Search This Blog

Monday, February 2, 2015

Eighteen Clear & Succinct Ways To Wear A Tie



















உறக்கமின்மை


நள்ளிரவில் விழித்தெழுந்து என்னையே கேட்டுக்கொள்கிறேன்
என்ன நேரும் சிலிக்கு?
எனது ஏழை தேசம், இருண்ட தேசம் என்னவாகும்?
இந்த நீண்ட மெல்லிய கப்பலை
இந்தக்கற்களை
இந்தச் சிறு வயல்வெளிகளை
நுரைகளுக்கிடையே வாழும் வாடாத ரோஜாவை
அளவற்று நேசித்து
எனது தேசமும் நானும் ஒன்றானோம்
அதன் புதல்வர்கள் ஒவ்வொருவரையும் நேசித்தேன்
அழுகையுடனோ மலர்ச்சியுடனோ
பருவங்கள் என்னுள் ஒன்றன் பின் ஒன்றாய்த் தொடர்ந்தன
சந்தேகம் இறந்தவருடம் மெல்ல முடிவடைகிறது.
நம் எல்லோரையும் இரத்தம் சிந்தச் செய்த
தவறுகள் முடிவடைகின்றன,
ஒரு சிறந்த வாழ்க்கையை, நியாயமான வாழ்க்கையை
மறுபடியும் திட்டமிட்டுத் தொடங்குகிறோம் நாம்.
தொல்லை மீண்டும் தோன்றுகிறது -
அவர்கள் மீது எழுகிறது குரோதம்.
ஒவ்வொன்றும் புதிதாய் இருந்தது எனக்கு. இந்த முழுக்கிரகமும்
வெறும் வயோதிகத்தால் இறந்து கொண்டிருக்கிறது.
ஆனால், ஒவ்வொன்றும் நான் பரிசோதிக்கத் திறந்து கொண்டிருந்தது
அந்த மின்னல் வீச்சை நொடிநேரம் பார்க்க
எனது சிறிய கண்களுடன்
கசப்புத்திரை உயர்ந்து கொண்டிருப்பதைப் பார்த்தேன்.
நிரந்தரமான புன்னகையுடன்
உலகியல் புன்னகையுடன் உயர்ந்து கொண்டிருப்பதைப் பார்த்தேன்.
ஐரோப்பா மீது திரை விலகுவதைப் பார்த்தேன்.
பாப்லோ நெரூதா
தமிழில்: கவிஞர் சுகுமாரன்
('நெரூதா கவிதைகள்' தொகுப்பிலிருந்து)
புது எழுத்து வெளியீடு

Psychological movies

12 Angry Men: eyewitness accounts; memory; projection
12 Monkeys: disorganized schizophrenia
28 Days: alcoholism
50 First Dates: short-term memory; head trauma
A Beautiful Mind: paranoid schizophrenia
A Clockwork Orange: behavior modification; sociopath
Affliction: alcoholism
American Psycho: sociopath; narcissistic and/or antisocial personality disorder
Apocalypse Now: stress; post-traumatic stress disorder; "madness"
Analyze This: psychotherapy
An Angel at My Table: madness
Arachnophobia: arachnophobia (fear of spiders)
As Good As It Gets: obsessive-compulsive disorder
Awakenings: medication intervention; catatonic states
Basketball Diaries: heroin addiction
Beaches: histrionic personality
Benny and Joon: paranoid schizophrenia
Bell Jar: mental breakdown
Bill: mental retardation
Boys Don't Cry: gender identity; homophobia
Breakfast Club: adolescence; identity
Cape Fear: antisocial personality disorder; sociopath
The Cell: sleep and dreams; consciousness
Charly: mental retardation
Clean and Sober: alcoholism
Coming Home: post-traumatic stress disorder
Copycat: agoraphobia; sociopathic personality
Crumb: schizoid personality disorder; schizophrenia
Deer Hunter: post-traumatic stress disorder
Dominick and Eugene: mental retardation
Don Juan DeMarco: schizophrenia; delusions; institutionalization
Dream Team: mental institution portrayal
Drugstore Cowboy: drug addiction
Eating: eating behavior; disorders
Fisher King: schizophrenia
Fly Away Home: imprinting
Folks: Alzheimer's
Frances: institutionalization; lobotomy
French Kiss: aerophobia (fear of flying)
Freud: psychoanalysis
Girl, Interrupted: borderline personality disorder; depression; suicide
Good Will Hunting: conduct disorder; patient-therapist interaction
High Anxiety: acrophobia (fear of heights)
I Never Promised You a Rose Garden: schizophrenia
In Cold Blood: sociopaths
Inception: dreams, perceptions
Jacob's Ladder: post-traumatic stress disorder; drug addiction
Lars and the Real Girl: delusions
Leaving Las Vegas: alcoholism
Matchstick Men: obsessive-compulsive disorder; agoraphobia
Memento: short-term memory loss; head trauma
Mr. Jones: bipolar disorder (manic/depression)
Nell: language acquisition
Nuts: psychological disturbance
One Flew Over the Cuckoo's Nest: intitutionalization; electroshock therapy; depression
Ordinary People: depression; suicide; therapy
Overboard: amnesia/fugue
The Other Sister: mental retardation
Postcards From the Edge: drug and alcohol addiction
Primal Fear: dissociative identity disorder (multiple personality disorder)
Prince of Tides: therapy; repressed memories
Rain Man: autism
Requiem for a Dream: prescription and illicit drug addiction
Rush: drug addiction
Seven: sociopath; narcissistic and/or antisocial personality disorder
Shine: institutionalization; abuse
Silence of the Lambs: sociopath
The Sixth Sense: child therapist
The Snake Pit: institutionalization; mental breakdown
Sommersby: amnesia; fugue; post-traumatic stress disorder
Sybil: dissociative identity disorder (multiple personality disorder)
Trading Places: nature vs. nurture
Trainspotting: heroin addiction
Three Faces of Eve: dissociative identity disorder (multiple personality disorder)
Tuesdays with Morrie: bereavement, developmental stages, death
Unstrung Heroes: obsessive-compulsive disorder
Vertigo: anxiety disorders
What About Bob?: obsessive-compulsive disorder; portrayal of therapist and patient
What Dreams May Come: consciousness; death; bereavement; depression
What's Eating Gilbert Grape: mental retardation
When a Man Loves a Woman: alcoholism; co-dependency

Countries Citizens Of Sri Lanka Can Travel To Without Visa(39+ )

Bolivia: Visa on arrival – 90 days.
Burundi: Visa on arrival – 30 days; obtainable at Bujumbura International Airport.
Cape Verde: Visa on arrival.
China: 30 days VISA on arrival for Official Passport holders.
Comoros: Visa on arrival.
Djibouti: Visa on arrival.
Dominica: Visa not required – 6 months.
Ecuador: Visa not required – 90 days.
Gambia: Visa not required – Entry clearance required.
Grenada: Visa not required – 3 months.
Guinea-Bissau: Visa on arrival – 90 days.
Haiti : Visa not required – 90 days.
Iran: Visa not required – 1 month.
Malawi: Visa not required – 30 days.
Saint Kitts and Nevis: Visa not required
Singapore: Visa not required – 30 days.
Vanuatu: Visa not required – 30 daysIreland: Visa required  – Visa is issued free of charge.
Kenya: Visa on arrival – 3 months.
Madagascar: Visa on arrival – 90 days.
Maldives: Visa on arrival – 30 days.
Mauritania: Visa on arrival.
Micronesia: Visa not required – 30 days.
Mozambique: Visa on arrival – 30 days.
Myanmar: eVisa – 28 days. eVisa holders must arrive via Yangon International Airport.
Nauru: Visa on arrival.
Nepal: Visa on arrival – 90 days.
Palau: Visa on arrival – 30 days.
Rwanda: Visa required – Visa is obtained online.
Saint Vincent and the Grenadines: Visa not required – 1 month
Samoa: Entry Permit on arrival – 60 days
São Tomé and Príncipe: Visa required – Visa is obtained online.
Serbia: Visa required -Visa free for a maximum stay of 90 days for valid visa holders or residents of the European Union member states and the United States.
Seychelles: Visitor’s Permit on arrival – 1 month.
Solomon Islands: Visa required.
Somalia: Visa required – 30 days visa on arrival, provided an invitation letter issued by the sponsor has been submitted to the Airport Immigration Department at least 2 days before arrival.
Timor-Leste: Visa on arrival – 30 days
Togo: Visa on arrival – 7 days
Tuvalu: Visa on arrival – 1 month
Uganda: Visa on arrival – 3 months
Vietnam: Visa required – Prearranged visa obtained online through travel agencies available at Hanoi, Ho Chi Minh City or Da Nang airports.
Phú Quốc: Without a visa for up to – 30 days.

Women in our dharma

Although women may be classified according to varna, they are also considered a section of society in their own right. They do not pass through the four stages available to men. Rather the Manu Smriti talks of three stages for a woman:
* As a child protected by her father: Traditionally, girls did not receive a formal academic education. A woman's role, considered essential in preserving social and cultural values, was learned in the home.
* As a married lady, protected by her husband: Hinduism places great value on pre-marital chastity and this has significantly influenced practices. Girls were betrothed and married at a very young age. In married life, the wife's roles were centred on the home and she was not burdened with contributing towards the family income. Fulfilling one's responsibility as a loving and available parent was considered paramount.
* As a widow, protected by the eldest son: If the husband died or took sannyasa, then the widow would be looked after by the eldest living son. Elder ladies were always treated with great respect.
According to tradition, women, more delicate than men, require and deserve protection. Hindu texts extol the virtues of womanhood and of the essential role women have in nurturing future generations. Though Hindus are themselves re-examining and restructuring the roles of women, there still remain powerful ideals, exemplified by ladies such as Sita, Gandhari, Draupadi, Mandodari, and Savitri. Such idealism is often at odds with many prevalent attitudes in the West, and those now emerging in contemporary India.
Traditional female values and duties are listed below (please note that many similar practices such as the first one below also apply to males):
• As a child, to be obedient and respectful to her parents and elders.
• In household life, to serve a worthy husband and treat his friends and relatives with affection. To avoid mixing intimately with other men.
• To be fully conversant in religious principles.
• To be expert in household affairs, and to keep the home clean and well-decorated.
• To dress and decorate herself to please her husband. A wife should avoid dressing up if her husband is away from home.
• To control her greed and passions and to speak truthfully and pleasingly.
• To follow certain vratas (vows) such as fasting on days like Ekadasi (the 11th day of the moon).
• To love, protect and nurture children.
• In later life, to dedicate time to spiritual practices and to give counsel to younger family members.
Many related practices have been misused, and fossilised as part of the hereditary caste system. The bhakti traditions, which opposed casteism, have featured many women saints who broke away from stereotypical roles. Others remained faithful to their dharma and simultaneously developed their spirituality. Many Hindus acknowledge the need to reassess the practical role of women in society today, but strive to maintain the spiritual principles underpinning traditional practice.
Related Concepts
The basic foundation of equality lies in the notion of atman, the self beyond bodily designation. However, Hindus also acknowledge the need to recognise psychological and physiological differences as a practical reality. Equality is manifest through the concept of sanatana-dharma and conditional differences through varnasrama-dharma. Failing to recognise the spiritual equality of all and denying our external differences are both considered signs of ignorance and contrary to dharma. Spiritual equality is affirmed by discerning material differences, and recognising them for what they are — ultimately superficial but practically relevant.
_________________________________________________
"It is not that a chaste woman should be a slave while her husband is naradhama, the lowest of men. Although the duties of a woman are different from those of a man, a chaste woman is not meant to serve a fallen [irresponsible] husband." - A. C. Bhaktivedanta Swami

Inflammation in the Brain:

Inflammation
Brain inflammation. Credit.
There are many ways by which brain tissue can get damaged, as is illustrated by the vast amount of different diseases there are. When neurons, the cells of the brain, get damaged it is frequently accompanied by inflammation. Cells send out distress calls which attract immune cells, tasked with clearing the debris and removing any cells that died from whatever it is that damaged the brain. However necessary, the immune system can overreact and thereby further increase damage, which is why clinicians often have to treat with anti-inflammatory drugs. The nano device developed by Wayne State University and the National Institute of Child Health and Human Development does something similar.
 How Astrocytes shift from being Neuro- Trophic to being Neuro-Toxic under Inflammatory pressure from Microglia
Although microglia are generally considered the resident immune cells in the brain, the impact of astrocytes on inflammation cannot be understated.
First, astrocytes outnumber microglia in the brain; second, astrocytes detect and amplify inflammatory signals from microglia, especially by self-propagation of the cytokine cycle to generate large amount of cytokines within a short period of time, and last but not least, astrocytes are in close proximity to neurons and synapses, so they directly affect neuronal functions.
Astrocytes rely primarily on ATP derived from glycolysis and the final product, pyruvate, is reduced to lactate, which supports energy demands in neurons when released from astrocytes
In turn, astrocyte-derived lactate is oxidized to pyruvate in neurons, a substrate for the pyruvate dehydrogenase complex that furnishes acetyl-CoA to the tricarboxylic acid; the energy-carrying molecules in this case are the electron-rich NADH and FADH2.
Astrocytes amplify inflammatory signals rather than standing in the first line of defense as microglia; therefore, their sustained production of inflammatory mediators require a steady supply of ATP, which could be supported by oxidative metabolism rather than glycolysis.
Inflammatory reactions in astrocytes in response to infection or other stressors are metabolically expensive events (and may stimulate mitochondrial metabolism for the energy support.
Enhanced mitochondrial respiration in astrocytes limits the substrate supply from astrocytes to neurons; this may be viewed as an adaptive mechanism to altered cellular inflammatory-redox environment with age. These metabolic changes were associated with an age-dependent increase in hydrogen peroxide generation (largely ascribed to an enhanced expression of NOX2) and NFκB signaling in the cytosol as well as its translocation to the nucleus.
Astrocytes also displayed augmented responses with age to inflammatory cytokines, IL-1β, and TNFα. Activation of NFκB signaling resulted in increased expression of nitric oxide synthase 2 (inducible nitric oxide synthase), leading to elevated nitric oxide production.
Astrocytes are generally considered neurotrophic inasmuch as providing neurons with energy substrates and recycling neurotransmitters. However, data in this study showed that astrocytes reduced their neurotrophic functions by utilizing energy substrates for their own metabolism rather than transferring them to neurons.
Hence, the high energy demands imposed by neuronal function are not supported by the age-declining neurotrophic function of astrocytes; challenges to this neurotrophic support – in terms of astrocyte-generated lactate – become exacerbated with the age-dependent reduction in expression and translocation to the plasma membrane of neuronal glucose transporters (GLUT3 and GLUT4)
An increase in reactive astrocytes is a hallmark of brain aging and neurodegenerative diseases. It may be surmised that increased mitochondrial aerobic metabolism and inflammatory responses support the functionality switch of astrocytes, from neurotrophic to neurotoxic with age.
Specifically, upon stimulation by IL-1b, young astrocytes showed moderate activation of cytosolic NFjB signaling (assessed by decreased IjBa/NFjB ratio), whereas astrocytes from old rats exhibited a much stronger response to IL-1b In support of this, upon IL-1b stimulation, older astrocytes had a larger increase in nuclear translocation of NFjB than young astrocytes.
IL-1β and TNFα treatment stimulated mitochondrial oxidative metabolism and mitochondrial biogenesis in astrocytes.
It may be surmised that increased mitochondrial aerobic metabolism and inflammatory responses are interconnected and support the functionality switch of astrocytes, from neurotrophic to neurotoxic with age.
Aging is usually accompanied by recurrent injury, invasion, and other insults causing chronic inflammation.
Strategies that modulate substrate metabolism in astrocytes would be innovative approaches to address impaired neuronal function and neurodegener- ation with age.

Tree of The Relationships Between Languages


Friday, January 30, 2015

Four Movies Every Entrepreneur Should Watch

BRIAN HAMILTON
As I look back on my entrepreneurial life, I find it interesting to think about the information that has influenced my entrepreneurial framework. I’ve found that much of my knowledge about entrepreneurship has been formed by books that I have read over the years. However, upon some reflection, it occurs to me that certain films have also made a significant impression on me, directly impacting and shaping my business philosophy.
The following four films fall into this category, and I believe that all entrepreneurs can find something of value to take from them:

1. Steve Jobs: The Lost Interview

steve jobs: the lost interview
One movie that first comes to mind as a good reference point for entrepreneurs is The Lost Interview of Steve Jobs. It’s a particularly helpful documentary for people who are interested in starting a technology company, but there are also valuable lessons here for all entrepreneurs. The beauty of the documentary is in its simplicity. In fact, it’s a stretch to even call it a documentary; it’s better described as a largely unedited, hour-and-a-half conversation with Steve Jobs.
I realize in advance that Steve Jobs tends to be a controversial figure, to the point that even mentioning his name provokes strong reactions. However, I would like to strip away popular impressions of the man from the quality of what he has to say in this interview. In the film, Jobs talks very candidly, through a blend of personal anecdote and philosophy, about the core things necessary to start and run a successful company. One of the things that strikes me is his ability to focus on product quality and content as the single most important ingredients in a company’s success. While this seems obvious, he has an unusual ability to explain it clearly and in a manner that resonates. The interview also serves as a fascinating character study, having been conducted shortly after Apple fired him as CEO back in the 90's. He speaks with remarkable candor in the film, making for a highly watchable and engaging documentary.


2. Tucker: The Man and His Dream

Tucker: The Man and His Dream
Another film that I’d recommend to entrepreneurs is Tucker, which stars Jeff Bridges as Preston Tucker, a car-manufacturing entrepreneur from the 40s. The movie, directed by Francis Ford Coppola, is less than a documentary but more than a typical Hollywood script. I first saw this film in the late 80s, when I was starting my first “big boy” company, and it gave me a glimpse at the zeal and energy that true entrepreneurs possess. Tucker’s enthusiasm is electric and contagious in the film. On the flip side, the story also graphically, and somewhat depressingly depicts the struggles that Tucker faced in trying to compete with the auto giants in Detroit. In a way, it can give the quintessential big-picture optic of what it’s like to dream and start a company, spanning across the full spectrum of emotions involved.

3. Startup.Com

Startup.Com
Startup.com is a documentary about govWorks, a failed startup company from the dotcom-bubble era. The filmmakers were granted an astonishing level of access to the company and its leadership, providing a fly-on-the-wall perspective of a company’s meteoric rise and abrupt fall.
The film can, in many ways, be considered a companion to Paul Hawken’s Growing a Business. While Hawken provides a roadmap for running a business successfully, Startup.com is a one-stop shop in how not to start and run a business. The film portrays the company’s leadership as more concerned with fluff than substance, the antithesis of the Steve Jobs portrayed in The Lost Interview. We see the founders raising huge sums of money and hobnobbing with Bill Clinton, while, right under their noses, the company’s infrastructure and product quality is collapsing. Any experienced entrepreneur will totally empathize with the stupidity of the entrepreneurs (since we all have made similar mistakes), but somehow the mistakes are grandiose and larger-than-life in scope. There’s something in this film for every kind of entrepreneur. For seasoned business owners it may provoke a sense of self-reflection and humility, and budding entrepreneurs can learn from the mistakes made by the film’s protagonists.

4. Man on Wire

an on Wire
The last film that I recommend is, on a superficial level, totally unrelated to entrepreneurship. Man on Wire tells the story of Philippe Petit, a career tight-rope walker who wants to apply his trade on an extraordinary scale: walking from one of the World Trade Center’s towers to the other on a wire. The story involves the intricate plans among the conspirators to achieve this highly illegal and unsanctioned feat in the early 70's. To any reasonable person, there’s no logical end point to Petit’s entire project. Even when he attempts to describe the motivation behind walking between the two towers, it sounds highly whimsical. He does it, simply, because he wants to. This deeply resonated with me as a business owner, because, in a way, starting a business takes a similar mindset. As an entrepreneur, you have a song you want to sing, and you simply have to sing it, even if it makes no sense to anyone else. It’s comforting to know that there are others out there who share this kind of instinct.
http://www.entrepreneur.com/

IMPORTANT LANDMARKS IN FETAL DEVELOPMENT ::


1. Fetus starts swallowing by 10-12 weeks.
2. Fetal breathing movts being by 11 weeks.
3. Fetus starts producing urine by 12 weeks.
4. Ovaries and testis are 1st recognised by 8 weeks.
5. External genitalia are first recognised by 12 weeks.
6. On USG sex be determined by 14 weeks.
7. Placental circulation is established by 17-21 days after fertilisation.
8. Insulin secretion in fetus begins by 12 weeks.

Five Yoga and Breathing Tips to Conquer Anger Issues

1. Savasana, or Corpse Pose, is one of the most relaxing positions and is valued for its ability to calm the entire body and mind. To get into Savasana, lay on your back with arms relaxed at your sides and palms facing up. Allow your feet to fall open comfortably and let your breath return to it’s natural rhythmic state. Focus only on the sound of your own breathing until you feel complete relaxation.
2. Child’s Pose is great for strengthening the mind-body connection and for keeping us in-touch with how we’re feeling. Child’s Pose is another position designed specifically to calm the muscles and mind, and it built for relaxation. To get into Child’s Pose, begin by kneeling on all fours. Push back and bring your arms around to the sides of your body with head resting on the ground. To stretch your shoulders reach your arms out in front of you for an extended Child’s Pose.
3. Nose breathing, one of the lasting traditional aspects of yoga, is an anger-coping mechanism that can be used anywhere. One of the best nose breathing exercises is the Three-Part Breath. The Three-Part Breath, also known as the Complete Breath, is the simplest and most rewarding of all yogic breathing exercises. It is both purifying and energizing and, if done slowly and evenly, can produce a sense of serenity and balance. The Three-Part Breath is done by sitting tall and inhaling, bringing your breath deep into your abdomen (try placing a hand on diaphragm or abdomen to make sure you’re breathing deeply enough), then into your rib cage, and finally into your chest and throat. Exhale completely and let negative thoughts and emotions go. Try to make the length of time you take to the inhale the same as when you exhale to achieve the full effect of this exercise.
4. Relaxation Breath is a slow-paced technique used to induce a state of deep relaxation and centeredness. It’s another simple exercise that can be utilized for stress and anger in daily life as it can help reverse the physiological effects of stress, including lowering the heart rate and decreasing blood pressure. To practice Relaxation Breath, lie comfortably on your back and relax your body from any tensity. Place your right hand on your chest and your left hand on the upper part of your abdomen. Breathe so only your left hand rises during the inhale and falls during the exhale. Your right hand should remain virtually motionless. Make sure to give an equal amount of time to the inhale and exhale.
5. If you’re someone who can’t sit still with your anger, or if breathing exercises haven’t worked for you in the past, try something more intense! You can do a series of poses to quickly push away anger and reap the hormonal benefits of exercise. A great three-part series of poses is Half Sun Salutation to Plank Pose, to a more relaxed pose like Savasana or Child’s Pose. To begin with the Half Sun Salutation, stand straight up, with feet together and hands folded in front of your chest (as if you were praying). While inhaling, sweep arms up and focus on your fingertips, making sure to keep waist pushed outward. Exhale deeply, bring palms down to the floor into a forward fold position while being careful to keep head tucked. Next, inhale deeply while bringing the body into a an upward forward fold, finally, bring arms back above head, allowing hands to meet, you can repeat this pose as needed. A great pose to follow the Half Sun Salutation is Plank Pose. Plank Pose is achieved by basically holding a push-up position. Start with hands parallel and shoulder width apart, making sure legs are straight, push up with your arms and core, making sure to engage your gluts, hold this pose for as long as you can. You’ll then want to round out your practice with a relaxation pose, like Child’s Pose.

சிறுநீரக செயல்பாட்டைத் திரும்பப் பெற பாரம்பரிய முறை இஞ்சி ஒத்தடம்

சிறுநீரக செயல்பாட்டைத் திரும்பப் பெற பாரம்பரிய முறை இஞ்சி ஒத்தடம் - விஞ்ஞானயின் ஆச்சரியமான உண்மை சம்பவம் !
இம்முறை சிறுநீரக செயல்பாட்டை நமது பாரம்பரிய முறையில்எளிமையாக மிக குறைந்த செலவில் திருப்ப பெற்ற ஒரு விஞ்ஞானயின் உண்மை சம்பவம் என்பதாலும், தேதி வாரியாக செயல்பாடுகள் (ஆங்கில வலைப்பூவில் அவரது மகன் ) பதிவு செய்யப்பட்டுள்ளதாலும், மற்றவர...்களுக்கு நிச்சயம் பயனளிக்குமென்பதாலும் இதனை உங்களோடு பகிர்ந்து கொள்வதில் மகிழ்ச்சியடைகிறேன்.

இன்று எதுவென்றாலும் மருத்துவமனை, மாத்திரைகள், மருந்துகள் என்று இன்றைய சமூகம் உள்ளது. ஒரு சிறு தலைவலி போல் இருந்தால் கூட உடனடி மாத்திரை. உணவே மருந்து என்று வாழ்ந்த தமிழன், இன்று மருந்தே உணவு என்று வாழ்கிறான் என்று சிலர் கூறுவது உண்மையாகத்தான் உள்ளது.
கடந்த சில வருடங்களாக நமது ஊரில், குறிப்பாக 40 வயதுக்கு மேற்பட்டோருக்கு சிறுநீரக செயலிழப்பு (Kidney failure) அதிகம் நடைபெறுகிறது. இதற்கு பல பெரிய வைத்தியர்கள் கொண்டு பல ஆயிரங்கள் செலவு செய்தும் முழு பலன் அடைவதில்லை.
இங்கு முழுவதுமாய் செயலிழந்த, இன்றைய தொழிற்நுட்ப வைத்தியர்களால் இனி ஒன்றுமே செய்ய இயலாது என்று கை விடப்பட்ட ஒர் சிறு நீரகத்தின் செயல்பாட்டை 5%திலிருந்து 80%மாய், இரண்டே மாதத்தில் மாற்றிய ஒர் கதையை இங்கு கூறுகிறேன். நான் கதையென்று சொன்னவுடன், ஏதோ கட்டு கதையென்றோ, எங்கெனும் புத்தகத்தில் படித்தது என்றோ நினைக்க வேண்டாம். இது நானே அருகில் அமர்ந்து கண்டு வியந்த உண்மை.
மதுரையில் எனது பேராசிரியர் திரு. சண்முகம் அவர்களுக்கு 2006ல் திடீரென்று சிறுநீரக செயலிழப்பு ஏற்பட்டு அவசர சிகிச்சை பிரிவில் சேர்க்கப்பட்டார். அவரது சிறுநீரக செயல்பாடு 5%க்கும் (ஒரு நாளைக்கு 50 மில்லி லிட்டர் சிறுநீர் வெளியேற்றம்) கீழ் சென்றுவிட்டது. இந்த செயலிழப்புக்கு முக்கிய காரணம் அவர் கொழுப்பை (Cholesterol) கட்டுபடுத்த உட்கொண்ட ஒரு வகை மருந்துகள் (statin drugs) என்பது தனிக்கதை.
மருத்துவமனையிலிருந்து வீடு திரும்பியபின் தினமும் மூன்று முறை பெரிடொனியல் டயாலிசிஸ் (Peritoneal dialysis) அவரே செய்து கொண்டார். டயாலிசிஸினால் அனைத்துச் சத்துக்களும் ஊறியப் பெற்று துரும்பாய் இளைத்து, நடக்க கூட சக்தியின்றி சோர்ந்து போனார். அவரது மகன் திரு.பாரி அவர்கள் கணிணி வல்லுநராக இருந்தாலும் ஆன்மீகம், யோகா, இலக்கியம், சுற்றுபுறவியல் போன்றவற்றில் அதிக ஈடுபாடு உள்ளவர்.
அவர் இயற்கை வழியின் படி, பழங்கால மருத்துவத்தில் கூறியுள்ள இஞ்சி ஒத்தட முறையை தந்தைக்கு கூறினார்.
எனது பேராசிரியர் அடிப்படையில் ஒர் ஆய்வாளர் என்பதால், தன் சிறு நீரகத்தையே ஆய்வு பொருளாய் கொண்டு இந்த இயற்கை வழியை பரிசோதித்தார். ஆம் உண்மையிலேயே அவர் ஆய்வுதான் செய்தார்,
தினமும் எவ்வளவு சிறுநீர் வெளியெறுகிறது என்று அளந்து, குறித்து வைப்பார். இரண்டு வாரங்களுக்கு ஒரு முறை, சிறுநீரை ஆய்வகத்திற்கு அனுப்பி அதிலுள்ள, அனைத்து சத்து மற்றும் உப்பு பொருட்களின் அளவை அறிந்து அதையும் ஆய்வு செய்வார்.
மேலும் கீழே கொடுக்கப்பட்டுள்ள உணவுக் கட்டுப்பாட்டையும் கடுமையாக பின்பற்றினார். இதன்மூலம் இரண்டே மாதத்தில் சிறுநீரக செயல்பாடு தினமும் 50 மில்லிலிட்டர் (5%) சிறுநீரக வெளியேற்றத்திலிருந்து 650-700 மி.லி சிறுநீர் (80%) வெளியேற்றம் என்று தனது செயல்பாட்டை திரும்ப பெற்று, இன்று முழுவதும் குணமடைந்துள்ளார்.
இஞ்சி ஒத்தடம்:
=============
இஞ்சி ஒத்தட முறையை கீழே விரிவாக கூறியுள்ளேன். எனது ஆசிரியருக்கு சில மாதங்கள் நானே, இந்த ஒத்தடம் கொடுத்து உள்ளேன் என்பதை பெருமையுடன் கூறிக் கொள்கிறேன்.
1. ஒரு பானையில் மூன்று லிட்டர் நீரை கொதிக்க வைக்கவும்.
2. 125கி இஞ்சியை துண்டு துண்டாக நறுக்கி, மிக்சி அல்லது அம்மியில் அரைத்து கொள்ளவும்.
3. அரைத்த இஞ்சியை ஒரு துணியில் சிறு மூட்டை போல் கட்டவும்.
4. இப்போழுது கொதிக்கும் நீரில் இஞ்சிச் சாரை நன்கு பிழிந்துவிட்டு,
துணி முடிச்சையும் போட்டு ஒரு தட்டை கொண்டு மூடவும்.
5. அடுப்பை குறைந்த எரி நிலையில் (சிம்) 20 – 25 நிமிடங்கள் வைக்கவும்.
6. பிறகு அடுப்பை அணைத்துவிட்டு மூடிய நிலையிலே 5 நிமிடங்கள் விடவும்.
7. சிகிச்சைக்கான நபரை சட்டையை கழற்றிவிட்டு தலைக்குப்புற படுக்க சொல்லவும்.
8. பிறகு ஒரு சிறு துணியை, கொதிக்கும் இஞ்சி நீரில் நனைத்து புழிந்து, வேறு ஒரு கிண்ணத்தில் புழியவும். அந்த துண்டை சிறுநீரகம் அமைந்துள்ள முதுகின் அடிபகுதியில் விரித்து போடவும்.
9. சூடு தணிந்தவுடன் துணியை மீண்டும் நனைத்து, விரித்து தொடரவும். இவ்வாறாக நீர் ஆ றும் வரை தொடர்ந்து அரை மணி நேரம் செய்யவும்.
பாதத்தின் நான்காம் விரல்:
நம் முன்னோர்கள் அறிவாளிகள். நமது சடங்குகள் அனைத்திற்கும் ஒர் அறிவியல் காரணமுண்டு. உதாரணமாக, பெண்ணின் கால் இரண்டாம் விரலில் அவளின் கர்பப்பையின் நரம்பு முடிவுகள் உள்ளன. அதன் செயல்பாட்டை ஊக்குவிக்கவே திருமணத்தின் அன்று பெண்ணின் இரண்டாம் விரலில் மெட்டி அணிவிக்கப்படுகிறது. அதை போலவே பாதத்தின் நான்காவது விரலில் சிறுநீரக நரம்புத் தொடர்கள் முடிவடைகின்றன. ஆகவே, அமைதியான இடத்தில் அமர்ந்து முழுமனதுடன் நான்காம் விரலை தினமும் சிறிது நேரம் சுற்றி சுற்றி அமுக்கிவிடுவார் (மசாஞ்). இச்செய்கை சிறுநீரகத்தை புத்துணர்வு அடைய செய்யும்.
உணவு முறை
============
சிறுநீரக செயல்பாட்டை சீர் செய்வதற்க்கு, உணவுக் கட்டுபாடு மிகவும் அவசியமானதாகும்.
சோடியம்: உப்பை தவிர்ப்பதன் மூலம் சோடியம் அளவை குறைக்கலாம். எனவே உணவில் அரை உப்பு சேர்த்து கொள்ளவும். உப்புக்கு பதில் எலுமிச்சை சாறு, மிளகு அல்லது குறைந்த அளவு சோடியமுள்ள ஏதெனும் தாவர இலைகளை சேர்த்து கொள்ளவும். நீ ங்கள் பெரிடோனில் டயாலிசிஸ் செய்தால் உப்பை குறைக்க வேண்டாம், ஏனெனில் டயாலிசிஸினால் அதிக அளவில் சோடியம் வெளியெற்றப்படுகிறது.
பொட்டாசியம், பாஸ்பரஸ்:
=======================
உணவில் பொட்டாசியம், பாஸ்பரஸ் அளவையும் குறைத்துக் கொள்ளவும். பயிர் வகைகளை தவிர்க்கவும். காய்கறிகளிலுள்ள பொட்டாசியம் அளவை சமைப்பதன் மூலம் குறைக்களாம். மேலும், காய்களை துண்டுதுண்டாக நறுக்கி ஒர் பானை நீரில் 4 மணி நேரத்திற்கு ஊறவைத்து உண்பதன் மூலமும் பொட்டாசியம் அளவை குறைக்களாம். பாஸ்பரஸ் நிறைந்த பா ல் மற்றும் பால் பொருட்கள் தவிர்க்கவும்.
புரதங்கள் (ப்ரோடீன்):
=================
புரதங்கள் மனித உடலுக்கு இன்றியமையாதது. டயாலிசிஸ் செய்பவர்கள் அதிகம் புரதத்தை இழக்கிறார்கள் எனவே அவர்கள் புரதம் நிறைந்த உணவுகளை சேர்த்துகொள்ள வேண்டும். குறிப்பாக ஊறவைத்த, முளை கட்டிய பயிர்கள் மிகச்சிறந்த புரத பொருளாகும்.
நீர்:
==
நீரின்றி அமையாது இவ்வுலகமென்பது போல், நமது சிறுநீரக செயல்பாட்டுக்கும் அதன்மூலம் இரத்த அழுத்த கட்டுபாட்டுக்கும் நீரின் அளவு முக்கியமானது. தினமும் 1.4 லிட்டர் நீர் அருந்தவும். அதிக நீர் உயர் இரத்த அழுத்திற்க்கு வித்திடும். நாம் தினமும் எடுத்துக்கொள்ளும் பழங்கள், சாம்பார், இரசம் முதலியவையும் நமது நீர் தேவையை பூர்த்தி செய்கிறது என்பதை நினைவில் கொள்க.
சேர்த்து கொள்ள வேண்டியவை
ஒமம்:
=====
ஒம இலை சிறுநீரக செயல்பாட்டுக்கு மிகவும் நல்லது. எனவே தினமும் உணவுடன் சிறிது ஒம இலையை சேர்த்து கொள்ளவும்.
புளி:
====
புளியிலுள்ள டார்டாரிக் அமிலம், சிறுநீர ஆக்சலேட் கற்கள் உருவாக்கத்தை தடுகிறது. புளியை அதிகம் உணவில் சேர்த்து கொள்வதால்தான் இந்தோனேசிய மக்களுக்கு அதிகம் சிறுநீரக பிரச்சினைகள் ஏற்படுவதில்லையென்று உறுதிசெய்யப்பட்டுள்ளது.
மஞ்சள்:
=======
மஞ்சள் சிறுநீரக செயல்யிழப்பை தவிர்க்கவும், இழந்த செயல்பாட்டை புத்துணர்வு அடையவும் செய்யும் மகிமையுடையது என்று சித்த மருத்துவத்தின்படியும், இக்கால அறிவியலின்படியும் நிருபிக்கபட்டுள்ளது.
காய்கறிகள்:
==========
பூண்டு, வெங்காயம், காரட், கத்திரிக்காய், முள்ளங்கி, பச்சைப் பட்டாணி, முட்டைக்கோஸ், காலிபிளவர்.
பழங்கள்:
=======
ஆப்பிள், திராட்சை, எலுமிச்சை, பேரிக்காய், அன்னாசி, ப்ளம்ஸ், தர்பூசணிஎண்ணெய்: நல்லெண்ணெய், ஆலிவ்
தவிர்க்க வேண்டியவை
*********************************
காய்கறிகள்: தக்காளி, புழுச்சைகீரை, உருளை, சர்க்கரைவள்ளி கிழங்கு
பழங்கள்: வாழை, மாம்பழம், பப்பாளி, ஆரன்ஜு, உலர் பழங்கள்
இந்த மருத்துவத்தின் செயல்முறை காணொளியை கீழ் காணலாம் ...

அருமை நண்பர்களே !...
இவ்வியாதியால் பலரும் பெரும் துன்பத்திற்கு ஆளாகியுள்ளார்கள் , பணம் பிரச்சினையால் சரியாக மருத்துவமும் பார்க்க முடியாமல் கஷ்டப்படுகிறார்கள் .. எனவே இந்த தகவலை பலருக்கும் தயவு செய்து Share செய்யவோ அல்லது தனி நிலைத் தகவலாகவோ உங்கள் Time Line ல்பதிவு செய்து உதவுமாறு மிக்க அன்புடன் கேட்டுக் கொள்கிறேன் .

Livingness/aliveness and being in one's body

At least one important aspect of "aliveness/livingness" is illustrated by the vividness of life episodes. A common example of this is having some sort of physical threat such as being in a car accident where we have shocks that light up those moments. Neurological studies have indicated that in order to have episodic memories we need to feel that we are in our own body which is choiceless when the body is under threat.
A little patience is require here to understand the "aliveness/livingness" connection to physical embodiment.
Familiarity is a simple way to decrease bodily danger but it also decreases the "requirement" for the physical embodiment. Ease of lifestyle reduces the exterior threats. But there are also ongoing minor or under the radar threats to our continued physical existence which the sense of embodiment is not required as much but are illuminated with this physical embodiment. Our physical positions, balance, tensions, pain, taste, etc. are noticed more when there is the sense of physical embodiment that is connected to our conceptual self awareness. However conceptual self awareness and physical embodiment are separate functions and are switched between and that switch carries information between the two. They are not simultaneous. This change can be very rapid and repeating and carry more or less information between the two or the connection can become almost unused. The driver, reins, horse, and carriage may be a metaphor for this.
The body image that is included in our mental life (conceptual self awareness) is not as stable as one might think. We learn our body positions and movements. The mental body image also contains a sense of ownership. The body image (schema) can be changed and often is with tool use such as driving a car or using a paint brush and being able to "feel" the road or the tip of the brush. It can also be "fooled" such as sensing a prosthetic limb as one's own. Even out of body experiences can be artificially induced.
What we usually call emotions also have a physical element. The sensation of an emotion intensifies it by a form of repeating it. There appears to be common locations in the body where various emotions are felt. (How emotions are mapped in the body) The dilemma is that regulation of emotion (not expressing negative emotions?) is more possible when one has the sensation of it. The mode of attention (consciousness) discerns the outcome.
Two things have to be noted here. One is that names for emotions and sensations are limited by common conceptions. The range is infinitely greater. The other is that the sense of sensation location is not limited to the physical body.
Emotion occurs with interaction with the perceptional environment. There's simply no names for the range and subtlety of sensation or its more encompassing and speedier counterpart emotions. Metaphors and myths many times are attempts to express verbally or point to some of these subtleties. The study of the interaction of colors (art) and sound (music) give some indication of the almost infinite variety and form. These studies also show the possible intelligence (information contained) in sensation and emotions.
The sense of location of sensation and emotion can extend far greater than the physical body. Examples might be knowing the texture or weight of an object before touching it or the perception of other's emotions and states (mirror neurons).
None of this is set in stone. Every step can be questioned. It is simply one viewpoint on the subject. And it only illustrates subjective consciousness (which is not to be undervalued). But I hope it points to the possible aliveness of the relationship of the self and the world in one's perception. All our perceptions, our emotions, our sensations, even our conceptual thoughts and our individuality require this relationship.
And it may be that this points also to this higher form of love that is often spoken of but difficult to access or express. Where resides this great conscience, faith, love, and hope when I am not separated from all else and all and everything are one?
On the embodiment of emotion regulation: interoceptive awareness facilitates reappraisal
http://scan.oxfordjournals.org/content/8/8/911.full
Body Sense: The Science and Practice of Embodied Self-Awareness by Alan Fogel (Chapter three)
http://www.amazon.com/Body-Sense-Self-Awarenes…/…/0393708667
People can be tricked into the false perception of owning another body.
http://www.huffingtonpost.com/…/bodyswap-illusion-tricks-_n…
Sense of touch, vision and receptors in the muscles and joints help the brain keep track of the body. Research shows the brain develops a map of what belongs to it.
http://news.discovery.com/…/brain-human-body-biology-110620…

James Taylor

Wednesday, January 28, 2015

சிறுநீரக கல் பிரச்சனையை இயற்கை முறையில் குணப்படுத்தலாம்


சிறுநீரக கல் பிரச்சினைக்கு ஆபரேஷன் (அறுவை சிகிச்சை) இல்லாமல் இயற்கை முறையில் குணப்படுத்தலாம்.
ஆண் பெண் என்ற பாகுபாடின்றி அனைவருக்கும் பகிருங்கள்.!
சீறுநீர் கல்லடைப்பு இருக்கிறது அறுவை சிகிச்சை மூலம் தான் குணப்படுத்த முடியும் என்ற பேச்சுக்கு இனி இடமே இல்லை. எந்த அறுவை சிகிச்சையும் இல்லாமல் பணச்செலவே இல்லாமல் இயற்கை முறைப்படி உடனடியாக குணப்படுத்தலாம்.
மனிதனுக்கு நோய்வந்த போது அதை குணப்படுத்த நம் சித்தர்கள் எளிமையான இயற்கை மருத்துவ முறையை நமக்கு அளித்தனர். மனிதனை நோயிலிருந்து குணப்படுத்த வேண்டும். அடுத்த மனிதனுக்கும் தன்னால் முடிந்த உதவியை செய்ய வேண்டும் என்ற உயர்ந்த நோக்கத்துடன் ஆரம்பிக்கப்பட்ட இந்த சேவை நாளடைவில் ஒருவருக்கு ஒருவர் பொறாமை கொண்டு
பணத்துக்காக சிதைந்து விட்டது.
சிறுநீரக கல்லால் அவதிப்படுபவர்கள் இந்த முறையை பயன்படுத்தி பலன் பெறுங்கள். குறைந்தது உங்களின் உயர அளவுள்ள வாழைத்தார் போடாத வாழை மரத்தை, உங்களின் இடுப்பளவு உயரத்துக்கு சம மட்டமாக
வெட்டி விடவும். ஆனால் வாழை மரத்தை வேரும் பிடுங்க கூடாது.
இப்போது வாழைப்பட்டைகளுக்கு நடுவே, வாழைத் தண்டு என்று சொல்லப்படும் அதன் குருத்து இருக்கும். இக்குருத்தை உங்களது கையின் நடு விரல் நீளத்திற்கு நோண்டி எடுத்து விட வேண்டும். இவைகளை கட்டாயம் சூரியனின் மறைவுக்கு பின்னரே செய்ய வேண்டும்.
இப்போது அவ்வாழை மரத்தின் வெட்டப்பட்ட மேற்பரப்பைப் பார்த்தால், நாம் தண்ணீர் அருந்தும் டம்ளர் அல்லது குவளை போன்று காட்சியளிக்கும். இதன் மேலே மாவு சலிக்க பயன்படுத்தும் நைலானால் ஆன சல்லடை ஒன்றை மேற்பரப்பில் வைத்து விடவேண்டும்.
இது தோண்டிய குருத்துக் குழிக்குள் தும்பு, தூசி, கொசு, ஈ, பூச்சிகள் விழாமல் தடுப்பதற்கும், பொழியும் பனி நீர்
அக்குருத்துக் குழிக்குள் செல்வதற்குமே. ஆதலால், துணி போன்ற வேறு எதையும் பயன்படுத்தக் கூடாது.
அடுத்தநாள் காலை சூரிய உதயத்திற்கு முன் சுமார் 6.30 மணிக்கு பார்த்தால், அக்குருத்துக் குழிக்குள், வாழையின் உதிரம் என்று சொல்லக்கூடிய நீர் மற்றும் பனி நீர் ஆகியன முழுமாக நிரம்பியிருக்கும்.அதனை அப்படியே பானம் அருந்தும் ஸ்டிரா கொண்டு உறிஞ்சி குடிக்க வேண்டும்.
இப்படி குடிப்பதற்கு முன் எதையும் சாப்பிடக் கூடாது. சரியாக ஒன்பது மணிக்கு தேவைக்கு ஏற்ப குறைந்தது 200 மில்லி தண்ணீர் குடிக்க வேண்டும். பின் அரை மணி நேரம்
கழித்து வழக்கம் போல சாப்பிடலாம். இதை குடித்து அரை நாளில் வலி படிப்படியாக குறைந்தது அன்றே முற்றிலுமாக வலி போய் விடும்.
சீறுநீர் கழிக்கும் போதும் வலி இருக்காது. இப்படியே ஒரு நாள் விட்டு ஒரு நாள் மூன்று நாள் சாற்றைக் குடித்து வர வேண்டும். பின்னர் 5 நாள் கழித்து ஸ்கேன் செய்து
பாருங்கள் உங்கள் சிறுநீரகத்தில் கல் எதும் இல்லை என்ற முடிவு வரும்.

Beautiful Red & Black Roses