Search This Blog

Wednesday, June 22, 2016

மன அழுத்தத்திற்குத் தீர்வு


அன்றாட வாழ்வில் நிகழும் சம்பவங்களால் ஏற்படும் பின்னடைவுகள், மன அழுத்தங்கள் ஆகியவற்றை சரி செய்ய உலகெங்கும் உள்ள மனவியல் நிபுணர்கள் சில வழிமுறைகளைக் கண்டறிந்துள்ளனர். மன அழுத்தத்திற்கு உடனடி நிவாரணம் தரக்கூடிய சில பயிற்சி முறைகள், நீண்டகால நிவாரணத்திற்குரிய பயிற்சிமுறைகள், இரண்டையுமே மனவியல் நிபுணர்கள் பட்டியலிட்டிருக்கிறார்கள். அவற்றைப் பார்க்கலாம்.
அழுத்தத்தின் அடையாளம்
மன அழுத்தம் உருவாவது ஒவ்வொருவருக்கும் ஒவ்வொரு விதமான வெளிப்பாடுகளை ஏற்படுத்தும். சிலருக்குத் தோள்வலி வரும். சிலருக்கு சுவாசம் துரிதப்படும். உங்களுக்கு ஏற்படும் அடையாளம் என்னவென்று தெரிந்து வைத்துக்கொண்டால், அறிகுறிகள் தென்படும் போதே அவற்றிலிருந்து வெளிவருவதற்கு உடனடி முயற்சிகளில் இறங்கமுடியும்.
மனஅழுத்தம் தீர விரல் அழுத்தம்
உள்ளங்கைகளில், மற்ற கையின் கட்டைவிரலால் தொடர் அழுத்தம் தருவது தொடங்கி, முழுமையான மசாஜ் செய்துகொள்வது வரையிலான உடல் தளர்வு நிலை உத்திகள் மன அழுத்தத்தைப் போக்குகிற திறன் கொண்டவை. பெர்க்லேயில் உள்ள அக்யூ பிரஷர் மையத்தின் இயக்குநர் மைக்கேல் ரீட் கேச் மன அழுத்தம் வலுவிழந்து போக உடலிலுள்ள மூன்று இடங்களில் அழுத்தம் கொடுக்குமாறு அறிவுறுத்துகிறார்.
புருவங்களின் மத்தியில் அழுத்தம் தருதல், பின் கழுத்தில் அழுத்தம் தருதல்,. கழுத்துச் சரிவுக்கும் தோள்பட்டைக்கும் மத்தியில் அழுத்தம் தருதல் போன்றவைகளால் அங்குள்ள நரம்பு மண்டலங்கள் செயல்பட்டு, மன அழுத்தத்தை எதிர்கொள்ளும் உந்துசக்தியை மூளைக்கு வழங்கும்.
புன்னகையின் சக்தி
மகிழ்ச்சியாக இருக்கும்போது நீங்கள் புன்னகைக்கிறீர்கள் என்பது எவ்வளவு உண்மையோ, புன்னகைக்கும் போதெல்லாம் மகிழ்ச்சியடைகிறீர்கள் என்பதும் உண்மை. நரம்புகளில் தொடங்கும் மெல்லதிர்வுகள் முகத்திலுள்ள தசைகளை அசைத்து, பாதுகாப்பான உணர்வை மூளைக்கும் கொண்டு செல்லும் அற்புதம் ஒவ்வொரு புன்னகையின் போதும் நிகழ்கிறது என்கிறார் டாக்டர் கூப்பர். புன்னகையின் சக்தி புரியவேண்டுமா? புன்னகைத்துத்தான் பாருங்களேன்.
மனம் சொல்லும் மந்திரம்
நம்மை நாமே உற்சாகப் படுத்திக்கொள்ள ஆட்டோசஜஷன் முறைப்படி சில வாசகங்களை மனதுக்குள் உருவாக்கிக்கொள்வது மேலை நாட்டின் பாணி. நம்நாட்டில் அதற்குப் பஞ்சமே கிடையாது. 'எல்லாம் செய்யக்கூடும்', 'நடப்பதெல்லாம் நன்மைக்கே' என்று எத்தனையோ வாசகங்கள், மனதுக்கு சக்திதரும். மந்திரங்களாய் உள்ளன. மனதுக்குள்ளேயே அவற்றைப் பத்து பதினைந்து முறைகள் சொல்லும்போது பெரிய அளவில் மாற்றங்கள் தெரியும்.
எதையும் எழுதுங்கள்
மனஅழுத்தத்தைத் தந்த சம்பவம், அதன் விளைவுகள், கையாள்வதற்கு மேற்கொள்ள வேண்டிய
வழிமுறைகள், உடனடி நடவடிக்கைகள் ஆகியவற்றை ஒரு காகிதத்தில் எழுதுங்கள். மனதுக்குள்ளேயே பலவற்றையும் யோசிப்பதைவிட எழுதும்போது ஒரு புதிய தெளிவு பிறக்கிறது. அந்தத்தெளிவே மன அழுத்தத்திலிருந்து விடுபடும் சக்தியைக் கொடுக்கிறது. தெளிவாக எழுதிப்பார்க்கும்போது தீர்வை நோக்கிப் பலஅடிகள் வைத்தது போன்ற மன நிறைவை எளிதில் எட்டமுடிகிறது.
காபியைக் குறையுங்கள்
காலை மாலை காபி மிகவும் சுகமானதுதான். ஆனால் மன அழுத்தம் ஏற்படும் நேரங்களில் காபியைத் தவிர்ப்பது நல்லது என்கிறார் ஜேம்ஸ் ட்யூக் என்கிற ஆய்வாளர். தூய குடிநீர், பழச்சாறுகள் போன்ற பானங்கள் புத்துணர்வு தருவதாகவும் மன அழுத்தத்தைப் போக்கும் சக்தி தருபவையாகவும் இருக்கும். தண்ணீரோ பழச்சாறோ பருகும் போது, அந்தத் திரவம் உங்களுக்குள் கலந்து புத்துணர்வு தருவதை உணர்வுப் பூர்வமாய் ஏற்பது மேலும் ஊக்கம் தரும்.
அழுத்தம் போக்கும் நட்பு
மனதுக்கு நெருக்கமாக நீங்கள் உணரும் ஒருவரை அழையுங்கள். அவரிடம் உங்கள் சிக்கலைப் பற்றிப் பேசினாலும் சரி, பொதுவான விஷயங்களைப் பற்றிப் பேசினாலும் சரி. அந்த அன்பான குரலில் ஆதரவை உணர்வீர்கள்.

Tuesday, June 21, 2016

சமஸ்கிருத‬ வானியல் நூல் ஆர்யபட்டீயம் ஜோதிடவியலின் வளர்ச்சி

இந்தியாவில் 5ம் நூற்றாண்டில் வாழ்ந்தஆர்யபட்டர்‬ எழுதிய சமஸ்கிருத‬ நூல் ஆர்யபட்டீயம்.
மேலை நாட்டு வானியல் விஞ்ஞானிகளை அதிர வைத்த
வானியல் நூல் இது!
கிரகணத்துக்கான காரணத்தை ஆர்யப்பட்டர் தனது நூலில் மிகத் தெளிவாக விளக்கி இருந்தார்.
"சடயாஷ்டி சசி சூர்யம் சகினாம் மகதிக பூசார்ய..........................."
நூல்; ஆர்யப்பட்டம் கோல் பாதம் சுலோகம் 39
இதன் பொருள்:

சூரியன் சந்திரனை மறைக்கும் போது சூரிய கிரகணம் தோன்றுகின்றது..
பூமி சந்திரனை மறைக்கும் போது சந்திரகிரகணம் தோன்றுகின்றது.
மேலும்,
அவர் கிரகணங்கள் எப்போதெல்லாம் தோன்றும் என்றும் பூமி சூரியனை சுற்ற 365 நாட்கள் 12 மணித்தியாலங்கள் 30 வினாடிகள் செல்லும் என்றும்,
பூமி தன்னத்தானே சுற்ற 23 மணித்தியாலங்கள் 56 நிமிடம் 4.1 வினாடி செல்லும் எனவும் அப்போதே துல்லியமாக கூறிவிட்டார்.!!

கணித மேதையாகவும்,வானியல் விஞ்ஞானியாகவும்
விளங்கிய இவரே பூஜ்ஜியத்தை(zero) கண்டறிந்தவர்!

இவரது பெயரையே இந்தியாவின் முதல் செயற்கைக்கோளுக்கு வைக்கப் பட்டுள்ளது(ஆரியபட்டா)
ஆரிய பட்டீயம் போன்ற பல அறிவியல் சமஸ்கிருத நூல்கள் உலகப் பல்கலைக்கழகங்களில் கற்பிக்கப் படுகிறது.பாதுகாக்கப் படுகிறது.ஆனால் இங்கு?

ஜோதிடவியலின் பதினெட்டு மூலகர்த்தாக்களான,முனிவர்கள் அதன் வளர்ச்சிக்கும் பாடுபட்டவர்கள் ஆவர். அவர்கள் சூரிய, பிதாமக, வியாஸ, வசிஷ்ட, அத்ரி, பராசர, கஸ்யப, நாரத, கர்க, மரீசி, மனு, ஆங்கிரஸ, லோமச,  பௌலிச, ஸ்யவன,  யவன, பிருகு மற்றும் சௌனக ஆகிய ஒவ்வொருவரும் ஒவ்வொரு சித்தாந்ததை எழுதியுள்ளனர்.

இவர்களுக்குப்பின் பிருகு முனிவர், பிருகஸ்பதி,  பத்தராயணர், கபிலர், கஷ்யபர்,  மனு, மகரிஷி பராசரா, சதயாச்சார்யா, வராகிமிஹிரா, படோத்பவா,  வராஹிமிகிரரின் புதல்வர் பிருத்யுயசா, வைத்தியநாத தீட்சிதர், உத்திரகாலாமிர்தம்  எழுதிய  காளிதாசர்,  ஜாதகதத்வா   எழுதிய மகாதேவா, இன்னும் எத்தனையோ மகாமுனிகள், அறிஞர்கள், இந்திய ஜோதிட முன்னேற்றத்துக்குத் தங்கள் சேவையையும், பங்களிப்பையும் வாரி வழங்கியவர்கள் ஆவர்.

                மகரிஷி பராசரர் : இந்திய ஜோதிடத்தின் தந்தை எனப் பலராலும் புகழப்பட்டவர்.இவர் படைத்த மிகப் பெரிய ஜோதிடநூல்”பிருஹத் பராசர ஹோரா சாஸ்த்ரா” ஆகும்.

                மகரிஷி ஜெய்மினி : இவர் “வியாச மகரிஷி”யின் பிரதான சீடர்.இவர் தனது குரு வியாசரை “பத்ராயணர்” என குறிப்பிடுகிறார்.

இவரது சூத்திரங்களில்,ருத்ராம்சம், சஸ்த்தாம்சம்,சப்தாம்சம் மட்டுமின்றி இலக்னம் மற்றும் யோகங்கள் இணைக்கப்பட்டுள்ளன..

                ஆர்யபட்டா : வானியல் சாஸ்த்திரத்திலும்,கணிதத்திலும் சிறந்து விளங்கியவர்.பாடலிபுத்திரம் அருகே அஷ்மாக் என்ற கிராமத்தில் பிறந்தவர்.தனது பள்ளிப்படிப்பை குஷ்மபுராவில் முடித்தார்.

ஆர்யபட்டீயம்,ஆர்யபட்டா சித்தாந்தம் ஆகியவை இவரின் மிகச்சிறந்த படைப்புகளாகும்.

                வராஹிமிகிரர் :இவர் இந்திய வானியல்வலலுனர் ,கணிதமேதை மற்றும் ஜோதிடமேதையும் ஆவார்.

இவர் உஜ்ஜெய்னியில் பிறந்தவர்.ஐந்து வானியல் கணிதம் சம்பந்தமான நூல்களான சூர்யசித்தாந்தம்,ரோமகசித்தாந்தம்,பௌலிசசித்தாந்தம்,வசிஷ்டசித்தாந்தம், மற்றும் பிதாமகசித்தாந்தம் ஆகியவற்றின் சாரமே இவரின் பஞ்சசித்தாந்திகா சிறந்த நூலாகும்.

கலைக்களஞ்சியம் என பெயர பெற்றது இவரது பிருகத் சம்கிதா வாகும். இவரது புதல்வர் பிருத்யுயசாவின் ஜோதிடஉலகுக்கான பங்களிப்புத்தான் ஹோரா சாரா. தனது தந்தையின் நூல்களுக்கு மிகச் சிறந்த விளக்கங்களை அளித்துள்ளார்.வராகிமிகிரர்,கோள்கள் நீள்வட்டப் பாதையில் சூரியனைச் சுற்றிவருவதையும்,சூரியனுக்கு மிக அருகிலுள்ள கிரகங்கள் மிக வேகமாகச் சுற்றுவதையும், தூரத்திலிருக்கும் கிரகங்கள் மெதுவாகச் செல்வதையும் கேப்லருக்கு முன்னரே அறிந்திருந்தார் என சொல்லப்படுகிறது.

                இவர்களைத் தவிரவும்,முதலாவது பாஸ்கரா,இரண்டாவது பாஸ்கரா,லல்லா,வடேஸ்வரா,வீரசேனா,ஜெயதேவா, ஆரியபட்டா ஒனறு/இரண்டு ,ஸ்ரீ பதிஎன  வானியல்,கணிதம்,ஜோதிடத்தின் வளர்ச்சிக்காக பாடுபட்டவர்கள் ஏராளம் இவ்வாறாக ஜோதிட வரலாற்றை எழுதிக் கொண்டே போகலாம். விரிவஞ்சி இத்துடன் முடித்துக் கொள்ளலாம்.. நன்றி-முகநூல் ஹிந்து மீடியா

Monday, June 20, 2016

Galaxies












Thanks to the Hubble Telescope, we know definitively that galaxies come in many various shapes and sizes. Many of the objects we thought were planetary nebula, when seen from Earth based telescopes, have now been proven to be galaxies and interacting galaxies. In fact, it is almost impossible to view an image made with the Hubble space telescope without also seeing numerous galaxies in the background.
Most galaxies come in four basic types: spiral, barred-spiral, elliptical, and irregular. There are also globular clusters and lenticular types and the rarer ring type. Galaxies also come in three size classes: dwarf, galaxy, and giant. Virtually all galaxies fall into the Hubble Classification Scheme created by Edwin Hubble in first half of the 20th century. The original was dubbed the "tuning fork" diagram, but it has since been updated and revised. The below images show the original and updated versions.
Spiral and Barred-Spiral Galaxies
This is the common form of galaxy. It is also the shape we tend to think of when we think "galaxy." They have a round, spheroidal core surrounded by the classic "pinwheel" with at least two arms, but most often have more. The core can actually resemble an elliptical galaxy and contains the metal-poor stars found in elliptical galaxies. Thus, the core stars can have a distinct yellowish to whitish tint, where the arms will have a bluish-white tint due to the younger stars that can be found there due to the rich star-breeding grounds of large dust and gas clouds like the Orion Nebula. The arms can be loosely or tightly packed, intact or patchy, closely or loosely wound. Barred-spirals will tend to have arms that are more loosely wound than in a spiral galaxy. Although it may appear to be so, the space between galaxy arms is far from empty and can have healthy star-breeding grounds. In fact, our stellar system is situated on the inner side of the Orion Spur.
Ring Galaxies
Ring galaxies were perhaps spiral or barred-spiral before colliding with another galaxy. These are the rarest of all galaxies. So far, we have only found 43 ring galaxies out of the few billions of galaxies discovered. This works out to about 1 in 65,000,000 galaxies being a ring galaxy. This type of galaxy has a structure similar to the spiral and barred-spiral galaxy; however, instead of the classic "pinwheel" structure, the ring galaxy has an elliptical core surrounded by a ring of stars. Some traces of spiral structuring may be seen between the ring and the core. Although ring galaxies have a smaller habitability zone, they may still have stellar systems that can be habitable.
Irregular Galaxies
Irregular galaxies are just that, rough assemblages of stars with little or no regular structure. The Large and Small Magellanic Galaxies are irregular companions of our Milky Way Galaxy. In fact, they may be remnants of collisions or close encounters with other galaxies. Irregulars tend to be too small to generate star-breeding grounds, but on occasion, they can. The Tarantula Nebula in the Large Magellanic Galaxy is a star-breeding area. Because some irregular galaxies can have star-breeding areas, there is a chance for stellar systems possessing terrestrial planets.
Elliptical Galaxies
Also referred to as "dead" galaxies, this type of galaxy has very little gas and dust for star-breeding and are predominantly old, metallicity poor stars. Elliptical galaxies have the widest range of sizes ranging from a couple thousand light years to truly immense monsters such as M87 in the Virgo Cluster which is over 3000× the size of our Milky Way (>30,000,000 ly across). Monsters like M87 tend to sit in the centroid region of galactic superclusters. Some elliptical galaxies may possess a dusty disc which could indicate a near dying region of star-breeding. However, there will be very little new star-breeding.
Lenticular Galaxies
As with the elliptical galaxies, lenticulars are considered to be "dead" galaxies. They can have a spheroidal and/or barred core, but exhibit very little else in common with the spiral and barred-spiral, except for overall shape. These galaxies have used up all of their interstellar hydrogen and helium and, thus, they will have an orangish-yellow to orangish-red glow. Lenticulars also have very little in the way of star-breeding areas since they have very little gas and dust. Virtually all of the stars in a lenticular galaxy are very old, most being twice as old as our star or older.
Interacting Galaxies
This is at least two galaxies, or more, that are about to collide or have just collided. Interacting galaxies tend to be hot breeding grounds for new stars, revitalizing perhaps two dead galaxies. Some of these can produce spectacular layouts.
Globular Clusters
These are very similar to open clusters, except in size and age. Globular clusters tend to be fuzzy balls of stars with an orangish-yellow to orangish-red glow. Like a lenticular galaxy, the stars tend to be old stars, most being 2× or older than our sun. The stars tend to be more closely packed in the center than with open clusters. The core, which is usually one to two parsecs in size, can contain as many as one to three thousand stars. It has never been verified that any globular cluster has a black hole as most other galaxies have. Mostly there will only be Jovian planets and Pluto-like ice balls within a globular cluster.
Open Clusters
Although not true galaxies, some consider open clusters to be dwarf galaxies inside other galaxies. Open clusters are actually regions within galaxies where new star formation is currently occurring or has recently occurred. They tend to have only a few tens to a few hundred stars and are rarely larger than 15 to 20 parsecs (48.925 to 65.234 light years) and rarely have any definitive structure. Open clusters are dominated by the young Population I blue-white O and B class stars and are also associated with emission and reflection nebulae (q.v.). Open clusters make poor areas for habitable terrestrial planets due to the immense radiation pumped out by the O and B stars. However, asteroid, planetesimal, and planetoid mining might be profitable, albeit dangerous.
Globular Common Open
Group of tens of thousands to hundreds of thousands of stars Group of stars held together by mutual gravitational attraction Group of hundreds of star
Highly symmetrical ball of stars All of its stars are the same age, having formed from the same cloud of gas and dust Irregular shaped grouping of stars
Frequently contains bright red giant stars Stars in the cluster are basically at the same distance from Earth Contains bright blue stars
Located in the halo or bulge of a galaxy The star color indicates the age of the stars in the cluster Located in the arms of spiral and barred-spiral galaxies
Composed of old stars that formed when the universe was younger Orbits the center of a galaxy Composed of young stars that recently formed in the disks of galaxies
No longer forming in or near any galaxy Continues to form in the arms of spiral and barred-spiral galaxies

Image 1: Original Hubble Classification Scheme
Image 2: Revised Hubble Classification Scheme
Image 3: Milky Way Showing Our Sun's Approximate Position
Image 4: Example spiral galaxies.. M64 Hubble Images - The "BlackEye" Galaxy: a spiral choked with stellar dust.
Image 5: AM 0644-741, a ring galaxy in Volans
Image 6: NGC 3718 - "Bowtie" Galaxy: This one is the result of a collision/merge of at least two galaxies.
Image 7: M87: The largest know galaxy. Notice the jet from the black hole on the right side.
Image 8: Lenticular Galaxies - Centauri A
Image 9: Interacting Galaxies The "Rose" - Arp 273 is a group of interacting galaxies
Image 10: Open Clusters - NGC 290

Self defense

Simple self defense moves that could protect you

 

by NAOMI COLEMAN, femail.co.uk
Street crime is on the increase with more muggings than ever taking place up and down the country.Statistics from the British Crime Survey 2002 reveal street robberies soared 28 per cent last year. But according to the Metropolitan Police, your risk of attack can be cut simply by following some basic personal safety measures.
Apart from walking in well-lit streets and being aware of your surroundings, self defence experts recommend carrying a personal alarm and learning some simple self defence moves in case an attacker strikes.
To help you feel safer on the streets, view our picture gallery, right, to learn some basic self defence moves. Read our guide below to find out what's involved. Also, view our second picture gallery, right, to find out which personal alarm is best for you.

WALK CONFIDENTLY
The first rule when it comes to safety on the street is to walk confidently. Psychiatrists have found that speaking the right body language such as looking alert and confident will make attackers think twice about approaching you.
The truth is that most attackers will look for someone who is easily frightened and appears to be an easy target. 'One of the best tricks is to walk confidently,' says self defence expert John Davies of Basis Training UK, an organisation that teaches self defence classes. 'Get into the habit of walking positively with your head tall, rather than walking with slumped shoulders and looking at the floor.'
_________________________________________
SCRAPE YOUR HEEL DOWN THE SIDE OF HIS SHIN
If you are approached from behind, one of the most effective ways to throw off your attacker is to run your heel down the front of their shin - the prominent bone found in the lower part of the leg. This is a fine bone and even if your attacker is well built, this bone tends to stick out. Simply lift up your heel and scrape your heel down the front of your assailant's shin bone as hard as possible. Most footwear is capable of causing pain and damage, but heels are even better.
_________________________________________
AIM FOR THE NOSE
If your attacker grabs you from behind, another tactic is to throw your head back as far as possible and try to head butt your assailant's nose. You should try to jerk your head back - being careful not to jar your own neck - and aim for the bridge of his nose. The theory is that your attacker releases you in order to grab hold of his painful nose - giving you vital seconds to run away.
_________________________________________
GO FOR THE EYE
If your attacker is heading towards you, grab his ear with your fingers and press your thumb firmly along the whole of his eye. Use a pushing action, press your thumb back into his skull. Holding your attacker's ear means your thumb will automatically drop down to his eye level. Apart from being more painful than simply poking his eye, if your assailant turns his head, your hand will move with it. With any luck, your attacker will jerk backwards in an attempt to cover his eye, giving you precious time to flee.
_________________________________________
AIM FOR THE THROAT
Self defence experts also recommend poking your finger into your attacker's windpipe - the part of the air passage found below the Adam's apple. Try to press your finger - rather than your thumb - into the space between the Adam's apple and the top of the breastbone as hard as possible. Pressing your finger into this part of the body is easier to do. This has the effect of closing the air passage making it difficult for your attacker to breathe. The idea is that he will clasp his throat in order to breathe again, allowing you the chance to escape.
_________________________________________
KEEP YOUR KEYS HANDY
When you are walking in the street at night, get into the habit of carrying your keys in one hand and making a fist with one of your keys pushed between your middle fingers. If you are attacked, make an upward movement towards your assailant's face and slash his cheek with your key. This movement could start at the mouth and finish at the ear - or the other way round if it's easier. Even if you don't cut his face, your attacker's natural reaction will be to bend down and cover his cheek to soothe the pain.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/health/article-146156/Simple-self-defence-moves-protect-you.html#ixzz4C1HrdwDU

Inside the cell

This is an incredible tripthat we can only go through an animation that I find extraordinary. The first time I saw this video, I was stunned by how they could tell a cell so just in its complexity. I think that will appeal to each of you because it shows different mechanisms that, even as you read these lines, are happening constantly.
I believe that the graphic representation of the ribosome and how they work is fantastic, not least of all the rest.
"In a cell, the starting point of a more complex realization that call an organism."

Sunday, June 19, 2016

This Emergency Shelter Can Be Set Up In 5 Minutes...

These would be wonderful for short term after a tornado or flood, could also be used in middle east for refugees and keep them in their home country, if they have air conditioning, I doubt many of them have had ac in the past. And if we had a disaster here I would not want to be sent to another country, but I agree it does look like a concentration camp, maybe the could separate them out so they are more private

Friday, June 17, 2016

Enjoy Mongolian Music (Daiqing Tana (Haya) - Khokh Nuur (Qinghai Lake) (Blue Lake))

 Daichin Tana is an ethnic Mongol singer and she was born in Mongolian Town Delhii right next to the Blue Lake (Kok Nuur, Qinghai Lake) which is located in north-west region of todays China. “Haya” means ‘margin’ or ‘boundary’ in Mongolian. According to an ancient legend, at the boundary of the endless sky there is a gem called Haya that holds the radiance of all living things. It is said that the day Haya is discovered, all hatred will dissolve and love will spread throughout the entire world.
Song lyrics in English and Mongolian
Hairin zoolun molmiigeer namaig chi shirtedeg / I love the way you look at me with your lovely soft warm eyes
Harts duuren hairiig chini mederch bi jargadag / I'm in heaven when I feel your love in your eyes
Hailan tungalag usiig haran bi bayasdag / I enjoy looking at the pure blue lake
Haya uur shig tengeriig shirten bi chamtai l honoy l dee / Let's spend the night together by looking at the sky (haya)

Derged min ir, haluun amisgal hulee / Please come to me, I miss your warm breath
Denduu huleesen hairalsan chi ireesei / I missed you so much my love, please come to me

“El Cuerpo” aka “The Body” (2012) – Spanish Suspense/ Thriller

 “El Cuerpo” brings a heady mix of classic film noir, blood-chilling horror and high suspense, as the film follows a worn out veteran police detective as he begins an investigation of a mysterious break-in at the city morgue, the accidental hit-and-run of a guard, and searches for a corpse that has gone missing one dark and stormy night. Why has the corpse disappeared? Was the woman murdered? Was her distraught husband behind it all? Or is there some other sinister plot behind the disappearance of the body?” Less of a horror film than my usual pick for movie fun, “El Cuerpo” might be a Hitchcock-style murder mystery, but the Trailer certainly hints that there’s much more going on throughout than in the usual “whodunit”. A whole lot more…
ஒரு மார்ச்சுவரி காவலாளி இரவு நேரத்தில் கண்மண் தெரியாமல் ஓடி வந்து காரில் மோதி விழுகிறான். போலீஸ் விசாரனையில் அவன் பணி புரிந்த மார்சுவரியில் இருந்த பிணம் ஒன்று காணாமல் போனது தெரிய வருகிறது.

மிக பெரிய கோடீஸ்வரியின் அந்த உடல் எங்கு போனது? யார் எடுத்தது? கோமாவில் இருக்கும் காவலாளி எதை பார்த்து அப்படி ஓடி வந்தான்? போலீஸ் விசாரனை தொடங்குகிறது...

மாரடைப்பால் இறந்த அந்த பெண்ணின் கணவனை விசாரிக்கையில் அவன் பையில் இருக்கும் ஒரு விஷம் மாரடைப்பை உண்டாக்கும் என்று தெரிகிறது. போலீஸ் சந்தேக பார்வை கணவன் மீது திரும்ப, கணவனுக்கு பல அமானுஷ்ய சம்பவங்கள் நடக்க ஆரம்பிக்கிறது.

இவை அனைத்தும் அந்த மார்ச்சுவரிக்குள், பிணம் காணாமல் போன 8 மணி நேரத்திற்குள் நடக்கிறது. ஒரு இரவை கடந்து விடிவதற்குள், அவ்வளவு திருப்பங்கள்... கதை சும்மா தீ பிடித்து ஓடுகிறது..

பிணம் மறைந்தது பற்றி ஒவ்வொருவருக்கும் ஒவ்வொரு பார்வை இருக்கிறது. அனைத்தும் நம்பும்படி இருக்க, கடைசியில் நாம் எதிர்பார்க்காத வகையில் திரைக்கதை முடிகிறது. செம்ம த்ரில்லர்...
A don't miss movie... ;)

ஸ்பானிஷ் மொழி திரைப்படம் பெயர் : The Body.

Marathi movie Court திரைப்படம் : கோர்ட்




திரைப்படம் : கோர்ட்
இயக்கம் : சைதன்ய தமானே
மராட்டி மொழி (ஆங்கிலத் துணைத் தலைப்புகளுடன்); 1 மணி நேரம், 58 நிமிடம்; 2015

 கிண்டல், கேலி மாதிரி ஒரு அட்டகாசமான உணர்வு எதுவும் இல்லைன்னு நினைக்கிறேன், மனிதனுக்கு மட்டுமே உள்ள ஸ்பெசல் உணர்வு அது.

கோர்ட்'ன்னு ஒரு மராத்தி படம் இந்தியா சார்பில் ஆஸ்கார் விருதுக்கான கடைசி சுற்றுக்கு போயிருக்குன்னு கேள்விபட்டு அதை பார்த்தேன்.. செமயான Sattire - Sarcasm flow... எப்படி விவரிக்கிறதுன்னே தெரில...

இந்தியாவின் red-tapism முறையை ஓட்டு ஓட்டுன்னு சீரியஸா ஓட்டுறாங்க... ரொம்ப மெதுவா போற படம், ஆனா ஒவ்வொரு ஃப்ரேமிலும் தெரிக்கும் எகத்தாளம், கிண்டல்.. படம் முழுக்க சீரியஸா போகும் ஆனா நம்ம முகத்துல புன்னகை தான் இருக்கும்...

எந்த காட்சிக்கும் விளக்கம் கிடையாது, ஜட்ஜ் ஒரு சீரியஸ் விவாதம் பண்ணும் போது அவருடைய உதவியாளர் பின்னனியில் மொபைல் ஸ்க்ரீனை பாத்துட்டு இருப்பது கிண்டல்ன்னா அந்த பொண்ணு முகத்துல இருக்கிற புன்னகை மகா கிண்டல்...

ஒரு கேஸ் அறிமுகம் ஆன உடனே ஜட்ஜ் இன்னிக்கு உங்க கேஸ் விவாதம் பண்ண முடியாது உங்களுக்கு வாய்தா தாறேன்னு சொல்வார்.. அந்த பொண்ணு எதுக்கு சார்ன்னு கேக்கும் அதுக்கு ஜட்ஜ் சொல்ற பதில் " நீ ஸ்லீவ்லெஸ் சட்டை போட்டிருக, இது கோர்ட்டை அவமதிக்குது'ன்னு.

சரமாரியா சரவெடி லந்துகள்... படத்துல இன்னோரு அம்சம் அதன் இயற்கையான சவுன்ட். தேவையில்லாத இசை எங்குமே இல்லை.. அதனால படத்தோட நாம ஒன்றிடறோம், எந்த அளவுக்குன்னா ஒரு காட்சியில கோர்ட் ரூம் லைட்டை எல்லாம் அணைச்சிட்டு பணியாளர் கதவை மூடிட்டு போவார், நாம ரூமுக்குள்ள இருக்க இவர் கதவை மூடுறாரேன்னு தோணும். அந்த அளவுக்கு...

படத்தோட கதையே செம நக்கல், ஒரு துப்புரவு தொழிலாளி குழிக்குள்ள இறங்கி துப்புரவு செய்யும் போது இறந்துடுறார், அவர் எந்த பாதுகாப்பு சாதனங்களும் அணிந்திருக்க வில்லை. அதுக்கு 1008 காரணம் இருக்க அதை எல்லாம் விட்டுட்டு அரசாங்கம் அந்த ஏரியாவில் தெருப்பாட்டு பாடும் ஒருத்தரை கைது செய்கிறது. அது சொல்லும் காரணம் இவர் பாடிய பாட்டில் இருந்த கருத்தினால் தான் தொழிலாளி தற்கொலை செய்து கொண்டார் என்பது.

அந்த காரணத்தை நியாயபடுத்த அரசு தரப்பு எடுக்கும் கோமாளி கூத்துகள் தான் படம். ஆனால் எந்த இடத்திலும் இது புரிய வைக்க முயற்சி இல்லை.. திரைப்படம் அதன் போக்கில் இயங்கி நம்மை உள்ளே இழுக்கும் வகையில் ஒரு மேக்கிங். அவசியம் பார்க்க வேண்டிய திரைப்படம்.

கதைச் சுருக்கம் :
நாராயண் காம்ப்ளே எனும் ஒரு வயதான, மராட்டிய நாட்டுப்புறப் பாடகர் மீது ஒரு விசித்திரமான வழக்கு பதிவு செய்யப் படுகிறது. அவர் பாடிய ஒரு பாடலைக் கேட்டு மலக்குழியில் வேலை செய்யும் துப்புரவுத் தொழிலாளி தற்கொலை செய்து கொண்டார் என்பது தான் அந்த வழக்கு.
நாராயண் காம்ப்ளேவுக்கு ஆதரவாக வினய் வோரா எனும் வசதியான, மெத்தப் படித்த வழக்கறிஞர் வாதாடுகிறார்.
அரசு வழக்கறிஞராக நூதன் எனும் பெண் வாதாடுகிறார். காம்பளே பற்றியும் இந்த வழக்கின் அனர்த்தம் பற்றியும் எந்த அக்கறையும் கொள்ளாமல், எப்படியாவது பதவி உயர்வு கிடைக்க வேண்டும் என்று நினைக்கிற மத்தியத் தர வாழ்க்கை வாழ்கிற, குடும்பம், வேலை இவற்றுக்குள் அல்லாடுகிற பெண்மணி.
இவர்களை எதிர்கொள்கிற நீதிபதி சதாவர்தே எதைப் பற்றியும் கவலைப் படாமல் தனது பழமை வாய்ந்த மதிப்பீடுகளையும் சட்டப் புத்தகத்தையும் நிலைநாட்ட முனைபவர்.
இந்த வழக்கைச் சுற்றியே அமைக்கப்பட்ட அரசியல் முக்கியத்துவம் வாய்ந்த, எள்ளல் நிறைந்த, நம்மை மூச்சு முட்ட வைக்கிற திரைக்கதை கொண்ட யாரையும் வில்லனாகக் காட்டாத, நீதித்துறை எனும் எந்திரம் எதிர்கொண்டிருக்கும் வியாதியை வெளிக்கொணரும் படம் இது.
கதாப்பாத்திரங்களின் பின்புலம், தனிப்பட்ட வாழ்க்கை அவர்களின் வேலையிலும் பிரதிபலிப்பதை நாம் உணரமுடிகிறது.
ஆனந்த் பட்வர்த்தனின் "ஜெய்பீம் காம்ரேட்" எனும் ஆவணப்படமும் மும்பையில் தலித் மக்கள் மீது நடத்தப்பட்ட போலீஸ் துப்பாக்கி சூட்டைக் கேள்விப்பட்டு மனம் வெறுத்துப்போன விலாஸ் கோக்ரே எனும் இடதுசாரி அரசியல் பாடகரின் தற்கொலையிலிருந்து தான் தொடங்கும்.
கோர்ட் எனும் இந்த முழுநீளத் திரைப்படமோ ஒரு பாடகரின் புரட்சிப் பாடலைக் கேட்டு ஒரு துப்புரவுத் தொழிலாளி தற்கொலை செய்து கொண்டார் என்று தொடங்கும்.
கோர்ட் வெனிஸ், வியன்னா, ஹாங்காங், மும்பை, மாஸ்கோ, சிங்கப்பூர், மெக்சிகோ திரைப்பட விழாக்களில் விருது பெற்றது.
சிறந்த படத்திற்கான தேசிய விருதும் பெற்ற படம் கோர்ட்.
இந்தியா சார்பாக ஆஸ்கார் விருதுக்கு பரிந்துரை செய்யப்பட்ட படம்.







A courtroom drama usually offers at least some of the following elements: a fiery orator, high stakes, an evolving case, thrilling arguments and some degree of resolution—even if it’s not a happy one. “Court" offers none of these elements. The oration from the lawyers practically dares you to stay awake. The case itself is jaw-dropping in its staidness. The arguments are routinely filled with jargon, and this jargon may even be irrelevant. For most of its 116-minute runtime, a resolution appears quixotic.
And yet, Indian filmmaker Chaitanya Tamhane’s first feature is a masterpiece, one of the best films of the year. How did this happen?
“Court” deals with an aged Marathi folk singer living in Mumbai, Narayan Kamble, who’s arrested on a bizarre accusation. The state alleges that a song he performed drove a manhole cleaner to commit suicide, and that he is therefore responsible for the man's death. The case comes to the attention of Vinay Vora (Vivek Gomber), a well-educated and well-off lawyer who picks up Narayan’s fight. He’s up against the public prosecutor Nutan (Geetanjali Kulkarni), who couldn’t be bothered with the plight of Narayan or the logic of the case. Together they’re in front of Judge Sadavarte (Pradeep Joshi), who doesn’t care for anything except upholding his archaic morals and interpretation of the law. In the funniest scene in this surprisingly funny film, the Judge refuses to hear a case because the plaintiff, a woman, is wearing a sleeveless top. There are times when it feels as though the real accused in "Court" are India's judicial system and society.
Nearly 60 years ago, Sidney Lumet locked the “12 Angry Men” of a jury inside one room. The setting’s claustrophobic nature would help viewers understand why people’s lives deeply influenced how they interpreted the law and cold, hard facts. Tamhane takes the opposite means to achieve a similar end. His script, carefully structured but not gaudily so, considers the characters’ lives outside the courtroom as essential to comprehending what they do once inside it. This approach is integral to the movie’s humanistic tone. No character is a villain hell-bent on destroying Narayan’s life. They are all just cogs in an unfair machine.
The viewers follow Vora as he attends a posh club with his bourgeois friends, and shops for cheese and wine without looking at the price tags. Clearly, he can afford to pick up a case so obviously headed towards a dead-end, and no wonder he continues speaking English in the courtroom even though it wins him neither favor nor friend. “Court” also shows Nutan for who she might be in real life: a competent woman who tries to juggle her professional duties with her responsibilities as a mother and wife, all while working for a promotion. Forget ignoring the price tags, for her even using olive oil in cooking is a matter of fantasy to be discussed with commute buddies.
There is a moment where it feels like “Court” could end. It seems to have made a point. The viewer has understood what this universe entails. And the filmmaking builds up to a memorable closing shot. But then the film goes on. Over a coda that’s perplexing at first, Tamhane unveils his trump card. With a series of scenes that are remarkable in their assuredness, he underlines, emboldens, and italicizes the purpose of his film.
The acting elevates the words on the page and makes them sing. Gomber, who also produced the film, brings a sense of lumbering calm to his affluent lawyer character. At one point, after being shockingly reminded of what a regressive environment he lives in, he breaks down. It’s not just his sadness that’s moving; it’s his exhaustion. Kulkarni is pitch-perfect as a middle-class Maharashtrian woman. The way she reads out the list of charges against the accused in fluent but monotonous English, only to segue into Marathi when she’s done, is hilarious in its accuracy. Some cast members were untrained, non-professional actors. In the case of the woman who plays the deceased’s widow, it’s eerie how unaffected the scene is before you realize that it’s reality. (The woman is widowed in real life. Her husband was a manhole worker.)
The seemingly interminable drawl of the case is echoed in the filmmaking style, with cinematographer Mrinal Desai utilizing lengthy, static takes. Scenes continue a few seconds or even minutes after the point where other filmmakers might have opted to cut. This ends up adding to the film’s authenticity; the action doesn’t feel directed by force as much as it feels captured by fluke. It’s also a showcase for the impeccable detailing in the film’s environment. As one character gets assaulted outside a restaurant, the framing allows you to see the security guard escape into the safety of the building, while the unending take forces you to watch what he’s successfully hiding from.

That, perhaps, is why “Court” ends up being a great courtroom drama: it treats the audience as both witness and jury and lays out a sprawling argument for them to ponder over. It’s hard to shake this one off long after the credits have rolled.


These homes built from plastic bottles are co-existing with nature while also protecting it


Thursday, June 16, 2016

Neeya Naana - Men who consider their home as bore Vs Housewives


Top Sai Baba Songs | Sai Amrutdhara | Sai Gunjan | Popular Bhakti Songs

Phagocytosis (White Blood Cell (Neutrophil) Chasing and Eating Bacteria)


What is Phagocytosis?

Aside from being one of the most fun words to say in science, the process of phagocytosis is pretty cool in itself. Remember the old video game Pac-Man? You guide the round, yellow character through a maze, dodging ghosts and gobbling up little dots. When Pac-Man opens his mouth and consumes one of the dots, it's a little bit like phagocytosis.
Phagocytosis is a type of endocytosis. Endocytosis is a process through which a cell absorbs a particle, molecule, bacterium, or other type of matter by engulfing it. Phagocytosis refers to the engulfing of larger, solid particles. Often the engulfed particle is another cell, like when a white blood cell, which is a part of the immune system, engulfs a bacterium to destroy it. 

The Process of Phagocytosis





Let's use the example of a white blood cell engulfing an invading bacterium to illustrate the process of phagocytosis. A cell that engages in phagocytosis is called a phagocyte. First, the white blood cell has to recognize the invader and realize that it needs to be destroyed. It recognizes signal molecules released by the bacterium and is drawn toward it.
The white blood cell then has to attach its membrane to the membrane of the bacterium. It does this by using molecules called surface receptors. These are molecules embedded in the white blood cell's membrane that are designed to detect and attach to molecules in the membrane of the bacterium. The two cell membranes link up and stick together.
Once attached to each other, the membrane of the white blood cell swells outward around the bacterium and engulfs it. The membrane enclosing the bacterium pinches off and the result is a little pouch, called a phagosome, that contains the offending bacterium inside of the white blood cell.
With the bacterium safely imprisoned inside the white blood cell, it can now be destroyed. The white blood cell brings digestive enzymes into the phagosome. These enzymes break up the bacterium and the resulting harmless particles can either be used by the cell or released out of the cell.