construction was too important to be overlooked either. While the basic concepts of construction and decoration had already been evolved, it was the Brahmins who began erecting a complex edifice of rules and layouts for different classes of building. These were purposely couched in hideously complicated mumbo-jumbo - the better to be well beyond the ken of the common man or even an ordinary craftsman. A lifetime was required to study the rules and more, if possible.
These rules sometimes assumed ridiculous dimensions. The most basic acts of building were no longer to be based on technical considerations but rather on mythological ones. Thus the Vastushastra was sometimes more of a hindrance than a help to the craftsmen.
It is in this situation that the genius of the Indian Craftsman came to the fore. In a situation that could easily have been stifling, the mason and stonecutters came forth and created beauty simply by the plasticity of their sculpture and the sheer brute force of their forms. A large part of this was due to the institution of Senis or guilds, about which a brief mention has been made in a previous article.
Senis - Protectors of Heritage
As early as the 7th century B.C., Indian craftsmen had organized themselves into guilds, the better to protect their special knowledge, and to gain for themselves better working conditions, and finally to ensure a minimum standard of quality of workmanship.
In the senis, heredity was the route by which traditional knowledge was passed on through the generations. As soon as a boy was old enough to hold tools, he was set to work on a rough block of stone and so commenced his long apprenticeship. This was the father's sole gift and heirloom to his sons who in turn ensured that his name and style would live on.
A temple project would often be of such magnitude that more than one generation of master cutters and masons would be required to finish it. So a clan of stonecutters would settle around the building site for years. The temple site attracted young men hoping to learn as well as find work. Thus it became the focus of activity for miles around. Over the years, regional variations introduced for the building of a particular temple led to the evolution of a new style or 'school' of temple building, much like the gharanas that exist in Indian classical music even today. Hence we find distinct schools of art and architecture even within North Indian temple construction - the Orissan, Chalukyan, Gujarati, Kashmiri, and of course, the same situation in the temples of the south, which were further divided into many regional variations and schools of construction. In all these theVastushastra was the giver of cohesiveness, which ensured overall similarity of form and function, but also, as we have seen, was responsible for fettering the imagination of the craftsmen.
The Magic of the VastuPurushaMandala
altLooking at Hindu temples, it is not very easy to discern that they are composed of one repeating unit - the square. For God's own abode, the form had to be perfect and this limited the choice of shapes to the circle - a form without beginning and end, and the square - perfect for its symmetry. The circle had already been extensively used by the Buddhists in their Stupas and moreover, was perceived to be too dynamic a form for the resting place of the gods. For the Hindus, their gods had to be installed in buildings symbolizing unity, inertia and permanence. The square, thus, was chosen for these qualities.
altThis was the origin of the square Mandala (the best translation of this in English is 'divine chart'). The mandala was further subdivided into smaller squares in a grid, those containing 64 or 81 being the most common. Each of these smaller squares was then invested with a resident deity, each with his own special attributes and powers. The distance of the deities from the center was according to their power and perceived importance.
Thus Brahma, the creator, occupied pride of place in the center and lesser gods were relegated to the edges. A humanistic façade was given to the square by showing it to be able to accommodate a figure in a convoluted yogic posture.
Vitruvian Man - leonardo da Vinci
It is interesting to note that this idea, that of the human figure being the basis of a system of proportion, was also used in the European Renaissance by Leonardo de Vinci, and later by Le Corbusier, planner of Chandigarh in India, in his Modular system of measurement.
Thus, having acquired magical and theological properties, the VastuPurushaMandala was fit to be the basis of temple construction, with many permutations and combinations being used to achieve the final form.
Very simply, the central square could be used for the garba-griha, while the surrounding grid formed the pradakshina-path and outer wall, and so on
By increasing in complexity this system of proportion could spawn the most complex of forms with their basic unit remaining the square. It was by manipulation of this basic grid that the Indian architect created the greatest temples of India. The best examples, the glorious days of Hindu architecture, shall form the basis of our next article.

There is nothing you have to do.

Now let’s talk about you. As long as you want to become enlightened you are making a grave mistake, for there is no one to become enlightened. As long as you want to end your problems, and change your problems from bad to good, you’re making a grave mistake, for there are no problems. As long as you think there’s something wrong or there’s something right, or right overcomes wrong, and we have to try to correct the condition or situation, you’re making a grave mistake. You see, whatever has to happen has already happened.
There’s nothing you have to do, yet your body will do. Your body has absolutely nothing to do with spirituality. In other words, the relative world, the material world that you’re involved in, good or bad, rich or poor, healthy or sick, happy or sad, that world has absolutely nothing to do with spirituality. That material world doesn’t even exist. Only consciousness exists. Even though I tell you all of the time, do not be concerned over your affairs, for right actions will always take place. By right actions I mean the dharma, that which is supposed to happen.
Robert Adams

Wednesday, May 20, 2015

Can your body sense future events without any external clue?


An interesting new study shows that our minds can sense future events 2-10 seconds before they take place.
This study called “Predictive Physiological Anticipation Preceding Seemingly Unpredictable Stimuli: A Meta-Analysis” shows that your mind actually has an energetic reaction to the future before it happens and before you are even aware of it.
“I like to call the phenomenon ‘anomalous anticipatory activity,'” she said. “The phenomenon is anomalous, some scientists argue, because we can’t explain it using present-day understanding about how biology works; though explanations related to recent quantum biological findings could potentially make sense. It’s anticipatory because it seems to predict future physiological changes in response to an important event without any known clues, and it’s an activity because it consists of changes in the cardiopulmonary, skin and nervous systems.”
They concluded that ” the results of this meta-analysis indicate a clear effect, but we are not at all clear about what explains it”. This is one of many mainstream scientifically stable studies that give credence to pre-sentience the psychic aspects of the mind.
The next time you have a thought about something before it actually occurs, that’s because your brain really is picking up on it energetically in a way we can measure. Is time actually non-linear?
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/…/121022145342.htm

Some life tips


1. You’re going to lose it eventually, whatever it is. Take it for granted or not. Oddly, it’s fairly momentary either way.

2. Shameless enjoyment is as spiritual as it gets.  

2.1 Celebrate being consciously aware of anything at all. Anything. Anything. God. Soap. Beans. Whatever. Celebrate it. Whether you believe in the powers of words or not. Celebrate that you can know any single thing. Any one thing. ANYTHING! It’s a triumph. It’s a sheer triumph. 

3. Money is helpful and rich people die everyday. 

4. If you don’t like corporations, don’t buy what they sell. That’s it. That’s how you get ‘em. They cannot exist without customers. 

4.1 Property is the only cause of suffering. 

4.2 Attachment is biological. Liberation is philosophical. Trust all four. 

5. The most practical hobby to take up is playing with sound, silence, stillness and movement using only you. No props. No special do-thingies. Just you. It is possible to enjoy this hobby everywhere on the island for the entirety of life.

6. If you are going to have children create with them. Do things with them at the edge of ignorance, the place where your knowledge and their knowledge are both open to not knowing what will happen next. This helps develop mutual respect; no one in charge of who knows what is happening and interested all the same.

6.1 Awe is open interest without preconception. To feel it, drop every thing you ever heard someone else say about you and reality. Drop every piece of information that came from anyone else, no matter what stage in life. Just drop it all. 

6.2 “What is that?” is benign. Try it out and listen to what happens.

7. Pain is not a sign fear is required. 

8. No matter who you love also admit you use them. It makes everything easier.

9. Don’t assume the math is something anyone understands completely and know there is a relative physiological usefulness to simply considering the large of law numbers.

10. For maximum creative buzz, apply equal parts: NO FREE WILL and NO DESTINY. 

11. Don’t try to win arguments. Just make sentences you like hearing.

12. The less you own, the less owns you.

Benjamin Smythe

Tuesday, May 19, 2015

Causes of Secondary Hypertension ::

Secondary hypertension (secondary high blood pressure) is high blood pressure that's caused by another medical condition. Secondary hypertension differs from the usual type of high blood pressure (essential hypertension), which is often referred to simply as high blood pressure. Essential hypertension, also known as primary hypertension, has no clear cause and is thought to be linked to genetics, poor diet, lack of exercise and obesity.
Secondary hypertension can be caused by conditions that affect your kidneys, arteries, heart or endocrine system. Secondary hypertension can also occur during pregnancy.
Proper treatment of secondary hypertension can often control both the underlying condition and the high blood pressure, which reduces the risk of serious complications — including heart disease, kidney failure and stroke.
In about 5% of cases, the underlying causes of Hypertension is known such hypertension is called Secondary Hypertension. The commonest causes of Secondary Hypertension is renal disease. Causes of Secondary Hypertension are as follows ::
1. Alcohol
2. Obesity
3. Pregnancy (pre-eclampsia)
4. Renal disease (most common causes)
• Acute glomerulonephritis
• Chronic glomerulonephritis
• Polycystic kidney disease
• Renal tumour
• Renal artery stenosis
• Chronic pyelonephritis
5. Endocrine disease
• Phaeochromocytoma
• Cushing’s syndrome
• Primary hyperaldosteronism (Conn’s syndrome)
• Glucocorticoid-suppressible hyperaldosteronism
• Hyperparathyroidism
• Acromegaly
• Primary hypothyroidism
• Thyrotoxicosis
• Congenital adrenal hyperplasia due to 11-β-hydroxylase or 17α-hydroxylase deficiency
• Liddle’s syndrome
• 11-β-hydroxysteroid dehydrogenase deficiency
6. Cardiovascular causes
• Co-arctation of aorta
• Takayasu's disease

The roots of happiness

* Happiness is all around you. The general population is six times more likely to say they are happy vs. unhappy.
* Money can't buy happiness, but it does seem to help. Many higher income traits are closely associated with greater happiness, especially when considering the ways we splurge on ourselves. For example, people who buy jewelry for themselves are 23 times more likely to be happy, and those who eat at upscale restaurants and make purchases on their tablet computers also report more overall happiness.
* When it comes to employment, it's better to be unemployed than to have a job you hate. Being unsatisfied in a job is more greatly associated with unhappiness than being out of work.
* Good health goes a long way toward happiness. Those who say they are healthy are 11 times more likely to be happy, while those who report being unhealthy are 133-percent more likely to be unhappy.
* With age comes happiness. Beginning with 30- to 34-year-olds, every age group gets progressively happier than the general population, peaking among those aged 65 and older.

Life Lessons From Aristotle

1. “Knowing yourself is the beginning of all wisdom.”
2. “It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it.”
3. “Patience is bitter, but its fruit is sweet.”
4. “Pleasure in the job puts perfection in the work.”
5. “It is during our darkest moments that we must focus to see the light.”
6. “To avoid criticism say nothing, do nothing, be nothing.”
7. “Excellence is never an accident. It is always the result of high intention, sincere effort, and intelligent execution; it represents the wise choice of many alternatives – choice, not chance, determines your destiny.”
8. “The wise man does not expose himself needlessly to danger, since there are few things for which he cares sufficiently; but he is willing, in great crises, to give even his life – knowing that under certain conditions it is not worthwhile to live.”
9. “There is no great genius without a mixture of madness.”
10. “The young are permanently in a state resembling intoxication.”
11. “We become just by performing just action, temperate by performing temperate actions, brave by performing brave action.”
12. “The worst form of inequality is to try to make unequal things equal.”
13. “Those that know, do. Those that understand, teach.”
14. “To run away from trouble is a form of cowardice and, while it is true that the suicide braves death, he does it not for some noble object but to escape some ill.”
15. “We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit.”
16. “We must no more ask whether the soul and body are one than ask whether the wax and the figure impressed on it are one.”
17. “We praise a man who feels angry on the right grounds and against the right persons and also in the right manner at the right moment and for the right length of time.”
18. “You will never do anything in this world without courage. It is the greatest quality of the mind next to honor.”
19. “Youth is easily deceived because it is quick to hope.”
20. “What it lies in our power to do, it lies in our power not to do.”
21. “Whosoever is delighted in solitude is either a wild beast or a god.”
22. “Without friends no one would choose to live, though he had all other goods.”