Search This Blog

Tuesday, January 17, 2017

Henry & June Movie (Anais Nin’s Diary)

Henry & June is a 1990 American biographical drama film directed by Philip Kaufman, and stars Fred Ward, Maria de Medeiros and Uma Thurman. It is loosely based on Anaïs Nin's French book of the same name, and tells the story of Nin's relationship with Henry Miller and his wife, June.
The film was nominated for Best Cinematography at the 63rd Academy Awards. It is one of three Oscar-nominated films to be released with an NC-17 rating, the other films are Wild at Heart (1990) and Requiem for a Dream (2000).
Paris, France in 1931. Anaïs Nin is in a stable relationship with her husband Hugo, but longs for more out of life. When Nin first meets Henry Miller, he is working on his first novel. Nin is drawn to Miller and his wife June, as well as their bohemian lifestyle. Nin becomes involved in the couple's tormented relationship, having an affair with Miller and also pursuing June. Ultimately, Nin helps Miller to publish his novel, Tropic of Cancer, but catalyzes the Millers' separation, while she returns to Hugo.

இந்தக் கவிதை, பிலிப் காஃப்மனின் “ஹென்றி அன்ட் ஜூன் ” (Henry and June ) என்னும் திரைப்படத்தை அடிப்படையாக வைத்து எழுதப்பட்டது.
இருபதாம் நூற்றாண்டில் பிரபலமான இலக்கிய ஆளுமைகள் இருவரின் இளம் பிராயத்து வாழ்க்கையைச் சித்தரிக்கும் படம் இது. இளம் பெண் படைப்பாளியுமான அனைஸ் நின் 1931இல் பாரிஸில் அமெரிக்க எழுத்தாளர் ஹென்றி மில்லரைச் சந்தித்தப் பின், சுய தேடலுக்கான பயணத்தை மேற்கொண்ட அவர், தனது அனுபவங்கள் அனைத்தையும் டயரிகளில் எழுதுகிறார்! அனைஸின் டயரிகளில் மறைக்கப்பட்ட பகுதிகளை அடிப்படையாகக் கொண்டது “ஹென்றி அன்ட் ஜூ” படம்.
தனது டயரிகளின் மூலம் பிரபலமான அனைஸ், பல நாவல்களையும், சர்ரியலிஸப் பாணியிலான ஒரு வசன கவிதையையும் எழுதியுள்ளார்.
-------------
நிர்வாண உடலில் பூசப்பட்ட
ஓவியங்களுக்கு உள்ளேயும்
சுயநிறமிழக்காத முலைகளைப்
பார்த்துக்கொண்டே வருகிறாள் அனைஸ்
எனக்குத் தெரியும்
கனிந்த ராஸ்பெர்ரி பழங்களை விடவும்
இனிமை மிக்கதொரு
அழகியின் முலைகளை ருசித்தவள் இவளென

இரகசியங்கள் ஏதும் மறைக்கப்படாத
நாட்குறிப்பேட்டின் பக்கத்தில்
அவளைப் பற்றி அனைஸ்
இப்படி எழுதி வைத்திருக்கிறாள்

“எனக்குள் தீராத ஒரு கொடுங்கனவு இருந்தது
அப்போதுதான் June
திடீரென இந்நகரத்திற்குத் திரும்பியிருந்தாள்
நாங்கள் தாழிடப்பட்ட ஒரு அறையில் தனித்திருந்தோம்
அப்போது
ஆடைகளை ஒவ்வொன்றாகக் களையத் துவங்கினேன்
அவளது ஆடைகளைக் களையச் சொல்லிக் கெஞ்சினேன்
அவள் இரு கால்களுக்கிடையே
அணைக்கயியலாது கனலும் நெருப்பினைக்
காணவேண்டுமெனச் சொன்னேன்”

கையில் சிரெட்டுடன் படுத்திருந்தாள் ஜூன்
எல்லாப் பருவகாலத்துக் குளிரும் திரண்ட கோளமென கண்கள் அவ்வறையில் நடப்பட்டிருக்க
ஒரு ஆணின் முதுகென
சிகரெட்டில் கனல் இறங்கியபின்
வெளிப்பட்ட புகையின் சுருள் வளையங்களுக்குள்
அனைஸின் முலைகள் பூக்களெனச் சிக்கின
June தன்னிரு குடைக்காளான்களால்
அப்பூக்களை நசுங்கச் செய்தாள்

இதைப்பற்றித் தன் நாட்குறிப்பேட்டில்
“June என்மேல் அசைகையில்
என் உடல் முழுவதையும்
ஆண்குறி தழுவுவதுபோல் உணர்ந்தேன்”
என எழுதினாள் அனைஸ்

புணர்தலுக்குப்பின் பிரிக்கயியலாப் பட்டாம்பூச்சிகளென
இரு ஜோடி உதடுகள் கூடிக் கிடந்ததை
மறக்கவே முடியவில்லை என்னால்

இப்போது ட்ரம்பெட்டின் இசையைக் கேட்கிறேன்
சிறு தொலைவில்
ஹென்றி பெருங்கனவுடன் வருகிறான்
இசையை விடவும் இசைக்கின்ற கலைஞர்கள் அற்புதமென
உடலொரு திசையில் நடக்க
உதிர்ந்த நாவல் பழங்களென அனைஸின் கண்கள் அந்நகரத்துச் சாலையைக்
குறுக்கும் நெடுக்குமாய் ஓடிக்கடக்கின்றன

ஆடையணியவிரும்பாத வெளிச்சமென சிலர்
நிர்வாணமாய் அலையும்
உணவு விடுதிக்குள்ளே
நிரம்பிய மதுக்கிண்ணமென அவள் நுழைகையில்
ரிச்சர்டு இவ்வாறு கூறத் துவங்கினான்

“அவன் என்னிடமிருந்தும் hugoவிடமிருந்தும்
உன்னைத் திருடிக்கொண்டான்
எனது முக்கியமான சில சிந்தனைகளை எடுத்து தனது நாவலில் பதிவு செய்துவிட்டான்
என்னை உன் காதலன் என்றும்
உன் கணவனுக்கு மிகச்சிறந்த நண்பனென்றும் நினைத்துக்கொண்டிருந்தேன்
anais
அவன் கடுமையாகச் சித்ரவதை செய்யக்கூடியவன்
புரூக்லைனிலிருந்து வந்த காட்டுமிராண்டி
என்னைக் கொலை செய்ய முயற்சிக்கிறான்
வெளியே நண்பனாக நடித்துக்கொண்டு
ஆத்மார்த்தமான நண்பர்களைக்கூட
தன் படைப்புக்கான
கச்சாப் பொருளாகப் பயன்படுத்துகிறான்
இன்னும் ஒன்றை நான் சொல்ல விரும்புகிறேன்
எனது வீட்டுக்குள்
இனி புணர்ச்சியில் ஈடுபடக் கூடாது”

ரிச்சர்டு அவ்விடம் விட்டுப் போன பின்
அனைஸின் விருப்பம்
ஹென்றியை விடுதியின் அறைக்குள் அழைக்கிறது

இருண்ட நினைவுகளை வெட்டியெறியப்பட்ட
படச்சுருளெனக் காயும் கம்பளிக்குள்ளே
வெண்ணிற களிமண் தோட்டமெனச்
சரிந்து கிடக்கும் அவள் தேகத்தில்
பறிக்கச் சொல்லி நீட்டிய
ரோஜா மொட்டுக்களை அவன் சுவைக்கிறான்
பின் இருள்விலகாத் தீவின் ஒருவழிப் பாதையில்
அவன் நீரூற்று பாய்ந்து அடங்குகிறது

அக்கணம் ஓயாத trumpetன் ஓசையை அவ்வறையின்
குளிரூட்டப்பட்ட ஜன்னல் மழைத்துளிபோல் நீட்ட
கதகதப்பான நிர்வாணத்துடன் ஓடிச்சென்று
கதவு திறக்கிறாள்.

எண்ணற்ற இசைக் கருவிகளின் ஆரவாரத்துடன்
அடங்காத காட்டினின்று புறப்பட்ட வெட்டுக்கிளிகளென
அந்நகர வீதியை
நிர்வாணத்தால் வீழ்த்தியிருந்தார்கள்

திராட்சைப் பழத்தின் மேல்தோல் கிழித்துப் போர்த்தி
அனைஸ் அவ்வழியே நடக்கத் துவங்குகிறாள்

கழுகின் முகமேந்திய நீல உடலொன்று
அவளைப் பின்தொடர்கிறது

புத்தாடை அணிந்த சிறுமியின் கர்வத்துடன்
ஓவியங்களை உடுத்திய மனிதர்கள்
ஏதேன் தோட்டத்து ஆதிக் குகையைத்
தன் நடனத்தில் வரைந்து காட்டி அலைகையில்

முலைகளையே உன்னதமான ஆடையெனக் கருதும்
ஒரு பெண்ணைக் கடக்கிறாள் anais

அப்போதும் நீலவுடல் அவளைப் பின்தொடர்கிறது
தண்ணீரின்மேல் மரக்கட்டைகளை அடுக்கி
இசைக்கும் ஒருவனை
அயராமல் அவள் பார்த்துக்கொண்டிருக்கையில்
தொடர்ந்து வந்த கழுகு முகத்தின் உடல் அவளை
ஒரு நொடியில் வீழ்த்திப் புணர்கிறது

அவள் இனிமையின் விளிம்பில் கண்களைத் தாழ்த்தும்போது
I love you pussy willo என்கிறது அக்கழுகு
முகத்திலறைந்த அவ்வார்த்தையில்தான்
தன்னைப் புணர்வது கணவனென உணர்கிறாள் அனைஸ்

அன்றிரவு அவள் எழுதிய நாட்குறிப்பேட்டில்
“ஹென்றிக்கு எதிரான உணர்வுகளுடன்
முழுமையாகக் கணவனுக்கு என்னைக் கொடுத்தேன்
அந்த அனுபவம் உடல்ரீதியான பேரின்பம்
ஹென்றிக்கு நான் இழைத்த முதல் துரோகம்
இருப்புக் கொள்ளாமல் இருக்குமளவுக்கு
நான் மாறியிருக்கிறேன்
ஏற்பட்டிருக்கும் உற்சாகத்திலும் சாகச உணர்விலும்
இனி முற்றிலும் உண்மையானவளாக இருக்க வேண்டும்
அதே சமயத்தில்
ரகசியமாக வேறொரு மனிதனைச் சந்திக்கவும் விரும்புகிறேன்
பாலுணர்வைத் தூண்டக்கூடிய
அநேகக் கற்பனைச் சித்திரங்கள்
என்னிடம் இருக்கின்றன
எனக்கு அவ்வின்பம் தேவையாகவும்
இருக்கிறது.”

Poetryplay written by - Thenmozhi Das in Tamil
Screenplay Written by - Philip Kaufman in English
Annis written Dairy - in French

■ Thenmozhi Das 1st Experimental Poetry
Written on ..... 01.08.2005
----------------
 


2005 ல் இணை இயக்குநராக பணியாற்றிய காலம் மனதில் திரைக்கதையை விடவும் இனிமை மிக்க கவிதையை / திரைக்கதையை விட காட்சிபூர்வமாய் ஏன் இயற்றக்கூடாது என்ற எண்ணம் எனக்குள் வந்தது . எத்தகைய உலகத்தரமான சினிமாவையும் ஒரு கவிதை எளிமையாய் கைக்கொள்ளவும் கடக்கவும் மீறவும் முடியுமா எனப் பரிசோதிக்கத் தோன்றியது .... எனது வாழ்வு இயக்குநராவது அல்ல . கவிதையே எனது வாழ்வு. இதில் நான் என்ன வித்தியாசம் செய்ய இயலும் என நினைத்தேன்.
இக் கவிதை எழுதி முடித்த போது
எத்தகைய கலையையும் விட
"கவிதையே ஆகச் சிறந்த கலை" என -மனம்
உறுதி கொண்டது .
காரணம் கவிதைக்குள் திரைக்கதையை தகர்க்க முடிவது மட்டுமல்ல. .. இசையையும் எழுப்ப முடிகிறது.
ஒரு கவிதை ஒரு திரைக்கதையை விட
எவ்விதத்திலும் குறைந்ததல்ல .

- தேன்மொழி தாஸ்
Cinema - cut to - Poetry

Monday, January 16, 2017

Get The Gringo Flim


ஆக்ஷன் த்ரில்லர் வகையில் ஆரம்பிச்ச நிமிஷத்துல இருந்து நம்மளை கட்டி போடும் வகையறா படம்... 


ரொம்ப ஸ்டைலான ஒரு கதை... ஜெயில் கதைகளில் எவ்வளவோ பாத்திருப்போம் இது கொஞ்சம் வித்தியாசமானது... வாய்ஸ் ஓவர் வகையறாவும் கூட... 



Mel Gibson நடிப்பில் ஆக்ஷனுடன் சென்டிமென்ட்டும் தூவபட்ட.. கலக்கல் படம். சமீபத்தில் பார்த்தேன்... அடிக்கடி Movies Now சேனலில் வருகிறது... வாய்ப்பை இழக்க வேண்டாம்... 



"Inmates with guns, that's kinda new," Mel Gibson's Yanqui with No Name (or fingerprints) growls in "Get the Gringo." "I've got a lot to learn about this place." And there is a lot to learn about El Pueblito, a Mexican prison that makes Shawshank look like Otis Campbell's quaint little cell on "The Andy Griffith Show.
Never mind how he got there, it's how he's going to get out that gives "Get the Gringo," formerly titled "How I Spent My Summer Vacation," it's Peckinpah-flavored juice. It's potent stuff: gritty and grungy, but not without hard-boiled humor. With a nod to the late Dick Clark: It's got real beatings, and you can dance to it, depending on your taste for mariachi music. I rate it a 7.
Gibson, who co-wrote the film, is in his element as an anti-hero in "Payback" mode. He's gone to the trouble to steal a significant amount of money, it's been taken from him after he's crashed his car (while clad in a clown costume, no less) into the border wall, and he wants it back. So far, so Mel.
But now, as they say, for something completely different. He's been dumped into El Pueblito, a teeming hellhole which is aptly described as either a prison or the world's (worst) mall, in which the inmates have taken over the black market asylum. From Coca-Cola to heroin, "You can buy anything," one character states, "except your way out."
Driver* (as he is identified in the credits), like Porter in "Payback," coolly and watchfully works the angles and keeps one step ahead of the real evil, with which "Gringo" is densely populated. There are the crooked Mexican border police who grab his loot, a corrupt U. S. Consulate official working both sides of the fence, El Pueblito's kingpin Javi (Daniel Gimenez Cacho), the mobster (Peter Stormare) whose money Driver stole, and assorted henchmen.
The driver does have the good fortune to make the acquaintance of a 10-year-old boy (Kevin Hernandez, "The Sitter") who lives in El Pueblito with his imprisoned mother (Dolores Heredia). He shows the Driver the ropes, and the Driver vows to protect him from Javi, who has a particular interest in the kid (no; not that).
His bond with mother and son is about as conventional as "Gringo" gets. The rest is an unhinged noir fever-dream, viscerally realized by director Adrian Grunberg, who served as Gibson's assistant director on "Apocalypto," and who collaborated on the Mondo script along with Stacy Perskie. He may not always keep things straight, but he does keep them moving, immersing viewers in the dirt, squalor, and chaos of the place.
"Get the Gringo" could be a game changer, if not for Gibson's PR-challenged career (his last film, "The Beaver," did not break the $1 million mark) then for the way certain movies are distributed. If audiences for whatever reason won't go to see Gibson in theaters, then perhaps for $10.99, they might invite him into their homes. "Many people just like to see things in their homes," Gibson remarked at the film's one-night-only premiere in Austin, which was simulcast to nine other theaters across the country "It's just another way to do it... I think it's the future."
What of Gibson's future? Those who are relishing his self-inflicted downfall are proclaiming that "Gringo's" VOD release is proof that he's box office poison, recalling the stigma once attached to low-budget direct-to-video titles produced to fill the product pipeline back in home video's 1990s heyday (those genre films had a star system of their own with the likes of martial arts champion Don "The Dragon" Wilson and erotic thriller queen Shannon Tweed).
Can those appalled by Gibson's widely reported behavior give him another chance? That's what Entertainment Weekly recently asked its readers. Even subtracting the supportive ones with unfortunate anti-Semitic sentiments, a majority of comments were firmly on Team Mel. "I care about the art, not his personal life," was one of the most reasonable responses.
To this day, my wife hasn't fully forgiven Salma Hayek for bad-mouthing Matthew Perry while promoting "Fools Rush In," so I understand why Gibson's tantrums, hateful comments, and verbal abuse are calling and unpardonable to some. Still, you wonder if all this matters to home viewers, who either want to see Mel Gibson finagle his way out of a Mexican prison or do not. It should be all about the work, right?
And "Get the Gringo" is a real piece of work, brutal and boiling with over the top set pieces (a slow-mo shootout in the El Pueblito courtyard, a down-to-the-wire medical operation performed during a prison raid) and absurd grace notes, such as the Driver employing a rather serviceable Clint Eastwood impression to put his revenge into action.
Amateur analysts, too, could have a field day with the Driver's laconic musing that a karmic retribution might await him someday, or wonder if Gibson might have had Hollywood in mind when El Pueblito is described as the "small town, big hell.
thank you: rogerebert.com

Eight Ways to Start a New Romantic Relationship

Becoming emotionally involved and revealing personal information.
Directly initiating a relationship through physical contact and asking a partner to start a relationship.
Signaling indirectly by hinting and talking generally about romance.
Manipulating the setting by making it romantic and physically close with a partner.
Joking, teasing, and playfully insulting a partner.
Demonstrating resources, giving gifts and showing off possessions.
Using a third person, such as a friend or family member, to initiate the relationship.
Acting passively and waiting for the other person to make the first move.

  • நமக்கு பிடிச்ச பெண்களிடம் முதலில் அன்பாக பேசக் கற்றுக் கொள்ள வேண்டும். இதை தவிர்த்து அவர்களிடம் தேவை இல்லாததை அதிக நேரம் பேசுவதை தவிர்க்க வேண்டும்.
  • பெண்களுக்கு அதிகமாக பேசுகின்ற ஆண்களை விட குறைவாக, அமைதியாக பேசுகின்ற ஆண்களை அதிகமாக விரும்புவார்கள். எனவே சில நேரங்களில் அமைதியாக இருப்பது நல்லது.
  • பெண்களிடம் பேச தொடங்கிய சில நாட்களிலேயே அவர்களிடம் ஆபாச கதைகளை பற்றி பேசுவதை தவிர்க்க வேண்டும். ஏனெனில் அவர்கள் உங்கள் மீது தவறான கருத்தை புரிந்துக் கொள்வார்கள்.
  • பெண்களின் முகவரி மற்றும் தொலைபேசி எண்ணை வாங்கிவிட்டால், எடுத்தவுடன் போன் செய்து பேசக் கூடாது. முதலில் மெசெஜ் மூலமாக காலை மற்றும் இரவு வணக்கம் கூறி பேசத் தொடங்க வேண்டும்.

Seven  weird psychological reasons why someone might fall in love with you

People tend to fall in love with other people who are like them. Shared values, life experiences, levels of attractiveness, and age can all make a major difference.

There's some evidence that scent can play a role in attraction. Ovulating women, for example, may prefer the scents of men with more testosterone. And men may prefer the scents of women at certain times in their menstrual cycles.

If you keep an open posture, then that can make you seem less closed off -- and more inviting and attractive.

Sharing thrilling or scary experiences looks like a great way to jump-start attraction. So maybe skip that coffee date for some skydiving?

If you and your crush live close to one another, then it's more likely to turn into something because you can get to know one another through running into each other. At least, that's the case for college students in their dorms.

Smiling is another great way to seem attractive. Research suggests that many people are just drawn to more positive partners.

The best way to fall in love with someone is to get to know them. One researcher famously showed this by having pairs of strangers ask one another just 36 questions in 45 minutes. The results demonstrated exactly how people can build intimacy with almost anyone -- if they tried.

 

 

 

Soft Drink and Processed Food with Sodium benzoate & Leukemia





One of the dirty secrets of the soft drink and processed food industries is sodium benzoate. It is a benzene compound that is produced by mixing benzoic acid with sodium hydroxide. It is a common preservative in processed foods and soft drinks. It has been associated with a vast array of health problems, including all of our major epidemics. Sodium benzoate is considerably more toxic than either processed sugar or high fructose corn syrup, yet it gets very little media coverage. It is a bona fide poison. Outside of our foods, benzene is the main ingredient of Liquid Wrench, various paint stripper products, rubber cement, and spot removers, due to its highly destructive and solvent qualities. It was discontinued in rubber manufacture in the U.S. because it caused a large percentage of workers to get leukemia.


Sodium benzoate is a synthetic chemical produced when benzoic acid, which is found naturally in some fruits and spices, is combined with sodium hydroxide. Since sodium benzoate contains a natural ingredient, it is probably safe, right? After all, the US Food and Drug Administration (FDA) and the Canadian Health Protection Branch have pronounced this chemical preservative to be acceptable when consumed in low amounts.
In fact, the FDA has granted sodium benzoate GRAS (Generally Recognized as Safe) status, and the so-called safe limit in food is 0.1 percent by weight. In water, the acceptable limit, set by the Environmental Protection Agency, is 5 parts per billion (ppb). But this common food additive, which is found in carbonated sodas, fruit juice products, salad dressings, and fermented foods such as vinegar, wine, and pickles, is not natural nor safe. Here’s the story.
Sodium benzoate is a sodium salt that is present at extremely low levels in berries, apples, plums, cinnamon, and several other natural foods. There’s nothing scary about the chemical in these items. But lab-synthesized sodium benzoate (and its close relative, benzoic acid) are a different story. When these preservatives are added to foods and to the interior of metal cans that contain beverages or liquid foods, they can have a detrimental effect on your health.
For example, a small percentage of people are hypersensitive to sodium benzoate and can experience asthmatic attacks, hives, or other allergic reactions when they consume the preservative. A more common problem, however, is the combination of sodium benzoate and citric acid and/or ascorbic acid (vitamin C). When these ingredients get together, they form benzene, a cancer-causing chemical associated with leukemia and other blood cancers.

ஆக, நீங்கள் ஒரு எழுத்தாளனாகப் போகிறீர்கள்? (சார்ல்ஸ் புக்கோவ்ஸ்கி)


எல்லாவற்றையும் மிஞ்சி
உங்களிடமிருந்து பீறிட்டு அது
வெளிவரவில்லையெனின்
அதைச் செய்யாதீர்கள்.

கேளாமலே உங்கள் இதயத்திலிருந்தோ,
உங்கள் மனதிலிருந்தோ
அல்லது வாயிலிருந்தோ
அல்லது உங்கள் வயிற்றிலிருந்தோ
அது வரவில்லையெனின்
அதைச் செய்யாதீர்கள்.

வார்த்தைகளைத் தேடிக்கொண்டு
உங்கள் கம்ப்யூட்டர் திரையை வெறித்தபடி
உங்கள் டைப்ரைட்டரில்
குறுக்கி அமர்ந்தபடியிருந்தால்
அதைச் செய்யாதீர்கள்

உங்கள் படுக்கையில் பெண்கள் வேண்டுமென்பதற்காய்
நீங்கள் செய்வதாயிருந்தால்
செய்யவேண்டாம்.

அதைச் செய்வது பற்றி சிந்தித்திருப்பதென்பதே
கடும் உழைப்பாகுமானால்
அதைச் செய்யாதீர்கள்.

யாரோ ஒருவரைப் போல நீங்கள் எழுத
முயல்வதாயிருந்தால்
அதை மறந்துவிடுங்கள்.

உங்களுள்ளிருந்து அது கர்ஜித்துவெளிப்பட
நீங்கள் காத்திருக்க வேண்டியிருந்தால்
பொறுமையாயிருங்கள்.

முதலில் உங்கள் மனைவியிடம்
படித்துக்காட்டவேண்டியிருந்தால்
அல்லது உங்கள் பெண் நண்பியிடமோ,
அல்லது உங்கள் ஆண் நண்பரிடமோ
அல்லது உங்கள்பெற்றோரிடமோ அல்லது
வேறுயாரோவிடம்-
நீங்கள் தயாராக இல்லை

அத்தனை பல எழுத்தாளர்கள் போலிருக்காதீர்கள்
தங்களை எழுத்தாளர்கள் என்று சொல்லிக்கொள்ளும்
பலவாயிரம் மனிதர்களைப் போல் இருக்காதீர்கள்

உப்புச்சப்பற்று, சலிப்பாக,
பாசாங்கு மிகுந்து
சுயகாதலால் கபளீகரம் செய்யப்பட வேண்டாம்.

உலகின் நூலகங்கள் உங்களைப் போன்ற தரப்பினரால்
கொட்டாவி விட்டுதூங்கிவிட்டன.
அதில் நீங்கள் சேர்க்காதீர்கள்

உங்களின் ஆன்மாவிலிருந்து ஒரு ராக்கெட்டினைப் போல
அது வந்தாலொழிய
சும்மாயிருப்பது உங்களைப் பைத்தியத்தில் ஆழ்த்திவிடும்,

அல்லது தற்கொலையில்
அல்லது கொலையில் என்றால் ஒழிய
அதைச்செய்யவேண்டாம்.

உங்களுள் இருக்கும் சூரியன்
உங்கள் குடலை எரித்துக்கொண்டிருந்தால் ஒழிய
அதைச் செய்ய வேண்டாம்.

நிஜமாகவே அதற்கான நேரம் வந்து விட்டால்
நீங்கள்தேர்ந்தெடுக்கப்பட்டிருந்தால்
அது தானாகவே செய்துகொள்ளும்
அது தொடர்ந்து செய்துகொண்டேயிருக்கும்
நீங்கள் சாகும்வரை அல்லது
அது உங்களுக்குள் சாகும்வரை

வேறெந்த வழியுமில்லை
என்றுமே இருந்ததுமில்லை.

............................................
மொழிபெயர்ப்பு :பிரம்மராஜன் சார்.

People judge you based on two criteria when they first meet you:Harvard social psychologist Amy Cuddy.

People size you up in seconds, but what exactly are they evaluating?
Harvard Business School professor Amy Cuddy has been studying first impressions alongside fellow psychologists Susan Fiske and Peter Glick for more than 15 years, and has discovered patterns in these interactions.
In her new book “Presence,” Cuddy says people quickly answer two questions when they first meet you:
  • Can I trust this person?
  • Can I respect this person?
Psychologists refer to these dimensions as warmth and competence respectively, and ideally you want to be perceived as having both.
Interestingly, Cuddy says that most people, especially in a professional context, believe that competence is the more important factor. After all, they want to prove that they are smart and talented enough to handle your business.
But in fact warmth, or trustworthiness, is the most important factor in how people evaluate you. “From an evolutionary perspective,” Cuddy says, “it is more crucial to our survival to know whether a person deserves our trust.” It makes sense when you consider that in cavemen days it was more important to figure out if your fellow man was going to murder you and steal all your possessions than if he was competent enough to build a good fire.
While competence is highly valued, Cuddy says it is evaluated only after trust is established. And focusing too much on displaying your strength can backfire.
Cuddy says MBA interns are often so concerned about coming across as smart and competent that it can lead them to skip social events, not ask for help, and generally come off as unapproachable. These overachievers are in for a rude awakening when they don’t get the job offer because nobody got to know and trust them as people.
“If someone you’re trying to influence doesn’t trust you, you’re not going to get very far; in fact, you might even elicit suspicion because you come across as manipulative,” Cuddy says. “A warm, trustworthy person who is also strong elicits admiration, but only after you’ve established trust does your strength become a gift rather than a threat.”
Thanks www.businessinsider.com

Sunday, January 15, 2017

A comparison of the two principal nucleic acids: RNA (left) and DNA (right)

A comparison of the two principal nucleic acids: RNA (left) and DNA (right), showing the helices and nucleobases each employs.
  • Deoxyribonucleic acid (DNA), the genetic material, carries information to specify the amino acid sequences of proteins. It is transcribed into several types of ribonucleic acid (RNA) including messenger RNA (mRNA), transfer RNA (tRNA), and ribosomal RNA (rRNA), which function in protein synthesis.
  •  Both DNA and RNA are long, unbranched polymers of nucleotides. Each nucleotide consists of a heterocyclic base linked via a five-carbon sugar (deoxyribose or ribose) to a phosphate group
  •  DNA and RNA each contain four different bases. The purines adenine (A) and guanine (G) and the pyrimidine cytosine (C) are present in both DNA and RNA. The pyrimidine thymine (T) present in DNA is replaced by the pyrimidine uracil (U) in RNA.
  •  The bases in nucleic acids can interact via hydrogen bonds. The standard Watson-Crick base pairs are G·C, A·T (in DNA), and A·U (in RNA). Base pairing stabilizes the native three-dimensional structures of DNA and RNA.
  •  Adjacent nucleotides in a polynucleotide are linked by phosphodiester bonds. The entire strand has a chemical directionality: the 5′ end with a free hydroxyl or phosphate group on the 5′ carbon of the sugar, and the 3′ end with a free hydroxyl group on the 3′ carbon of the sugar . Polynucleotide sequences are always written in the 5′ → 3′ direction (left to right).
  •  Natural DNA (B DNA) contains two complementary polynucleotide strands wound together into a regular right-handed double helix with the bases on the inside and the two sugar-phosphate backbones on the outside. Base pairing (A·T and G·C) and hydrophobic interactions between adjacent bases in the same strand stabilize this native structure.
  •  Binding of protein to DNA can deform its helical structure, causing local bending or unwinding of the DNA molecule.
  •  Heat causes the DNA strands to separate (denature). The melting temperature of DNA increases with the percentage of G·C base pairs. Under suitable conditions, separated complementary nucleic acid strands will renature.
  •  Local unwinding of the DNA helix induces stress, which is relieved by twisting of the molecule on itself, forming supercoils. This process is regulated by topoisomerases, which can add or remove supercoils.
  •  Natural RNAs are single-stranded polynucleotides that form well-defined secondary and tertiary structures. Some RNAs, called ribozymes, have catalytic activity.

ஏழரைச்சனி,அஷ்டமச்சனி,கண்டச்சனி,அர்த்தாஷ்டகச்சனி,சனி மகா தசை நடப்பவர்களுக்கு , சித்தர்கள் பரிந்துரைக்கும் மிக எளிய பரிகாரம்.

யாரும் சனியோட கடுமையால் கடுமையாக
பாதிக்க படக் கூடாது என்பதற்காக
சித்தர்கள் பரிந்துரைக்கும் மிக எளிய
பரிகாரம்...

சனிக்கிழமை அன்று பச்சரிசியை ஒரு
கையில் அள்ளி அரிசியாக அல்லது
அதை நன்கு பொடி செய்து
சூரியநமஸ்காரம் செய்து விட்டு, விநாயகப் பெருமானை மூன்று சுற்று சுற்றி விட்டு அந்த
அரிசியை விநாயகரை சுற்றிப் போட்டால்,அதை
எறும்பு தூக்கிச் செல்லும்.

அப்படித் தூக்கி சென்றாலே
நமது பாவங்களில் பெரும்பாலானவை நம்மை விட்டுப் போய் விடும்.
வன்னி மரத்தடி விநாயகராக இருந்தால் ,
அது இன்னும் விசேஷம்.
சனிக்கிழமைகளில் இதை செய்யவும்.

அப்படி தூக்கிச் சென்ற பச்சரிசி மாவை
எறும்புகள் தமது மழை காலத்திற்காக
சேமித்து வைத்துக் கொள்ளும்.

எறும்பின் எச்சில் அரிசி மாவின் மீது பட்டதும் அதன் கெடும் தன்மை நீங்கி விடும்.இந்த
பச்சரிசிமாவை சாப்பிடுவதற்கு
இரண்டரை வருடங்கள்
எடுத்துக் கொள்ளும்.

இப்படி இரண்டே கால் வருடங்கள் வரை
எறும்புக் கூட்டில் இருப்பதை
முப்பத்து முக்கோடி தேவர்கள்
கவனித்துக் கொண்டிருப்பார்கள்.இரண்டரை
ஆண்டிற்கு ஒருமுறை கிரக நிலை
மாறும்.அப்படி மாறியதும்,அதன் வலு
இழந்து போய் விடும்.இதனால், நாம்
அடிக்கடி பச்சரிசி மாவினை
எறும்புக்கு உணவாக போட வேண்டும்.
ஓர் எறும்பு சாப்பிட்டால் 108
பிராமணர்கள் சாப்பிட்டதற்குச் சமம்.

எனவே இது எத்தனை புண்ணியம்
வாய்ந்த செயல் என்று தெரிந்து
கொள்ளுங்கள்.

இதனால்,சனிபகவானின் தொல்லைகள்
நம்மைத் தாக்காது.

ஏழரைச்சனி,அஷ்டமச்சனி,கண்டச்சனி,அர்த்தாஷ்டகச்சனி,சனி மகா தசை நடப்பவர்களுக்கு , இந்த செயல் ஒரு மிக பெரிய வரப்ரசாதம்
ஆகும்.

Friday, January 13, 2017

The Terracotta Army (literally "soldier and horse funerary statues")

The Terracotta Army (literally "soldier and horse funerary statues") are the Terracotta Warriors and Horses of Qin Shi Huang the First Emperor of China. The terracotta figures, dating from 210 BCE, were discovered in 1974 by several local farmers near Xi'an, Shanxi province, China near the Mausouleum of the First Qin Emperor. The figures vary in height (183-195 cm - 6ft-6ft 5in), according to their role, the tallest being the generals. The figures include warriors, chariots, horses, officials, acrobats, strongmen, and musicians. Current estimates are that in the three pits containing the Terracotta Army there were over 8,000 soldiers, 130 chariots with 520 horses and 150 cavalry horses, the majority of which are still buried in the pits.
The Terracotta Army was discovered in eastern outer suburbs of Xi'an, Shaanxi Province by local farmers drilling a water well 1.5 miles east of Lishan (a mountain). This discovery prompted archaeologists to proceed to Shaanxi Province, China to investigate. The Terracotta Army is a form of funerary art buried with the First Emperor of Qin (Qin Shi Huang, Shi Huang means the first emperor) in 210-209 BCE (he declared himself the first emperor of China in 221 BCE to the end of his life in 210 BCE). Their purpose was to help rule another empire with Shi Huang Di in the afterlife. Consequently, they are also sometimes referred to as "Qin's Armies." Mount Lishan is also where the material to make the terracotta warriors originated. In addition to the warriors, an entire man-made necropolis for the emperor has been excavated.

According to the historian Sima Qian (145-90 BCE) construction of this mausoleum began in 246 BCE and involved 700,000 workers. Qin Shi Huang was thirteen when construction began. Sima Qian, in his most famous history of China, Shiji, completed a century after the mausoleum completion, wrote that the First Emperor was buried with palaces, scenic towers, officials, valuable utensils and 'wonderful objects,' with 100 rivers fashioned in mercury and above this heavenly bodies below which he wrote were 'the features of the earth.' Some translations of this passage refer to 'models' or 'imitations' but in fact he does not use those words.
Recent scientific work at the site has shown high levels of mercury in the soil of Mount Lishan, appearing to add credence to the writing of ancient historian Sima Qian. The tomb of Shi Huang Di is near an earthen pyramid 76 meters tall and nearly 350 square meters. The tomb remains unopened, in the hope that it will remain intact. Only a portion of the site is presently excavated.

Qin Shi Huang's necropolis complex was constructed to serve as an imperial compound or palace. It comprises several offices, halls and other structures and is surrounded by a wall with gateway entrances. The remains of the craftsmen working in the tomb have also been found within its confines, and it is believed they were sealed inside alive to prevent them from divulging information about the tombs.
It was also said as a legend that the Terracotta Warriors were real soldiers, buried with Emperor Qin so that they can guard him in the next life.

Construction
The terracotta figures were manufactured both in workshops by government laborers and also by local craftsmen. The head, arms, legs and torsos were created separately and then assembled. Studies show that eight face moulds were most likely used, and then clay was added to provide individual facial features. Once assembled, intricate features such as facial expressions were added. It is believed that their legs were made in much the same way that terracotta drainage pipes were manufactured at the time. This would make it an assembly line production, with specific parts manufactured and assembled after being fired, as opposed to crafting one solid piece of terracotta and subsequently firing it. In those days, each workshop was required to inscribe its name on items produced to ensure quality control. This has aided modern historians in verifying that workshops that once made tiles and other mundane items were commandeered to work on the terracotta army. Upon completion, the terracotta figures were placed in the pits in precise military formation according to rank and duty.
The terracotta figures are life-like and life-sized. They vary in height, uniform and hairstyle in accordance with rank. The colored lacquer finish, individual facial features, and actual weapons and armor from battle were used in manufacturing these figures created a realistic appearance. The original weapons were stolen shortly after the creation of the army and the coloring has faded greatly. However, their existence serves as a testament to the amount of labour and skill involved in their construction. It also reveals the power the First Emperor possessed, enabling him to command such a monumental undertaking as this. 

The four pits associated with the dig are about 1.5 km east of the burial ground and are about 7 meters deep. The outside walls of the tomb complex are as if placed there to protect the tomb from the east, where all the conquered states lay. They are solidly built with rammed earth walls and ground layers as hard as concrete. 
Pit one, 230 meters long, contains the main army, estimated at 8,000 figures. Pit One has 11 corridors, most of which are over 3 meters wide, and paved with small bricks with a wooden ceiling supported by large beams and posts. This design was also used for the tombs of noblemen and would have resembled palace hallways. The wooden ceilings were covered with reed mats and layers of clay for waterproofing, and then mounded with more soil making them, when built about 2 to 3 meters higher than ground level. Pit two has cavalry and infantry units as well as war chariots, and is thought to represent a military guard. Pit three is the command post, with high ranking officers and a war chariot. Pit four is empty, seemingly left unfinished by its builders.

There is evidence of a large fire that burned the wooden structures that once housed the Terracotta Army. It was described by Sima Qian, who said that the fire was a consequence of a raid on the tomb by General Xiang Yu less than five years after the death of the First Emperor. According to Sima Qian, General Xiang's army looted the tomb and the structures holding the Terracotta Army, as well as setting fire to the necropolis and starting a blaze that allegedly lasted three months. Because of this, only one statue has survived intact: a statue of a kneeling archer. Despite the fire, however, much of the remains of the Terracotta Army still survives in various stages of preservation, surrounded by remnants of the burnt wooden structures.
In 1999, it was reported that the warriors were suffering from "nine different kinds of mold," caused by raised temperatures and humidity in the building which houses the soldiers, and by the breath of tourists. In addition, the South China Morning Post reported that the figures have become oxidized grey from being exposed to the air, which may cause arms to fall off, and noses and hairstyles to disappear. However, officials have dismissed these claims.
In Daily Planet Goes to China TV Series, the Terracotta Warriors segment reported that the Chinese scientists found soot on the surface of the statues, concluding that the pollution introduced from coal burning plants was responsible for the decaying of the terracotta statues.

Tuesday, January 10, 2017

What happens inside a Mobile battery right before it explodes?

The first thing we need to understand is how exactly the lithium-ion battery in your phone works. The name gives us a hint — electricity is carried from one electrode to another using charged lithium ions.

Lithium-ion batteries store, transfer and release energy because of natural chemical reactions. The battery has two electrodes — an anode and a cathode. The cathode is connected to the positive (+) connection on the battery and holds positively charged ions, and the anode is connected to the negative (-) connection and holds (you guessed it) negatively charged ions.
Between the two electrodes is what's called an electrolyte. The electrolyte in a lithium battery is (usually) an organic solvent paste that has a very large number of metallic salts (in most cases, that metal is lithium) as part of its makeup. This makes it electrically conductive — electricity can pass through it. The anode and the cathode are in the electrolyte and separated by a physical barrier so they can't touch.
When you discharge the battery (when you're using your phone and not charging it) the cathode pushes its positively charged ions away and the negatively charged anode attracts them. Electricity flows out from the anode, through your device, then back to the cathode. Yes, electricity travels through a loop and isn't "used up" by the thing being powered. When you charge your phone, the reverse happens and ions travel from the cathode through the electrolyte to the anode.
Lithium is the perfect element for rechargeable batteries: It's lightweight, easy to recharge and holds a charge for a long time.
When these ions come in contact with the charged atoms in an electrode, an electrochemical reaction called oxidation-reduction (redox) frees the charged electrons to travel out through the battery contacts, which are connected to the electrodes. This continues to charge the lithium ions in the electrolyte until there aren't enough left that can hold a positive charge that's strong enough to move through the electrolyte paste, and your battery will no longer charge.
Lithium is the lightest metal — number three on the periodic table. It's also very excitable, making it easy to create a powerful chemical reaction. This makes it a near-perfect metal to use in a portable rechargeable battery. It's lightweight, easy to recharge and continues to hold a charge for a long time.

 From the fiery Note 7 debacles to exploding hoverboards, lithium-ion batteries aren't doing so hot lately. A new study helps to explain how these popular power sources can turn into safety hazards.
In the paper, published in the Journal of the Electrochemical Society, scientists at the Canadian Light Source (CLS) synchrotron looked inside an overworked battery. In this case, they drained a battery until its voltage was below a critical level.
Overcharging or overworking deforms the insides of a battery. (A) shows the inside of a battery before it was misused. (B) shows how misuse causes the original design defects to become even more warped. (C) highlights the areas where warping got worse.
Toby Bond, Canadian Light Source
When we overcharge or overheat lithium ion batteries, the materials inside start to break down and produce bubbles of oxygen, carbon dioxide, and other gasses. Pressure builds up, and the hot battery swells from a rectangle into a pillow shape. Sometimes the phone involved will operate afterward. Other times it will die. And occasionally—kapow!
To see what's happening inside the battery when it swells, the CLS team used an x-ray technique called computed tomography.
Inside the battery is an electrode that spirals out from a central point like a jellyroll. The x-ray scan revealed that the bubbles produced during overheating warped and dented this electrode.
Intriguingly, the study authors found that the worst deformation from the gas buildup occurred in areas that had slight defects before the battery was ever over-drained. The authors note that doing more studies like this, on a larger variety of batteries, would improve understanding of how these batteries respond to gas evolution, which could lead to better designs.
As New Scientist notes, it's not clear whether the Samsung Note 7 catastrophes included pillowing or this type of deformation.
 www.popsci.com.

New Material with 5% the density of steel and 10 times the strength

A team of researchers at MIT has designed one of the strongest lightweight materials known, by compressing and fusing flakes of graphene, a two-dimensional form of carbon. The new material, a sponge-like configuration with a density of just 5 percent, can have a strength 10 times that of steel.
In its two-dimensional form, graphene is thought to be the strongest of all known materials. But researchers until now have had a hard time translating that two-dimensional strength into useful three-dimensional materials.
The new findings show that the crucial aspect of the new 3-D forms has more to do with their unusual geometrical configuration than with the material itself, which suggests that similar strong, lightweight materials could be made from a variety of materials by creating similar geometric features.
The findings are being reported today in the journal Science Advances, in a paper by Markus Buehler, the head of MIT's Department of Civil and Environmental Engineering (CEE) and the McAfee Professor of Engineering; Zhao Qin, a CEE research scientist; Gang Seob Jung, a graduate student; and Min Jeong Kang MEng '16, a recent graduate.
Other groups had suggested the possibility of such lightweight structures, but lab experiments so far had failed to match predictions, with some results exhibiting several orders of magnitude less strength than expected. The MIT team decided to solve the mystery by analyzing the material's behavior down to the level of individual atoms within the structure. They were able to produce a mathematical framework that very closely matches experimental observations.
Two-dimensional materials—basically flat sheets that are just one atom in thickness but can be indefinitely large in the other dimensions—have exceptional strength as well as unique electrical properties. But because of their extraordinary thinness, "they are not very useful for making 3-D materials that could be used in vehicles, buildings, or devices," Buehler says. "What we've done is to realize the wish of translating these 2-D materials into three-dimensional structures."
The team was able to compress small flakes of graphene using a combination of heat and pressure. This process produced a strong, stable structure whose form resembles that of some corals and microscopic creatures called diatoms. These shapes, which have an enormous surface area in proportion to their volume, proved to be remarkably strong. "Once we created these 3-D structures, we wanted to see what's the limit—what's the strongest possible material we can produce," says Qin. To do that, they created a variety of 3-D models and then subjected them to various tests. In computational simulations, which mimic the loading conditions in the tensile and compression tests performed in a tensile loading machine, "one of our samples has 5 percent the density of steel, but 10 times the strength," Qin says.
Buehler says that what happens to their 3-D graphene material, which is composed of curved surfaces under deformation, resembles what would happen with sheets of paper. Paper has little strength along its length and width, and can be easily crumpled up. But when made into certain shapes, for example rolled into a tube, suddenly the strength along the length of the tube is much greater and can support substantial weight. Similarly, the geometric arrangement of the graphene flakes after treatment naturally forms a very strong configuration.
The new configurations have been made in the lab using a high-resolution, multimaterial 3-D printer. They were mechanically tested for their tensile and compressive properties, and their mechanical response under loading was simulated using the team's theoretical models. The results from the experiments and simulations matched accurately.
The new, more accurate results, based on atomistic computational modeling by the MIT team, ruled out a possibility proposed previously by other teams: that it might be possible to make 3-D graphene structures so lightweight that they would actually be lighter than air, and could be used as a durable replacement for helium in balloons. The current work shows, however, that at such low densities, the material would not have sufficient strength and would collapse from the surrounding air pressure.
But many other possible applications of the material could eventually be feasible, the researchers say, for uses that require a combination of extreme strength and light weight. "You could either use the real graphene material or use the geometry we discovered with other materials, like polymers or metals," Buehler says, to gain similar advantages of strength combined with advantages in cost, processing methods, or other material properties (such as transparency or electrical conductivity).
"You can replace the material itself with anything," Buehler says. "The geometry is the dominant factor. It's something that has the potential to transfer to many things."
The unusual geometric shapes that graphene naturally forms under heat and pressure look something like a Nerf ball—round, but full of holes. These shapes, known as gyroids, are so complex that "actually making them using conventional manufacturing methods is probably impossible," Buehler says. The team used 3-D-printed models of the structure, enlarged to thousands of times their natural size, for testing purposes.
For actual synthesis, the researchers say, one possibility is to use the polymer or metal particles as templates, coat them with graphene by chemical vapor deposit before heat and pressure treatments, and then chemically or physically remove the polymer or metal phases to leave 3-D graphene in the gyroid form. For this, the computational model given in the current study provides a guideline to evaluate the mechanical quality of the synthesis output.
The same geometry could even be applied to large-scale structural materials, they suggest. For example, concrete for a structure such a bridge might be made with this porous geometry, providing comparable strength with a fraction of the weight. This approach would have the additional benefit of providing good insulation because of the large amount of enclosed airspace within it.
Because the shape is riddled with very tiny pore spaces, the material might also find application in some filtration systems, for either water or chemical processing. The mathematical descriptions derived by this group could facilitate the development of a variety of applications, the researchers say.
Source: Massachusetts Institute of Technology
Thanks  http://3tags.org

கொட்டாங்கச்சி அகப்பைகள்...!!



நம் முந்தைய தலைமுறை வரை கொட்டாங்கச்சி அகப்பைகளைதான் பயன்படுத்தி வந்தோம். விறகடுப்பில் மண்பானை சோற்றை கொட்டாங்கச்சி அகப்பையால் கிளறிவரும்போது வரும் சாதத்தின் வாசனையே தனி.
இப்போதெல்லாம் அகப்பையை அலுமினியம் ஆக்கிரமித்து கொண்டது.சூட்டில் அலுமினியத்திலிருந்து வெளிப்படும் நச்சு நிச்சயம் நம் உடலை பாதிக்கும்.
திரும்பவும் பாரம்பரியத்தை நோக்கிய பயணத்தில் எனது இயற்கை அங்காடியில் கொட்டாங்கச்சி அகப்பைகள், தேநீர் கிண்ணம்,சூப் குவளை ஆகியவற்றை வரவைத்திருக்கிறோம்.

ஆள் பற்றாகுறையாலும், வெளிநாட்டில் இதற்கு கிடைத்த வரவேற்பாலும் இதன் வரத்து குறைவாகவேஇருக்கிறது.
எங்கள் குமரிமாவட்டத்தில் விளையும் தேங்காயில் கிடைக்கும் கொட்டாங்கச்சியில் மனித உடலுக்கு தேவையான கந்தகம் இருப்பதாக இந்தோனேசியா வில் இருக்கும் உலக தென்னை கழகம் தன் ஆராய்ச்சி முடிவை வெளியிட்டிருக்கிறது.

வேறெந்த பகுதியில் கிடைக்கும் கொட்டாங்கச்சியை தீட்டினாலும் இந்த பளபளப்பு கிடைப்பதில்லை என்பதே குமரி மாவட்ட கொட்டாங்கச்சிகளின் சிறப்பு.
வாருங்கள் தோழர்களே பழமைக்கு மாறுவோம்....!!