Search This Blog

Wednesday, December 28, 2011

WHY MORE WOMEN SHOULD OPEN BUSINESSES




The Entrepreneurship Gender Gap Isn’t Shrinking

Women still start fewer businesses than men and are less likely to achieve business success, according to a comprehensive new international survey

Drawing on interviews with more than 175,000 adults and multiple sources of data, the Global Entrepreneurship Monitor 2010 Women’s Report, released earlier this week, is the most comprehensive study to date of women’s business activity, says Donna J. Kelley, associate professor of entrepreneurship at Babson College and lead author of the report. Evaluating 59 economies, it found that more than 104 million women ages 18 to 64 were actively engaged in starting and running new business ventures, and 83 million women were running businesses that were more than three years old.
Despite the impressive numbers, the report reveals a persistent gender gap. Kelley spoke this week to Smart Answers columnist Karen E. Klein about the findings and the policy implications of the report. Edited excerpts of their conversation follow.
Karen E. Klein: This GEM survey is the first to look specifically at women entrepreneurs since 2002. What’s changed?
Donna J. Kelley: We continue to see consistently that fewer women become entrepreneurs than men. In some economies you have ups and downs in entrepreneurship and women follow those trends. But in general, fewer women participate in most of the world’s economies.
In our 2010 data, only one country had more women than men involved in entrepreneurship and that was Ghana. What we see there and in many developing countries is that women participate out of necessity because they need to create income for their families and they have few other job possibilities.
Which countries had the highest participation rates for women entrepreneurs?
The Latin American economies and the sub-Saharan African region had more relative participation from women compared to men and there are higher entrepreneurship rates overall in those countries as well. In the Middle East, Eastern Europe, and Northern Africa, we see both lower entrepreneurship rates overall and less participation by women.
What about Asia?
That’s interesting. Korea has the lowest participation rate for women relative to men even though the country as a whole has pretty good entrepreneurship rates. Japan also has low participation rates for women, and low entrepreneurship rates overall. China has both high rates of entrepreneurship overall and pretty good participation rates for women, with 16 percent of the male population engaged in entrepreneurship and 12 percent of women.
What kinds of factors determine how many women participate in business ownership?
There are a lot of factors, including the availability of employment options for women and the availability of child care. It’s hard to identify specific reasons in specific countries, but culture is really important. Talking with some of my Korean colleagues, they say there are definite role expectations for women and fewer day-care options. In China, women typically have their parents take care of the children so they are empowered to go out and work.
Read the rest of this article after the break at Businessweek.com

Calicut city in early 1900















இலகுவாக மென்பொருளின் Activation Keyகளை பெறுவதற்கு



இன்றைய தகவல் தொழில்நுட்ப வளர்ச்சியில் பெரும்பாலும் மென்பொருட்கள் பாவனை எங்கும் பரவி கிடக்கின்றது.
சட்டரீதியாக மென்பொருட்களை எவரும் பணம் கொடுத்து வாங்குவது கிடையாது, காரணம் இணையத்தில் பரவிகிடக்கின்ற திருட்டுகள்.
இலகுவாக எந்த மென்பொருளுக்கும் உரிய Activation Key இலவசமாக பெற்றுக் கொள்ளலாம். ஆனால் இந்த செயற்பாடு சட்டரீதியாக ஏற்றுக்கொள்ளபடாதவை, இருந்தும் இதை தடுக்க எந்தவொரு வழியும் தற்சமயம் கிடையாது.
1. முதலாவதாக கூகுள் இணையதளத்திற்கு செல்லுங்கள் - Google.com
2. பின்னர் கூகுள் தேடலில் “94fbr” இடைவெளிவிட்டு மென்பொருள் பெயரை எழுதுங்கள். உதாரணமாக 94fbr MSoffice 2010.
3. அதன் பிறகு கூகுள் keygen’s உரிய பட்டியலை காட்டும்.
அதில் எது வேண்டுமோ தெரிவு செய்து உங்கள் மென்பொருளை ஆக்டிவ் பண்ணுவதற்கு பயன்படுத்தி கொள்ளுங்கள்.

உணவில் கவனிக்கப்பட வேண்டியவைகள்




நமது உடம்பில் மூளையை தலைமை செயலகம் என்று கூறுவார்கள். ஆனால் உண்மையில் இதயமே நமது உடம்பின் தலைமை செயலகம் என்கிறார்கள் மருத்துவ அறிஞர்கள்.
இன்றைக்கு நாம் சாப்பிடும் துரித உணவின் தாக்கத்தால் இதயம் தீவிரமாக பாதிக்கப்படுகிறது. இதயத்தை பாதுகாக்க தினமும் பாதாம் பருப்பு, இஞ்சி, முந்திரிப் பருப்பு, வெந்தயம், பருப்பு வகைகள் ஆகியவற்றை தவறாமல் சாப்பிட வேண்டும்.
இதில் இஞ்சியும், பாதாம் பருப்பும் மிக முக்கியமானவை. நம் உடலில் குரோமியம் என்ற தாது உப்பின் அளவு குறைந்தால், இரத்தத்தில் சர்க்கரையின் அளவை நிர்ணயிக்கும் பணி தாறுமாறாகி விடுகிறது. இதனால் சர்க்கரை எரிக்கப்படுவது குறைந்து நீரிழிவு நோய் ஏற்படுகிறது.
இதயத் தசைகளுக்கு ஆக்ஸிஜனும், சத்துணவும் எடுத்துச் செல்ல உதவும் கரனரி நாளங்களிலும் தடைகளை ஏற்படுத்தி இதயநோய்களை உண்டாக்குகிறது. இரத்தத்தில் கொலஸ்டிரால் அளவு அதிகரித்தால் குரோமியம் உப்பு குறைந்துவிட்டது என்பதே அர்த்தம்.
1999ம் ஆண்டில் பிரிட்டீஷ் ஆராய்ச்சியாளர்கள், ஒரு வயது முதல் 75 வயது வரை உள்ள 41 ஆயிரம் பேர்களின் இரத்தம், முடி, வியர்வை முதலியவற்றில் குரோமியம் அளவு எப்படி இருக்கிறது என்று ஆராய்ச்சி செய்தார்கள்.
வயது ஆக, ஆக குரோமியம் உப்பின் அளவு பாதியாகக் குறைந்துகொண்டே வந்தது. இதற்கு நன்கு சுத்திகரிக்கப்பட்ட(ரீபைன்ட்) உணவுப் பொருட்களையே அதிகம் சாப்பிடுவதே முக்கிய காரணம். நன்கு சுத்திகரிக்கப்பட்ட மாவுப்பொருள்களில் குரோமியம் உப்பு மிகவும் குறைவாகவே உள்ளது.
இதைத் தவிர்க்க விரும்பினால், கேழ்வரகு அல்லது பார்லி அரிசியை காலையில் சாப்பிடுங்கள். பகலில் காரட், முருங்கைக்கீரை, கொண்டைக்கடலை, பீட்ரூட், வெங்காயம் ஆகியவற்றையும் சேர்த்துக் கொள்வது நல்லது.
சீத்தாப்பழம், மாதுளம்பழம், பழுத்தத் தக்காளி, அன்னாசிப்பழம் முதலியவைகளில் இந்த உப்பு போதுமான அளவு உள்ளது. இஞ்சியும், பாதாம் பருப்பும், தினமும் தவறாமல் சேர்க்க வேண்டும். இதயக்கோளாறு மற்றும் நீரிழிவு நோயாளிகள் இந்தப் பட்டியல்படி சாப்பிட்டு வந்தால், குரோமியம் அளவு சரியாக இருக்கும்.
விருந்தின்போது கேக், மட்டன் மூலம் சேரும் கொழுப்பு, படியாமல் இருக்க வெற்றிலை போட்டுக் கொள்ள வேண்டும். இதில் இந்தக் குரோமியம் உப்பு நன்கு கிடைப்பதால், கொழுப்பால் இரத்தத்தை நிர்வகிப்பது தடைபடாமல் இருக்கும்.
பல நோய்களுக்கு இந்தத் தாது உப்பு குறைவே காரணமாக இருக்கிறது. எனவே எல்லா வயதுக்காரர்களும் கொண்டைக்கடலை, முருங்கைக்கீரை, வெங்காயம் முதலியவற்றை அவ்வப்போது தவறாமல் உணவில் இடம்பெறுமாறு பார்த்துக் கொள்ள வேண்டும்.
தினசரி அளவான 50 மைக்ரோகிராம் முதல் 20 மைக்ரோகிராம் வரை இந்த தாது உப்பு எளிதில் கிடைத்துவிடும். தினசரி பாதாம் பருப்பு சாப்பிடுவது மிகவும் நல்லது.

இரத்த புற்றுநோயை கட்டுப்படுத்தும் மீன் எண்ணெய்




மீனிலிருந்து எடுக்கப்படும் எண்ணெய் இரத்த புற்றுநோயை கட்டுப்படுத்தும் தன்மையுடையது என ஆராய்ச்சியார்கள் தெரிவித்துள்ளனர்.
மீன்களில் உள்ள ஒமேகா-3 என்னும் அமிலத்தில் இருந்து தயாரிக்கப்படும் டெல்டா-12-ப்ரோடாக்லாண்டின் ஜே3 அல்லது டி12-பிஜிஜே3 என்ற சேர்மத்திற்கு இரத்த புற்றுநோய்க்கு காரணமாக இருக்கும் திசுக்களை அழிக்கும் சக்தி உள்ளது என ஆராய்ச்சியில் தெரியவந்துள்ளது.
இந்த ஆராய்ச்சியில் இரத்த புற்றுநோய் உள்ள எலிகளுக்கு 7 நாட்கள் இந்த சேர்மம் கொடுக்கப்பட்டது.
பின்னர் பரிசோதித்த போது அந்த எலிகள் அனைத்தும் குணமடைந்து இருப்பது தெரியவந்தது. இரத்தத்தில் அணுக்களின் எண்ணிக்கை சரியான அளவில் இருந்ததும் கண்டுபிடிக்கப்பட்டுள்ளது.

தோல் நோய்களை குணமாக்கும் கிராம்பு



சுக்கு, கிராம்பு இவற்றை எடுத்து கஷாயம் போட்டு மூன்று வேளை பருகி வந்தால் கை, கால், மூட்டு வலி குணமாகும்.
கிராம்பு, வெற்றிலை, மிளகு இவற்றை மென்று தின்று மோர் குடித்தால் வயிற்று உப்புசம் குணமாகும்.
திராட்சைச் சாறுடன் கிராம்பு, மிளகு பொடியாக அரைத்து நீருடன் பருகிவர சிறுநீரகக் கோளாறு நீங்கும்.
துளசிச் சாற்றுடன் தேன், கிராம்புத் தூள் சேர்த்துச் சாப்பிட்டு வர நரம்புத் தளர்ச்சி நீங்கும்.
எலுமிச்சைச் சாற்றுடன் கிராம்பு, ஓமம் பொடியாக்கி குடித்தால் வயிற்றுப்போக்கு நிற்கும்.
வசம்புடன் கிராம்பு வைத்து நீர் தெளித்து விழுதாக அரைத்து தேமல் மீது தடவிவர, தேமல் மறையும். கறிவேப்பிலை, கிராம்பு, பூண்டு சேர்த்துத் துவையல் செய்து சாப்பிட்டு வர தோல் நோய்கள் குணமாகும்.

Beautiful Photos with details of Kanyakumari Tamil Nadu India.. Must See

   

VIVEKANADA ROCK 

 PADMANABAPURAM PALACE 
 THIRPARAPU FALLS 
   

PECHIPARAI DAM 
   

MARUNTHUVAL MOUNTAIN 

   

RUBBER ESTATES 


   

GANDHI MANDAPAM 

 SEA FACING FROM VATTAKOTTAI 

 133 FEET THIRUVALLUVAR STATUE 

 ANOTHER VIEW OF THIRPARAPU FALLS 


MATHUR THOTTIL PALAM 



 CHRISTMAS CELEBRATION IN MARTHANDAM CHURCH 
GREENISH Kanyakumari

Make them see it :-)


Somebody did a good analysis…
 

          India's Total Population 118 Crores.
 

 
                                    Daily Death - 62389
 
                                    Daily Birth - 86853
 
                                    Total Blinds - 682497 
 


 
    If Daily Dead People Donate their Eyes
 

 
      within 11 Days all Blinds will be able to See
                                                                                                                               
 

Shirdi Ke Sai Baba (1977) Hindi HQ Movie {English Subtitle} Part - 1.mp4

                          Pooja lives with her doctor husband and a young son. Her son becomes seriously ill and does not respond to any medication, her husband wants him to be moved to a hospital for further treatment, but Pooja has heard of Sai Baba and wants her son to be treated there. Her son regains consciousness for a short while and demands that he be taken to Shirdi, the town of Sai Baba. So they travel there, and that is where they meet with an ardent devotee of Sai Baba who recounts the tale behind the Baba. A young boy who traveled with a marriage procession to Shirdi, he stayed there, grew up, looked after by the kind townspeople, who subsequently named him Sai Baba. He showed Ganpat Rao that he is one with Vithoba and Bhagwan Shri Kishan; he demonstrated to Som Dev that he is one with Bhagwan Shri Shiv; former jailbird Heera regained his eyesight with Sai's blessing; During all of these miracles, Sai always went door to door begging for alms and food. The legend grew, people flocked all over to witness this new Messiah, one whom the Muslims called "Allah Sai", Christians "Jesus Sai", Sikhs "Nanak Sai", and Hindus "Bhola Sai". Sai could recite scriptures from all the Holy books, whether it was the Holy Quran, the Holy Bible, the Holy Granth Sahib, or the Holy Geeta, and always blessed Hindus with "Allah bless you", and Muslims with "Krishna bless you". After his passing, a temple was built in his memory. It is here that a doubting doctor has to decide whether his ailing son can be treated by Sai Baba, and it is here where we will witness whether faith or scientific reality and logic will prevail.

Cast

Sudhir Dalvi ... Sai Baba
Manoj Kumar ... Devotee
Rajendra Kumar ... Doctor (Pooja's husband)
Hema Malini ... Pooja
Shatrughan Sinha ... Heera
Raj Mehra ... Murthy
Birbal ... Kulkarni
Usha Chavan ... Laxmi
C.S. Dubey ... Groom's dad
Manmohan Krishna ... Ganpat Rao
Dheeraj Kumar ... Tatya (Baijamma's son)
Prem Nath ... Som Dev
Paintal ... Karim
Madan Puri ... Ranbir Singh
Ratnamala ... Baijamma
Sachin ... Sarju
Master Tito ... Beta

Tuesday, December 27, 2011

Flying Windmills



A small company is taking an unusual tack to produce cheaper wind energy.

  • BY TED GREENWALD

Wind harvester: The Makani Airborne Wind Turbine sits on a runway outside of Oakland, California. The craft generates electrical power during flight.
Makani Power




In a concrete control tower of a decommissioned naval air base just outside Oakland, California, a team of engineers is building what might best be called a hybrid of an unmanned aerial vehicle and a wind turbine.
The 120-pound craft has rotors on its wings to lift it into the sky helicopter-style; a thin tether attaches it to a platform. Once in the air, the craft begins to glide like a kite, its 26-foot wingspan tracing circles 250 feet overhead. Now the propellers become generators, spinning freely and generating electricity that flows down the taut tether—and, someday, into the local grid.
This craft, developed by Makani Power, is a long-shot bid to tackle one of the world's toughest problems: getting clean, cheap energy. Currently, wind power costs from five to 10 cents per kilowatt-hour—but the price of electricity from burning coal can fall below four cents per kilowatt-hour. Makini Power, however, claims it can bring down the price of wind energy to three cents per kilowatt-hour. 
With wind energy, most of the cost of generating power is tied up in building and maintaining huge blades and turbines. Makani believes its vehicle will cost less to build than conventional turbines and will harvest wind energy more effectively, because its flying pattern lets it generate energy under more wind conditions. "The magic is in flying crosswind," says CEO Corwin Hardham, referring to how the vehicle moves perpendicular to the wind like a kite. "We use aerodynamics to move the rotors many times faster than the actual wind speed."

The company has carried out a series of test flights, including a flight this fall during which the carbon-fiber prototype with a 26-foot wingspan generated five kilowatts of power. Within two years the company hopes to have an 88-foot wing that generates 600 kilowatts—around a third what a large conventional wind turbine can generate. A gargantuan wing to generate five megawatts is on the drawing board.
The company's project has drawn some interest from funders.  Google has put $15 million into the company, and in September 2010, Makani won a $3 million grant from the Department of Energy's ARPA-E program, which funds high-risk ideas that could lead to what the agency calls "transformational and disruptiveenergy technologies."
Hardham is an avid kite surfer, and in mid-2006 he was working for engineering firm Squid Labs when he hit upon the idea of using similar aerodynamics to generate energy. (In kite surfing, the rider stands on a board and is pulled by a large nylon parachute.) Today, the 20-person company occupies Spartan, military-issue facilities with a machine shop in the rear and an assembly area up front. Composites are baked in a shipping container outdoors; the old control tower's aerie serves as a lunchroom and occasional bar. Hardham describes the company's situation as both "humble" and "perfect." He says, "There's an obvious advantage to being more nimble than big corporations."
Makani's technology is designed to take advantage of the relatively consistent winds that blow well above the ground. Conventional wind turbines top out at roughly 300 feet, with blade tips reaching 500 feet, beyond which it becomes prohibitively expensive to build stable structures. Researching the potential for wind power, Hardham came across a 1980 paper by Miles Loyd proposing a tethered wing that could elevate the business end of a windmill to any height. 

Test flight: A time-lapse photo shows the flight path of an airborne wind turbine. The vehicle is tethered to a converted fire engine (lower left) during a test in a remote area of Sherman Island, California.
Makani
The Makani Airborne Wind Turbine consists of several turbines attached to a wing, which is tethered to the ground. In flight, the vehicle takes essentially the same path as the tip of a wind turbine's blade, following a circle perpendicular to the wind direction. Thanks to crosswind aerodynamics—which produce the rapid circular movements familiar to anyone who has flown a kite on a gusty day—the apparent wind speed hitting the rotors can be as much as 10 times the actual wind speed.
Because the wing makes more efficient use of the wind than a fixed turbine, Hardham says, and is made of fewer, lighter materials, it should produce lower-cost energy. Maintenance can occur on the ground rather than at the top of a wind-turbine tower.
High-altitude wind harvesting still faces skeptics. "It's a really interesting idea with potentially significant benefits, but we're early in the process of sorting out whether it'll work," says Fort Felker, director of the National Wind Technology Center at the National Renewable Energy Laboratory, in Golden, Colorado. However, he says, reliability, safety, and economics are all concerns. Aerial vehicles designed to harvest wind energy need to be flying most of the time—and there's always the risk they could "land on a school bus," says Felker.
Makani is working on addressing the safety questions. To land a craft, battery power is sent to the rotors, letting it transition to a hovering position before being winched back to Earth. Sensors that track factors like vehicle orientation and position, and wind speed and direction, should permit the vehicle to land autonomously, even if it escapes from its tether. Alternatively, a wind farm operator could land a whole field of flying turbines at the touch of a button.
Since the airborne turbines can fly over a wide variety of topography, they're most likely to be deployed first in windy areas where conventional turbines are hard to install—for instance, they might fly over the ocean. Offshore wind turbines require heavy, expensive foundations and can't be too far from shore. Makani's flying generators could be tethered to buoys anchored by cables to the seabed. They could be placed many miles from the coast, says Hardham, where they would be "out of sight, out of mind."
Hardham says Makani is in negotiation with potential partners about installations offshore of the U.K., and he hopes his initial customers will be large wind-farm developers such as BP and Shell, "who can afford to take a more exploratory approach."