Search This Blog

Sunday, February 10, 2019

சிவபெருமானால் முடிசூடிக் கொள்ளும் ராஜேந்திர சோழன்

இடம்:கங்கை கொண்ட சோழபுரம்.

மாவீரன் முதலாம் ராஜேந்திர சோழன் தஞ்சையை ஆண்ட புகழ்பெற்ற ராஜராஜ சோழனின் குமாரன். தமிழக வரலாற்றில் வேறு எவரோடும் ஒப்பிடமுடியாத அளவுக்குப் புகழ்பெற்ற அரசன். தந்தை ராஜராஜன் 1014இல் காலமான பிறகு சோழ அரசனாக முடிசூட்டிக் கொண்டவன் ராஜேந்திரன். ஆனால் வரலாற்று ஏடுகளில் ராஜராஜனுக்குக் கிடைத்த அளவுக்கு இந்த ராஜேந்திரனுடைய புகழ் வெளிவரவில்லையே ஏன்?

ராஜேந்திரசோழனுடைய காலத்தில் சோழ நாட்டின் எல்லை வடக்கே கங்கைக் கரை வரை பரந்து விரிந்து கிடந்தது. கடல் கடந்தும் இந்த மாமன்னனுடைய ஆட்சியின் அதிகாரம் பரவியிருந்தது. இப்படிச் சொன்னால் மட்டும் போதுமா? எதுவரையில் இவனுடைய ஆட்சியின் எல்லை விரிந்து கிடந்தது என்பதைத் தெரிந்து கொள்ள வேண்டாமா? ஆம்! தெரிந்து கொள்ளத்தான் வேண்டும். சோழ சாம்ராஜ்யம் பர்மா அதாவது இப்போதைய மியன்மார் கடற்கரை வரையிலும் பரவியிருந்தது. அந்தமான் நிக்கோபார் தீவுகளும் அவன் ஆட்சியின் கீழ் இருந்தன. லட்சத் தீவுகள், மாலத்தீவுகள் இவைகளும் இவனது ஆட்சியின் கீழ் இருந்தன. அது மட்டுமா? ஸ்ரீவிஜய ராஜ்யங்களான சுமத்ரா, ஜாவா, மலேயா தீபகர்ப்பம் தவிர தூரக்கிழக்கு ஆசிய நாடுகள் அனைத்தும் இவனது ஆட்சியின் கீழ் கொண்டுவரப்பட்டன. இவை தவிர சோழ கடற்படை வென்றெடுத்த நாடுகளும் பலப்பல. வங்கதேசம், இப்போதைய பிகார் மன்னன் மகிபாலனை வென்று அங்கும் தனது ஆட்சியை நிலைநாட்டினான் ராஜேந்திரன்.

ராஜராஜனின் மைந்தன் ராஜேந்திர சோழன். இவன் கி.பி.1012 முதல் 1044 வரை அரசாட்சியை நிர்வகித்து வந்தான். இவன் காலத்தில் சோழ் சாம்ராஜ்யம் பாரத வர்ஷம் முழுவதும், கடல் கடந்தும் பரவி நின்றது. இவனுக்குப் பரகேசரி எனும் பட்டப்பெயர் உண்டு. இவன் தலைநகரம் கங்கைகொண்ட சோழபுரம். இவனது ராணிமார்கள் திருபுவன மாதேவியார், முக்கோகிலம், பங்கவன் மாதேவியார், வீரமாதேவி ஆகியோர். பிள்ளைகள் முதலாம் ராஜாதிராஜன், 2ஆம் ராஜேந்திரன், வீரராஜேந்திரன், பெண்கள் அருண்மொழிநங்கையார், அம்மங்காதேவியார்.

இப்படி திரும்பிய பக்கமெல்லாம் வெற்றிக்கொடி நாட்டிய ராஜேந்திர சோழன் தன் வெற்றியைக் கொண்டாடும் விதமாக ஒரு புதிய தலைநகரை உருவாக்கினான். அந்த தலைநகரம்தான் கங்கைகொண்ட சோழபுரம். அவன் வாழ்ந்த காலத்தில் கீழை ஆசிய கண்டத்தில் புகழ்வாய்ந்த சாம்ராஜ்யமாகத் திகழ்ந்தது சோழ சாம்ராஜ்யமே. மாமன்னன் ராஜேந்திரனின் தமிழ்ப் படை பல நாடுகளிடமிருந்தும் கப்பம் வசூலித்தது. அவை இப்போதைய தாய்லாந்து, கம்போடியா ஆகியவைகளும் அடங்கும்.

ராஜேந்திர சோழனின் மகிமை - பாலகுமாரன்

தஞ்சை இனியும் தலைநகராக இருப்பதற்குண்டான தகுதியுடையதாக இல்லை. தெற்கே பாண்டியர்கள், சேரர்கள் அமைதியாக உட்கார்ந்து விட்டார்கள். அந்த இடத்தை ராஜேந்திர சோழனின் மகன்கள் மன்னராக பதவியேற்று ஆட்சி செய்கிறார்கள். வடக்கே கீழை சாளுக்கியம் என்று அழைக்கப்படுகின்ற ஆந்திர மாநிலம் மிக இணக்கமாக இருக்கிறது. ஆனால் வடமேற்கே இருக்கின்ற இப்பொழுது கர்நாடகம் என்று அழைக்கப்படுகின்ற மேலை சாளுக்கியம் இடையறாது தொந்தரவு கொடுத்துக்கொண்டிருக்கிறது. காவிரிக்கு நடுவே தடுப்பணை ஏற்படுத்த அவர்கள் முற்படுகிறார்கள். அல்லது படையெடுத்து வந்து திருவொற்றியூர் வழியாக மயிலை திருவல்லிக்கேணியை தாக்குகிறார்கள். தொண்டை நாடு அவதிப்படுகிறது. தொண்டை நாட்டிற்கு கீழே உள்ள நடுநாடு விரைவில் அவர்கள் வருவதற்கு வாய்ப்பு இருக்கிறது.

எனவே ராஜேந்திர சோழன் தன்னுடைய தலைநகரை மாற்ற விரும்புகின்றான். இடையே இருக்கின்ற காவிரி, கொள்ளிடம், குடமுருட்டி, ஆறு போன்றவைகளை தாண்டி படைகள் வரவேண்டியிருப்பதால் அவைகளையெல்லாம் கடந்து ஒரு மிகப்பெரிய புல்வெளியை தேர்ந்தெடுத்து அதிலே தன் தலைநகரை நிறுத்த விரும்புகின்றான்.

அந்த இடம் மேடாக இருக்கிறது. அதற்கு அருகே ஜெயங்கொண்டம் என்ற ஊர் இருக்கிறது. கிழக்கே உடையார்குடி என்கிற சோழர்களின் பரம்பரை ஊர் இருக்கிறது. கொள்ளிடம் அருகே இருக்கிறது. எனவே அந்த இடமே சிறந்த இடம் என்று தேர்ந்தெடுத்து தந்தையைப் போலவே மிகச் சிறப்பாக தன் வழிபாட்டுக்கென்று ஒரு கோவில் எழுப்பி பெருவுடையார் என்று தஞ்சையிலுள்ள பிரகதீஸ்வரரை அழைக்கிறோமே, உண்மையிலேயே தஞ்சையில் இருப்பதைவிட மிகப்பெரிய ஒரு சிவலிங்கம் அமைத்து, அப்பாவின் கோவிலைவிட மிக அழகான சிற்பங்கள் வைத்து, தன்தந்தையான ராஜராஜனைவிட சிறப்பாக தான் இருப்பதை பறைசாற்றிக்கொள்ள விரும்பி அற்புதமான ஒரு நகரை அமைக்கிறான். அதற்கு கங்கை கொண்ட சோழபுரம் என்று பிற்பாடு பெயரிடுகிறான்.

பெரிய மதில்கள், அதற்குள்ளே ஊர். ஆறேழு மாளிகைகள். காவலர்களுக்கான குடியிருப்புகள். பணியாளர்களுக்குண்டான இடங்கள். பல தெருக்கள் கொண்ட நகரையே அங்கு ஸ்தாபிக்கிறான். நித்த வினோத பெருந்தச்சனான ரவி என்பவனுடைய தலைமையில் அந்த கோவில் உருவாகிறது. சதுரம், எண்கோணம், வட்டம் என்கிற விதத்தில் கோவில் விமானம் அமைகிறது. அது நெளிந்து நெளிந்து இருப்பதாக காட்சியளிக்கிறது. தஞ்சை விமானம் ஒரு குத்தாக நெடிய உருவமாக காட்சியளிக்கிறபோது இந்த விமானம் இன்னும் உயிர்ப்போடு இருக்கிறது.

உள்ளே சண்டேஸ்வர நாயனாருக்கு உண்டான சிற்பம். யார் சண்டேஸ்வர நாயனார். தான் சிவலிங்கம் வைத்து பூஜை செய்தபோது, மாடுகள் மேய்வதை கண்டுகொள்ளாதபோது தன் தந்தை வந்து தன்னை அடிக்க, அதைப்பற்றி கவலைப்படாது பூஜை செய்ய, தான் பூஜை செய்த சிவலிங்கத்தை உதைக்க முற்பட கையில் இருந்த கோலால் தந்தையின் காலை உடைத்தவர் சண்டேஸ்வர நாயனார். அவர் பக்தியை மெச்சி சிவபெருமான் அவருக்கு பட்டம் சூட்டினார். அந்தச் சிலை கோவிலில் மிகச்சிறப்பாக இருக்கிறது. பெரிய வண்ணப் பூமாலையை கொண்டு சண்டேஸ்வர நாயனார் தலையில் சிவபெருமானே சூட்டுகிறார். அருகே உமைதேவி அதை கனிவுடன் பார்த்துக்கொண்டிருக்கிறார். மிக பய பக்தியுடன் சண்டேஸ்வர நாயனார் அதை வாங்கிக் கொள்கிறார். பரதகண்டத்திலேயே மிக அழகிய சிற்பம் இது. இந்த சண்டேஸ்வர நாயனார் ராஜேந்திர சோழரின் சாயலில் இருப்பதாக பெரியவர்கள் சொல்கிறார்கள்.

ராஜேந்திர சோழனை அழகன் என்றும், காமவேள் என்றும் குறிக்கிறார்கள். எப்படிப்பட்ட காமவேள் சிவனின் முக்கண் தொடாத காமவேள் மிக அழகன் என்று வர்ணிக்கிறார்கள். அவன் அழகன் மட்டுமல்ல. மிகுந்த திறமை மிக்கவன்.

மேலை சாளுக்கியம் என்கிற கர்நாடகத்திலிருந்து தாக்குதல் வராமல் இருக்க கீழை சாளுக்கியத்தில் மணவினை முடித்துக்கொள்கிறான். தன் மகள் அம்மங்காவை அந்த ஊர் மன்னன் ராஜராஜ நரேந்திரனுக்கு மண
முடிக்கிறான். ராஜராஜ நரேந்திரனின் தந்தை விமலாதித்தன். அவன் ராஜேந்திர சோழனின் தங்கையை மணமுடித்திருக்கிறான். தங்கை மகனுக்கு தன் மகளை மணமுடித்து அரசியல் உறுதி செய்து கொள்கிறான். அங்கு தன் படையை நிறுவுகிறான். மேலை சாளுக்கியத்திலிருந்து அதாவது மேற்கே இருந்து மட்டும் தொந்தரவு வரவில்லை. வடக்கே இருந்தும் கலிங்கத்திலிருந்தும் தொந்தரவு வருகிறது. அப்படியா, படைகளை கலிங்கத்திற்கு அனுப்பு. கலிங்க மன்னன் விழுகிறான். அதற்கு மேல் உள்ள ஒட்ட தேசமும் விழுகிறது. அதற்கு மேல் உள்ள தட்சிணலாடமும் நாசமடைகிறது. வங்கத்தில் உள்ள பால அரசர்கள் அடிபடுகிறார்கள். அவ்வளவு தொலைவு தன் படைகளை அரசியலுக்காக அனுப்பி, அதே சமயம் தந்தை செய்யாத ஒரு பெரிய செயலையும் செய்யவேண்டும் என்று தீர்மானித்து பெரும் தவலைகளில் கங்கை நீரை எடுத்து வருகிறான்.

கங்கை நீரை மட்டுமல்ல, தெய்வத்திரு உருவங்களும் பிடுங்கிக் கொண்டு வரப்படுகின்றன. பெண்டிர் பண்டாரமும் அள்ளிக் கொண்டு வருகிறான். சோழ தேசம் செழிப்பாகியது. எப்பொழுது ஊர் என்று வந்து விட்டதோ நீர் வரவேண்டும். தன்னுடைய வீரர்களாலும், தான் பிடித்து வந்த சேர தேசத்து, பாண்டிய தேசத்து வீரர்களாலும் மிகப்பெரிய ஏரி வெட்டுகிறான். அந்த ஏரிக்கு நடுவே சாரம் அமைத்து பெரும் தவலைகளை அங்கு கொண்டு போய் உயரே வைத்து அந்த நீரை தூண்போல விழச் செய்கிறான். கங்கை நீர் அந்த ஏரியில் கலக்கிறது. அதற்கு கங்கை கொண்ட சோழப் பேரேரி என்று பெயர் வருகிறது. இப்பொழுது பொன்னேரி என்று அழைக்கப்படுகிறது.

யானைகளாலும், பசுமாடுகளாலும், அடிமை வீரர்களாலும் கங்கை கொண்ட சோழபுரம் நிரம்பி வருகிறது. அதற்கு அந்த பேரேரி வசதியாக வாழ மிகவும் உதவுகிறது.

இரட்டைச்சுவர் கொண்ட அரண்மனைகள் எழுப்பப்படுகின்றன. இரண்டு விதமான மதில் சுவர்கள் இருக்கின்றன. எந்த எதிரியும் ஒருபொழுதும் தாக்காதவாறு மிக உறுதியாக பத்திரமாக அந்த ஊர் இருக்கிறது. அந்த ஊரிலிருந்து எடுக்கப்பட்ட பரவையின் சிலை இப்பொழுது சென்னை அருங்காட்சியகத்தில் இருக்கிறது. மிக அற்புதமான சிலை அது. சுந்தரமூர்த்தி நாயனாரின் துணைவியார் பரவை நாச்சியாரின் சிற்பமாக இருக்கலாம். அதற்கு பரவை என்கிற ராஜேந்திர சோழரின் அனுக்கி மாதிரியாக நின்றிருக்கலாம். மிக அழகான பெண் உருவம். அலங்காரமான நகைகள். மிக ஒயிலாக முடிக்கப்பட்ட தலை அலங்காரம். சிறிய சிரிப்பு. குறுகிய இடை. வளமான உடல் என்று கண்ணை கவருகிறது.

யார் அந்த பரவை. ராஜேந்திர சோழருக்கு என்ன முக்கியம். திருவாரூரில் அவள் தேவரடியார் கூட்டத்தைச் சேர்ந்தவள். அவளை கோவில் வாசலில் சந்திக்கிறான். வியக்கிறான். பேசுகிறான். காதல் வயப்படுகிறான்.

‘‘மன்னா, நான் தேவரடியாள். தாசி. நீங்கள் சொடுக்கினால் வரவேண்டியவள். என்னைப்போய் மனைவி என்கிறீர்களே.’’

‘‘ஆமாம். நீ தேவரடியார் அல்ல. நீ என் மனைவி. பலர் பார்க்க திருமணம் செய்வேன். நீ ராஜேந்திர சோழனை கணவன் என்று கூறலாம்.’’ அவளை தேர் ஏற்றி ஊர் முழுவதும் வலம் வந்து, உனக்கு என்ன வேண்டும் சொல் என்று கேட்க, எனக்கு எதுவும் வேண்டாம். இது செங்கல் கோவிலாக இருக்கிறது. இதை கற்றளியாக மாற்ற முடியுமா என்று திருவாரூர் கோவிலை கேட்கிறார்கள். இரண்டே வருடங்களில் அந்த கோவில் கற்றளியாக மாறுகிறது. அவள் பத்தாயிரம் கழஞ்சுக்கு மேல் செலவழித்து கருவறை சுவற்றையும், முன் மாடத்தையும் தங்கத்தால் இழைக்கிறாள். வேறு சில இடங்களை செப்புத்தகடால் அலங்கரிக்கிறாள். திருவாரூர் புகழ் பெறுகிறது. அவள் உயரத்திற்கு ஒரு விளக்கு செய்வித்து, அந்த விளக்கை கருவறையில் வைத்து ஏற்றி தியாகேஸ்வரரை ராஜேந்திரன் வணங்குகிறான். அது மட்டுமா பரவையின் பெருமை? இல்லை. ராஜேந்திர சோழனின் மகன் அவர்கள் இருவரின் சிலைகளைச் செய்து திருவாரூர் கோவிலில் ஒரு தனி சன்னதி ஏற்படுத்தி வழிபாட்டிற்குரிய இடமாகச் செய்கிறான். தந்தையின் பட்டமகிஷி அல்ல. மனைவி அல்ல. கூத்தி அல்ல. அனுக்கி. கேர்ள் பிரெண்ட் என்று அழைக்கப்படுகின்ற அந்த பெண்மணிக்கு அத்தனை மரியாதை கிடைத்திருக்கிறது. அத்தனை மரியாதைக்குரிய பெண்ணாக அவள் திகழ்ந்திருக்கிறாள்.

பராந்தகன் காலத்தில் சோழர்கள், பாண்டியர்களை ஜெயிக்கிறார்கள். ஆனால் பாண்டிய மன்னனின் மணி முடியையும், செங்கோலையும் பறிக்க முடியவில்லை. அவை ஈழம் என்கிற ஸ்ரீலங்காவிற்கு எடுத்துச் செல்லப்பட்டு விட்டன. அங்கு அடைக்கலமாக வைக்கப்பட்டன. அடுத்து அடுத்து வந்த மன்னர்களும் அதைப் பெற போராடுகிறார்கள். ஆனால் கிடைக்கவில்லை. ராஜராஜர் முழு முயற்சி செய்கிறார். முடியவில்லை. ஆனால் ராஜராஜரின் மகன் ராஜேந்திர சோழன் ஸ்ரீலங்காவின் மீது படையெடுத்து நாற்புறமும் வளைத்துக்கொண்டு, காடுகளை அழித்து உள்ளே புகுந்து அந்த மணிமுடியையும், செங்கோலையும் கைப்பற்றுகிறார். உயிருக்கு எந்த ஆபத்தும் இல்லை. கொடுத்துவிடு என்று கேட்டு வாங்குகிறார். அதை கொடுத்த பிறகு ஸ்ரீலங்கா மன்னனின் மணிமுடியையும், அவன் மனைவியின் அழகிய முடியையும் பறித்துக் கொள்கிறார். அவனை கொண்டு வந்து சோழ தேசத்தில் சிறை வைக்கிறார். அவன் உயிருக்கு ஒரு ஆபத்தும் இல்லை. அவன் சோழ தேசத்திலேயே செத்துப்போகிறான். தமிழருக்கும், சிங்களவருக்கும் உண்டான பகைமை இன்று நேற்றல்ல. அது ஆயிரம் வருஷத்து பகைமை.

கங்கை கொண்ட அந்த ராஜேந்திரன் பட்டமேற்று ஆயிரம் ஆண்டுகள் ஆகின்றன. அதை மிகப்பெரிய விழாவாக கங்கை கொண்ட சோழபுரத்தில் இருக்கின்ற ராஜாராம் கோமகன் என்ற ஒரு பொறியியல் வல்லுனர் பெரிதாகக் கொண்டாடுகிறார். விளக்குகளால் கங்கை கொண்ட சோழபுரத்தை அலங்கரிக்கிறார். இந்த ஜூலை இருபத்திநாலு, இருபத்தைந்து தேதிகளில் கற்றறிந்த பல அறிஞர்கள் கூடுகின்ற விழாவாக பெரும் ஊர்வலமாக ராஜேந்திர சோழனை போற்றும் வண்ணம் நடைபெற இருக்கிறது. பரதகண்டத்திலேயே ராஜேந்திர சோழன் ஒருவன்தான் தடுத்து போர் செய்யாது, மற்றவரை அடித்து அடித்து போர் செய்தவன். கிழக்கே வணிகர்களுக்கு தொந்தரவு இருப்பதால் அங்குள்ள ஸ்ரீவிஜயம், இலங்காசோகம், கடாரம், காம்போஜம் எல்லாவற்றையும் அடித்து பிடுங்கியவன். பெரும் பொருள் கொண்டு வந்து சோழ தேசத்தை நிரப்பியவன். இன்றைய ஜாவா, சுமித்ரா, சிங்கப்பூர், மலேசியா, தாய்லாந்து, இந்தோனேஷியா எல்லாம் அவனால் தாக்கப்பட்டவை. அங்கிருந்து தோரணங்களும், யானைகளும், பெரும் நிதிக்குவியல்களும் சோழ தேசம் வந்து சேர்ந்தன. அப்படிப்பட்ட ஒரு தமிழ் மன்னனை, தமிழரின் சிற்பத்திறனை உயர்த்தியவனை நாம் கொண்டாட வேண்டும். அவனை வணங்க வேண்டும். தமிழின் சிறப்பை உலகறியச் செய்த அவனை வாழ்த்த வேண்டும். எனவே, ஜூலை இருபத்தி நாலு, இருபத்தைந்து கங்கை கொண்ட சோழபுரம் வாருங்கள். அந்த கோவிலை பாருங்கள். உங்கள் குழந்தைகளை கூட்டிவந்து காட்டுங்கள். தமிழ் மக்களின் பெருமையைச் சொல்லுங்கள். அவசியம் வாருங்கள்.------dinathanthi


கபாலீஸ்வரர் கோவிலில் நர்த்தன விநாயகர்

சென்னை மயிலாப்பூர் கற்பகாம்பாள் சமேத கபாலீஸ்வரர் கோவிலில் ராஜகோபுரத்தைக் கடந்து உள்ளே சென்றதும், முதலில் தல விநாயகர் நர்த்தன விநாயகர் திருக்காட்சி தருகிறார்.

இங்கு அன்னை கற்பகாம்பாளிடம் முருகப்பெருமான் சூரனை சம்கரிக்க சிங்கார வேல் பெற்றபோது, ஈசன் இங்குள்ள விநாயகரை வழிபட்ட பின்பே முருகப்பெருமானை போருக்கு செல்ல பணித்தாராம். இதனால் சிங்காரவேலர் இத்தல விநாயகரை வழிபட்டாராம். இதனைக்கண்டு மகிழ்ச்சி அடைந்த விநாயகர், அந்த மகிழ்ச்சியில் ஆனந்தித்து நர்த்தனம் ஆடினாராம்.

நர்த்தன கோலத்திலேயே முருகப்பெருமானையும் ஆசீர்வதித்தாராம். இதனால்தான் இத்தல விநாயகர் நர்த்தன விநாயகர் என்றானார் என்கிறது தலபுராணம். விநாயகர் என்றும் இத்தலத்தில் ஆனந்தித்த நிலையில் நர்த்தன திருக்கோலத்தில் இருப்பதால் விநாயகர் அகவல் பாராயணம் செய்து தொடர்ந்து வழிபட்டு வந்தால் வாழ்வில் சகல நலத்தையும், வளத்தையும் தருவார் என்கிறார்கள்.

அதுமட்டுமல்ல, முருகப்பெருமான் சூரனை வதைப்பதற்கு நர்த்தன விநாயகர் அருளாசி வழங்கியதால் இத்தல நர்த்தன விநாயகரை அருகு சாற்றி விநாயகர் அகவல் பாராயணம் செய்து தொடர்ந்து வழிபட பகை, பில்லி, சூன்யம், எதிரி தொல்லை, கடன் தொல்லை அகலும் என்கிறார்கள். நர்த்தன விநாயகரை சங்கட ஹர சதுர்த்தி நாட்களில் அபிஷேகம் செய்வித்து வழிபட்டு வந்தால் வாழ்வின் கவலைகளை ஒழிப்பாராம். 

Saturday, February 9, 2019

தொழில்நுட்ப அல்லது ஊடகத் தீர்மானவாதம்

டார்டு பள்ளி:’மாஸ்கோ-டார்டு குறியியல் பள்ளி என்று சில சமயங்களில் அழைப்படும் இந்த பள்ளி 1960களில் யூரி லோட்மேனால்(1922-1993)தொடங்கப்பட்டது. அவர் எஸ்டோனியாவில் உள்ள டார்டு பல்கலைக்கழகத்தில் வேலை செய்தவர். லோட்மேன் உருவவியல்வாத அமைப்பியல் குறியியல் மரபைப் பின்தொடர்ந்தவர். ஆனால் அவர் குறியியலின் பரப்பை ’கலாச்சார குறியியல்’ என்ற துறையை நிறுவி விரிவாக்கினார். அவர் ஒருங்கிணைந்த கலாச்சாரத்தை ஒருங்கிணைந்த குறியியல் கோட்பாட்டைக் கொண்டு வளர்க்கும் இலக்கை அவர் கொண்டிருந்தார்.
தொழில்நுட்ப அல்லது ஊடகத் தீர்மானவாதம்:இந்தச் சொல் ‘தொழில்நுட்பத் தீர்மானவாதம்’ என தோர்ஸ்டெய்ன் வெப்லெனால் உருவாக்கப்பட்டது. இன்றைய காலகட்டத்தில், புதிய தொழில்நுட்பங்கள்: பெரிய சமூக வரலாற்று மாற்றங்களைச் சமூக அமைப்பு மற்றும் செயல்பாடுகளின் அகன்றசமூக பரப்பில் நிகழ்த்துபவை என்ற முதன்மை காரணமாக அறியப்படுகின்றன. மேலும்/அல்லது நுட்பமான ஆனால் ஆழமான சமூக மற்றும் உளவியல் தாக்கங்கள், நுண்ணியசமூகப் பரப்பில் குறிப்பிட்ட வகையானக் கருவிகளின் தொடர் பயன்பாட்டினால் நிகழ்கின்றன. எந்த வகையான குறிப்பிட்ட தொழில்நுட்ப ‘புரட்சியாக’ இருந்தாலும், தொழில்நுட்ப தீர்மானவாதிகள் அதனை நாடகீயமான ‘தவிர்க்கமுடியாத’ இயங்கும் விசை என முன்வைக்கிறார்கள். அதனுடைய ‘தாக்கம்’ ஆழமான ‘தொடர்ந்திருக்கக்கூடிய’ ‘விளைவுகள்’ அல்லது ‘பாதிப்புகளுக்கு’க் ‘கொண்டு செலுத்தும்’ என கூறுகிறார்கள்.
தொழில்நுட்பம் தனித்தன்மையானது என்று முன்வைக்கப்படுகிறது. தொழில்நுட்பத் தீர்மானவாதம் தொழில்நுட்பத்தின் ‘நடுநிலை’ மீது கொண்டிருக்கும் நம்பிக்கையுடன் தொடர்புடையது. ஆனால் அது சில சமயங்களில் நடுநிலையற்ற தொழில்நுட்பத்துடனும் தொடர்புகொண்டதாக இருக்கிறது. அது தொழில்நுட்பத்தை வெறும் ‘பயன்படுத்தும்’ நிலைப்பாடாக இல்லாமல் தொழில்நுட்பத்திற்கு ‘பழக்கம் ஆகிவிட்ட’ நிலையையும் குறிக்கிறது. தொழில்நுட்பத்தின் ‘தாக்கம்’ என்ற விரிந்த கூற்றுகளை(மக்லூஹன் சொன்னது போன்றவை) பொருளாக்கத்தின் அடிப்படையில் விமர்சிக்கப்படவேண்டியவை.
தொழில்நுட்பத் தீர்மானவாதம் குறிப்பாகத் தொழில்நுட்பத்தின் மீது கவனப்படுத்தும் இடத்தில்(மக்லூஹனின் ஆய்வு போல்) அது ‘ஊடகத் தீர்மானவாதம்’ என அழைக்கப்படுகிறது. தொழில்நுட்பத் தீர்மானவாதத்தின் மிதவாதம் குறிப்பிட்ட கருவிகளின் அல்லது ஊடகத்தின் தொடர் பயன்பாடு, நுண்ணிய தாக்கத்தை நுகர்வோர் மீது இருக்கும் என்று கூறுகிறது. ஆனால் அது சமூகச் சூழலில் அந்தப் பயன்பாடு என்பது மிகவும் முக்கியமானதாகும்.
Thanks 

Mubeen Sadhika

Friday, February 8, 2019

Evolution of Civil Engineering

It is difficult to determine the history of emergence and beginning of civil engineering, however, that the history of civil engineering is a mirror of the history of human beings on this earth. Man used the old shelter caves to protect themselves of weather and harsh environment, and used a tree trunk to cross the river, which being the demonstration of ancient age civil engineering.

Civil Engineering has been an aspect of life since the beginnings of human existence. The earliest practices of Civil engg may have commenced between 4000 and 2000 BC in Ancient Egypt and Mesopotamia (Ancient Iraq) when humans started to abandon a nomadic existence, thus causing a need for the construction of shelter. During this time, transportation became increasingly important leading to the development of the wheel and sailing.
Until modern times there was no clear distinction between civil engineering and architecture, and the term engineer and architect were mainly geographical variations referring to the same person, often used interchangeably. The construction of Pyramids in Egypt (circa 2700-2500 BC) might be considered the first instances of large structure constructions.
Around 2550 BC, Imhotep, the first documented engineer, built a famous stepped pyramid for King Djoser located at Saqqara Necropolis. With simple tools and mathematics he created a monument that stands to this day. His greatest contribution to engineering was his discovery of the art of building with shaped stones. Those who followed him carried engineering to remarkable heights using skill and imagination.
Ancient historic civil engineering constructions include the Qanat water management system (the oldest older than 3000 years and longer than 71 km,) the Parthenon by Iktinos in Ancient Greece (447-438 BC), the Appian Way by Roman engineers (c. 312 BC), the Great Wall of China by General Meng T’ien under orders from Ch’in Emperor Shih Huang Ti (c. 220 BC) and the stupas constructed in ancient Sri Lanka like the Jetavanaramaya and the extensive irrigation works in Anuradhapura. The Romans developed civil structures throughout their empire, including especially aqueducts, insulae, harbours, bridges, dams and roads.
Other remarkable historical structures are Sennacherib's Aqueduct at Jerwan built in 691 BC; Li Ping's irrigation projects in China (around 220 BC); Julius Caesar's Bridge over the Rhine River built in 55 BC, numerous bridges built by other Romans in and around Rome(e.g. the pons Fabricius); Pont du Gard (Roman Aqueduct, Nimes, France) built in 19 BC; the extensive system of highways the Romans built to facilitate trading and (more importantly) fast manoeuvring of legions; extensive irrigation system constructed by the Hohokam Indians, Salt River, AZ around 600 AD; first dykes defending against high water in Friesland, The Netherlands around 1000 AD; El Camino Real - The Royal Road, Eastern Branch, TX and Western Branch, NM (1500s AD).
Machu Picchu, Peru, built at around 1450, at the height of the Inca Empire is considered an engineering marvel. It was built in the Andes Mountains assisted by some of history’s most ingenious water resource engineers. The people of Machu Picchu built a mountain top city with running water, drainage systems, food production and stone structures so advanced that they endured for over 500years.
A treatise on Architecture, Book called Vitruvius' De Archiectura, was published at 1AD in Rome and survived to give us a look at engineering education in ancient times. It was probably written around 15 BC by the Roman architect Vitruvius and dedicated to his patron, the emperor Caesar Augustus, as a guide for building projects.
Throughout ancient and medieval history most architectural design and construction was carried out by artisans, such as stonemasons and carpenters, rising to the role of master builder. Knowledge was retained in guilds and seldom supplanted by advances. Structures, roads and infrastructure that existed were repetitive, and increases in scale were incremental.
One of the earliest examples of a scientific approach to physical and mathematical problems applicable to civil engineering is the work of Archimedes in the 3rd century BC, including Archimedes Principle, which underpins our understanding of buoyancy, and practical solutions such as Archimedes’ screw. Brahmagupta, an Indian mathematician, used arithmetic in the 7th century AD, based on Hindu-Arabic numerals, for excavation (volume) computations.

Manual Labor: the First Engineering Tool

Civil engineering involves the design, construction, and maintenance of works such as roads, bridges, and buildings. It's a science that includes a variety of disciplines including soils, structures, geology, and other fields. Thus the history of civil engineering is closely associated with the history of advancement in these sciences. In ancient history, most of the construction was carried out by artisans, and technical expertise was limited. Tasks were accomplished by the utilization of manual labor only, without the use of sophisticated machinery, since it did not exist. Therefore, civil engineering works could only be realized with the utilization of a large number of skilled workers over an extended period of time.

Prehistoric and Ancient Civil Engineering Structures

It might be appropriate to assume that the science of civil engineering truly commenced between 4000 and 2000 BC in Egypt when transportation gained such importance that it led to the development of the wheel. According to the historians, the Pyramids were constructed in Egypt during 2800-2400 BC and may be considered as the first large structure construction ever. The Great Wall of China that was constructed around 200 BC is considered another achievement of ancient civil engineering. The Romans developed extensive structures in their empire, including aqueducts, bridges, and dams. A scientific approach to the physical sciences concerning civil engineering was implemented by Archimedes in the third century BC, by utilizing the Archimedes Principle concerning buoyancy and the Archimedes screw for raising water.

The Roles of Civil And Military Engineer in Ancient Times

As stated above, civil engineering is considered to be the first main discipline of engineering, and the engineers were in fact military engineers with expertise in military and civil works. During the era of battles or operations, the engineers were engaged to assist the soldiers fighting in the battlefield by making catapults, towers, and other instruments used for fighting the enemy. However, during peace time, they were concerned mainly with the civil activities such as building fortifications for defense, making bridges, canals, etc.

Civil Engineering in the 18th – 20th Century

Until the recent era, there was no major difference between the terms civil engineering and architecture, and they were often used interchangeably. It was in the 18th century that the term civil engineering was firstly used independently from the term military engineering. The first private college in the United States that included Civil Engineering as a separate discipline was Norwich University established in the year 1819. Civil engineering societies were formed in United States and European countries during the 19th century, and similar institutions were established in other countries of the world during the 20th century. The American Society of Civil Engineers is the first national engineering society in the United States. In was founded in 1852 with members related to the civil engineering profession located globally. The number of universities in the world that include civil engineering as a discipline have increased tremendously during the 19th and the 20th centuries, indicating the importance of this technology. 

Educational & Institutional history of civil engineering

 

In the 18th century, the term civil engineering was coined to incorporate all things civilian as opposed to military engineering. The first engineering school, The National School of Bridges and Highways, France, was opened in 1747. The first self-proclaimed civil engineer was John Smeaton who constructed the Eddystone Lighthouse. In 1771, Smeaton and some of his colleagues formed the Smeatonian Society of Civil Engineers, a group of leaders of the profession who met informally over dinner. Though there was evidence of some technical meetings, it was little more than a social society.
In 1818, world’s first engineering society, the Institution of Civil Engineers was founded in London, and in 1820 the eminent engineer Thomas Telford became its first president. The institution received a Royal Charter in 1828, formally recognizing civil engineering as a profession. Its charter defined civil engineering as: “Civil engineering is the application of physical and scientific principles, and its history is intricately linked to advances in understanding of physics and mathematics throughout history. Because civil engineering is a wide ranging profession, including several separate specialized sub-disciplines, its history is linked to knowledge of structures, material science, geography, geology, soil, hydrology, environment, mechanics and other fields.”
The first private college to teach Civil Engineering in the United States was Norwich University founded in 1819 by Captain Alden Partridge. The first degree in Civil Engineering in the United States was awarded by Rensselaer Polytechnic Institute in 1835. The first such degree to be awarded to a woman was granted by Cornell University to Nora Stanton Blatch in 1905.
thanks  http://www.thecivilengg.com,https://www.brighthubengineering.com

Movable Bridges

Moveable bridge is a bridge that can change position (and even shape in some cases) to allow for passage of boats below. This type of bridge has a lower cost of building because it has no high piers and long approaches but its use stops the road traffic when the bridge is open for river traffic.
The oldest know movable bridge was built in the 2nd millennium BC in the ancient Egypt. History also knows for one early movable bridge built in Chaldea in the Middle East in 6th century BC. Since then they were almost forgotten until Middle Ages when they again appeared in Europe. Leonardo da Vinci designed and built designed and built bascule bridges in 15th century. He also made designs and built models of swing and a retractable bridges. Industrial revolution allowed for new technologies like mass-produced steel and powerful machines and it is no surprise that new types of modern movable bridges appeared in 19th century. They are built even today but many movable bridges that are still in use in United States are built in early 20th century. In time, some of them are repaired with lighter materials and their gears are replaced with hydraulics. 

Types of Movable Bridges

 







Various types of movable bridge are available, but three of them are significantly desirable and practical are discussed in the following sections and number of special types of movable bridge will be discussed as well:
  • Bascule bridge
  • Swing bridge
  • Vertical lifting bridge
  • Special types of movable bridge

Bascule Bridge

Bascule bridge, which is also called as drawbridge, is fixed and supported on an axis which is perpendicular to the bridge longitudinal centerline axis.
The horizontal line on which the bridge is pivoted is commonly located at the center of gravity of the bridge to create a balance between the weight of the bridge on either side of the horizontal pivotal axis.
It should be known that the weight balance is not accurate and slight inaccuracies are provided based on the future utilization of the bridge, for example, if the tendency is to open the waterway, then the weight is distributed to help opening the bridge and this weight distribution is termed as counterweight heavy, but if the trend is to employ the weight for closing the bridge, then it is called heavy span.
There are two major types of bascule bridges including single leaf and double leaf bascule bridge. In addition to tripe and quadrable types which are occasionally constructed. The term leaf is used for the part of the bridge that moves and opens the waterway consequently.

Thursday, February 7, 2019

Graphene can hear your brain whisper


The body of knowledge about the human brain is keeps growing, but many questions remain unanswered. Researchers have been using electrode arrays to record the brain's electrical activity for decades, mapping activity in different brain regions to understand what it looks like when everything is working, and what is happening when it is not. Until now, however, these arrays have only been able to detect activity over a certain frequency threshold. A new technology developed by the Graphene Flagship overcomes this technical limitation, unlocking the wealth of information found below 0.1 Hz, while paving the way for future brain-computer interfaces.

The new device was developed thanks to a collaboration between three Graphene Flagship Partners (IMB-CNM, ICN2 and ICFO) and adapted for brain recordings together with biomedical experts at IDIBAPS. This new technology moves away from electrodes and uses an innovative transistor-based architecture that amplifies the brain's signals in situ before transmitting them to a receiver. The use of graphene to build this new architecture means the resulting implant can support many more recording sites than a standard electrode array. It is slim and flexible enough to be used over large areas of the cortex without being rejected or interfering with normal brain function. The result is an unprecedented mapping of the low frequency brain activity known to carry crucial information about different events, such as the onset and progression of epileptic seizures and strokes.
For neurologists this means they finally have access to some clues that our brains only whisper. This ground-breaking technology could change the way we record and view electrical activity from the brain. Future applications will give unprecedented insights into where and how seizures begin and end, enabling new approaches to the diagnosis and treatment of epilepsy.

"Beyond epilepsy, this precise mapping and interaction with the brain has other exciting applications," explains José Antonio Garrido, one of the leaders of the study working at Graphene Flagship Partner ICN2. "In contrast to the common standard passive electrodes, our active graphene-based transistor technology will boost the implementation of novel multiplexing strategies that can increase dramatically the number of recording sites in the brain, leading the development of a new generation of brain-computer interfaces." Taking advantage of 'multiplexing', this graphene-enabled technology can also be adapted by some of the same researchers to restore speech and communication. ICN2 has secured this technology through a patent that protects the use of graphene-based transistors to measure low-frequency neural signals.


"This work is a prime example of how a flexible, graphene-based transistor array technology can offer capabilities beyond what is achievable today, and open up tremendous possibilities for reading at unexplored frequencies of neurological activity" noted by Kostas Kostarelos, leader of the Health, Medicine and Sensors Division of the Graphene Flagship.


Andrea C. Ferrari, Science and Technology Officer of the Graphene Flagship, and Chair of its Management Panel added that "graphene and related materials have major opportunities for biomedical applications. The Graphene Flagship recognized this by funding a dedicated Work Package. The results of this study are a clear demonstration that graphene can bring unprecedented progress to the study of Brain processes."
This new technology will be one of the Graphene Pavilion's main attractions at the upcoming Mobile World Congress in Barcelona (25-28 February 2019). The exhibition will showcase the latest innovations on graphene and related materials made possible by the Graphene Flagship, one of the biggest research initiatives ever funded by the European Commission. Beyond applications in health and medical devices, the pavilion will be populated with new prototypes of graphene-enabled technologies for mobile and data communications, wearables, and the internet of things.

High-resolution mapping of infraslow cortical brain activity enabled by graphene microtransistors
Eduard Masvidal-Codina, Xavi Illa, Miguel Dasilva, Andrea Bonaccini Calia, Tanja Dragojević, Ernesto E. Vidal-Rosas, Elisabet Prats-Alfonso, Javier Martínez-Aguilar, Jose M. De la Cruz, Ramon Garcia-Cortadella, Philippe Godignon, Gemma Rius, Alessandra Camassa, Elena Del Corro, Jessica Bousquet, Clement Hébert, Turgut Durduran, Rosa Villa, Maria V. Sanchez-Vives, Jose A. Garrido & Anton Guimerà-Brunet

https://www.nanotechnologyworld.org/…/Graphene-can-hear-you…

Scientists Discover Atomic-resolution Details of Brain Signaling


Scientists have revealed never-before-seen details of how our brain sends rapid-fire messages between its cells. They mapped the 3-D atomic structure of a two-part protein complex that controls the release of signaling chemicals, called neurotransmitters, from brain cells.
Understanding how cells release those signals in less than one-thousandth of a second could help launch a new wave of research on drugs for treating brain disorders.

 
The experiments, at the Linac Coherent Light Source (LCLS) X-ray laser at the Department of Energy’s SLAC National Accelerator Laboratory, build upon decades of previous research at Stanford University, Stanford School of Medicine and SLAC. Researchers reported their latest findings today in the journal Nature.

“This is a very important, exciting advance that may open up possibilities for targeting new drugs to control neurotransmitter release. Many mental disorders, including depression, schizophrenia and anxiety, affect neurotransmitter systems,” said Axel Brunger, the study’s principal investigator. He is a professor at Stanford School of Medicine and SLAC and a Howard Hughes Medical Institute investigator.

“Both parts of this protein complex are essential,” Brunger said, “but until now it was unclear how its two pieces fit and work together.”
Unraveling the Combined Secrets of Two Proteins

The two protein parts are known as neuronal SNAREs and synaptotagmin-1.

Earlier X-ray studies, including experiments at SLAC’s Stanford Synchrotron Radiation Lightsource (SSRL) nearly two decades ago, shed light on the structure of the SNARE complex, a helical protein bundle found in yeasts and mammals. SNAREs play a key role in the brain’s chemical signaling by joining, or “fusing,” little packets of neurotransmitters to the outer edges of neurons, where they are released and then dock with chemical receptors in another neuron to trigger a response.

A ‘Smoking Gun’ for Neurotransmitter Release

In this latest research, the scientists found that when the SNAREs and synaptotagmin-1 join up, they act as an amplifier for a slight increase in calcium concentration, triggering a gunshot-like release of neurotransmitters from one neuron to another. They also learned that the proteins join together before they arrive at a neuron’s membrane, which helps to explain how they trigger brain signaling so rapidly.

“The neuron is not building the ‘gun’ as it sits there on the membrane – it’s already there,” Brunger said.

The team speculates that several of the joined protein complexes may group together and simultaneously interact with the same vesicle to efficiently trigger neurotransmitter release, an exciting area for further studies.

“The structure of the SNARE-synaptotagmin-1 complex is a milestone that the field has awaited for a long time, and it sets the framework for a better understanding of the system,” said James Rothman, a professor at Yale University who discovered the SNARE proteins and shared the 2013 Nobel Prize in Physiology or Medicine.

Thomas C. Südhof, a professor at the Stanford School of Medicine and Howard Hughes Medical Institute investigator who shared that 2013 Nobel Prize with Rothman, discovered synaptotagmin-1 and showed that it plays an important role as a calcium sensor and calcium-dependent trigger for neurotransmitter release.

“The new structure has identified unanticipated interfaces between synaptotagmin-1 and the neuronal SNARE complex that change how we think about their interaction by revealing, in atomic detail, exactly where they bind together,” Südhof said. “This is a new concept that goes much beyond previous general models of how synaptotagmin-1 functions.”

Using Crystals, Robotics and X-rays to Advance Neuroscience

To study the joined protein structure, researchers in Brunger’s laboratory at the Stanford School of Medicine found a way to grow crystals of the complex. They used a robotic system developed at SSRL to study the crystals at SLAC’s LCLS, an X-ray laser that is one of the brightest sources of X-rays on the planet. SSRL and LCLS are DOE Office of Science User Facilities.

The researchers combined and analyzed hundreds of X-ray images from about 150 protein crystals to reveal the atomic-scale details of the joined structure.

SSRL’s Aina Cohen, who oversaw the development of the highly automated platform used for the neuroscience experiment, said, “This experiment was the first to use this robotic platform at LCLS to determine a previously unsolved structure of a large, challenging multi-protein complex.” The study was also supported by X-ray experiments at SSRL and at Argonne National Laboratory’s Advanced Photon Source.

“This is a good example of how advanced tools, instruments and X-ray methods are providing us new insights into what are truly complex mechanisms,” Cohen said.

Brunger said future studies will explore other protein interactions relevant to neurotransmitter release. “What we studied is only a subset,” he said. “There are many other factors interacting with this system and we want to know what these look like. This by no means is the end of the story.”

In addition to researchers at SLAC, Stanford University and the Stanford School of Medicine, other contributing scientists were from Lawrence Berkeley National Laboratory. The research was supported by the Howard Hughes Medical Institute; the National Institutes of Health (NIH); the DOE Office of Science; and the SSRL Structural Molecular Biology Program, which is also supported by the DOE Office of Science and the NIH’s National Institute of General Medical Sciences.
https://www.nanotechnologyworld.org/…/Scientists-Discover-A…

பன்றிகளின் வாழ்க்கை ஒரு குட்டிக்கதை..


அவர் ஒரு பெரிய துறவி இளம் வயதிலேயே ஐம்புலன்களை அடக்கி தவநெறி தவறாமல் ஞான ஜோதியாய் வாழ்ந்தார்.
ஊருக்கு வெளியே அவருடைய ஆஸ்ரமம் இருந்தது. ஏராளமான சீடர்கள் இருந்தார்கள்.
ஆஸ்ரமத்துக்கு அருகில் பன்றி ஒன்று, தன் குட்டிகளுடன் வசித்து வந்தது. அதைத் துரத்த துறவியின் சீடர்கள் எவ்வளவோ முயற்சித்தார்கள்
அது அசைந்து கொடுக்கவில்லை.
"பரவாயில்லை, இருந்துவிட்டுப் போகட்டும். பன்றியும் இறைவன் படைப்புத்தானே! அது தன் வாழ்க்கையை வாழட்டும்! நாம் நம்
வாழ்க்கையை வாழ்வோம்,'' என்று சொல்லிவிட்டார் துறவி.

ஆனாலும், பன்றியோ அதன் குட்டிகளோ ஆஸ்ரமத்திற்குள் நுழைந்துவிட முடியாதபடி ஆஸ்ரமத்தின் வெளிப்புறக் கதவைப் பலப்படுத்தினார்கள்.
காலம் நகர்ந்தது. துறவி தினமும் காலையிலும் மாலையிலும் சீடர்கள் புடைசூழ சற்றுத் தொலைவில் இருந்த ஆற்றுக்குக் குளிக்கச் செல்வார்.
அப்படிப் போகும்போதும் வரும்போதும் அந்தப் பன்றியின் குடும்பத்தையே பார்த்துக் கொண்டிருப்பார்.
அசிங்கத்தில் விளையாடிக் கொண்டிருக்கும் பன்றிக் குட்டிகளைப் பார்த்துத் துறவியின் சீடர்கள் முகம் சுளிப்பார்கள்.
இறைவன் ஏன்தான் இந்த ஈனப் பிறவியைப் படைத்தானோ குருதேவா! பார்க்கும்போதே வயிற்றைக் குமட்டுகிறதே பாருங்கள்!
பன்றிக்குக் கொஞ்சமாவது சுத்த உணர்வு இருக்கிறதா என்று என்றான் பிரதான சீடன்.
தவறு செய்கிறாய் மகனே! மனிதனின் கண்களைக் கொண்டு பன்றியின் வாழ்க்கையைப் பார்க்கிறாய்.
அதனால்தான் உனக்கு அருவருப்பாக தெரிகிறது. பன்றிக்கு அதன் வாழ்க்கை சொர்க்கம்தான்.
ஒருவேளை அந்தப் பன்றிகள் நம்மைப் பார்த்து, இறைவன் ஏன்தான் இந்த ஈனமான மனிதப் பிறவியைப் படைத்தானோ? என்று பேசிக்கொண்டிருக்கிறதோ என்னவோ! யாருக்குத் தெரியும்?
துறவியை பன்றிகளின் வாழ்க்கை அதிகமாக ஈர்த்தது. அவை தினமும் உணவு தேடும் அழகைப் பார்த்துக் கொண்டு இருந்தார்.
பன்றியின் குடும்பம் பெருகியது. அவ்வப்போது அந்தப் பன்றிகளுக்கு ஆஸ்ரமத்திலிருந்து உணவும் அளிக்கச் சொல்வார் துறவி.
காலம் ஓடியது...
துறவி நோய்வாய்ப்பட்டடார்...
இன்னும் சில நாட்களில் தனக்கு மரணம் சம்பவிக்கப் போகிறது என்பதைத் தன் ஞான திருஷ்டியால் தெரிந்து கொண்டார்.
அவருக்கு இருந்த அபரிமிதமான யோக சக்தியால், தான் அடுத்த பிறவியில் ஒரு பன்றியாகப் பிறக்கப் போகிறோம் என்பதையும் தெரிந்து கொண்டார்.
அதுவும் ஆஸ்ரமத்திற்கு அருகில் வசித்து வந்த பன்றிக்கூட்டத்திலேயே பிறக்கப் போகிறோம் என்பதைத் தன் நுண்ணுணர்வால் உணர்ந்து கொண்டார்...
திடுக்கிட்டார்...
இறைவனை வேண்டினார்...
வாழ்நாள் முழுவதும் தவநெறி தவறாமல் வாழ்ந்து கொண்டிருந்த எனக்கு இவ்வளவு பெரிய தண்டனையா? என்று புலம்பினார்.
நாளெல்லாம் நீ பன்றிகளைப் பற்றியே நினைத்துக் கொண்டிருந்ததால் ஒரு பிறவி மட்டும் நீ பன்றியாகப் பிறந்து பன்றி வாழ்க்கை வாழ வேண்டும்.
அந்த வாழ்க்கையை உடனே முடித்துக் கொண்டால், அதன்பின் உனக்குப் பிறவி கிடையாது. நேராக என்னிடம் வந்துவிடலாம்.
ஆனால், பன்றி வாழ்க்கையில் திளைத்து உன் உண்மை நிலையை மறந்தால் உனக்கு விமோசனமே இல்லை.'' என்று இறைவன் மனமொழியாகப் பேசியருளினார்.
தான் இறக்கப் போகும் நேரம் நெருங்கியவுடன் மற்ற சீடர்களை வெளியே அனுப்பிவிட்டுப் பிரதான சீடனிடம் ரகசியக் குரலில் பேசினார்.
அப்பனே! இது தேவ ரகசியம். வேறு யாரிடமும் சொல்லிவிடாதே. நான் இன்று இரவு சாகப் போகிறேன்...
உடனே எதிரே வசிக்கும் ஒரு பெண் பன்றியின் கருவில் நுழைவேன்...
குறித்த காலத்தில் ஒரு பன்றிக் குட்டியாகப் பிறப்பேன். நீ பன்றிக் கூட்டத்தைத் தொடர்ந்து கண்காணித்துக் கொண்டேயிருக்க வேண்டும்...
நமது சாஸ்திரங்களின்படி ஒரு பன்றியின் கர்ப்பகாலம் 120 நாட்கள்...
இன்றிலிருந்து 120 நாட்களில் பிறக்கப் போகும் குட்டியை அடுத்த இரண்டு மூன்று தினங்களில் கொன்றுவிடு...
இந்த சந்தர்ப்பத்தைப் பயன்படுத்தி, பன்றியின் வாழ்க்கையை இரண்டு நாளாவது வாழ்ந்து பார்த்து விடுகிறேன்.
அன்று இரவே துறவி மாண்டார்...
பன்றியின் கருவினுள் புகுந்தார்...
துறவியின் பிரதான சீடன் கையில் கத்தியுடன் காத்திருந்தான். குறித்த
காலத்தில் பன்றி குட்டி போட்டது. தன் குருவின் மேல் உள்ள கருணையினால் அந்தப் பன்றிக்குட்டி ஒரு வாரம் நன்றாக வாழ்ந்துவிட்டுப் போகட்டும் என்று விட்டுவிட்டான் சீடன்...

பிறகு ஒரு நாள், அந்தக் குட்டியைக் கொல்லக் கத்தியை ஓங்கியபோது பன்றியாக இருந்தும் யோக சக்தி நிறைந்த அந்தத் துறவி அழாத
குறையாகக் கெஞ்சினார்...

பெரிய பிழை செய்துவிட்டேன். நான் சொன்னது எல்லாம் தப்பு. இந்தப் பன்றி வாழ்க்கைதான் எவ்வளவு சுகமாக இருக்கிறது தெரியுமா?
இதை முழுமையாக வாழ விரும்புகிறேன்.
ஆனால் குருவே! நீங்கள் உடனே உயிரை விட்டால்தானே இறைவன் திருவடியை அடைய முடியும்?
இறைவன் திருவடி யாருக்கு வேண்டும்?
இந்தப் பன்றிக்குட்டியின் வாழ்க்கையைப் போல் இறைவன் திருவடி சுகமாக இருக்குமா என்ன?
இது சொர்க்கமாக இனிக்கிறதடா! இனி நான் எடுக்கப் போகும் எல்லாப் பிறவிகளிலும் ஒரு பன்றியாகப் பிறக்கவே ஆசைப்படுகிறேன்.
என் கூற்றில் சந்தேகமிருந்தால் நீயும் வேண்டுமானால் ஒரு முறை பன்றியாகப் பிறந்துதான் பாரேன்.
தப்பித்தோம் பிழைத்தோம் என்று சீடன் அந்த இடத்தைவிட்டு ஓடிவிட்டான்...
அந்தத் துறவி செய்த ஒரே தவறு. தான் பிறந்த உடனேயே தன்னைக் கொன்று போட்டுவிட வேண்டும் என்று சொல்லியிருக்க வேண்டும்.
இரண்டு நாட்கள் பன்றியாக வாழ்ந்து பார்க்கிறேன் என்று சொன்னார்...
அதில் பற்று வந்துவிட்டது...
ஆம்...
இந்தக் கதையில் ஒரு பெரிய வாழ்வியல் #உண்மை ஒளிந்திருக்கிறது...
இன்று பலரும் #மது, #புகை போன்ற தீய பழக்கங்களுக்கு எப்படி அடிமையா கிறார்கள் தெரியுமா????
அதில் அப்படி என்னதான் இருக்கிறது என்றுதான் பார்ப்போமே என்ற ஆர்வத்தில் ஆரம்பித்துத் பின்
அதைவிட்டு விலக முடியாத அளவிற்குத் தங்கள் வாழ்க்கையைச் சிக்கலாக்கிக் கொள்கிறார்கள்...

இன்றைய இளைஞர் கூட்டம் மது, #புகைப்பிடித்தல், தவறான உறவு என்று அனைத்தையும் ஒரு முறையாவது சுவைத்துப் பார்க்க விரும்புகிறது...
அது இரண்டு நாட்கள் பன்றியாக வாழும் கதைதான்...
பன்றியாக இல்லாத வரைக்கும் தான், பன்றியைக் கண்டால் அருவருப்பாக இருக்கும்...
பன்றியாகிவிட்டால் அதுவே சுவர்க்க லோகமாக தான் இருக்கும் என்பதை மறந்துவிடக் கூடாது...
விளையாட்டிற்குக் குடித்தாலும் விஷம், தன் வேலையைக் காட்டிவிடும்...
#விஷம் என்று தெரிந்தபின் விலகி இருப்பது நல்லது.

Psychology-oriented Strategies for Strengthening your Relationship


Young and old psychologists have advised that using their research-backed strategies can help people strengthen relationships. These strategies are proven to help navigate issues like arguments and negativity. You and your partner can create a more positive and long-lasting relationship with the following:

  •     Empathic listening
  •     Cognitive re-framing
  •     A soft start-up
 
Communicating and working with your partner will be more accessible when these techniques are implemented.
Many well-researched psychological strategies can help strengthen your love relationships. Here are seven systems, the psychology behind them, and how to use them.




1. The Expectancy Effect is one of the most well-researched psychological phenomena. Psychologist Robert Rosenthal demonstrated that by holding positive expectations about another’s behaviour, we can subtly influence their behaviour in a good way (the “I-know-you-can-do-it” effect). Keeping positive expectations about your loved one (“You are a good person”; “I think you are fabulous”; “You will succeed”) can not only make them feel better, but make them perform better as well.



2. Positive Social Support — Considerable research shows that positive support to a stressed loved one can help them cope. The key, however, is to avoid negativity in the supportive relationship. Examples of negative social support are comments like, “I told you so,” or lashing out in a scolding or punitive manner. Be positively supportive by listening rather than telling. If your partner primarily needs to be heard and understood, be empathic and supportive (see empathic listening below). If problem-solving is in order, try to help solve the problem. Be what your loved one needs at the given time. If in doubt, ask.



3. The Norm of Reciprocity — This is the “one good turn deserves another” phenomenon that has important implications for all of the other strategies. In essence, the norm of reciprocity states that if someone does us a favor, we feel indebted, and there is a psychological motivation to return the favor. So, if our partner compliments us, we feel the urge to return the compliment. The key is to keep the norm in positive territory — focusing on our loved one’s positive attributes and behaviors. Compliment, perform some favor, help with some chore — and you will usually receive something positive in return.



4. Cognitive Re framing — When your loved one is troubled and dwelling on only the negatives — an illness, a misfortune, some stressors at work — try to provide an alternative way of viewing the situation in a more positive light. This is the old, proven technique of having the individual focus on positives instead of negatives (“Count your blessings”). Here is a helpful website to help you understand cognitive re-framing.



5. Empathic Listening — The goal of empathic listening is to allow your partner to disclose feelings, thoughts, concerns, stresses, or problems, and to do so by fully listening and empathizing with them. One difficulty is our tendency to want to say something — to offer advice or make suggestions — but it is important to focus simply on gaining an understanding of our partner’s emotions and concerns, and to demonstrate that we understand their feelings. Empathic listening can make our partner feel better, relieve stress, and provide a sense of security. The norm of reciprocity suggests that if we are an empathic listener, our partner will also become more empathic — but it doesn’t hurt to remind them. Like many of these strategies, empathic listening needs to be developed. Here is a detailed guide to empathic listening.



6. Unconditional Positive Regard — Developed by humanistic psychologist Carl Rogers, this is being accepting and supportive of a loved one, regardless of what the person has done, experienced, or said. Like empathic listening, showing unconditional positive regard takes patience and practice. You need to suspend your own feelings and opinions and just value the other individual. Over time, demonstrating unconditional positive regard should be returned by your partner.



7. Model Forgiveness — When your partner transgresses, it is important to maintain the relationship that you forgive. We all make mistakes, and by showing forgiveness, we can model how to begin to repair fractured relationships.



Of course, relationships are a two-way street. Both partners need to engage in these positive psychological behaviors for a relationship to succeed.

1. Seek to understand before trying to be understood.
One of the most common negative patterns in my work with couples is the cycle of criticism and defensiveness. This often happens when you hear something you perceive as an attack or criticism from your partner, which leads you immediately to defend yourself.
This pattern sets both of you up not to be heard. As soon as you start to defend your position, you’ve lost the opportunity to understand your partner. Even if you feel under attack or think you hear a criticism, try to understand your partner’s thoughts and feelings before you respond.
2. Slow down your communication to truly hear your partner.
Many issues get out of control because once this dynamic of criticism and defense is under way, the interaction often moves very quickly. When your communication is speeding up, you can miss a lot of important information your partner is expressing. This fast pace also increases the volatility of your discussion, making it harder for you to keep the conversation calm.
If you notice your discussion moving too quickly, intentionally put on the brakes and slow down the exchange. Ensure your partner knows you truly want to understand what he or she is saying. This helps defuse the reactivity and allows you to continue communicating in an adult-to-adult way.
3. Be curious about your partner’s perspective.
This is easier said than done when you’re feeling blamed, criticized or attacked. However, one of the best things you can do in such circumstances is to be curious about your partner’s perspective. This can be disarming positively, and it immediately helps de-escalate the rising tension between you.
By being curious, you can learn new things about your partner and support your conversation in moving toward a resolution. You can still disagree with your partner’s perspective and remain curious and interested in how their view differs from yours. Practice this next time you feel a heated discussion coming on and see what happens.
4. Recognize your emotional triggers and learn to self-soothe.
Knowing what your emotional triggers are allows you to be aware when the potential for their activation is present. We all bring ‘baggage’ into our relationships — from our childhood, previous relationships, school experiences and our family of origin. There’s no such thing as a person who is ‘baggage-free;’ however, you can use your awareness of your hot spots to know when they will likely be triggered.
Practice observing yourself, even when you feel triggered by your partner. See if you can name it by saying “I’m feeling [insert feeling] now, and I think it’s also touching something in my past that’s unrelated to you.” By naming the trigger, it helps your partner understand there’s more at play here than just the current conversation. This understanding can help both of you be less reactive in the moment.
5. Practice using empathy to foster a closer connection.
Empathy is the fuel of good relationships. Being empathic is about imagining yourself walking in your partner’s shoes seeing the world from their perspective. Responding empathically to your partner facilitates a deeper bond and creates a strong sense of safety and trust between you. However, when you’re feeling attacked, this is the last thing you feel like doing. It does require you to be able to step outside yourself and begin to appreciate a reality different from yours.
Practicing empathy does not mean you have to completely surrender and give up what you want or your own reality. It just means you need to suspend your perspective, even momentarily, so you can appreciate the smallest part of how your partner sees things. Start small – even if you imagine only one to five percent of your partner's feelings — and then build on that. Your partner will feel the shift and will be able to let down his or her guard a little, opening up the possibility of a better connection.
6. Listen for the hidden unmet need or emotion.
When your partner is in distress and voicing a complaint or you’re feeling criticized or blamed, there’s always some unmet need, want, desire or unexpressed emotion underlying this cry. The challenge for you is to go underneath the overt complaint and see if you can tap into the hidden emotion. By uncovering this emotion and tentatively asking if the covert emotion is also going on for your partner, you can bypass the surface anger, irritation or resentment and cut to the core emotion that needs to be validated.
This is no easy task, as it requires you to step up and out of the current conflict and look and listen for what’s not being expressed. It also requires you to suspend your own reactivity and defensiveness to connect with your partner’s deeper needs.When you find yourself in a conflict situation, pause for a moment and see if you can feel what else your partner is not expressing in the conversation. To help you with this, remind yourself that your partner is in distress, but cannot share the whole picture of the distress with you. Listen carefully for this and use your curiosity to find out what else is not being overtly shared.
7. Anticipate issues before they become issues.
Many current issues could have been dealt with earlier in the relationship but weren’t. Avoiding talking about minor problems often can lead to unresolved issues festering and expanding over time, only eventually exploding and becoming much more significant than they were initially. You may not want to rock the boat when things seem to be going well. You may believe that nothing good comes of raising complaints or issues.
The reality is, couples who seek to avoid conflict almost always end up in lots of it. Get into the habit of naming and flagging issues with each other, even when they are small. One of the ways to do this is to have a regular check-in to discuss current issues and assess where your relationship is going. Over time, this structure can help you feel more confident about effectively dealing with conflict and disagreements.
Communication in a relationship requires constant attention. Start with the basics and establish rituals of communication and connection to ensure the longevity of your love and connection with each other.