Search This Blog

Friday, September 9, 2011

கலைடாஸ்கோப்-37



லைடாஸ்கோப்-37 உங்களை வரவேற்கிறது


=
போன வாரம் ஆபீசில் (வீட்டில் ப்ளாக் எழுதும் கெட்ட பழக்கம் நமக்கு இல்லை) http://samudrasukhi.blogspot.com/என்று டைப் செய்த போது 'This blog has been removed' if you are the owner of this blog..(இதற்கு அப்புறம் படிக்க முடியாமல் கண்ணீர் தடுத்து விட்டது!) என்று ஒரு செய்தி வந்தது. (நமக்கே தெரியாம 'அம்மாவைப்' பற்றி ஏதாவது தப்பா எழுதிட்டமா ? இல்லையே!) இது முதலிலேயே எதிர்பார்த்தது தான் என்ற போதிலும் ஒரு இரண்டு புள்ளி ஐந்து ரிக்டர் அளவுக்கு மனதில் அதிர்ச்சி உண்டானது. ஐயோ? இது நாள் வரைக்கும் நாள் எழுதிய அரிய இலக்கியப் பொக்கிஷங்கள்(?) என்ன ஆவது?என்னை வெறித்தனமாக பின்தொடரும் ஆயிரக்கணக்கான வாசகர்களின் (மறுபடியும் ஒரு கேள்விக்குறி) நிலை என்ன ஆவது? என்று கொஞ்ச நேரம் வருத்தப்பட்டாலும் , ஒரு அரைமணிநேரம் கழித்து ப்ளாக் Open ஆனது.(sometimes waiting is the greatest solution) சரி நாமெல்லாம் என்ன காசுகொடுத்தா ப்ளாக் வாங்கி இருக்கிறோம்? எனவே இந்த ப்ளாக் நிரந்தரமாக காணாமல் போய் விட வாய்ப்புகள் அதிகம் என்று தெரிவித்துக் கொள்கிறேன். (ப்ளாக் காணோம் என்று வடிவேலு போல போலீசில் கம்ப்ளயன்ட் கொடுக்க முடியுமா?!) உங்களுக்கு இந்த ப்ளாக்கில் ஏதாவது ஒரு பதிவு பிடித்துப் போய் இருந்தால் அதை காபி-பேஸ்ட் செய்து வைத்துக் கொள்ளவும். ப்ளாக் இல்லை என்று பின் தொடர்பவர்கள் யாராவது தற்கொலை செய்து கொண்டால் அதற்கு இந்த ப்ளாக் எந்த விதத்திலும் பொறுப்பேற்காது!


==
காதுவலி என்றதும் நிறைய பேர் பழனி சித்தர் பாம்பாட்டி சித்தர் போன் நம்பர் எல்லாம் தந்தார்கள். (உங்கள் அன்புக்கு நன்றி!) அந்த அளவுக்கு மோசமாக காதில் சீழ், ரத்தம் எல்லாம் வடியவில்லை. ஏதோ முக்கூடல் எக்ஸ்ப்ரஸில் பிரச்சனை அவ்வளவு தான். சில சமயம் மருந்து உதவாவிட்டால் எதிர் மருந்து உதவும் என்பார்கள் (தொண்டை வலித்தால் ஐஸ் க்ரீம் சாப்பிடுவது மாதிரி) எனவே கொடைக்கானல் போகலாம் என்ற முடிவு எடுக்கப்பட்டது. கொ.கா மிக மிக மிக மிக மிக COMMERCIALIZED ஆக இருக்கிறது. பஸ்ஸை விட்டு இறங்கியதும் காஷ்மீர் லெவலுக்கு சார், சைட் சீயிங் போகலாமா என்று டாக்சி டிரைவர்கள் நச்சரிக்க ஆரம்பிக்கிறார்கள். (அடப்பாவிகளா? பஸ்ஸில் இரவு முழுதும் உட்கார்ந்து வந்தவர்கள் ஒன், டூ, இம்போர்ட் எக்ஸ்போர்ட் எதுவுமே பண்ண வேண்டாமா?) கொ.கா வில் பார்ப்பதற்கு அவ்வளவு ஒன்றும் நிறைய இடங்கள் இல்லை. ஆனால் வானிலை ரம்மியமாக இருக்கிறது. லேசான (இரவில் பயங்கரமான!) குளிர்! தூறல் மழை..ஆனால் டூரிஸ்ட் ஸ்பாட்டுகளில் வாகனங்கள் அடைத்துக் கொண்டு ஏதோ மினிஸ்டர் வீட்டு திருமணம் போல் காட்சி தருவது எரிச்சலாக இருக்கின்றது. காலேஜ் மாணவர்கள் தேவையில்லாமல் ஊ ஆ ஊ ஆ , பனை மரத்துல வவ்வாலா என்றெல்லாம் கத்துவதும் எரிச்சலாக இருக்கிறது (நமக்கு வயசு ஆயிருச்சோ)

சூசைட் பாயன்ட்டில் போகும் வழியில் இரண்டு பக்கமும் கோலாகலமாக கடைகள்! அம்மாவைத் தவிர வேறு எல்லாம் கிடைக்கும் என்று தோன்றுகிறது. சூசைட் செய்யப் போகிறவனைக் கூட இழுத்து நிறுத்தி ' சார் சாக்லேட் வாங்கிட்டு போங்க.. ஹோம் மேடு, சாப்பிட்டுக்கிட்டே குதிங்க ' என்று சொல்வார்கள் போலிருக்கிறது. சும்மா சொன்னேன்...சூ.பா வில் குதிக்க முடியாதபடி உயரமான கம்பி வேலி போட்டிருக்கிறார்கள்.அதைத்தாண்டி குரங்குகள் மட்டுமே அனாயாசமாக போகின்றன. மனிதப் பயல்கள் ஒரு லேசான பயத்துடன் கீழே எட்டிப் பார்க்கிறார்கள்.குணா பாறை என்ற ஒன்று இருக்கிறது. ஆம்..கமல் 'மனிதர் உணர்ந்து கொள்ள' என்று கத்திய அதே பாறை தான்! அங்கேயும் பாறைகளுக்குள் போக முடியாத படி வேலி போட்டிருக்கிறார்கள்! அப்படி இருந்தாலும் சில பேர் சித்தர்கள் போல உடலை சுருக்கிக் கொண்டு இரண்டு கம்பிகளுக்கு இடையே நுழைந்து உள்ளே போய் பார்க்கிறார்கள்!குணா பாறை என்றதும் உள்ளே கமல் இருப்பாரோ என்று நினைக்கும் அல்ப சினிமா புத்தி!

இரண்டாயிரம் மீட்டர் உயரத்தில் இருந்து பார்த்தால் வைகை அணை தெரிகிறது;பிறகு பெரிய பூங்கா; ஏரி; படகு சவாரி; ஸ்வெட்டர் போட்டுக் கொண்டு பள்ளி செல்லும் குழந்தைகள்;சுற்றுலாப்பயணிகள்; ஒரு காபிக்கு இருபது ரூபாய் வாங்கும் ஹோட்டல்கள் ; இது தான் கொடைக்கானல். சுற்றிலும் கண்ணுக்கெட்டிய தூரம் வரை யாரும் இல்லாமல் இயற்கையை, பனி மலையை,பாறைகளை, கடலை, நதியை , அருவியை ரசிக்கும் கொடுப்பினை சினிமா ஹீரோ ஹீரோயின்களுக்கு(சில சமயங்களில் அரசியல் வாதிகளுக்கு) மட்டுமே இருக்கிறது. நாமெல்லாம் எங்கே போனாலும் கூட்டத்தோடு கோவிந்தா போட வேண்டி இருக்கிறது. கூட்டம் அலை மோதுகிற, வியாபார மயமாக்கப்பட்ட சுற்றுலாத்தலங்கள் அவ்வளவு அழகாக இருப்பதில்லை.


==
நீங்கள் இரவு எத்தனை மணிக்கு தூங்குவீர்கள்? ஒன்பது ?(என்ன பாஸ் விளையாடுறீங்களா?) பத்து? பதினொன்று (அவ்வளவு சீக்கிரம்?) எனக்குத் தெரிந்து சில பேர் டான் என்று எட்டரை மணி ஆனதும் தூங்கப் போய் விடுவார்கள். எட்டு முப்பத்தி இரண்டுக்கு குறட்டை சத்தம் கேட்கும். சில பேருக்கு இரவு பத்து மணிக்கு மேல் தான் வாழ்க்கையே ஆரம்பிக்கும். நாகரீகங்கள் வளர வளர நம் இரவுகள் சுருங்குகின்றன.தூங்கா நகரம் என்று மதுரையை சொல்வார்கள். இன்று எந்த நரகங்களும் சாரி நகரங்களும் தூங்குவதே இல்லை. மறுநாள் ராமன் பட்டாபிஷேகம் என்று முந்தாநாள் அயோத்தி தூங்காமல் விழித்திருந்தது என்கிறார் கம்பர். (அந்த காலத்தில் நைட் ஷிப்டா , ராத்திரி ஷோவா, இரவு நேர சொகுசு பஸ்ஸா, மிட் நைட் மசாலாவா,பத்து மணி சீரியலா ஒன்றும் இல்லை; எல்லாரும் சூரிய அஸ்தமனம் ஆனதும் சோமபானம் அருந்தி விட்டு குறட்டை விட்டிருப்பார்கள்) ஆனால் இன்று சேலம் போன்ற பெருநகர பஸ் நிலையங்களைப் பார்த்தால் ஒவ்வொரு மறுநாள் காலையிலும் யாருக்கோ பட்டாபிஷேகம் நடப்பது போலவே இருக்கிறது. ராத்திரி இரண்டு மணிக்கு பஸ் பிடிக்கும் ஏதோ ஒரு தேவை ஒவ்வொரு நாளும் யாருக்கோ இருக்கிறது. பஸ் கண்டக்டர்கள் டீ குடித்து விட்டு பெங்களூர் ஈரோடு திருப்பூர் என்று கூவிக் கொண்டிருக்கிறார்கள். உலகம் எப்போதுமே உறங்குவதில்லை என்று சொல்வார்கள் (ஒரு பக்கம் பகலாக இருப்பதால்) ஆனால் உலகம் வரை போகவேண்டாம். ஒரு நகரம் எப்போதும் முழுவதுமாக உறங்குவதில்லை. பகலுக்கும் இரவுக்கும் வேறுபாடுகள் குறைவாகவே இருக்கின்றன. சில துறைகளில் இரவுகளை விட பகல்கள் தான் மந்தமாக இருக்கின்றன. பெங்களூருவில் ராத்திரி பன்னிரண்டு மணிக்குப் பிறகும் ஹோட்டல்களில் டின்னர் கிடைக்கிறது. அத்தனை நேரம் ஆன பிறகும் சலிப்பின்றி என்ன இருக்கிறது என்று கேட்டால் 'ரொட்டி கறிநான்,ஃபிரைடு ரைஸ்' என்று ஆரம்பிக்கும் சர்வர்களை நினைத்தால் வியப்பாக இருக்கிறது.

என்ன தான் சொன்னாலும் எனக்கு இரவு தூங்காமல் இருப்பவர்களைப் பிடிக்காது. மனிதன் பகலில் நடமாடவும் இரவில் தூங்கவும் அமைக்கப்பட்ட பிராணிகளில் ஒருவன்.நம்முடைய செயல்கள் சூரியனுடைய இயக்கத்தை ஒட்டியே இருக்க வேண்டும் என்று நம்புபவன் நான். வெளிச்சமும் வெப்பமும் இருக்கும் போது இயல்பாகவே நமக்கு வேலை செய்யும் ஆர்வமும் அதிகமாக இருக்கும். இரவு முழுவதும் வேலை செய்து விட்டு பகலில் தூங்குபவர்களைப் பார்த்திருக்கிறேன். அவர்கள் உடம்பும் மனமும் மூளையும் அதற்குப் பழகி விடுகிறது. மெல்ல மெல்ல இரவுகள் பகல்களாகவும் பகல்கள் இரவுகளாகவும் அவர்களுக்கு ஆகி விடுகின்றன. டி.வி இயங்கும் சத்தம், மிக்சி ஓடும் சத்தம்,வாகனங்களின் சத்தம், குழந்தைகளின் சத்தம் என்று எதுவுமே அவர்களை தொந்தரவு செய்யாது! அடித்துப் போட்டது போல தூங்குவார்கள். என்ன தான் இருந்தாலும் இயல்பாக நம்முடைய இளைர்களை இரவில் தூங்க அனுமதிக்காத சமுதாயத்தை நினைத்தால் சிலவேளைகளில் கோபம் வருகிறது.



==
ஆண்கள் ஒரு அறுபத்தைந்து வயதுக்கு மேல் தங்கள் ஞாபக சக்தியை மெல்ல மெல்ல இழக்கிறார்கள். சொந்த அண்ணனின் மகன் பேர் கூட மறந்து போய் விடுகிறது. ஆனால் பெண்கள் எண்பது வயதிலும் 'நீ நம்ம வத்சலாவோட நாத்தனார் புருஷனோட ஒண்ணு விட்ட சித்தப்பா பொண்ணு சுமதி தானே' என்று அசுத்துவார்கள். இந்த அபார ஞாபக சக்திக்கு எத்தனையோ காரணங்கள் இருந்தாலும் பெண்கள் சீரியல் பார்ப்பதும் ஒரு காரணம். காலை பதினொரு மணியில் இருந்து இரவு பதினொரு மணி வரை எத்தனை சீரியல்கள் , எத்தனை கதைகள், எத்தனை பெயர்கள்,எத்தனை சம்பவங்கள்! எல்லாவற்றையும் ஞாபகம் வைத்துக் கொள்வது பெரிய விஷயம் அல்லவா? மகாவுக்கு கோபி புருஷன் இல்லைன்னு உண்மை தெரிஞ்சு போச்சே இனி என்ன ஆகும்? செல்வம் புது வீடு கட்டி விட்டானே, ராஜசேகர் ஏதாவது தொந்தரவு செய்வானா? வந்தனா மிளகாய் அரைத்து அம்மனுக்கு பூசி விடுவாளா? இந்த வாரமாவது துளசியின் பிரச்சனை தீருமா என்று பெண்களுக்கு தான் எத்தனை பிரச்சனைகள்?ஞாபக மறதி அதிகம் உள்ள ஆண்கள் வாரம் ஒரு முறை ஆபீசுக்கு லீவு போட்டு விட்டு அன்று முழுவதும் டி.வி சீரியல் பார்ப்பது மிகவும் நல்லது. அந்த வாரம் முழுவதும் உங்கள் ஞாபக சக்தி அபாரமாக இருக்கும் போங்கள். மானேஜரிடம் நல்ல பேர் கூட கிடைக்கும்.

பெண்களே உங்கள் பக்கம் சாதகமாகப் பேசி விட்டேன். இப்போது உங்களுக்கு ஒரு சின்ன டெஸ்ட். ஃபெயில் ஆகி மானத்தை வாங்கி விடாதீர்கள்.

பொருத்துக
------------------
சீரியல்@ ஸ்பான்சர்

முந்தானை முடிச்சு@ HAMAM 
நாதஸ்வரம்@ VIVEL ACTIVE FAIR 
திருமதி செல்வம்@ FAIR N LOVELY 
தங்கம்@ LIFEBUOY 
தென்றல்@ CLOSEUP 



==
ஒரு கவிதை:-

இந்த சமுதாயம் விசித்திரமானது

பழம் பறிக்க வந்த
சிறுவர்களை சுடுகிறது
குண்டு வைப்பவர்களை
விட்டுவிடுகிறது-

கங்கைக்காக
உண்ணாவிரதம் இருப்பவர்களை சாகவிடுகிறது
காந்திக் குல்லாய் அணிந்து
உண்ணாவிரதம் இருப்பவர்களை வீடியோ எடுக்கிறது! -

நூறு ரூபாய் ப்ளேடு போட்டவனை
இரவெல்லாம் காவலில் வைத்து அடிக்கிறது
நூறு பேரை கொன்றவனை
ஏ. சி. அறைகளில் ஒருவருடம் விசாரணை செய்து விடுவிக்கிறது-

ஐநூறு ரூபாய் லஞ்சம் கேட்டவனை
ஆறுமாதம் சஸ்பென்ட் செய்கிறது
ஐநூறு கோடி ஊழல் செய்தவனை
தானைத் தலைவன் வாழ்க என்று புகழ்கிறது-

கழிவறை கழுவுகிறேன் என்று கையேந்திய
கிழவிக்கு இலவச கழிப்பறை என்ற போர்டைக் காட்டுகிறது
க்ளப்புகளில் பதினைந்து ரூபாய் தண்ணீரை
ஐம்பது ரூபாய்க்கு வாங்கி விட்டு 'தாங்
க் யூ' என்கிறது -

'அந்த' மாதிரி படம் ஒன்றில்
ஹீரோயின் எப்போது உடைகளைவாள் என்று நகம் கடிக்கிறது
தங்கை ஜீன்ஸ் அணிந்து வெளியே சென்றால்
கடிந்து கொண்டு உபதேசம் செய்கிறது-

உடல் மண்ணுக்கு உயிர் தமிழுக்கு -என்று
உரக்கக் கத்துகிறது
பேரப் பிள்ளைகளுக்கு மெட்ரிகுலேஷனில்
அட்மிஷன் தேடுகிறது-
பகுத்தறிவை
ப் பற்றி
பலமணிநேரம் மேடைகளில் பேசுகிறது
நல்ல நாள் பார்க்க
ஜோசியர் வீட்டுக்கு முக்காடு போட்டுக் கொண்டு போகிறது-

சொற்பமாக கள்ளநோட்டு
அடித்தவனை ஆயுள் கைதியாக்குகிறது
சுவிஸ் பேங்கில் கருப்பு பணம் பதுக்குபவர்களை
மந்திரிகள் ஆக்குகிறது
இந்த சமுதாயம் விசித்திரமானது


===
ஒரு வரைபடம்



==
ஓஷோ ஜோக்

முல்லா நசுருதீனும் அவர் மனைவியும் ஒரு நாள் ஒரு சினிமாவுக்கு சென்றிருந்தார்கள். அவர்களுக்கு கல்யாணம் ஆகி இருபது வருடங்கள் ஆகி விட்டிருந்தன.அது ஒரு வெளிநாட்டு காதல் திரைப்படம். சினிமாவை விட்டு வெளியே வரும் போது அவர் மனைவி 'என்னங்க , சினிமாவுல அவங்க ரெண்டு பேரும் எப்படி காதலிக்கிறாங்க , எப்படி ரொமான்ஸ் பண்ணறாங்க என்னவெல்லாம் பண்றாங்க அது மாதிரி நீங்க இதுவரைக்கும் பண்ணதே இல்லையே' என்றாள்

அதற்கு முல்லா 'லூசு , அப்படி பண்ணறதுக்கு அவங்களுக்கு எத்தனை பணம் கொடுக்கறாங்க தெரியுமா' என்றார்

Companies Put Their Heads Together to Make Chips That Stack Up



IBM and 3M aim to make ultrafast three-dimensional chips that can stay cool enough to be practical in consumer products.

  • BY KATHERINE BOURZAC
IBM will work with materials manufacturer 3M to develop the necessary mortar to build much more complex three-dimensional computer chips. The companies announced this week that they will aim to develop microchips made of 100 chip layers stacked on top of each other. Stacking chips in this way could make all sorts of electronics faster and more power-efficient.
Three-dimensional chips have already found their way into some niche applications, but they are expensive to make, and can only be stacked about a dozen layers high before they overheat.
Three-dimensional chips can handle data more efficiently because data has to travel less distance to reach a different component. Stacked chips with connections running through them vertically like pipes in a skyscraper should be able to process more data faster, and with lower power requirements.
Eby Friedman, a professor of electrical and computer engineering at the University of Rochester who is not involved with either company, says that because of heat-management issues, today's three-dimensional chips max out at around a half dozen layers even in research labs. "These chips are burning a lot of power, very close to one another, and thermal effects will become dominant," he says.

What's needed is a material that sits between each layer—mortar that 3M hopes to create—to glue them together but also rapidly shunt heat off the chips. "We need a material that absorbs mechanical stress, conducts the heat away very rapidly, and is fantastically electrically insulating so you don't get shorts," says Bernard Meyerson, vice president of IBM Research.
Ming Cheng, technical director of 3M's electronic materials division, says the company will aim to find such a material by expanding its existing group of adhesive and electronic materials through a combination of computational simulation and trial-and-error work in the lab.
New chip designs, which IBM is working on as its part of the collaboration, are also key to making three-dimensional chips work. Friedman says heat problems have remained in part because chipmakers have, for the most part, seen making three-dimensional chips as a packaging problem, not a chip-design problem. "You have to change the design of the chips themselves to have heat sinks and other features—we have to think about heat production in a primary way, not just think about designing for performance," he says.
The three-dimensional stacks will be built on a base of a relatively conventional chip, topped with chips that have been thinned to half their normal size so that the entire structure doesn't become too thick, says IBM's Meyerson. A major design challenge for IBM, he says, is figuring out a way to make these stacks not chip by chip, but wafer by wafer. Manufacturing at this scale is the only way to take three-dimensional chips from a niche product to a commercial one. "I think IBM is going to be the first to have high-volume commercial products coming out," predicts Friedman.

Battery Storage Could Get a Huge Boost from Seaweed


Battery pack: These silicon particles were coated with a binder derived from giant kelp. The binder’s ability to allow the particles to swell without cracking could allow silicon to be used in lithium-ion battery anodes.
Credit: Science

ENERGY

Battery Storage Could Get a Huge Boost from Seaweed

A binding agent found in everything from ice cream to cosmetics could let lithium-ion cells hold much more energy.

  • BY STEPHEN CASS
Lithium-ion batteries could hold up to 10 times as much energy per cell if silicon anodes were used instead of graphite ones. But manufacturers don't use silicon because such anodes degrade quickly as the battery is charged and discharged.
Researchers at the Georgia Institute of Technology and Clemson University think they might have found the ingredient that will make silicon anodes work—a common binding agent and food additive derived from algae and used in many household products. They say this material could not only make lithium-ion batteries more efficient, but also cleaner and cheaper to manufacture.
Lithium-ion batteries store energy by accumulating ions at the anode; during use, these ions migrate, via an electrolyte, to the cathode. The anodes are typically made by mixing an electroactive graphite powder with a polymer binder—typically polyvinylidene fluoride (PVDF)—dissolved in a solvent called NMP. The resulting slurry is spread on the metal foil used to collect electrical current, and dried.
If silicon particles are used as the basis of the electroactive powder, the battery's anode can hold more ions. But silicon particles swell as the battery is charged, increasing in volume up to four times their original size. This swelling causes cracks in the PVDF binder, damaging the anode. In research published today by Science, the Georgia Tech and Clemson scientists show that when alginate is used instead of PVDF, the anode can swell and the binder won't crack. This allows researchers to create a stable silicon anode that has, so far, been demonstrated to have eight times the capacity of the best graphite-based anodes.

The polymer alginate is made from brown algae, including the type which forms forests of giant kelp. It is already widely used as a gelling agent and a food additive. Initially, the researchers thought to replace PVDF with a combination of several different materials. Then, on theoretical grounds, they realized that a polymer with just the right kind of uniform structure could do all the things the binder was supposed to do, including providing good structural support while not chemically reacting with the electrolyte.
Gleb Yushin, one of the researchers and director of the Center for Nanostructured Materials for Energy Storage at Georgia Tech, says the team realized that some synthetic polymers, derived from plant cellulose, have structures that were close to what was needed, but weren't uniform enough. So the team began looking at aquatic plants. Says Yushin: "We thought that there might already be a polymer [we could use], because aquatic plants—especially those in seawater—are immersed in an electrolyte," and so would have evolved to prevent unwanted reactions. They came across alginate, which can be extracted by boiling kelp in soda water, and which has the uniform structure required.
Another advantage of alginate over PVDF is that, during anode manufacture, alginate can be dissolved in water, eliminating the need for NMP, potentially making for a cleaner manufacturing process. The researchers believe the binder could be integrated into existing anode manufacturing systems simply by swapping the PVDF and NMP supplies for alginate and water. The alginate could also be used to improve the performance of graphite-based anodes, allowing more charge and discharge cycles over the battery's lifetime.
The full potential of a silicon anode can't be exploited until researchers develop a matching cathode capable of handling the same amount of lithium ions. But even with existing cathodes, alginate-silicon anodes could increase the capacity of lithium-ion batteries by 30 to 40 percent, according to Yushin.

அதிகாலையில் வெறும் வயிற்றில் தண்ணீர் அருந்துவதால் வரும் பல நன்மைகள் ?



தினமும் அதிகாலையில் தூக்கத்தில் இருந்து எழுந்ததும் வெறும் வயிற்றில் தண்ணீர் அருந்துவது இப்போது பிரபலமாகி வருகிறது.
1. காலையில் எழுந்ததும் பல் துலக்கும் முன்பே 4 x 160ml டம்ளர் தண்ணீர் அருந்துங்கள்.
2. பல் துலக்கி வாய் அலம்பிய பின் 45 நிமிடங்களுக்கு உணவோ, நீராகாரம் எதுவாயினும் உட்கொள்ளக் கூடாது.

3. 45 நிமிடங்களுக்குப் பின் வழமையான உங்கள் உணவை உட்கொள்ளலாம்.
4. காலை உணவின் பின் 15 நிமிடங்களுக்கும், மதிய மற்றும் இரவு உணவின் போது 2 மணி நேரங்களுக்கும் எதுவும் உட்கொள்ள வேண்டாம்.
5. முதியோர், நோயாளிகள் மற்றும் 4 டம்ளர் நீரை எடுத்த எடுப்பிலேயே அருந்த முடியாதவர்கள் ஆரம்பத்தில் கொஞ்சம் கொஞ்சமாக நீர் உட்கொண்டு நாளடைவில் 4 டம்ளர் அளவு நீர் அருந்த பழகலாம்.
மேற்குறிப்பிட்ட முறையை பின்பற்றும் நோயாளிகள் தமது நோய் நீங்கி சுகமடையலாம். மற்றவர்கள் ஆரோக்கியமான வாழ்கையை சந்தோஷிக்கலாம். எந்த நோய்க்கு எத்தனை நாட்கள் இந்த முறையை பின்பற்ற வேண்டும் என்ற விபரங்கள் பின்வருமாறு:
உயர் இரத்த அழுத்தம் - 30 நாட்கள்.
வாய்வுக் கோளாறுகள் - 10 நாட்கள்.
சர்க்கரை வியாதி - 30 நாட்கள்.
புற்றுநோய் - 180 நாட்கள்.
காசநோய் - 90 நாட்கள்.

Skydrive - A guide to 25GB free online storage

கடன் தொல்லையில் இருந்து விடுபட எளிய வழி.


கடன் தொல்லையில் இருந்து விடுபட எளிய வழி.


ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹரின் ருண விமோசன ஸ்தோத்திரம் 

கடன் தொல்லையால் அவதிபடுவோர் அந்த கடன் தொல்லையில் இருந்துவிடுபடவும், வாழ்வில் மனநிம்மதி பெறவும்,இந்த சுலோகத்தை காலைமாலை இருவேளையும் பகவான் மீது நம்பிக்கையுடன் கீழே கூறியுள்ள படிசெய்து வந்தால் கடன் தொல்லையில் இருந்து விடுதலை பெறலாம்.


ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹரின் ருண விமோசன ஸ்தோத்திரம்

தேவதாகார்ய ஸத்யர்த்தம் ஸபாஸ்தம்பம் ஸமுத்பம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

லக்ஷ்ம்யாலிங்கித வாமாங்கம் பக்தாநாம் வரதாயகம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

ஆந்த்ரமாலாதரம் சங்க சக்ராப்ஜாயுத தாரிணம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

லீமரணாத் ஸர்வ பாபக்நம் கத்ருஜ விஷநாசநம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

ஸிம்ஹநாதேந மஹதா திகதந்தி பயநாசநம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

ப்ரஹலாத வரதம் ஸ்ரீசம் தைத்யேச்வர விதாரிணம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

க்ருரக்ரஹை பீடிதாநாம் பக்தாநாம் மபயப்ரதம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

வேதவேதாந்த யஜ்ஞேசம் ப்ரஹ்மருத்ராதிவந்திதம்
ஸ்ரீ ந்ருஸிம்ஹம் மாஹாவீரம் நமாமி ருணமுக்தயே.

யஇதம் படே நித்யம் ருணமோசந ஸம்ஜ்ஞ்தம்
அந்ருணீ ஜாயதே ஸத்யோ தநம் சீக்ரமவாப்நுயாத்.
                                          -ஸ்ரீந்ருஸிம்ம புராணம்

காலை மாலை இருவேளையும் நரசிம்ம பகவான் படத்தின் முன் அகல்விளக்கில் நெய்தீபம் ஏற்றி பக்தி சிரத்தையுடன் பாராயணம் செய்து பின் பாலில் கல்கண்டு சேர்த்து  பகவானுக்கு நைவேத்தியம் செய்து தீபாரதனை செய்து வரவும்.பலன் நிச்சயம்.

Source of Fame




Hanuman“(Hanuman did not see Sita) who was firmly situated on the eternal path of devotion to her husband, had her gaze always fixed on Rama, was always possessed by love for Rama, had entered the glorious mind of her husband, and was always the most exceptional of women.” (Valmiki Ramayana, Sundara Kand, 5.24)
sanātane vartmāni samniviṣṭām |
rāmekśaṇāṃ tāṃ madanābhiviṣṭām |
bharturmanaḥ śrīmadanupraviṣṭām |
strībhyo varābhyaśca sadā viśiṣṭām ||
Lord Krishna, the Supreme Personality of Godhead, had just listened to His dear friend, cousin and soon to be disciple advocate nonviolence and reveal both his dispassion towards ruling a kingdom and his fervent desire that no harm fall upon any of the members of the opposing army, many of whom were family members and teachers. This emotional response, which shows elevation from the desires for material advancement and the enjoyment of a kingdom, would seemingly make one deserving of praise and adulation, but Shri Krishna, as the kindest friend and the only all-knowing personality, immediately rebuked Arjuna, figuratively hitting him over the head with words of disapproval. Placing the primary concern over another living entity’s bodily condition is absent in the truly wise, those who know the eternality of the soul and its position of being above the ever changing bodies accepted during contact with material nature. When dejection comes from the right place, however, the behavior is forever celebrated. Shri Hanuman, the eternal servant of Lord Rama, gave us a wonderful example of this. Though he is famously known for his amazing displays of strength and bravery, Hanuman’s worshipable status really comes from his exhibition of divine love, a quality which is forever tied with the spirit soul, the essence of individuality.
Lord KrishnaOn that battlefield some five thousand years ago, Lord Krishna corrected Arjuna’s erroneous thinking in a sharp, concise, and yet thorough manner. In the famous American television sitcom, The Cosby Show, there was an episode where the eldest son of the family, Theo, was performing poorly in school. His grades were constantly not up to par and he had little motivation to study or live up to the standards set by his mother and father, who were a lawyer and doctor respectively. In this episode, Theo puts forth a passionate speech about how the father should love him despite what grades he gets. Shouldn’t the father’s love be universally available, through thick and thin, regardless of the character of the son? The speech was very nicely delivered, and the audience is left waiting to see if the father, who is played by Bill Cosby, will be won over by the wise words or not. In response, Cosby lashes out by saying that what Theo had said was the stupidest thing he had ever heard. He then famously said, “I brought you into this world, and I can take you out”, as a way to emphasize Theo’s need to perform better in school. “Quit making excuses” was the message.
“The Blessed Lord said: While speaking learned words, you are mourning for what is not worthy of grief. Those who are wise lament neither for the living nor the dead.” (Lord Krishna, Bhagavad-gita, 2.11)
Lord Krishna, on the receiving end of a similar speech, rebuked Arjuna through swift and cutting words that were fully rooted in the truth and thus completely flawless. Arjuna thought he had delivered learned words by saying that he didn’t want to kill his family members fighting for the other side. This particular day on the battlefield of Kurukshetra was the culmination of many tumultuous years of infighting and ill-fated attempts made on the lives of Arjuna and his family. The right to rule over a massive kingdom belonged to the Pandavas, but the opposing side, led by Duryodhana, wanted the kingdom for themselves. Krishna even tried to broker a peace settlement, but that was wholly rejected. What were the Pandavas left to do? They were military men by trade, so it was their duty to protect dharma, or righteousness. They were entitled to the kingdom, and because of the sinful activities of Duryodhana, the other side was worthy of punishment.
Nevertheless, Arjuna put forth some good arguments in favor of nonviolence. He would not be happy enjoying the spoils of victory knowing that the other side was no longer around. Not only that, he would be the one responsible for their absence. Why should he live with that guilt and pain? Shri Krishna, who is the original form of Godhead and the source of all knowledge, both material and spiritual, reminded Arjuna that what he was grieving for was not worthy of so much attention. The spirit soul is the essence of identity, the subtle aspect residing within every form of life. What we know as birth and death are simply the acceptance and rejection of an outer dress by the soul, who continues to live regardless of where it is placed and the nature of its surroundings.
“As a person puts on new garments, giving up old ones, similarly, the soul accepts new material bodies, giving up the old and useless ones.” (Lord Krishna, Bg. 2.22)
Krishna and ArjunaUnderstanding that I am a spirit soul, part and parcel of God, is the most difficult conclusion to reach. It requires intense training under a spiritual master, or guru, who is firmly fixed on the devotional path. Krishna is the original spiritual master, so by instructing Arjuna during his hour of need, a new disciplic succession was created. Even if we know that we are not the body and that others aren’t either, we need these swift reminders every now and then, especially when our lamentation gets the better of us. Arjuna was a fighter by occupation, so there was no room for soft-heartedness in the execution of his duties. If a fighter should feel sorry for the other side, his fighting abilities will suffer as a result; hence the entire reason for his occupation gets negated. If the police fail to protect us, then who else will? If the military can’t defeat the enemies of the world, how will we be safe? The other side was going to fight nobly, and they weren’t going to hold back in their attacks on Arjuna. Whether Arjuna’s opponents died or not was of no concern, for the soul lives forever. In the larger picture, no person can ever slay another.
Now that we are familiar with these teachings of the ancient scriptures of India, the Vedas, the behavior seen many thousands of years prior of one of the most celebrated divine figures in history becomes all the more puzzling. Outside of India, Hanuman is sometimes known as the monkey-god, but to those who are devoted to him, he is the essence of purity. He is fully endowed with every auspicious attribute. He is kind, perseverant, knowledgeable, humble, sweet, intelligent, and most of all, dedicated to Lord Rama, the Personality of Godhead who appeared on earth many thousands of years later as Lord Krishna and delivered the Bhagavad-gita.
Are there many Gods in the Vedic tradition? There are many godlike figures, but there is still only one Supreme Lord. He is the same person that every other person worships, either directly or indirectly. Though there is only one God, He doesn’t limit Himself to just one form. The eternally fixed position, the original body, of the individual spirit soul is that of lover of Krishna, or God. For this love to remain at high levels, fully active, the soul needs an engagement that can never exhaust in the fruits it brings forth. The highest reward is that which remains ever manifest and capable of delivering satisfaction. Since the fixed position of the soul is to be a lover of God, any benefit that allows for that love to be further exhibited will naturally be considered superior.
Lord RamaTo ensure that engagements are always present and that the rewards continually provide enjoyment, the original Personality of Godhead, who is known as Krishna or Vishnu depending on the specific Vedic tradition followed, comes to earth in various non-different forms and enacts pastimes. The lila, or divine sports, of the Personality of Godhead carries out many functions simultaneously. As it is in our nature to glorify, or perform kirtana, the divine pastimes allow for endless glorification through singing and the tagging of different names. In the Treta Yuga, Krishna’s warrior prince incarnation was known as Rama, for He gave transcendental pleasure to His devotees. Amongst His well-wishers, none was more eager to serve Him than Hanuman, a pure soul residing in a Vanara body in the forest of Kishkindha.
While the pastimes of Rama allow for millions of devotees to today glorify God and sing about His divine qualities, during Rama’s time on earth the pure love of the devotees often manifested in direct service offered. When Rama’s wife Sita Devi went missing from the couple’s cottage in the forest of Dandaka, it presented an opportunity for a select few exalted figures to engage in service to please Rama. Accompanied by other monkeys, Hanuman was tasked with searching the earth for Sita. If he should find her alive, he was to hand her Rama’s ring as a sign of genuineness. Sita must have been taken away, for she was the most beautiful woman in the world. To this day the earth still has never seen a woman so kind, wonderful in every way, and devoted to her husband. Sita is forever with Rama, even in the spiritual sky. Just the opportunity to see Sita was enough of a reward; thus revealing Hanuman’s divine nature. He was the only one qualified to meet Sita alone and allay her fears. He was the only person given the benediction of meeting Rama’s wife and learning from her exemplary behavior through direct observation.
What behavior do we speak of? To gain a slight understanding, we can look to the above quoted verse from the Ramayana. Hanuman eventually learned that Sita had been taken to the island kingdom of Lanka by a Rakshasa named Ravana, who wanted her to be his wife. When he reached Lanka, Hanuman took on a small form and roamed through the city searching for the princess. He saw all sorts of beautiful women doing many different things, but he knew that none of them could be Sita.
Sita DeviHow did he know? He had not ever met Sita up until this point, so what did he have to base his assuredness on? What if Sita had somehow decided to become Ravana’s queen and enjoy with him in his palace? From Rama’s position as the Supreme Lord and worshipable object of every person in the world, Hanuman knew that the Lord’s wife was equally as worthy of worship. She was famous throughout the world for her chastity. No one could ever break her from her vow to love and adore Rama. She was known for not ever gazing at anyone else. Can we imagine how it would feel if someone were that dedicated to us? In this way we see that no one gives Rama more pleasure than Sita.
Sita is also described as always having her mind fixed on Rama. Since he saw queens getting ready to cavort with their husbands, and other beautiful women enjoying in different ways, Hanuman knew that he had yet to find Sita. Only when he would see someone deeply engaged in meditation on God would he know that he had found the right person. Sita was also the most exalted woman, so none of these people he had seen thus far could be considered superior. Not that they weren’t beautiful or worthy of good husbands themselves, but still, they couldn’t match up with Sita.
What’s interesting to note is that these qualities came to Hanuman’s mind when he was feeling dejected. He was not pleased over not having yet found Sita. He was worried about her well-being and also Rama’s. Sita was the very mind of her husband, as she had won Him over with her love. The one person who is above passion and the urges of the senses can still be mentally defeated by someone as wonderful as Sita, who loves Him with all her heart. Hanuman, as a pure devotee himself, fully appreciated Sita’s divine qualities. In fact, just thinking of them made him feel exhilarated. He was temporarily taken off of his determined path because of not having found her, but to cheer himself up, to give himself the pep talk he needed, he simply remembered Sita’s qualities.
HanumanThis wonderful exhibition of divine love, his dejection over having temporarily failed Rama by not being able to find the goddess of fortune and give her relief in the form of Rama’s ring is what really makes Hanuman stand out. Arjuna was distressed over having to enjoy regal life without his family members, so Krishna rightfully corrected him. Hanuman also showed concern for another human being, but since he was saddened over the fact that a wonderful devotee couldn’t be with her religiously wedded husband, his lamentation actually increased his stature. It was this very sadness that would keep him going, as he never wanted to fail Rama. Hanuman would rather die trying than leave Sita and Rama without hope.
It is not surprising therefore that Hanuman would end up a success and also eternally loved by Sita and Rama. After her rescue, from Sita herself he was granted the benediction of being able to always think of both she and Rama. As Hanuman so nicely points out in the Mahabharata during his conversation with Bhima, one of Arjuna’s brothers, Sita Devi takes care of all of his worldly necessities. Hanuman only wants to sing the glories of Shri Rama and His family members, so in this regard Hanuman doesn’t need much. Similarly, if we want to find our eternal engagement, we don’t require anything more than simply chanting, “Hare Krishna Hare Krishna, Krishna Krishna, Hare Hare, Hare Rama Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare”. By adherence to the principles of bhakti-yoga and by regularly remembering the heartwarming displays of affection and attachment shown by Hanuman, we can remain steadfast on the righteous path. Hanuman’s fame was established by his unflinching faith in Shri Rama and the mission provided by Him. And since that time, Hanuman’s stature has only increased with the countless devotees he helps to cross over the ocean of nescience by showing the proper path in life, that of devotion to God.
In Closing:
Lamentation over potential fight caused Arjuna grief,
Resulted in lecture from Lord Krishna, Yadu’s chief.
By speaking of nonviolence Arjuna thought he was learned,
But Krishna corrected Him, words delivered became blessed.
The soul is the essence of identity, not the body,
Thus no need for sadness, be faithful to your duty.
Yet many years prior, another warrior also found distress,
Unable to succeed in his task, could not locate missing princess.
Rama asked the warrior to find Sita His wife,
Hanuman took the Lord’s instruction as his life.
Grief in trying to please God source of eternal fame,
Synonymous with devotion is Hanuman’s name.
His temporary sadness led to ultimate success,
Sita and Rama reward those who fight through duress.
The path of bhakti-yoga is not easy in the least,
By remembering Hanuman, chances of success increased.

Impact Of Globalisation 3: The Car Makers

Managing Congo Basin Forests: A Regional Approach for a Regional Resource




The Congo Basin forest ecosystem is the world’s second largest moist tropical forest, second only to the Amazon, and represents about one quarter of the globe’s remaining closed canopy forest.  It covers an area almost four times the size of France and spans six Central African countries: Cameroon, Congo, Gabon, Equatorial Guinea, Democratic Republic of Congo and Central African Republic.
The forests of the Congo Basin store a significant carbon stock (estimates range between 24 and39 GT of carbon) and thus serve as an important buffer against global climate change.
Although deforestation rates (0.17 percent) in the Congo Basin are still low compared to large forest blocks in the Amazon or South-East Asia, these rates are expected to amplify drastically in the coming decades driven by a variety of forces such as industrial logging activities, road development, agricultural expansion (both for subsistence purposes and for commercial agriculture), as well as oil and mineral extraction. 
Curbing these accelerating deforestation rates means that less carbon will be released into the atmosphere, that habitat for endangered species is conserved, and that other important ecological forest functions (e.g. driving the cycle of rain, providing flood control) are maintained.
At the global scale, tropical deforestation is estimated to contribute between 15 and 20 percent of global greenhouse emissions, adding to global warming and furthering the impacts of climate change. The international community is therefore planning for a financial incentive mechanism to help conserve tropical forests by compensating countries for their accomplishments in reducing tropical deforestation and forest degradation.
The financial incentive system is known as the REDD+ mechanism (Reduced Emissions from Deforestation and ForestDegradation) and will form part of the future climate framework under the United Nations Framework Convention on Climate Change. But before they can take advantage of such a mechanism, Congo Basin countries must overcome significant institutional and technical capacity challenges.
A regional approach to conservation and sustainable use of forest resources
To support the Congo basin countries, the World Bank in August 2011 approved a five-year project financed with a $13 million grant from the Global Environment Facility (GEF) to strengthen countries’ capacities to meet the institutional and technical prerequisites necessary to benefit from a future REDD+ incentive mechanism. 
“This is clearly one of our most important and critical projects as we engage in supporting Africa on the climate change agenda and on helping Africans position themselves both to contribute to the global mitigation effort and to benefit from the expected enhanced flows of related financial resources,” said Yusupha B. Crookes, World Bank Director for Regional Integration in Africa.
Congo Basin countries are taking a regional approach to preparing themselves for participation.
“Regional integration gives countries a greater ability to influence international climate negotiations and helps them combine resources to adopt cutting-edge methodologies and technologies for forest and carbon monitoring,” said Carole Megevand, World Bank Task Team Leader for the project. “It also gives countries the ability to share the cost of capacity building, as well as analytical and field work, and prevents the problem of deforestation from simply moving from one country to another.”
The project is implemented by the Central Africa Forests Commission (COMIFAC), a regional institution mandated with coordinating forest management. “COMIFAC is responsible for project implementation, but participating countries have a dominant role in decision-making,” Megevand said.
The subsidiarity principle is a key feature of the project design. This means the regional approach will complement a number of globally-financed, country-level initiatives on forest management. It will provide a regional umbrella to help coordinate policy reform across the six countries towards the shared goal of reducing deforestation and forest degradation. 
Measuring the carbon content of Congo Basin forests
 International negotiations on REDD+ continue around the notion of “carbon credits”, a system to compensate countries for their performance in reducing the release of forest carbon into the atmosphere.
Compared to other globally significant forest ecosystems, the Congo Basin countries have a glaring gap of information on the carbon content of their forests.  This massive uncertainty could eventually prevent carbon finance payments to individual countries.
“The key outcome of this project will be the availability of tools to accurately and reliably measure the carbon content of tropical forests in Central Africa,” said Idah Pswarayi-Riddihough, World Bank Sector Manager of Environment. “As knowledge of the carbon content will most likely be a prerequisite to accessing future performance-based REDD+ payments, the participating countries will be ahead of that curve.”
About the Congo Basin forest ecosystem
More than 24 million people live in the Congo Basin forest area. Timber and minerals found in the forests contribute significantly to export and fiscal revenues. But aside from its economic significance, the rainforests also play a critical role for global biodiversity conservation with plants and animals found nowhere else in the world. The forests are also the green lung of the African continent and provide vital regional and global ecological services: providing water services, regulating climate, and driving a cycle of rain. The forests metabolize carbon dioxide out of the atmosphere and store a huge amount of carbon in the abundant vegetation.

Women have fewer rights. Nepal—thinkEQUAL