Search This Blog

Wednesday, November 11, 2020

ஷீரடி சாய்பாபாவின் கதை | Real Story of Shirdi SaiBaba


Shirdi Sai Baba, also called Sai Baba of Shirdi, (born 1838?—died October 15, 1918), spiritual leader dear to Hindu and Muslim devotees throughout India and in diaspora communities as far flung as the United States and the Caribbean. The name Sai Baba comes from sai, a Persian word used by Muslims to denote a holy person, and baba, Hindi for father.

Sai Baba’s early years are a mystery. Most accounts mention his birth as a Hindu Brahman and his subsequent adoption by a Sufi fakir, or mendicant. Later in life he claimed to have had a Hindu guru. Sai Baba arrived in Shirdi, in the western Indian state of Maharashtra, about 1858 and remained there until his death in 1918.

At first denounced by the villagers of Shirdi as a madman, by the turn of the century Sai Baba had a considerable following of Hindus and Muslims, attracted by his compelling teachings and his performance of apparent miracles, which often involved the granting of wishes and the healing of the sick. He wore a Muslim cap and for the better part of his life lived in an abandoned mosque in Shirdi, where he daily kept a fire burning, a practice reminiscent of some Sufi orders. Yet he named that mosque Dvarakamai, a decidedly Hindu name, and is said to have had substantial knowledge of the Puranas, the Bhagavadgita, and various branches of Hindu thought. Sai Baba’s teachings often took the form of paradoxical parables and displayed both his disdain for the rigid formalism that Hinduism and Islam could fall prey to and his empathy for the poor and diseased.

https://www.britannica.com

குரு பெயர்ச்சி லக்னங்கள், நட்சத்திர, ராசி பலன்கள் 2020-21 | Guru Peyarchi Palangal

வாக்கிய பஞ்சாங்கப்படி குரு தனுசு ராசியிலிருந்து மகர ராசிக்கு சார்வரி வருடம் ஐப்பசி மாதம் 30ம் தேதி - 15.11.2020 அன்று இரவு 9.55 க்கு பெயர்ச்சி ஆக உள்ளார்.

அதுவே திருக்கணித பஞ்சாங்கத்தின் படி 2020 நவம்பர் 20 (20/11/2020) கார்த்திகை மாதம் 5ம் தேதி நடைபெற உள்ளதாக குறிப்பிடப்பட்டுள்ளது.


அஸ்வினி:
குடும்பத் தேவைகள் பூர்த்தியாகும்.

******************************

பரணி:
வீடு வாங்கும் யோகம் உண்டாகும்.

*************************

கார்த்திகை:
உறவுகளால் நன்மைகள் ஏற்படும்.

**************************

ரோகிணி:
தொழிலில் நல்ல முன்னேற்றம் ஏற்படும்.

*****************************

மிருகசீரிஷம்:
சேமிக்கத் தொடங்குவீர்கள்.

***************************

திருவாதிரை:
விட்டுக்கொடுத்துச் சென்றால் வெற்றி நிச்சயம்.

**********************

புனர்பூசம்:
மனதில் பட்டதை பளிச்சென்று சொல்வீர்கள்.

*************************

பூசம்:
பணப்புழக்கம் இருக்கும்.

********************

ஆயில்யம்:
எடுத்த காரியம் கைகூடும்

**************************

மகம்:
சுபகாரியங்கள் நடந்தேறும்.

***************************

பூரம்:
நட்பும் உறவும் நெருக்கமாகும்.

**************************

உத்திரம்:
பதவி உயர்வு தேடி வரும்.

*********************

அஸ்தம்:
தொழிலில் ஏற்றம் உண்டு.

****************************

சித்திரை:
முயற்சி பலன்கள் தரும்

*************************

சுவாதி:
பொருளாதாரம் உயரும்

**********************

விசாகம்:
மதிப்பு மரியாதை கூடும்

***************************

அனுஷம்:
பரஸ்பரம் அன்பும் பாசமும் அதிகரிக்கும்

*********************

கேட்டை:
உத்தியோகத்தில் முன்னேற்றம் உண்டு

**************************

மூலம்:
நற்பெயர் கூடும்; சம்பள உயர்வு நிச்சயம்

*************************

பூராடம்:
தொழிலில் வளர்ச்சி; அபரிமித லாபம்

*********************

உத்திராடம்:
தொழிலில் அனுகூலம்; எதிரிகள் பலமிழப்பார்கள்

********************

திருவோணம்:
புதிய ஒப்பந்தங்களால் லாபம் உண்டு

********************

அவிட்டம்:
இழந்த சொத்துகள் மீண்டும் வந்து சேரும்.

*************************

சதயம்:
வீட்டில் மகிழ்ச்சி அதிகரிக்கும். குடும்பப் பிரச்சினை தீரும்

**********************

பூரட்டாதி:
தேவைகள் பூர்த்தியாகும்

***********************

உத்திரட்டாதி:
ஆபரணங்கள் வாங்குவீர்கள்; சேமிப்பு கூடும்

***************************

ரேவதி:
உத்தியோகத்தில் வளர்ச்சி; தடைகள் அகலும்

பெருங்குளம் ராமகிருஷ்ண ஜோஸ்யர்


Tuesday, November 10, 2020

African warrior women


Portrait of the most famous African warrior women, The Dahomey Amazon Warriors circa 1890's. They remain the only documented frontline female troops in modern warfare history. A sub-saharan band of female terminators who left their European colonisers shaking in their boots.

இந்திய பெண் முதுகலை மருத்துவர் ஆனந்தி கோபால் ஜோஷி


"உங்க பொண்ணை கல்யாணம் பண்ணிக்கிறேன், ஆனா ஒரே கண்டிஷன். அவளை படிக்க வைப்பேன் நீங்க தடுக்க கூடாது " என்ற கோபாலை பார்த்து அதிர்ச்சி அடைந்த யமுனாவின் அம்மா தன் கணவனின் காதில், "இந்த கிறுக்கனை வெளியே அனுப்புங்க. பிரிட்டிஷ் அரசாங்கத்து போஸ்ட் ஆபீஸ் குமாஸ்தாவாக இருக்கும் ஒரே காரணத்திற்காக இவனுக்கு கல்யாணம் பண்ணி வைக்க முடியாது" என்கிறாள். "சும்மா ஒப்புக்கு ஒத்துப்போம். பின்னாடி பாத்துக்கலாம்" என்று சமாதானம் சொல்கிறான்.
கல்யாணமும் ஆகி விடுகிறது. பத்து வயதே ஆன யமுனாவிற்கு பஜ்ஜி சுடுவது பத்து பாத்திரம் தேய்ப்பது போன்ற அரிய கலைகளை அவள் அம்மா சொல்லி கொடுத்து கொண்டிருக்க,  அடுக்களையிலிருந்து அவளை வெளியே இழுத்து ஒரு பத்து புத்தகத்தை கையில் கொடுத்து, இதை படித்து முடித்தால்தான் நான் உன்னுடன் சேர்ந்து வாழ்வேன் என்று சொல்லிவிட்டு போய் விடுகிறான்.
கணவனுடன் சேர்ந்து வாழும் ஆசையில் அம்மாவிற்கு தெரியாமல் ரகசியமாய் படிக்கிறாள். அந்த புத்தகத்தை படித்து முடிப்பதற்குள் அவள் வயதுக்கே வந்து விடுகிறாள்.
இனி இந்த பெண்ணை வீட்டில் வைத்திருக்க முடியாது, நீங்கள் கூட்டிக்கொண்டு சென்றாக வேண்டும் என்று கட்டாய படுத்தி யமுனாவை கோபாலுடன் அனுப்பி வைக்கிறார்கள்
முதல் இரவு அறைக்குள் இருவரையும் தள்ளி தாளிட்டு, இந்த கிறுக்கனை நம்ப முடியாது என்று கதவில் காதை வைத்து உள்ளே எதாவது நடக்கிறதா என்று ஒட்டு கேட்க ஆரம்பிக்கிறாள் யமுனாவின் அம்மா.
அதை அறிந்த கோபால் கட்டிலை தன் கையை வைத்து ஆட்டியபடி, " நீ படித்த 10 ஆம் பெருக்கல் டேபிளை சொல்லு " என்று பள்ளி அறையை பரிட்சை அறை ஆக்குகிறான்.
அவள் முப்பதாவது டேபிளையே அனாசயமாக சொல்லிவிட்டு
"கட்டிலை ஆட்டாமலே கேட்கலாம்ல" என்று அப்பாவியாய் கேட்பவளை ஆனந்தமாய் பார்த்து, "இன்று முதல் உன் பெயர் கரைக்குள் அடங்கும் யமுனா அல்ல. கரையில்லா ஆனந்தி" என்கிறான். 
தினமும் இரவு பள்ளி அறையில் இவன் பாடம் சொல்லி கொடுக்கிறான். வேண்டா வெறுப்பாய் கற்கிறாள். காலை முதல் வீட்டு வேலை செய்து களைப்பாக இருப்பதாக சொல்லி படிக்க முடியாது என்று அடம் பிடித்து  தூங்க ஆரம்பிக்கிறாள்.
மறுநாள் எழுந்து பார்த்தால் அவனே சமையல் வேலையை முடித்து வைத்து "இப்போ என்ன செய்வ?" என்பதை போல் பார்த்து விட்டு வேலைக்கு செல்கிறான். இரவு வந்த பொழுது அவள் தூங்கி கொண்டிருப்பதை பார்த்து கோபமாகி,  எழுப்பி அறைய போகும் பொழுது தடுத்து கர்ப்பமாய் இருப்பதாக சொல்லிறாள்.
கர்ப்பமாய் இருப்பதை விட இந்த சாக்கில் படிக்காமல் இருக்கலாம் என்று சந்தோசம் ஆகிறாள்.  அவளை ஒரு ஆங்கிலேய ஆண் கைனக்காலஜிஸ்டிடம் கூட்டி செல்கிறான். அவள் மிகவும் சங்கோஜப்படுகிறாள்.
"பெண் டாக்டராய் இருந்தால் நன்றாக இருக்கும்" என்கிறாள் திரும்பி வரும் பொழுது. "பெண்கள் படித்தால்தானே?" என்கிறான் புன்னகையுடன்.
இவளுக்கு பிரசவம் பார்த்த கையோடு தன் சொந்த ஊருக்கு விடுப்பில் போகிறார் அந்த டாக்டர்.
பத்தாவது நாளில் குழந்தை மிகுந்த காய்ச்சலில் அழுது கொண்டே இருக்கிறது. பக்கத்தில் வேறு ஆங்கிலேய மருத்துவர்கள் இல்லாததால் ஒரு கை வைத்தியரை கூப்பிட்டு வருகிறான். அவனிடம் மகிழ்ச்சியாக,  அரை மணி நேரம் முன்பு வரை கத்திக்கொண்டிருந்த தன் மகள் இப்பொழுது அமைதியாக தூங்குகிறாள் என்றாள். நாடியை பார்த்து விட்டு இறந்து விட்டதாக கூறுகிறான். அதிர்ச்சியில் உறைகிறாள்.
"குழந்தையை காப்பாற்ற முடியாமல் போன காரணம் என்ன? " என்று கோபாலிடம் கேட்டு புலம்புகிறாள். படித்த டாக்டர் பக்கத்தில் இல்லாததே என்கிறான். அவள் கண்களை துடைத்து கொண்டு, ஒரு உறுதியுடன், "என்னை டாக்டர் ஆக்குங்கள்" என்கிறாள்.
அவளை பள்ளியில் சேர்ப்பதற்காக அலைந்து திரியும் இவனை "மனு நீதியை மதிக்காத இவனெல்லாம் பிராமணன் இல்லை, பித்தன்" என்று ஊர் பழிக்கிறது.
1880 இல் கிறிஸ்டியன் மிஷனரிகளே பெண்களுக்கான பள்ளிகளை நடத்தி வருகிறது. பெரும்பாலும் அது வெள்ளைய பெண்களுக்கே. 
இவன் விடுவதாக இல்லை. அந்த பள்ளியின் பாதரை பார்த்து,  இயேசு அடிக்கடி கனவில் வருவதாகவும், தான் கிருஸ்துவத்துக்கு மாற விரும்புவதாகவும், அதை புரிந்து கொள்ளும் அளவிற்கு தன் மனைவிக்கு படிப்பறிவு இல்லை, அவளை பள்ளியில் சேர்ந்து படித்தால் அதை புரிந்து கொண்டு தான் குடும்பத்துடன் கிறிஸ்துவத்திற்கு மாற உதவியாய் இருக்கும் என்று புருடா விட்டு சீட்டை வாங்கி விடுகிறான்.
சீட்டு வாங்கினாலும் சீட்டு இல்லை. கருப்பு பெண் என்று பழிக்க பட்டு தரையில் உட்கார வைக்க படுகிறாள். அவள் அதை பொருட் படுத்தாமல் படிப்பில் முனைப்பாய் இருக்கிறாள்.
அதற்குள் ஊர் பஞ்சாயத்து கூடி, மனு தர்மத்தின் படி பெண்கள் படிப்பது பாவச்செயல் என்பதால் இவன் குடும்பத்தை தீண்ட தகாத குடும்பமாய் அறிவிக்கிறது.
தெரியாமல் ஒரு முறை பெஞ்சில் உட்கார்ந்து விட்டதனால் இவளை சீட்டை கிழித்து வீட்டுக்கு அனுப்புகிறது பள்ளி. ஒரே சமயத்தில் மத மற்றும் இன பேதங்களால் இரு முனையிலும் அவமான படுத்த படுகிறாள்.
இவர்கள் என்ன நம்மை புறக்கணிப்பது. நாம் இவர்களை புறக்கணிப்போம் என்று மஹாராஷ்டிரத்தை விட்டு கல்கத்தாவிற்கு வந்து இவளை பள்ளி படிக்க வைக்கிறான்.
அமெரிக்கா நாட்டில் உள்ள பல்கலை கழகங்கள் மற்றும் மிஷனரிகளுக்கு சலிக்காமல் கடிதம் எழுதுகிறான்.
நியூ ஜெர்சியில், பல் வலி தாங்க முடியாமல் இருக்கையில் நெளிந்து கொண்டிருக்கிறாள் தியோடிஸியா.
அந்த பல் டாக்டருக்கோ கூட்டம் அதிகம், காத்திருந்துதான் ஆக வேண்டும் என்று அலுத்துக்கொண்டே அந்த வரவேற்பு அறையில் உள்ள அந்த பத்திரிக்கையை எடுத்து உத்தேசமாக ஒரு பக்கத்தை பிரித்தால்,  அதில் ஆனந்தி என்ற இந்திய  பெண் மருத்துவ படிப்பு படிக்க வாய்ப்பில்லாமல் சிரம படுவதை பற்றி அவள் கணவன் எழுதிய கடிதத்தை வைத்து ஒரு கட்டுரையை படித்த ஆச்சரியத்தில்,  அவளுக்கு பல் வலியே மறந்து,  அந்த முகம் தெரியாத ஆனந்தி மேல் ஒரு நேசம் வந்து விட்டது.
அவர்கள் விரைவில் கடித நண்பர்கள் ஆனார்கள். தியோடிஸியை சித்தி என்றே அழைப்பாள் ஆனந்தி. அது தியோடிஸிக்கு விநோதமாகவும், மிகவும் பிடித்தும் இருந்தது. அவள் ஆனந்திக்கு பென்சில்வேனியா மருத்துவ காலேஜில் சேருவதற்கு உதவி செய்தாள்.
இவள் அமேரிக்கா பயணப் படுவதற்கு அதே மனு தர்மத்தை வைத்து பெண் படிப்பே பாவம் அதுவும் கடல் கடந்து படிப்பது பெரும் பாவம் என்று கலாட்டா செய்தவர்களை பார்த்து
"ஹிந்து பெண் டாக்டர்கள் இல்லாததாலேயே ஹிந்து பெண்கள் பலர் இறக்கிறார்கள். அவர்களை காப்பதற்காக நான் படிக்க போகிறேன். ஹிந்து பெண்கள் சாவதை வேடிக்கை பார்ப்பதுதான் உங்கள் தர்மம் என்றால் அதை ஏற்க போவது இல்லை " என்று தெளிவாக சொல்லி விட்டு படகு எறியவளை என்ன சொல்லி தடுப்பது என்று ஸ்தம்பித்தது, அந்த கும்பல்.
அமெரிக்கா சென்று டாக்டர் மட்டும் அல்ல எம். டி ஓ. ஜி யும் முடித்து விட்டு ஊர் திரும்பிய போது அதே கும்பல் அவளை தன் தலை மீது தூக்கி வைத்து கொண்டாடியது.
டிபி யில், தன் 22 ஆம் வயதில் மரண படுக்கையில், "நான் மெனக்கெட்டதெல்லாம் வீணாகி விட்டதே. பலருக்கும் மருத்துவம் பார்க்க முடியாமல் இறக்க போகிறேனே?" என்று விரக்தி அடையும் பொழுது, கோபால் சொல்கிறான் " நீ வீண் அல்ல. துருவ விண்மீன். உன்னை வழிகாட்டியாக கொண்டு, கோடி பெண்கள், பல்வேறு துறைகளிலும் திறக்காத கதவுகளை உடைத்து திறப்பார்கள்"
முதல் இந்திய பெண் முதுகலை மருதுவரானா ஆனந்தி கோபால் இன்றும் பலருக்கு வழிகாட்டியே.
( படம் : ஆனந்தி கோபால், மொழி : மராத்தி, உபயம் : zee 5 )

Addiction Cycle


Every Addiction, be it Alcohol, Opioids,  Smoking or any other starts from having urge to take the substance.
This may be due to peer pressure or stress or any other reason. Once the substance is used person gets the feeling of "High" which is Euphoria from the substance.
This may lead to binging on the substance and sometimes state of Intoxication.
Finally the pleasurable effects are over and a state of Withdrawal starts. This is experienced in the form of Craving for the substance or unpleasant physical symptoms.
At this point the person has to take the substance again and this cycle continues...
Starts from Lets Try for Fun and Ends up being a Compulsion to avoid negative effects of withdrawal.
Many factors play important role in this cycle and not everyone becomes addicted to the substance. Most important is the Motivation.

Psychology of Success...

Dr. Prabodh

It is generally believed that Success is getting what you want. If you get what you want, you are successful. Success is usually gauged in terms of money, recognition, career, relationship, status, awards, etc.

Success for most means what others see you as... what others think about you! We think we are successful when people think we are successful. When people don't think we are successful, we too deny ourselves to be successful. There is an irresistible urge to prove our worth to the world. The urge to perform, to achieve is all about letting the world acknowledge it. All of us want to be successful... right from our childhood. The race of success begins with scoring good marks in school followed by pursuing and completing a professional course and then getting a well paid job... an endless list! Success is like hankering after ceaselessly.

You cannot be successful forever. That 'they happily lived forever' is an illusion. Everytime one succeeds, there is another milestone to be achieved for further success. Success is ephemeral. It is objective. It is a material entity which is quantifiable, which is numerically stated, which is objectively evaluated. Once a goal is achieved, it becomes the stepping stone to another goal. Success is like running behind the ever receding horizon. It would be interesting to ask questions to the one whom you consider to be successful. The person, at the pinnacle of success, might say that 'the best is yet to come'.

Life is a celebration and we need reasons to celebrate life. Unfortunately, we do not celebrate without reason. We need not celebrate only monumental success... We can celebrate day-to-day's trivial moments of trivial success. We should celebrate success everyday. We should find some reason to celebrate everyday. When we wake up in the morning and do not set some milestone, some goal or some target for the day, we may end up wasting our time. Success has measurability... something which can be measured. This measurability makes one feel that one is successful.

Success is an accomplishment of what one wants or expects. Targets should be realistic and not driven by one's ambition. One can achieve success by setting parameters even on one's death-bed. All that one needs is an attitude to succeed. Success involves seeking validation (of one's performance) and appreciation of others. Appreciation does not ensue without any reason. Performance is an expression of one's potential or the manifestation of one's personality. When such performance is appreciated , it becomes success. There is nothing wrong in seeking such validation as man is a social animal. We should endeavour to enjoy our success seeking validation and creating our self-image. However, when we start creating our self-image solely on the appreciation of others, we place our remote in other's hands who can manipulate and manuvere us. Eventually, we might lose our autonomy.

When we help others to be successful, we are paving the path of our own success. Both the King and the King-Maker are successful. However, the King is always at a risk of losing his kingdom. A King-Maker does not have anything to lose. A King-Maker is beyond success and failure.

Children can be inspired and motivated to create their milestones of success. We can inspire them only if we ourselves have trodden the path we want them to tread. However, children can be motivated by way of rewards and punishments. Success and Happiness are two separate entities which govern our existence. Not every success makes us happy...Not every happiness gives us success. At times, one wins while losing and loses while winning . When one succeeds, there is a compensating loss at some place which makes one say 'Am successful but am not happy'. Success is material; Success can be quantified. Happiness is spiritual; it can never be quantified. We need to be successful because we have to have aspirations ; we have to have motivation to manifest our potential. But we also need to be happy because that is the transformation we take ourselves to from the material world to the world beyond.

Success involves competition. One is successful when the competitors are left behind... while the ones left behind are failures. Sooner or later, one stops finding competitors outside and starts finding competitor inside. On this path of competing with oneself, one arrives at a destination where one does not want to compete with oneself anymore. This is contentment. One does not feel the urge to fight with oneself, to improve upon oneself. One thinks one has reached the level where now one can watch than act/do/perform/achieve/rise high. Sucess now becomes an irrelevant redundant parameter. Success /No Success ceases to exist. The urge to succeed is over. Such a contended person refuses to engage in the material world. He believes in being happy in the present moment.

Contentment is a continuous happiness. There is no uniform, universal definition of success. Success is delivering an expected performance. This expectation is based upon the assessment of one's potential. Potential exhibiting into performance which equals an anticipated performance is Success. We should not measure our success in terms of the failures of other. We should win not because the other has failed. We should win because we deserve to. Never get influenced by the definitions and the goalposts of others to feel successful.

Want to enroll in a counselling course? Do drop an email at ipms_ngp@yahoo.com.

Sunday, November 8, 2020

Homosexual Obsessive Compulsive Disorder (HOCD)

Homosexual Obsessive Compulsive Disorder (HOCD) is marked by excessive fear of becoming or being homosexual. The subjects often experience intrusive, unwanted mental images of homosexual behaviour. The excessive uncontrolled thoughts/doubts are very distressing and lead to compulsions in form of checking. 

The approach to homosexual OCD will always depend on the particular needs of each patient. In more serious cases, it will be necessary to combine the pharmacological approach ( fluoxetine ) with the psychotherapeutic . Thus, the most common and effective approach in these cases is the following:

  • Exposure prevention and response technique . This strategy starts from cognitive-behavioral therapy. It consists of deliberately exposing the person to those ideas that he himself feeds and that intensify his anxiety. The intention is to make you rationalize each idea, image and sensation by reducing the emotional and cognitive component to make it healthier, more integrated. This strategy is the most suitable for impulse control, obsessions, addictions, etc.
To conclude, point out that it is important to receive specialized help in this type of situation based on obsessive compulsive thoughts and behaviors. They are conditions that completely alter the functionality of the person and that, in addition, tend to intensify over time until they lead to more problems, more psychological comorbidities.
Are my emotional failures due to the fact that I am actually homosexual? These types of thoughts, when they become recurrent and limiting, define a very specific type of disorder.
Homosexual OCD defines a situation in which a person experiences constant doubts about their sexual orientation . That insecurity and that persistent doubt becomes an obsession capable of altering the relational, personal and work environment.
The mind is filled with intrusive ideas and images that further fuel doubt, to the point of leading to compulsive behaviors to alleviate that anxiety.
This condition, as peculiar as it may seem, can occur in more cases than we think. It begins between the ages of 18 and 20 and can completely condition the life of those who suffer from it . He does this to the extreme, for example, of avoiding certain situations such as going to the gym or feeling excessive discomfort with people of the same sex at work.
Now, let's clarify. This condition refers to those men and women who, being heterosexual, suddenly fear being homosexual. However, this does not demonstrate any homophobic behavior. We speak of a psychological condition defined by an irrational fear, there are therefore no variables referring to social prejudices .

Karl Peyton