Search This Blog

Friday, July 15, 2016

ஒரு பெண் நேசிக்கிறவளாக இருக்கிறாள்

பொதுக்கயத்துக் கீரந்தையார்

ஒரு பெண் தன்னுடைய உடலை ஒவ்வொரு பருவத்திலும் ஒவ்வொரு விதமாக உணர்ந்து கொண்டே இருக்கிறாள் என்பதை விட அவளது உடலை மற்றவர்கள் உணர்ந்துகொண்டே இருக்கிறார்கள். பிறந்தகுழந்தை பெண் என்று அறிந்தவுடன் அதற்காக மகிழ்பவர்கள் சிலர் வருந்துபவர்கள் பலர் என்கிற நிலை இன்றும் இருக்கிறது . பெண் குழந்தையை மடியில் கட்டிக்கொண்டிருக்கும் நெருப்பாக பார்க்கிற தாய்மார்கள் இருக்கத்தான் செய்கிறார்கள். வெளியில் காட்டிக்கொள்வதில்லையே தவிர உள்ளூர பெண் குழந்தை சார்ந்த அச்சத்தோடு இருக்கும் தந்தைமார்கள் அனேகம்பேர் இருக்கிறார்கள். உண்மையில் பெண் குழந்தை வளர்ப்பில் அம்மாக்களை விடவும் அப்பாக்களுக்கு அச்சமும் பதற்றமும் இருந்துகொண்டே இருக்கிறது. பெண் குழந்தையை கவனிப்பதிலும் வளர்ப்பதிலும் மிகுந்த சிரத்தையை எடுத்துக்கொள்கிறார்கள்.
வெளியில் சொல்ல இயலாத தங்களுடைய இளமைக்கால நினைவுகளை சுமந்தபடியே ஆண்கள் இருக்கிறார்கள். அம்மா , சகோதரிகள் தவிர வேறு பெண்களால் தூண்டப்பட்ட தங்களுடைய இளமைக்கால உணர்வுகளை ஒருபோதும் யாரிடமும் பகிர்ந்துகொள்ள இயலாத துயரத்துடன் பல ஆண்கள் இருக்கிறார்கள். இங்கே பாலியல் உணர்வுகளைப் பேசுவதற்கான வழிகாட்டிகளோ இணைஉணர்வுடைய நண்பர்களோ சரிவர அமைவதில்லை என்று சொல்வதை விடவும் இல்லை என்றே சொல்லலாம். ஆண்கள் தங்களுடைய இளமைக்காலத்தில் உணர்ந்த பெண் பற்றிய புரிதல்களை மனைவியிடம் விட மகளிடமே பொருந்தி பார்த்து துயருறுகிறார்கள்.அயல் ஆண்கள் யாரேனும் மகளின் இளமையில் தூண்டப்பட்டு விடகூடாது என்கிற இரகசியத்துயரம் பெண்குழந்தைகளைப் பெற்ற பல அப்பாக்களுக்கு இருக்கிறது.
கத்தோலிக்கத் திருவிவிலியத்தில் சீராக்கின் ஞானநூல் என்றொரு பகுதி உள்ளது. இதில் 42 ம் பிரிவு 9,10 வசனங்களின் தலைப்பே "மகளைப் பற்றிய தந்தையின் கவலை" என்று இருக்கிறது. " 9. தந்தை தம் மகளுக்கும் தெரியாமல் அவளைப் பற்றி விழிப்பாய் இருக்கிறார்; அவளைப் பற்றிய கவலை அவரது உறக்கத்தை விரட்டியடிக்கிறது. இளமையிலே அவளுக்குத் திருமணம் ஆகாமல் போய்விடுமோ எனவும் திருமணமானபின் அவள் வெறுக்கப்படுவாளோ எனவும் கவலைப்படுகிறார். 10.கன்னிப்பருவத்திலேயே அவள் கெட்டுப்போகாத படியும் தம் வீட்டிலேயே கருவுற்றவள் ஆகாதபடியும் கணவருடன் இருக்கும்போது நெறி தவறாதபடியும் திருமணமானபின் மலடி ஆகாதபடியும் அவர் கவலையாய் இருக்கிறார் ."
மகளின் உடல் வளர்ச்சியில் அம்மாவுக்கு இருக்கிற கவனம் போலவே அல்லாமல் உளவியல் சார்ந்த கவலைகளுடன் அப்பா இருக்கிறார். இளைஞனாக இருக்கும் பொழுது பெண்ணுடலின் புறத்தோற்றங்களில் கிளர்ச்சியுற்ற ஆணின் மனம் தன்னுடைய மகளிடம் பதற்றப்படுகிறது. அவளுக்கு உகந்த ஆடைகளை கொடுப்பதில் அம்மாவுக்கு கவனம் இருக்கிறது என்றால் அவளின் செயல்களை தொடர்வதில் அப்பா மிகுந்த கவனம் கொள்கிறார். மகளின் புறத்தோற்றத்தில் மயக்கமுற்ற யாரேனும் அவளைத் தொடர்கிறார்களா என இளைஞர்களைக் கண்காணிப்பதில் அவரின் கூடுதல் கவனத்தைக் கொடுத்தபடியே இருக்கிறார்.
வளரிளம் பெண்ணின் புறத்தோற்றத்தில் ஏற்படுகிற மாற்றம் என்பது மார்பக வளர்ச்சிதான் என நேரிடையான சொல்லில் சொல்லிவிட இயலும். இந்த மார்பக வளர்ச்சி சமூகத்தின் உளவியலைத் தொடர்ந்து பாதித்துக்கொண்டே இருக்கிறது. தடாதகை பிராட்டிக்கு மூன்றாம் முலை இருந்து மறைந்த கதையும் "இடமுலைக் கையால் திருகி " என ஒரு முலையைத் திருகி எறிந்து மதுரையை எரித்த கண்ணகி கதையும் சீதாதேவியின் முலையைக் கொத்திக் காயப்படுத்திய காகாசுரன் வருகிற இராமாயணக்கதையும் என புராணங்களில் காப்பியங்களில் தொடங்கி இன்றைய இலக்கியம் வரையிலும் அனைத்துப் பிரிவிலும் பெண்களின் மார்பகம் என்பது இடையறாது கவனப்படுத்தப்பட்டுக் கொண்டே இருக்கிறது. "ஈர்க்கிடை போகா இளமுலை மாதர்தம் கூர்த்த நயனக் கொள்ளையிற் பிழைத்தும் " என திருவாசகத்தில் மாணிக்க வாசகர் ஈர்க்கங்குச்சியும் இடையில் நுழையமுடியாத இளமுலைகளை உடைய இளம்பெண்ணின் கூர்மையான பார்வையிலிருந்து தப்பிக்கவே சிவபெருமானைச் சரணடைகிறார். கோவில் பிரகாரங்களில் குழிந்த வயிறும் சிறுத்த இடையும் திமிர்ந்த முலைகளும் என சிற்பக்கலையில் பெண்ணின் முலைகளுக்குப் பிரத்யேக இடம் இருக்கிறது. ஓவியக்கலையில் பெரும்பாலும் பெருத்த முலைகளுக்கான விருப்பம் வெளிப்படையாகத் தெரிகிறது. முலைகளை மட்டுமே ஓவியமாக்குகிற கலை வளர்ந்துள்ள இந்த நாட்களில் தளர்ந்த முலைகளைக் காட்சிப்படுத்துகிற யதார்த்த நவீன ஓவியங்களையும் காணமுடிகிறது.
முதன் முதலில் குளோனிங் முறையில் உருவாக்கிய ஆட்டுக்குட்டிக்கு டாலி என்று பெயர் சூட்டப்பட்டது. பெயர் காரணத்தை கேட்டதற்கு, விஞ்ஞானி இயான் வில்மாட் அந்த பெயர் முலைபெருத்த, தன் அபிமான மேற்கத்திய நடிகை டாலி பார்டனின் நினைவில் வைத்ததாகப் பதிலளித்தார். மார்பகத்திசுக்களிலிருந்து புதிய உயிர் உருவாக்கப்பட்ட அறிவியல் முன்னெடுப்பில் ஒரு நடிகையின் மார்பகம் நினைவூட்டப்படுகிறது . ஆனால் இந்த டாலி பார்டன் என்பவர் நடிகை மட்டும் அல்ல. 1946 இல் பிறந்து நடிகையாக, பாடகராக , பாடலாசிரியராக, எழுத்தாளராக, தொழிலதிபராக, சமூக சேவகராக இருப்பவர். உலகிலேயே அதிகமாக கிட்டத்தட்ட 46 முறை கிராம்மி விருதுக்குப் பரிந்துரைக்கப்பட்டவர். இவருக்கு 8 முறை கிராம்மி விருது வழங்கப்பட்டுள்ளது. 2 முறை ஆஸ்கர் விருதுக்குப் பரிந்துரைக்கப்பட்டவர். பலராலும் மிகவும் விரும்பப்படுகிற பாடலான "I Will Always Love You" உட்பட 3000 பாடல்களை உருவாக்கியுள்ளார். இவரது இசைக்காக பல பிளாட்டினம் விருதுகளைப் பெற்றுள்ளார். அறிவியல் வரலாற்றில் இவர் பெயர் இணைக்கப்படுவது பெருமைக்குரியது என்றாலும் இவருடைய முலைகள் மட்டும் நினைவுக்கு வருவதன் உளவியல் காரணம் இவர் பெண் என்பதன் புறத்தோற்றம் மட்டுமே.
பெண்ணுடலில் ஏற்படுகிற வளர்ச்சிக்குத் தகுந்த உடைகளை அணியக் கொடுப்பதில் அம்மாக்களுக்கு இருக்கக்கூடிய உளவியல் சிக்கல் எல்லா அம்மாக்களுக்கும் பொதுவானது அல்ல. ஒரு குறிப்பிட்ட காலத்திற்கு முன்பாக நான்கைந்து பெண் குழந்தைகள் உள்ள வீட்டில் முதல் இரண்டு பெண் குழந்தைகள் பூப்பெய்தபின்பு திருமணம் செய்து கொடுக்க இயலாமல் வீட்டிலிருக்கையில் அடுத்தடுத்த பெண் குழந்தைகளின் உடலில் ஏற்படுகிற மார்பக வளர்ச்சியை மறைக்கும் விதமாக பழைய துணியினால் இறுக்கிக்கட்டுகிற வழக்கம் இருந்தது. மூச்சுத்திணறுகிற அளவு இறுக்கிக் கட்டப்படுவதால் அதை மீறியும் வளர்ச்சியடைந்து மார்பகத்தில் நீங்காத வடு அல்லது குறுக்குப்பிளவு ஏற்படுவதும் உண்டு. பழங்குடியினரில் ஒரு குறிப்பிட்ட இனத்தவரிடம் மார்பக வளர்ச்சியை மறைக்க இறுக்கிக் கட்டுவது பண்பாடாகவே இருந்திருக்கிறது.
கச்சை, தனக்கச்சு ,முலைக்கச்சு, கச்சைபட்டை அல்லது இரவிக்கை எனப் பலபெயர்களில் வழங்கப்பட்ட ஜாக்கெட் என்கிற மேல்சட்டையின் பயன்பாடு சங்கபழமையுடையது. கவனத்தை ஈர்க்கும்படியான பலவேறுபட்ட வடிவமைப்புடன் புழக்கத்தில் இருக்கிற இரவிக்கை ஒரு குறிப்பிட்ட காலம் வரையில் சமூகத்தின் அனைத்து நிலையில் உள்ள பெண்களும் அணிந்து கொள்ள இயலாத உடையாகத்தான் இருந்தது.
இவ்விதமாக ஆண்களால் கவனப்படுத்தப்பட்ட பெண்ணின் உடல் பல போராட்டக்களங்களில் பெண்களுக்கு ஆயுதமாகப் பயன்பட்டிருக்கிறது. வடகிழக்கு மாநிலங்களில் மணிப்பூர் பெண்கள் “Indian Army Rape us” என்ற அறிவிப்புப் பதாகைகளுடன் நடத்திய நிர்வாணப் போராட்டம் முக்கியமானது. போலவே காடுகளை அழிக்கக்கூடாது என வடமாநிலப் பழங்குடிப் பெண்களில் ஒரு பிரிவினர் வெற்று மார்புடன் மரங்களைக் கட்டிக்கொண்டு போராட்டம் நடத்தினர் .
தாய்மையை மிகையாகக் கொண்டாடுகிற சமூகத்தில்தான் பெண்ணின் முலைகள் ஆணின் மனத்தைக் கிளர்த்துபவையாகவும் இருக்கின்றன. ஆண் மனதின் உளவியல் கூறுகளின் அடிப்படையிலேயே பெண்ணின் உடல் வளர்ச்சி மதிப்பிடப்படுகிறது. சரியாத முலைகளுக்கு ஏங்குகிற மனமும் ஆணுடையதுதான், கனிந்து குழைந்த பாலூட்டிய மார்புகளைக் கொண்டாடுவதும் ஆணின் மனம்தான். இந்த இரண்டுக்கும் இடையே தான் பெண் தன்னுடைய உடல் சார்ந்த உளவியலை உருவாக்கிக்கொள்கிறாள்.

தலைவன் கூற்றாக அமைந்த பொதுக்கயத்துக் கீரந்தையாரின் குறுந்தொகைப்பாடலில் தன்னுடைய உடலில் ஏற்பட்டுள்ள பருவ மாற்றத்தின் அடிப்படையில் மனத்தைக் கட்டமைத்துக் கொள்ளாத தலைவி இருக்கிறாள். அவளது உடலின் வளர்ச்சியில் தூண்டப்பட்ட தலைவன் கூறுவதாக அமைந்த பாடல்,
“முலையே முகிழ்முகிழ்த் தனவே தலையே
கிளைஇய மென்குரல் கிழக்குவீழ்ந் தனவே ,
செறிமுறை வெண்பலும் பறிமுறை நிரம்பின
சுணங்கும் சிலதோன் றினவே அணங்குதற்கு
யான் தன் அறிவள்; தான் அறியலளே
யாங்கு ஆகுவள்கொல் தானே
பெருமுது செல்வர் ஒருமட மகளே. “
தலைவியின் முலைகள் அரும்பின, தலையில் கிளைத்த மெல்லிய மயிர்க்கொத்துக்கள் கீழே தாழ்ந்தன, செறிந்த வரிசையாகிய வெள்ளிய பல்லும் முதன்முறை விழுந்து முற்றும் முளைத்து நிரம்பின, தேமலும் சில வெளிப்பட்டன, என்னை வருத்துமளவுக்கு அவள் இருப்பதை நான் அறிவேன் , அவள் அதனை அறிந்திலள் , பெரிய முதிர்ந்த செல்வத்தை உடையாரது ஒப்பற்ற மடப்பத்தை உடைய தலைவியாகிய அவள் எத்தன்மை உடையவளாவாளோ.
தலைவி மிக இளையவள் என தோழி கூற, அவளிடம் தலைவன் கூறுவதாக அமைந்துள்ள இந்தப் பாடலில் தலைவியின் புறத்தோற்றமே அவனைத் தூண்டுவதாக அமைந்துள்ளது. முகிழ்த்திருக்கும் முலைகளும், பால்யத்தின் குரல் வீழ்ந்து குழைவதும், விழுந்த பால்பற்கள் மீண்டும் முளைத்து நிரம்புவதுமென அவனை வருத்துகிற அவளது உடலின் ஈர்ப்பு பற்றி அவன் அறிந்திருக்கும் அளவு அவள் அறிந்திருக்க இயலாது என அவன் சொல்கிறான்.அவளைத் தூண்டுகிற அவனுடைய தொடர் முயற்சியினால் பெண்ணும் பல சமயங்களில் அவனுக்கு இணங்குகிறாள். பெரும்பாலும் பெண் அவளுடைய உடல் தோற்றத்தின் அடிப்படையில் ஆணை ஈர்க்கிறவளாக இருக்கிறாள். ஆனால் ஆணின் அரவணைப்பிலும் அவனுடைய கரிசனையின் வெளிப்பாடிலுமே பெண் ஆணை நேசிக்கிறவளாக இருக்கிறாள்.
சுதந்திரவல்லியின் முதல் காதல் என்கிற கவிதை,
“எனக்குப் பிடிக்கும் மாங்காய்களை
சைக்கிளின் கைப்பிடியில்
கொத்தாகத் தொங்கவிட்டபடி
என் வீட்டு முன்பு
அங்கும் இங்கும் சுற்றுபவன்
யாருமற்ற நேரத்தில்
மாங்காய்களை காம்பவுண்டுக்குள் வீசுபவன்.
நானோ அவற்றை கவனமாய்
பொறுக்கிக்கொண்டு பள்ளிக்குச் செல்வேன்
ஆசிரியர் பார்க்காத நேரத்திலும்
இடைவேளையின் போதும்
மாங்காய்களை உடைத்து உப்பு வைத்து
தோழிகளுடன் பகிர்ந்துண்பேன்.”
******************************************************************************************************************************
பொதுக்கயத்துக் கீரந்தையார்:
கீரந்தை என்பது இவரது இயற்பெயர். கயம் என்றால் குளம், பொதுக்கயம் என்பது ஊரின் பெயராக இருக்கலாம். பெரியகுளம், தாமரைக்குளம் போல பொதுக்குளம் என்பது ஊரின் பெயராக இருக்கும். சிலப்பதிகாரத்தில் கீரந்தை என்பது ஆண்பால் பெயராக வருகிறது என்பதால் இவர் ஆணா பெண்ணா என்கிற குழப்பம் உள்ளது. வெண்பூதி, வெண்மணிப்பூதி போன்றவை பெண்பாற்பெயராக சங்கஇலக்கியத்தில் இருக்க அப்பூதி என்கிற பெயர் பெரியபுராணத்தில் ஆண்பாற்பெயராக மாற்றம் பெற்றிருக்கிறது. எனவே பெயரின் அடிப்படியில் அல்லாமல் பாடல் வெளிப்படுத்துகிற பொருளின் அடிப்படையில் இவர் பெண்பாற் புலவர் என டாக்டர் தாயம்மாள் அறவாணன் குறிப்பிடுகிறார்.
இவர் எழுதியதாக குறுந்தொகையில் ஒரு பாடல் மட்டும் கிடைத்துள்ளது. (குறுந்:337)
*******************************************************************************************************************************
இலக்கியக்குறிப்பு:
பெண்களுக்கும் ஆண்களுக்கும் உடல் வளர்ச்சி மனவளர்ச்சியின் அடிப்படையில் பருவங்கள் பிரிக்கப்பட்டுள்ளன. அவை,
பெண்களின் ஏழு பருவங்கள்:-
"அரிவை தெரிவை பேரிளம் பெண்ணெனப்
பாற்படு மகளிர் பருவக் காதல்
நோக்கி உரைப்பது நுண்ணியோர் கடனே.’
* பேதை (1 முதல் 8 வயது வரை)
* பெதும்பை( 9 முதல் 10 வயது வரை)
* மங்கை (11 முதல் 14 வயது வரை)
* மடந்தை (15 முதல் 18 வயது வரை)
* அரிவை (19 முதல் 24 வயது வரை)
* தெரிவை (25 முதல் 29 வயது வரை)
* பேரிளம் பெண்( 30 வயதுக்கு மேல்)
ஆதாரம்:
'அரிவை தெரிவை பேரிளம் பெண்ணெனப்
பாற்படு மகளிர் பருவக் காதல்
நோக்கி உரைப்பது நுண்ணியோர் கடனே.’
- பன்னிரு பாட்டியல்: 220
‘பேதைக்கு யாண்டே ஐந்துமுதல் எட்டே.’
-221
‘பெதும்பைக்கு யாண்டே ஒன்பதும் பத்தும்.’
-222
‘மங்கைக்கு யாண்டே பதினொன்று முதலாத்
திரண்ட பதினா லளவும் சாற்றும்.’
’’ 223
‘மடந்தைக்கு யாண்டே பதினைந்து முதலாத்
திடம்படும் ஒன்பதிற் றிரட்டி செப்பும்.’
-224
‘அரிவைக்கு யாண்டே அறுநான்கு என்ப.’
-225
‘தெரிவைக்கு யாண்டே இருபத் தொன்பது.’
-226
‘ஈரைந்து இருநான்கு இரட்டி கொண்டது (36)
பேரிளம் பெண்டுக்கு இயல்புஎன மொழிப.’
-227
ஆண்களின் ஏழு பருவங்கள்:-
‘காட்டிய முறையே நாட்டிய ஆண்பாற்கு
எல்லையும் பெயரும் இயல்புற ஆய்ந்து
சொல்லிய தொன்னெறிப் புலவரும் உளரே.’
*பாலன்( 1 முதல் 7 வரை)
*மீளி (8 முதல் 10 வரை)
*மறவோன் (11 முதல் 14 வரை )
*திறவோன் (15 வயது )
*விடலை (16 வயது )
*காளை (17 முதல் 30 வரை)
*முதுமகன், (30 வயதுக்கு மேல்)
ஆதாரம்:
‘காட்டிய முறையே நாட்டிய ஆண்பாற்கு
எல்லையும் பெயரும் இயல்புற ஆய்ந்து
சொல்லிய தொன்னெறிப் புலவரும் உளரே.’
-பன்னிரு பாட்டியல்: 228
‘பாலன் யாண்டே ஏழ்என மொழிப.’
-229
‘மீளி யாண்டே பத்துஇயை காறும்.’
-230
‘மறவோன் யாண்டே பதினான் காகும்.’
-231
‘திறலோன் யாண்டே பதினைந்து ஆகும்.’
-232
‘பதினாறு எல்லை காளைக்கு யாண்டே.’
-233
‘அத்திறம் இறந்த முப்பதின் காறும்
விடலைக்கு ஆகும்; மிகினே முதுமகன்.’
-234
‘நீடிய நாற்பத் தெட்டின் அளவும்
ஆடவர்க்கு உலாப்புறம் உரித்து என மொழிப.’
-235

 Sakthi Jothi

Fracture (2007) Reviews




தன் மனைவி வேறு ஒருவருடன் தொடர்பு வைத்திருப்பதை உறுதி செய்து கொண்டு, நிதானமாக துப்பாக்கியை வைத்து சுட்டு விட்டு, அதை விட நிதானமாக போலீஸிடம் கைதாகிறார் ஒரு பெரியவர்.

மனைவியை கொன்றதை ஒப்புகொண்டு வாக்குமூலம் குடுக்கிறார். நீதிமன்றத்தில் தனக்கு தானே வாதாடி கொள்வதாக சொல்கிறார்.

இந்த கேஸை 10 நிமிடத்தில் முடிக்க கூடிய சாதாரண கேஸ் என்று முடிவு செய்து இளம் வக்கீல் ஒருவர் வாதாட துவங்க, இதுவரை தோல்வியே அடையாத அவருக்கு, சிக்கல் மேல் சிக்கலாக விழுந்து வாழ்க்கையே கேள்விக்குறி ஆகிறது.

வெகு சீக்கிரத்திலேயே, இது, மிக தெளிவாக திட்டமிட்டு நடத்தபட்ட கொலை என்பதும், பெரிசு சாதாரண ஆள் இல்லை என்பதையும் தெரிந்து கொண்டு அவரை சட்டத்துக்குள் சிக்க வைக்க போராடுகிறார் வக்கீல்... யார் ஜெய்த்தது என்பதே கதை...

வக்கீலாக Gosling, பெரியவராக Anthony Hopkins... வழக்கமான மிரட்டல் நடிப்பு. வயதானாலும் சிங்கம் சிங்கமே... :)

த்ரில்லர் விரும்பிகள் Don't Miss.

படத்தின் பெயர்:
Fracture
Can a movie where Anthony Hopkins plays a clever murderer go wrong? The answer is no, no it can’t - thank goodness! Though he trades “Clarice” for “Willy Boy,” and cannibalism for a more calculated sort of murder, Hopkins evokes his Silence of the Lambs heyday in what is definitely one of the best thrillers of 2007.

You’d think after countless movies where jealous husbands kill their wives women might take a few extra steps to ensure that their spouses aren’t complete psychos before embarking on scandalous affairs. And if you’re married to Ted Crawford (Anthony Hopkins), a super-intellectual obsessed with building strange marble structures, you probably should have seen the warning signs. Still Jennifer Crawford (Embeth Davidtz) obliviously continues her dangerous liaison with a man whose true identity she refuses to learn, while Ted patiently waits for the perfect moment to strike.

When Jennifer returns home after a hard day’s cheating, Ted innocently requests a hug before shooting her in the face. When the police arrive, Ted only permits hostage negotiator Rob Nunally (Billy Burke) into the house, knowing full well that Rob is the man his wife has been cavorting with. Ted confesses his crime as Rob frantically searches for signs of life from his lover and then desperately attacks her shooter. Doctors manage to stabilize Jennifer in a coma while Ted is sent to court where, he elects to represent himself. Hot shot Assistant District Attorney Will Beachum (Ryan Gosling), agrees to take on the open and shut case to add one more to win to his seamless record before beginning a new lucrative position in corporate law. With Willy distracted by his overblown confidence and his sexy new boss Nikki (Rosamund Pike), Ted begins to manipulate the system so that Willy’s slam-dunk case quickly turns into an air ball.

Thanks to the endless slew of recent disappointing thrillers, I was on the edge of my seat waiting for Fracture to well, fracture. During a rather haunting interrogation scene, Ted tells Willy “Look closely enough and you’ll find everything has a weak spot…” I found Fracture’s in the unnecessary romance between Nikki and Willy. Not that anyone would mind a job where you get to screw your sexy boss before you even unpack your stapler, but an invite to Thanksgiving dinner is where I draw the line. Director Gregory Hoblit could have at least left us the steamy sex scene for good measure, but half of a shoulder doesn’t justify the untimely affair. However, unlike what happens with Willy’s case against Ted, one little crack doesn’t lead to a break. As the film progressed, I continued to anticipate melodrama, cliché, and unintentional comedy, but when the credits rolled, I realized that Fracture is actually a GREAT movie.

It’s a testament to just how bad the film industry can be that anyone would even doubt a movie pitting Anthony Hopkins against Ryan Gosling …but then again, Harrison Ford versus Paul Bettany led to the disaster known as Firewall. Fortunately, Hoblit lays fresh and compelling visuals over a script rife with witty banter, creating a film that entertains while it intrigues. As expected, the title actors give incredible performances, with Gosling shining as a haughty go-getter who has to be put in his place before he can put Ted in his. The real standout though is the plot itself, which doesn’t try to reinvent the genre with some ridiculously shocking ending (ahem, M. Night Shyamalan) but instead oozes cleverness, while allowing its actors to subtly carry the triumphant conclusion.

Even if you manage to guess its surprising ending, the movie will shock you with how well it’s put together, from the seamless acting to constricting camera angles. If you’re a fan of psychological thrillers, or if you are just eager to hear Anthony Hopkins call someone “Old Sport” in his chillingly playful voice, you surely won’t be disappointed by Fracture.
 

  • Starring: Anthony Hopkins, David Strathairn, Ryan Gosling
  • Summary: When a meticulous structural engineer (Hokins) is found innocent of the attempted murder of his wife (Davidtz), the young district attorney (Gosling) who is prosecuting him becomes a crusader for justice. Fracture is packed with twists and turns that weave in and out of the courtroom as the pair try to outwit each other. 

CNC (Computer Numerical Control ) Machines and How They Work

Definitions

CNC – Computer Numerical Control – Taking digitized data, a computer and CAM program is used to control, automate, and monitor the movements of a machine. The machine can be a milling machine, lathe, router, welder, grinder, laser or waterjet cutter, sheet metal stamping machine, robot, or many other types of machines. For larger industrial machines, the computer is generally an on-board dedicated controller. But for more hobbyist types of machines, or with some retrofits, the computer can be an external PC. The CNC controller works together with a series of motors and drive components to move and control the machine axes, executing the programmed motions. On the industrial machines there is usually a sophisticated feedback system that constantly monitors and adjusts the cutter's speed and position.
Desktop CNC – There are many smaller modelmaker-hobbyist style desktop CNC machines. In general these are lighter weight, less rigid, less precise, slower, and less expensive than their industrial counterparts, but can do well for machining objects out of softer materials such as plastics, foam, and wax. Some desktop machines may run a lot like a printer. Others have their own closed command system and perhaps even dedicated CAM software. A few will also accept standard G-code as input. Some industrial standard desktop machines do exist with dedicated controllers for doing precise small work.
CAM – Computer Aided Machining or Manufacturing – Refers to the use of various software packages to create toolpaths and NC code to run a CNC controlled machine, based on 3D computer model (CAD) data. When the two are used together, this is generally referred to as CAD/CAM.
Note: CAM does not actually run the CNC machine, but just creates code for it to follow. It is also not an automatic operation that imports your CAD model and spits out the correct NC code. CAM programming, like 3D modeling, requires knowledge and experience in running the program, developing machining strategies, and knowing what tools and operations to use in each situation to get the best results. While there are simple programs that for the inexperienced user to get started without too much difficulty, more sophisticated models will take an investment in time and money to become proficient.
NC code – A special relatively simple computer language that a CNC machine can understand and execute. These languages were originally developed to program parts directly at the machine keyboard without the aid of a CAM program. They tell the machine what moves to execute, one by one, as well as controlling other machine functions such as spindle and feed speeds, coolant. The most common language is G-code or ISO code, a simple alphanumeric programming language developed for the earliest CNC machines in the 70s.
Postprocessor - While G-code is considered the standard, each manufacturer can modify certain parts such as auxiliary functions, creating a situation where G-code made for one machine may not work for another. There are also many machine manufacturers, such as Heidenhain or Mazak, that have developed their own programming languages. So, to translate the CAM software’s internally calculated paths into specific NC code that the CNC machine can understand, there is a bridge software piece software called a postprocessor. The postprocessor, once configured correctly, outputs the appropriate code for the chosen machine, so that in theory at least, any CAM system can output code for any machine. Postprocessors may be free with the CAM system or added cost extras.

CNC controlled machines, general

CNC machines can have several axes of movement, and these movements can be either linear or rotary. Many machines have both types. Cutout machines like lasers or waterjets generally have just two linear axes, X and Y. Milling machines usually have at least three, X, Y, and Z, and can have more rotary axes. A five axis milling machine is one that has three linear axes and two rotary, allowing the cutter to operate in a full 180º hemisphere and sometimes more. Five axis lasers exist as well. A robot arm might have more than five axes.

Some limitations of CNC controlled machines

Depending on their age and sophistication, CNC machines can be limited to the capabilities of their control and drive systems. Most CNC controllers only understand straight line movements and circular arcs. In many machines, the arcs are restricted to the principal XYZ planes as well. Rotary axis movements can be considered like linear movements, just degrees instead of distance. To create arc movements or linear movements that are at an angle to the principal axes, two or more axes must interpolate (move precisely in a synchronized manner) together. Linear and rotary axes can also interpolate simultaneously. In the case of five axis machines, all five must be perfectly synchronized – no easy task.
The speed at which the machine controller can receive and process the incoming data, transmit commands to the drive system, and monitor the machine’s speed and position is critical. Older and less expensive machines are obviously less capable in this, much in the same way that an older computer will work less well and more slowly (if at all) on demanding tasks than a newer one.

Interpret your 3D and spline data first

A typical problem is how to set up your files and do your CAM programming so that the machine executing your parts will work smoothly and efficiently with the data. Since most CNC controls only understand arcs and lines, any form that is not describable with these entities needs to be converted into something usable. Typical things that need converting are splines, i.e. general NURBS curves that are not arcs or lines, and 3D surfaces. Some desktop machine systems are not able to understand circular arcs either, so everything must be converted into polylines.
Splines can be broken up into a series of line segments, a series of tangent arcs, or a combination of both. You can imagine the first option as a series of chords on your spline, touching the spline on each end and having a certain deviation in the middle. Another way is to convert your spline into a polyline. The fewer segments you use, the coarser the approximation will be, and the more faceted the result. Going finer increases the smoothness of the approximation, but also dramatically increases the number of segments. You can imagine that a series of arcs might be able to approximate your spline within tolerance with fewer, longer pieces. This is the main reason for preferring arc conversion over simple polyline conversion, especially if you are working with older machines. With newer ones, there is less of a problem.
Imagine surfaces as the same kind of spline approximation, just multiplied many times in the across direction with a space between (usually called the stepover). In general, surfaces are done using all line segments, but there are situations where arcs or a combination of lines and arcs can also be used.
The size and number of segments are determined by the accuracy required and the method chosen, and will directly influence the execution. Too many short segments will choke some older machines, and too few will make a faceted part. The CAM system is usually where this approximation is done. With a skilled operator who knows what the user needs and the machine can handle, it is usually no problem. But some CAM systems may not handle splines or certain types of surfaces, so you might need to convert the entities in the CAD software first (Rhino) before going into CAM. The translation process from CAD to CAM (via a neutral format such as IGES, DXF, etc.) may also occasionally cause problems, depending on the quality of the import/export functions of the programs.

Common conventions used in describing CNC procedures

Your project can be:
2 Axis if all the cutting takes place in the same plane. In this case, the cutter does not have any capability of movement in the Z (vertical) plane. In general the X and Y axes can interpolate together simultaneously to create angled lines and circular arcs.
2.5 Axis if all the cutting takes place entirely in planes parallel to the principal plane but not necessarily at the same height or depth. In this case, the cutter can move in the Z (vertical) plane to change levels, but not simultaneously with the X,Y movements. An exception might be that the cutter can interpolate helically, that is, do a circle in X,Y while moving simultaneously in Z to form a helix (for example in thread milling).
A subset of the above is that the machine can interpolate any 2 axes together simultaneously, but not 3. This does make a limited number of 3D objects possible, by cutting in the XZ or YZ planes, for example, but is much more limited than full 3 axis interpolation.
3 Axis if your cutting requires simultaneous controlled movement of the X,Y,Z axes, which most free-form surfaces require.
4 axis if it includes the above plus 1 rotary axis movement. There are two possibilities: 4 axis simultaneous interpolation (also known as true 4th axis). Or just 4th axis positioning, where the 4th axis can reposition the part between 3 axis operations, but does not actually move during the machining.
5 axis if it includes the above plus 2 rotary axis movements. Besides true 5 axis machining (5 axes moving simultaneously while machining), you also often have 3 plus 2 or 3 axis machining + 2 separate axes positioning only, as well as in rarer cases 4 plus 1 or continuous 4 axis machining + a single 5th axis positioning only. Complicated, isn't it…
Let’s assume you have a working CNC machine that you’ve just acquired, but that you know very little about CNC.  Let’s further assume it is a mill and that you will primarily be focused on cutting metal.  You’re probably ready to start milling custom chopper parts, build a tool changer, or maybe scratch build a Colt 1911 handgun.  With CNC, you can build almost anything and you’re chomping at the bit to get started on your pet projects.
Not so fast!  Remember, you just got the machine and you’re a beginner.  You’re not ready for those projects yet.
Here are 10 things you should focus on to maximize your chances of becoming quickly successful:
1.  Buy Some Decent Cutters

Don’t get the package of assorted sizes of imported Chinese cutters of indeterminate quality.  You don’t need the solid green unobtanium aerospace cutters from Men-In-Black-Cutter-Supply, just get some decent cutters from a reliable source that has reasonable prices like Maritool.com.  Try for a name brand, perhaps one that’s on sale at a supplier like Enco.  Knowing you have a reasonable cutter eliminates a whole bunch of variables that govern your success or failure.  I would also go with HSS when you’re just starting out.  You’ll eventually want carbide for a lot of uses, but HSS is cheaper and more forgiving.  Get yourself a few sizes:
–  1/2″
–  1/4″
– 3/16″
Nothing smaller at this stage until you’ve learned on less delicate cutters.  Buy 2 or 3 flutes for aluminum and some 4 flutes for steel.  I’d get 3 of each in each size to start.  You are going to break some cutters, so just get over it and be used to the idea.  It’s a good thing at this stage to remind you to wear your safety glasses because you will break some cutters!
While you’re at it, buy a full twist drill assortment.  HSS from a decent brand on sale will work fine.  I like the idea of replacing the ones I break with cobalt over time.
2.  Get a Decent Vise, a Clamping Kit, and a set of Parallels
Yeah, I know, vises are expensive, but workholding is very important.  Get a decent Kurt-style vise for your mill, it’ll be money well spent on a valuable piece of tooling that will last for years.  In my shop I have used Kurts purchased from eBay and a couple of brand spankin’ new Glacern vises.  There is sneaky stuff that goes on when you clamp a workpiece into the vise.  If you don’t have a good one, the workpiece will shift and you’ll be wondering what happened.
You’ll need a way to mount your vise to the T-slots of your table, so you may as well get a clamping kit too.  Any old kit will do.  Buy the one that is on sale at Enco or some place similar.
Lastly, you’ll need a set of parallels, at least until you get proficient at making step jaws.
3.  Get yourself a misting setup for coolant and use it while being paranoid about chip buildup
If your machine didn’t come with flood coolant, and isn’t set up for it, get yourself a misting setup.  I got mine off eBay for about $100.  It’s a Noga.  There are a lot of different brands.  Get a jug of coolant to go with it.  I use KoolMist, but again, there are a lot of brands.  Now train yourself to be paranoid about chip buildup.  Recutting chips is bad for cutters and in the worst case leads to breakage.  Being paranoid means you’re watching the cut like a hawk and you fiddle with your mister’s nozzle until you figure out how to position it right the first time and every time thereafter to blow away the chips from the cut.  
4.  Learn how to use MDI
Your next step is to learn to run your CNC as though it was a manual mill with power feeds and DRO’s on every axis.  In the process you’ll learn some basic g-codes so that you have some idea what your program is doing the first time you run a real g-code program (that’s a little ways away yet!).  It’s very convenient to be able to do this trick, and you can learn all about it through the .  .  Start out with the cutter way high and don’t try make any moves in the Z-axis so you won’t crash the cutter into anything.  Practice making moves in X and Y.  Until the cutter goes where you want it to and you’re not making mistakes.  One more trick: don’t use G00 in MDI–that makes the machine move in rapids mode which is as fast as it can go.  Use G01 and set a relatively slow feedrate.  “G01 F20” will make the machine move at 20 inches per minute (or metric units if you’re in metric).  You’ll have a lot more time to react this way if it starts heading into trouble.  Visualize pressing the red E-Stop many times so it’ll be almost automatic when you need it.
5.  Get yourself a feeds and speeds calculator and use it

You’re getting close to making your first cuts, so why not do yourself a favor and get a feeds and speeds calculator so you can make sure your spindle speeds and feedrate are perfect for that first cut?
Rules of thumb and setting up by ear have little place in CNC, though they can work out okay but not optimally for manual machining.  CNC is a much tougher work style for cutters than manual machining is.  It’s much more dependent on you to get your feeds and speeds right from the get go.  So get a Feeds and Speeds Calculator.  .   It doesn’t cost much more than 1 single cutter to get started, and you can use it for 30-days completely free.
Best of all, there’s a great deal just for beginners and hobbyists that we call “G-Wizard Lite”:

6.  Get yourself a Z-height measuring gizmo and learn to use it to touch off your tool lengths.  While you’re at it, get an Edge Finder and use it to touch off your Part Zeros.
Your machine needs to know where the tip of the tool is or terrible things can happen.  As a beginner, you tell it by using a Z-height measuring gizmo of some kind.  The gizmo will involve a needle that you lower the tool until the needle is zeroed, a touch plate, or you can even get by with a gage block.  Learn how to use these to tell the machine what your tool length is.  This process tells your machine where the tip is in Z.  To establish the position of X and Y you’ll need and Edge Finder.  The first thing you’ll do after sticking a piece of material in your vise and inserting a tool in the spindle is to set these zeros.

7.  Learn to Tram your Mill and Vise

Tramming is what machinists call getting things square by sweeping an indicator around.  It’s a basic skill everyone needs to learn.  When you first start machining, get into the habit of checking your mill’s tram every time you walk out into the shop.  You’ll know later on whether you need to do it every time, but for now, you could use the practice.  While you’re at it, be sure you know how to tram your vise so the jaws are aligned properly with one axis or the other.  Let’s don’t try to square you mill just yet, but tramming the mill and vise are a good step at this stage.  
8.  Start out with aluminum, brass, and mild steel.  Avoid stainless.
Okay, the very next step involves making some cuts.  Sorry if it seems like you had to do a lot before getting there, but I did say I wanted to tell you some things that will help you succeed and there’s quite a few things in that category!
One more is to avoid difficult materials for your first cuts.  Stick with aluminum or brass.  When you’re doing okay there, graduate to mild steel.  Only after you feel like you’ve pretty well mastered cuts in these materials, you’re not breaking or wearing cutters out too quickly, and your surface finishes no longer look like the material was attacked by a pack of rabies-infected beavers should you even consider a difficult material like stainless steel.  Take a look around some metal supplier catalogs.  Google up “Speedy Metals” for example (Google so you can see some other suppliers too) and look through their site.  Get an idea what “Mild Steel” might be and the different shapes and materials that are available to you.
9.  For your first project, learn how to square a block of material and make yourself a few sets of step jaws in aluminum 

Let’s quit procrastinating and make some chips.  For this step, you’re going to start by learning how to square a block of material. Get your saw and cut out some pieces of material that are slightly oversized to serve as vise jaws.  Google “Kurt Vise Jaw Dimensions” to find drawings of jaws if you need some.  As mentioned, cut the stock slightly oversized from aluminum.  Now you need to square those blocks.  Squaring means you will make a series of milling cuts until all sides are properly parallel or perpendicular to one another, at which point the workpiece is “square”.

One thing about the Turner’s Cube material squaring:  I use a Face Mill, but you should start out doing it with multiple passes and a 1/2″ endmill.   Why?  Because Face Mills generate a lot of force.  You can stall the spindle, yank the work out of the vise and throw it across the room, and other shenanigans a beginner could do without.  Leave the face mill in a drawer if you have one already and do it with a 1/2″ endmill the first time until you know a little more what you’re doing.
Having squared the material, your next task is to cut it to size by continuing to mill it until it is a perfect fit for your vise jaws (you’ll need 2 square pieces, one for each jaw).  The last step is to drill and countersink the mounting holes.
Actually, I wasn’t completely truthful.  Once you have mounting holes, the last step is to mill a step along each jaw, maybe 1/8″ square.  Now you can use that step instead of parallels when you drop material into the vise.  Over time, you’ll learn a lot more tricks with aluminum jaws, but remember: it all started here with your first set.
10.  Graduate to CAD/CAM
Friend, you’re now able to do the basics.  Sure, there’s a lot more learning to do, but you’re in a position to have a leg up on the manual machinist down the street who has a Bridgeport and no CNC.  Your next step is to start pumping out the g-code.  To do that, you’ll need to be proficient with CAD/CAM.  This is going to be your biggest step yet.  Neither CAD nor CAM is very easy to learn.  I give myself 2 weeks to feel comfortable with a new program, and I’ve had the luxury of learning quite a few so far.  If this is your first time, get ready to drink from the firehose.  I wish I could give you a bunch of pointers to make it easy, but unfortunately it isn’t easy and every program is different.  If you can, choose which programs you’ll use based on an ability to get help from someone.  Ideally, help from a friend who already uses the software and is proficient.  If not, consider a course at a nearby community college–it’ll be well worth the time and money spent.  If you have no help available in your area, you’ll have to fall back on the Internet.  Start by watching a bunch of videos.  Try to follow along with your software if you can.  Find the online forums where people go to get help with these programs.
I do have two thoughts to simplify this part of the learning curve.  First, don’t learn CAD and CAM at the same time–it’s just too much.  Start with CAM.  Get to where you’ve drawn 6 to 12 parts in your CAD program and feel like you may not be the fastest CAD operator in the West, but you can get it to do what you need to do.  Once you’ve reached that point, then start to learn CAM.
The thing about CAM is everyone thinks you load a drawing, push a button, and out pops g-code.  Unfortunately, there is more to it than that.  So my second tip is don’t make your first CAM software have to be the one you’ll use for life.  The latter will lead you down the path of loading up on features, which means the CAM package will be even harder to learn.  Right now you want the shortest path to making some parts.  Later, you can consider whether your entry-level CAM needs an upgrade.  You’ll be surprised at how far you can go with simple CAM though, so give it a chance.  The absolute easiest to learn and use package I’ve ever come across is MeshCAM, bar none.  That’s why it is an integral part of Carbide 3D’s Nomad CNC Mill for non-machinists.  It’s also why I decided CNCCookbook should offer to sell MeshCAM to it’s visitors.  We’ll make you a sweet heart deal, even through in a copy of our G-Wizard Feeds and Speeds Calculator at a great combination price.  
Bonus:  Delay the need for CAD/CAM a little while with Conversational CNC
Many talented manual machinists run afoul of CADCAM and it stalls their ability to be productive on CNC machines quickly.  Even after they’ve learned CADCAM, they’re still left with the feeling that manual machining can make simple parts faster than CNC, because they don’t have to stop to make a CAD drawing and run it through the CAM package to get g-code.  Instead, they can just make a simple bracket with 4 holes shooting from the hip.  Conversational CNC makes it possible to do that with a CNC machine.  Imagine changing the long essay test that is CADCAM to a quick multiple-choice quiz.  That’s what Conversational CNC is all about.  Here’s the pictorial menu of Conversational CNC operations that can be performed on a mill:
You pick the operation, a popup asks a few simple questions, you press the Insert button, and you’ve got your g-code.  We’ve built Conversational CNC right into our G-Wizard Editor product so you won’t have to purchase an expensive stand alone Conversational package.
You’ll still need to learn CADCAM, but with Conversational CNC you can be making simple parts before finishing the CADCAM learning curve.

Thursday, July 14, 2016

“El Cuerpo” aka “The Body” (2012)



 ஒரு மார்ச்சுவரி காவலாளி இரவு நேரத்தில் கண்மண் தெரியாமல் ஓடி வந்து காரில் மோதி விழுகிறான். போலீஸ் விசாரனையில் அவன் பணி புரிந்த மார்சுவரியில் இருந்த பிணம் ஒன்று காணாமல் போனது தெரிய வருகிறது.

மிக பெரிய கோடீஸ்வரியின் அந்த உடல் எங்கு போனது? யார் எடுத்தது? கோமாவில் இருக்கும் காவலாளி எதை பார்த்து அப்படி ஓடி வந்தான்? போலீஸ் விசாரனை தொடங்குகிறது...

மாரடைப்பால் இறந்த அந்த பெண்ணின் கணவனை விசாரிக்கையில் அவன் பையில் இருக்கும் ஒரு விஷம் மாரடைப்பை உண்டாக்கும் என்று தெரிகிறது. போலீஸ் சந்தேக பார்வை கணவன் மீது திரும்ப, கணவனுக்கு பல அமானுஷ்ய சம்பவங்கள் நடக்க ஆரம்பிக்கிறது.

இவை அனைத்தும் அந்த மார்ச்சுவரிக்குள், பிணம் காணாமல் போன 8 மணி நேரத்திற்குள் நடக்கிறது. ஒரு இரவை கடந்து விடிவதற்குள், அவ்வளவு திருப்பங்கள்... கதை சும்மா தீ பிடித்து ஓடுகிறது..

பிணம் மறைந்தது பற்றி ஒவ்வொருவருக்கும் ஒவ்வொரு பார்வை இருக்கிறது. அனைத்தும் நம்பும்படி இருக்க, கடைசியில் நாம் எதிர்பார்க்காத வகையில் திரைக்கதை முடிகிறது. செம்ம த்ரில்லர்...
A don't miss movie... ;)

ஸ்பானிஷ் மொழி திரைப்படம் பெயர் : The Body.



After “The Others” and “Orphanage,” Hollywood all but ceded the genre of credible, chilling ghost stories to Spain. And deservedly so.
To cast its spell, a ghostly tale must take its time, build from recognizable reality to some moment when the incredible becomes credible. Spanish cinema still gets this.
“The Body” is a new entre from Espana, a creepy thriller about a murder, a missing corpse and the investigation that corpse seems hell-bent on helping solve.
Something happened in the city morgue, a striking building tucked away in some woods outside of town. Whatever the night watchman saw scared him to death. He ran off and got hit by a car, so he’s not telling his tale.
What detective Jaime Pena (Jose Coronado) and his team do know is that there’s a body missing. It’s as if wealthy pharmaceutical baroness Mayka Villaverde (Belen Rueda of “The Orphanage”) got up and walked away.
The coroner wants to rule that very possibility out (catalepsy, it’s called — a seizure that simulates). But when she reminds Jaime that “every death is a homicide until proven otherwise,” they dig into who might have stolen the body, and why. That means dragging Mayka’s young, handsome chemist husband Alex (Hugo Silva) away from his lover (Aura Garrido) and in for questioning.
Of course he did it. But he didn’t steal the body. And as clues seem to hurl themselves at him and at the cops, he becomes convinced that there’s a corpse out there out for revenge.
Co-writer and director Oriol Paulo (he wrote “Julia’s Eyes”) takes his time unraveling this mystery, using vivid, brittle flashbacks to show the domineering relationship Alex lived through with Mayka and the reasons he put up with it. We see Detective Pena’s complicated past, too. We watch interrogations, which range from “just a few questions” to full on “You’re a suspect” in their intensity.
And clue after clue pops up — body bag tags, a missing cell phone, a vial of toxin, forcing Alex to tear up a revealing printed invitation and flush it down the toilet, only to have the toilet refuse to flush.
I like the way Coronado’s cop compulsively clicks his pen, the moody lighting (most of this takes place over one long night) and the sparing way the frights are doled out.
The ending is spoiled somewhat by a need for neatness. But “The Body” is a ghostly thriller that builds its chills at just the right pace. When the hairs rise on the back of your neck in this one, you know the filmmakers have earned it.
___
THE BODY
(Grade: B)
Cast: Jose Coronado, Hugo Silva, Belen Rueda, Aura Garrido
Directed by Oriol Paulo, written by Oriol Paulo and Lara Sendim. A Sony release
Running time: 1:48
MPAA rating: Unrated, with sex, some violence, frightening images
Distributed by MCT Information Services

Tamil Version 
 

Darius the Great, the Persian master of half the known world, built the Suez Canal around 520 B.C. After his armies subjugated Egypt


There was one still territory that Darius the great had to formally control " Northern Africa"and he was determined to build a gateway there. He had his engineers device of the giant canal linking the Mediterranean and the Red sea. With the Persian knowledge of hydrology Darius engineers used digging tools made by bronze and iron to first open the canal, it would take 7 years to complete the 140-mile long waterway with a massive labor force of Egyptian stonecutters and canal builders.









The stated purpose of the canal was the creation of a shipping connection between the Nile and the Red Sea, between Egypt and Persia. In fact Darius the great– fix the old Egyptian canal that linked the Nile to the Red Sea. An Egyptian Pharaoh, Necho, had already begun construction in 600 BC, but after expending the lives of 100,000 slaves (or so Herodotus claims), had abandoned the project. Darius did more than fix Necho’s canal. By now, due to geographical changes, the Red Sea and The Bitter Lakes were no longer connected. Darius rectified the situation and linked the two. You could do things like that, even in the ancient world, if you were the supreme lord and master of a good chunk of humanity.

Darius’s new canal was nearly 140 km long and so wide that two triremes could ply its length side by side. A ship could cross the canal in just 4 days! Darius almost certainly expended considerable expense on the endeavor, which he could afford. Darius was so pleased with the results (and himself) that he even left inscriptions on pink granite boasting of this accomplishment: Saith King Darius: I am a Persian. Setting out from Persia, I conquered Egypt. I ordered this canal dug from the river called the Nile that flows in Egypt, to the sea that begins in Persia. When the canal had been dug as I ordered, ships went from Egypt through this canal to Persia, even as I intended.
French cartographers discovered the remnants of an ancient north–south canal running past the east side of Lake Timsah and ending near the north end of the Great Bitter Lake in the second half of the 19th century. This proved to be the celebrated canal by the Persian "King Darius The Great" when his stele commemorating its construction was serendipitously found at the site.
Then, in 770 A.D, the Abbasid Caliph Abu Jafar abruptly closed the Canal. He believed that manmade is involving God creation and in his religious view, it was wrong and he naturally did not appreciate. It is not known as to how he closed the Canal.
Collector and author Mehrnoush Shm


The Suez Canal is not the first waterway to link the Mediterranean and Red Seas. The present day Suez Canal is only the latest of its kind. As long ago as the 19th Century B.C, Pharaoh Senusret II built a canal that connected the river Nile to the Red Sea! This so called Canal of the Pharaohs survived in one form or another for over 2500 years! In fact, a modern irrigation canal retraces the ancient route to this day.
As the river Nile approaches the Mediterranean, it branches into a massive delta with multiple distributaries. Pliny the Elder writes that at the time of Senusret, the Nile had seven distinct distributaries, the easternmost of which was called the Pelusiac. In 1850 BC, Senusret built a canal that linked the Pelusiac with the Bitter Lakes – a body of salt water in the Isthmus of Suez. At the time, the Bitter Lakes were directly connected to the Red Sea (the land has since risen and they no longer are). Since there were no bulldozers or gigantic dump trucks available, the Canal of the Pharaohs was built by hand, using bronze shovels and armies of slaves. For this was an era of slave power, and none were more skilled in its uses than the Egyptians. The engineers who built the pyramids understood how to direct their slaves to dig what was basically a very long trench. Thousands of slaves certainly died in the canal’s construction, but inflationary pressures on the slave industry were slight and there were several low cost suppliers, such as the Egyptian military and the Hittites.
The problem with building a canal in the middle of a desert is that it takes constant maintenance and repair to keep the desert from smothering the canal. As a result, the canal wasn’t always in the best working order – waxing and waning with the Pharaohs and the size of their tombs. There is some evidence however that The Canal of the Pharaohs remained in service for nearly 600 years, all the way into the reign of the great Pharaoh Ramases II, who ruled in the 13th Century BC!
Darius the Great, the Persian master of half the known world, transformed the canal around 520 B.C. After his armies subjugated Egypt, it was probable he wanted to optimize the movement of his leading imports, like Egyptian wheat, as well as his leading export – Persian soldiers. The most efficient way to do either was to put them on ships and sail then back and forth from Persia. The solution – fix the old Egyptian canal that linked the Nile to the Red Sea. An Egyptian Pharaoh, Necho, had already begun construction in 600 BC, but after expending the lives of 100,000 slaves (or so Herodotus claims), had abandoned the project, although presumably not from a sense of guilt.
Darius did more than fix Necho’s canal. By now, due to geographical changes, the Red Sea and The Bitter Lakes were no longer connected. Darius rectified the situation and linked the two. You could do things like that, even in the ancient world, if you were the supreme lord and master of a good chunk of humanity. Darius’s new canal was nearly 140 km long and so wide that two triremes could ply its length side by side. A ship could cross the canal in just 4 days! Darius almost certainly expended considerable expense on the endeavor, which he could afford to, since he was flush with gold and slaves from the lands cowering at his Imperial feet. Darius was so pleased with the results (and himself) that he even left inscriptions on pink granite boasting of this accomplishment:
Saith King Darius: I am a Persian. Setting out from Persia, I conquered Egypt. I ordered this canal dug from the river called the Nile that flows in Egypt, to the sea that begins in Persia. When the canal had been dug as I ordered, ships went from Egypt through this canal to Persia, even as I intended.
The Canal of the Pharaohs continued it’s off and on existence over the next millennium. It had a major resurgence under the Ptolemys, but by Cleopatra’s reign, found itself once again blocked in places by its old enemy – sand. Then, in the 2nd Century BC, The Roman Emperor Trajan reopened the waterway and modestly named it after himself. “Trajan’s River” remained a fixture on the maritime scene for some time to come. Even Trajan’s successor Hadrian chipped in to maintain the canal’s health, although unlike his predecessor, chose not to rename the canal, being content, one would assume, with Hadrian’s Wall. And so the canal continued operations in some form or the other all the way through to Arab rule of Egypt in the 8th century A.D.
Then, in 770 A.D, the Abassid Caliph Abu Jafar abruptly closed the Canal. His enemies and rebels were using it to ship men and supplies from Egypt to Arabia, which he naturally did not appreciate. It is not known as to how he closed the canal. Maybe he made using the canal punishable by death. Or strung a giant chain across it’s mouth, like the one the Byzantines used to stretch across the Bosphorus.  Its more likely that he simply had the canal filled in at crucial points. Whatever he did, it was permanent. For amazingly, the Canal of the Pharaohs was never reopened after this closure. After three thousand years of survival, it now languished for good, possibly because people had finally gotten tired of digging the same trench over and over again. Or perhaps no one had the money and or the slaves to do the work. The canal slowly disappeared into the desert and by 1489, when Vasco Da Gama ‘discovered’ India, it had mostly disappeared from memory as well.
It would be another 1000 years before a canal would once again link the Red and Mediterranean seas.

The Hindu deity Ganesha c. 1200 - 1300


India; Karnataka state
schist
Asian Art Museum of San Francisco,
Ganesha is a remover of obstacles, and the worshiper who honors him before any undertaking—including the worship of other gods—is ensured success. Crowned and bejeweled, as befitting his status as one of India's most beloved gods, Ganesha is represented grasping objects frequently associated with him: a battle axe, a lotus, a bowl of favorite sweets, and the broken tusk Ganesha sacrificed to pen the great hindu epic The Mahabharata. Ganesha’s trunk bears evidence of multiple rubbings by devotees to ensure good fortune.
Ganesha's elephant head, like his multiple arms, is a mark of his divine nature, and various myths explain how he acquired it. The most popular recounts how the goddess Parvati desired a child and single–handedly created Ganesha. Her husband, the god Shiva, mistakenly beheaded Ganesha but restored him to life by replacing his human head with that of an elephant. Elephants carry complex symbolism in the Indian cultural world. Because they are thought to resemble rain clouds in color and shape, they have long been associated with fertility and prosperity.