Search This Blog

Monday, August 22, 2011

World's Oldest Fossils Show Sulfur-Based Microbes Lived 3.4 Billion Years Ago, Presenting a New Target for Astrobiology



Could sulfur-based microbes live on Mars?

Oldest Fossils This cluster of cells is one example of the spheroidal and ellipsoidal microfossils found at the 3.4-billion-year-old Strelley Pool Formation in Western Australia. David Wacey/University of Western Australia
Clusters of islands poked through hot oceans 3.4 billion years ago, when the world still had no oxygen and the seas churned under a pallid, overcast sky. But life thrived on Earth even then, scientists say — and now they have the world’s oldest fossils to prove it.
There were no plants or algae to photosynthesize and produce oxygen, so microbial life used sulfur for energy and growth, researchers say. Microfossils of these earliest microbes extend the sandstone record of life on Earth by about 300 million years.

“This ability to essentially ‘breathe’ sulfur compounds has long been thought to be one of the earliest stages in the transition from a non-biological to biological world,” said David Wacey, a postdoctoral researcher at the University of Western Australia who led the study.
Sulfur-based bacteria exist today, in places likehydrothermal vents and hot springs. And early Archaean rocks have shown evidence for ancient sulfur-based metabolism as early as 3.5 billion years ago, but fossils of these sulfur-based life forms have been difficult to find and even more difficult to verify. Now researchers at UWA and the University of Oxford believe their newest find passes the test.
The fossils consist of carbonaceous cells and the protective sheaths that housed them. They were found in the Strelley Pool Formation, an outcropping of sedimentary rocks in a remote field in western Australia that represents the oldest shoreline on the planet. The fossils were well-preserved between the quartz sand grains of the ancient beach, the researchers say.
The fossils resemble other, well-studied microfossils from 2 billion years ago, the researchers say. They were found clustered in groups, stuck to sand grains in appropriate habitats, and they were even found with pyrite (fool’s gold), which may be byproducts of their sulfur metabolism.

The Strelley Pool Formation:  David Wacey/University of Western Australia

Researchers used Raman spectroscopy, high-resolution transmission electron microscopy and geochemical analysis to show the fossils indeed contain carbon-based material and that it was not the result of some later contamination. Writing in this week’s edition of Nature Geoscience, they acknowledge it is notoriously difficult to prove the biological nature of putative Archaean-era fossils — but they have several pieces of evidence in this case, including the fossils’ mineralogy and morphology.
Incidentally, the same Oxford team has studied other ancient fossils from a site 20 miles away and considered them not good enough. Those fossils, from the Apex chert in Australia, didn’t have the right mineralogy and shapes for them to be of biological origin, according to an Oxford news release about the Strelley Pool fossils. But these fossils do.
The researchers are now re-examining other fossils using the same methods, trying to determine if they also might contain evidence for life.
And, they say, they’re thinking about the implications this study may have on astrobiology. If life does exist — or did exist — elsewhere in the solar system, it might look something like this. The researchers’ careful evidence tests could be used to figure it out.
“Could these sorts of things exist on Mars? It’s just about conceivable,” said Martin Brasier, a professor of paleobiology at Oxford. “But it would need these approaches – mapping the chemistry of any microfossils in fine detail and convincing three-dimensional images – to support any evidence for life on Mars.”

Microfossils of Sulfur-Metabolizing Bacteria: The fossil cells were found clustered in groups and attached to sand grains. The middle cell in this image has a ruptured wall.  David Wacey/University of Western Australia

ஆழ்மனதின் அற்புத சக்திகள் 8 யோகாவின் எட்டு நிலைகள்



 ஆழ்மனதின் அற்புத சக்திகள் 8  
தியானம் பல்லாயிரம் ஆண்டுகளுக்கு முன்பே நம் முன்னோர்கள் தேர்ச்சி பெற்றிருந்த கலையாக இருந்தது. யோகிகளும்சித்தர்களும் தியானத்தின் மூலம் மனதை அமைதிப்படுத்தியும்மனதைக் கட்டுப்பாட்டுக்குள் கொண்டு வந்தும் மலைக்கவைக்கும் சக்திகளை எல்லாம் பெற்றிருந்தார்கள். இந்திய வரலாற்றை ஆராய்ந்த பல வெளிநாட்டு வரலாற்றாசிரியர்களும் யோகிகளின் இந்த யோக சக்திகள் பற்றிக் குறிப்பிட்டிருக்கிறார்கள்.
 
இந்திய யோகா பற்றி பல முனிவர்களும்யோகிகளும் பல வழிகளில் விவரித்திருந்தனர் என்றாலும் பதஞ்சலி மகரிஷி அவற்றை எல்லாம் சேர்த்துதொகுத்து,சுருக்கி யோக சூத்திரங்கள்” எழுதினார். அந்த யோக சூத்திரங்களைப் படித்துப் பார்த்தவர்களுக்கு ஒரு பிரமிப்பு வராமல் இருக்காது. அது என்ன வென்றால் ஒரு தேவையில்லாத அலங்காரச் சொல்லைக் கூட அதில் யாரும் காண முடியாது.
முதல் சூத்திரமே இப்போது யோகம் விளக்கப்படுகிறது’ என்ற ஒற்றை வாக்கியம் தான். இரண்டாவது சூத்திரத்தில் யோகா என்பது என்ன என்பதை ஒற்றை வாக்கியத்தில் ரத்தினச் சுருக்கமாகச் சொல்கிறார். மனம் பல வடிவங்களை எடுக்க விடாமல் தவிர்ப்பதே யோகம்”  ஒரு குளத்தில் அலைகள் இல்லாத போதுஅது நிச்சலனமாக இருக்கும் போது அதன் அடியில் உள்ளவை எல்லாம் மிகத் துல்லியமாகத் தெரியும். அதே போல மனமும் பல எண்ண அலைகளால் அலைக்கழிக்கப்படாமல்அது பல வித எண்ணங்களால் ஆட்கொள்ளப்படாமல்அமைதியாக இருக்கும் போது நம் ஆழ்மனதை நம்மால் முழுவதுமாக அறிய முடிகிறது. ஆழ்மனதை அறிகிற போது அதன் அற்புத சக்திகள் மிக எளிதில் நமக்குக் கை கூடுகின்றன. இதையே பதஞ்சலி மகரிஷி யோகமாகச் சொல்கிறார்.

இப்படி யோக சூத்திரங்களை மிகவும் பொருள் பொதிந்த வார்த்தைகளால் சுருக்கமாக விளக்கிக் கொண்டே போகிறார் பதஞ்சலி. முழுவதுமாக யோக சூத்திரங்களைப் படிக்க விரும்புபவர்கள் விவேகானந்தரின் ராஜ யோகம் நூலைப் படிக்கலாம். அதில் அவர் பதஞ்சலியின் சூத்திரங்களையும்அதற்கான விளக்கங்களையும் மிக அழகாகக் கொடுத்துள்ளார்.
பதஞ்சலி யோகத்தின் எட்டு அங்கங்களைக் குறிப்பிடுகிறார். அதில் ஏழாவது அங்கம் தான் தியானம். பெரும்பாலான தியான வகைகள் யோகாவின் சில அம்சங்களை யாவது பின்பற்றி வலியுறுத்துகின்றன என்பதால் பதஞ்சலியின் யோகாவின் எட்டு நிலைகளை மிகச்சுருக்கமாக ஒரு சாமானியனுடைய பார்வையில் தெரிந்து கொள்வோம்.

1. 
யமா – அஹிம்சைசத்தியம்திருடாமைபிரம்மச்சரியம்பேராசையின்மை ஆகியவற்றை இதில் பதஞ்சலி கூறுகிறார்.
2. 
நியமா- சுத்தம் (உள் மற்றும் புறம்)திருப்திதவம்சுயமாய் கற்றல்இறைவனிடம் சரணாகதி ஆகியவற்றை பதஞ்சலி இதில் குறிப்பிடுகிறார்.
3. 
ஆசனா - யோகாசனங்கள்
4. 
ப்ராணயாமா- மூச்சுப் பயிற்சி மற்றும் மூச்சுக் கட்டுப்பாடு.
5. 
ப்ரத்யாஹரா- மனதைப் புலன்கள் வழியோ போகாமல் கட்டுப்படுத்துதல்
6. 
தாரணா- மனதை ஓரிடத்தில் குவித்தல்
7. 
தியானா- தியானம்
8. 
சமாதி - இறைநிலை அடைந்து அதிலேயே ஐக்கியமாதல்.
 இந்த ஒவ்வொரு படியைப் பற்றியும் இங்கு கூறியிருப்பது துல்லியமான விளக்கமாகாது.இங்கு பதஞ்சலியின் யோக சூத்திரங்களை விரிவாக அறிந்து தேர்ச்சி அடைவது நம்குறிக்கோள் அல்ல என்பதால் பொதுவான விளக்கம் எளிய சொற்களில்தரப்பட்டிருக்கிறது. (அவற்றை மிகச்சரியாக,விரிவாக அறிய விரும்புபவர்கள் பதஞ்சலியின் யோகசூத்திரங்களை நல்ல நூல்கள் மூலம் படித்துக் கொள்ளலாம்)
இங்கு நம்முடைய ஆழ்மன சக்திகளை அடைய எட்டு படிகளை பதஞ்சலி காட்டுகிறார் என்று எடுத்துக் கொள்ளலாம். முதல் இரண்டு படிகளான யமாநியமா இரண்டும் தீய பண்புகளை விலக்கி நற்பண்புகளை அடைவது என்று சுருக்கமாகச் சொல்லலாம். ஆரம்பப் படிகளாகவே இவற்றை சொல்வது ஏனென்றால் நற்பண்புகள் இல்லாதவன் எதைக் கற்றாலும் அதனால் அவனுக்கும்அவனைச் சார்ந்த சமூகத்திற்கும் தீமையே விளையும் என்ற ஞானம் அன்றைய யோகிகளுக்கு இருந்தது. இன்றைய காலக் கட்டத்தில் நற்குணங்கள் இல்லாத அறிவு எத்தனை அழிவுகளுக்குக் காரணமாக இருக்கின்றது என்பதை நாம் கண்கூடாகப் பார்க்கிறோம்.
அடுத்ததாக மூன்றாம் படியான ஆசனங்கள் மூலம் நம் உடல்நலனைப் பாதுகாக்க பதஞ்சலி வலியுறுத்துகிறார். உடல்நலம் சரியாக இருக்கும் வரை மட்டுமே மற்ற உயர்ந்த விஷயங்களில் முழுமையான கவனம் செலுத்துதல் சாத்தியம் அல்லவா?
நான்காவதாக மூச்சுப் பயிற்சி. இதன் மூலம் மனதைக் கட்டுப்படுத்தும் ஆரம்பப் பணி எளிதாகிறது என்பதை முன்பே பார்த்தோம்.
ஐந்தாவதாக மனம் புலன் வழிப் பிரயாணம் செய்து அலைந்து தன் சக்திகளை வீணடிக்காத  வண்ணம் அது அலைய ஆரம்பிக்கும் போதெல்லாம் திருப்பிக் கொண்டு வரும் கலையே ப்ரத்தியாஹரா. திரும்பத் திரும்ப சலிக்காமல் அலையும் மனதை திரும்பக் கொண்டு வருதல் மிக முக்கியமான படி.
அப்படிக் கொண்டு வந்த மனதை ஓரிடத்தில்குவிப்பது தாரணா என்கிற ஆறாம் படி. மனம் ஓரிடத்தில் குவிய ஆரம்பிக்கும் போது தான் சக்தி பெற ஆரம்பிக்கிறது. குவிய ஆரம்பிக்கும் மனம் அங்கு லயித்து விடுவது தியானம் என்கிற ஏழாம் படி. இந்த நிலையில் மனம் அமைதியடைந்து சக்திகள் பல பெறுகிறது.
சிறிது நேரம் லயிப்பது தியானம் என்றால் மனம் அதிலேயே ஐக்கியமாகி விடுவது கடைசிபடியான சமாதியில். இந்த நிலையில் பிரபஞ்ச சக்தியுடன் ஐக்கியமாகி விடுவதால் இங்கு நாம் விரும்பும் எதையும் அடைய முடியும்தெய்வீக சக்தி கை கூடுகிறது என்கிறது யோகா. இப்படி ஒரு கணிதக் கோட்பாடு போல் படிப்படியாக விளக்குகிறார் பதஞ்சலி. முன்பு கூறியது போல இந்த அடிப்படை விஷயங்களை வேறு வேறு முறைகளில் எளிமைப்படுத்தி சிறிது சேர்த்தும்மாற்றியுமே அனைத்து தியான முறைகளும் அமைந்துள்ளன.
இனி அந்த தியான முறைகள் ஒவ்வொன்றாகப் பார்க்கலாம். 
 
அன்பு நண்பர்களே!! ஆழ்மனத்தின் அற்புதசக்திகள் என்னும் தலைப்பின்கீழ் வரும் இந்த தியானம் மற்றும் யோகா பதிவுகளை தனியாக ஒரு உப தலைப்பின் கீழ் தொகுத்துள்ளேன். தியானம் மற்றும் யோகா பதிவுகளை மட்டும் விரும்பும் அன்பர்கள் தனியே காணவேண்டியே இந்த பதிவு, இறுதியில் மீண்டும் நாம் ஆழ்மனத்தின் அற்புத சக்திகள் தலைப்பில் இணைந்து கொள்வோம். 

மீண்டும் சந்திப்போம் அன்பு நட்புக்களே.. பல பயனுள்ள பதிவுகளுடன்.. அன்புடன் கே எம் தர்மா....
 நன்றி:விகடன்..என்.கணேசன்

Krishna Janmashtami 2011




Lord Krishna“Sometimes the naughty babies would crawl up to the cowshed, catch the tail of a calf and stand up. The calves, being disturbed, would immediately begin running here and there, and the children would be dragged over clay and cow dung. To see this fun, Yashoda and Rohini would call all their neighboring friends, the gopis.” (Krishna, The Supreme Personality of Godhead, Vol 1, Ch 8 )
Immerse yourself in the transcendental nectar made up of the eternal pastimes of Lord Shri Krishna, the Supreme Personality of Godhead, the most attractive person in any room He walks into. Every person is predisposed towards worshiping, but unless that inkling is matched with the worthiest recipient, the search for real pleasure will futilely continue. Yet just by hearing about the Supreme Lord, especially in His original form of Krishna, the awakening of the dormant God consciousness resting within the heart can become a reality in a second. Krishna should be remembered every single day, for do we forgo eating, sleeping or having fun on most days? If routine work follows a schedule, then why shouldn’t our worship of Krishna, the greatest source of pleasure? Even if there are impediments inhibiting daily worship, such as the tendency to view religious life as a chore instead of a delight, just remember Krishna on Janmashtami, once a year on the anniversary that marks His appearance in this wonderful world.
Lord KrishnaHow can we declare this world to be wonderful? Just turning on the news reveals evidence of how not wonderful this place is. Natural disasters, lying politicians, gruesome murderers living around the block, and so many other horrible sites leave us asking the question, “Why am I here? Why is life so bad?” Yet the paramahamsas, the topmost transcendentalists, consider this place, or any place for that matter, wonderful because it comes from the Lord. Moreover, though He is not personally involved in the daily operations of a land separated from Him, God will still periodically make appearances. Just as the sun rises and sets at regular intervals, the time period of creation when viewed from the perspective of a day has regularly scheduled appearances by the Supreme Lord. Janmashtami celebrates Shri Krishna’s descent to this phenomenal land in His personal self, without any need of changing His form or highlighting certain qualities.
What do we mean by this? Every life form, an autonomous spark directed by the spirit soul within, comes from God. If Krishna is so pure and perfect, how can those things which expand from Him be deficient? Doesn’t this reveal a flaw in the Creator? The expansions are also eternally existing entities, but their constitutional position is a little different. God is the superior and His expansions are the inferior. There are different gradations of expansions, with some not even having any intelligence. The internal potency expansions are like Krishna in quality, while the external expansions are material, not having any spiritual identity. The living entities are part of Krishna’s superior energy, but they can choose in favor of the external energy’s association.
“The living entities in this conditioned world are My eternal, fragmental parts. Due to conditioned life, they are struggling very hard with the six senses, which include the mind.” (Lord KrishnaBhagavad-gita, 15.7)
Lord KrishnaTo aid the marginal potency fragments in choosing in favor of returning to the Lord’s association, Krishna periodically comes to earth in various non-different forms. These are personal expansions, while the living entities are referred to as separated expansions. The avataras, or incarnations, are fully endowed with Krishna’s features and they can attract the hearts and minds of the pure hearted saints. The difference between a saint and a wicked character can be seen in the type of pain they inflict. Both the good and the bad cause pain to others, but the saints cause pain by their separation and the miscreants by their presence. Similarly, when Krishna’s incarnations appear on earth, they inflict pain on the nefarious characters trying to stamp out any presence of religion in the world. While He roams the land, the Lord gives pleasure to His devotees, but when He leaves there is tremendous pain. Separation anxiety from Krishna is so acute that the pain actually ends up being beneficial, sort of like the “hurts so good” concept.
To alleviate the pain of separation caused by Krishna’s absence, the devotees try to remember the Lord as often as possible. Thankfully the kind-hearted saints of the past documented the activities of Krishna’s avatars in wonderful texts like the Ramayana and Puranas. On Janmashtami, devotees remember the appearance and activities of Krishna Himself, the Supreme Lord coming to earth in His original form. The descriptions of Krishna’s life and pastimes on earth are found in many texts, including the Harivamsha and Mahabharata, but they are best sequenced together in the tenth canto of the sacred Shrimad Bhagavatam, which is also known as the Bhagavata Purana.
Vasudeva taking Krishna to VrindavanaWhat was so memorable about Krishna’s time on earth? For starters, His birth was not ordinary. For Krishna, there is never birth or death. Actually, the same holds true for the living entities, as nothing can kill the imperishable soul. Birth and death really refer to the spirit soul’s acceptance and rejection of bodies throughreincarnation, which is fueled by karma. This doesn’t apply to Krishna, however, as everything He does is at His own whim. His birth in the prison cell in Mathura was at His choosing, as His parents Mother Devaki and Vasudeva had previously undergone many austerities to become qualified to have God come as their son.
The parents were in prison because Kamsa wanted to kill Devaki’s eighth child, for it had been prophesized that this child would lead to the king’s death. Since Krishna appeared at midnight, Janmashtami is a full day celebration, with the festivities culminating at night with the clock striking twelve to mark the occasion of the Lord’s emergence from Devaki’s womb. To show that He was the Supreme Lord, Krishna displayed His Vishnu form, which has four hands and is opulently adorned. Afraid of what Kamsa would do, the parents were eager to protect Krishna. The Lord then advised Vasudeva to transfer Him to the neighboring town of Vrindavana, where Yashoda, the wife of King Nanda, had just given birth to a daughter. Krishna would go to Vrindavana and the daughter would be placed in the prison cell.
Durga Devi with KamsaThe girl was Durga Devi, Lord Shiva’s wife who is in charge of this material creation, which is thus known as Devi-dhama. She is known as Durga because her energy, material nature, is very difficult to overcome. She would give a glimpse of this difficulty to Kamsa, who tried to throw her against a stone wall when he found out that Devaki had delivered another child. But before he could kill her, the child slipped out of his hands and went into the sky, taking on a beautiful form with eight hands. She then warned Kamsa that the child he had feared so much had actually been born already.
Meanwhile in Vrindavana, everyone marveled at the young child seemingly delivered by Mother Yashoda. Krishna is described as maha-tejahin the Vedas, which means that He is marvelously resplendent. He has this glow about Him that follows Him wherever He goes. Of all the pastimes enacted by Krishna, it would be hard to argue against His childhood pranks in Vrindavana being the most endearing. Just think of how much pleasure parents derive from their own children walking about, trying to crawl, trying to say their first words, getting in trouble, etc. Now add to the fact that your child is the Supreme Lord Himself, and you can begin to imagine just how happy Nanda and Yashoda felt at having their most wonderful blessing in their lives.
Krishna and BalaramaKrishna’s elder brother Balarama was also raised in Vrindavana. Both Krishna and Balarama were sons of Vasudeva and Devaki, though they were raised in Vrindavana to avoid Kamsa in the early years. Balarama is the same Ananta Shesha Naga, the serpent bed on whom Lord Vishnu resides in the spiritual sky. Krishna and Balarama did everything together in their childhood, including play different pranks and exhibit naughty behavior. When they began to crawl, they would both regularly get dirt on their bodies. Krishna was raised in Vrindavana by Mother Yashoda and Balarama by Mother Rohini. The mothers would smear their children with saffron in the morning, but by midday the boys would be covered with dirt and come to their mothers. All the hard work of preparation had gone for naught, but seeing their children so happily engaged in play gave the mothers endless delight.
Vrindavana was a farm community, so there were many cows around. The milk products produced by the cows would be used to maintain the citizens. Thus the cows were honored, respected and taken care of. As is natural for young, curious children, Krishna and Balarama would make their way to the different places in the community that were mysterious and unknown to them, places that adults regularly went. The cowshed was obviously one of these places. Krishna and Balarama would make their way to where the cows were and grab their tails. An adult cow is rather large compared to a child that can’t even walk yet, so we can just imagine what would happen next.
Krishna holding the cow's tailThe cows, feeling the pressure on their tails, would then run away. Krishna and Balarama of course did not let go. Hence they would go for a ride in the mud and cow dung, similar to how people “jet ski” on the water for fun. Seeing the beautiful Krishna and Balarama roaming around in the mud like this brought great delight to the mothers and thegopis, the cowherd women of the community. They would huddle up together to enjoy the fun. Actually, just remembering this sight every day is enough to cure the most punishing mental ailment. To be given the chance to witness this, the gopis had to be extremely pious and fortunate. The Supreme Lord, who cannot be caught by the penances of ascetics, the meditation of yogis, or the study of Vedantists, was being dragged around by cows through the mud of Vrindavana. Transcendental love ruled over the community.
Krishna with cowsAs time went by, Krishna would fulfill the prophesy known to Kamsa about his death. More pastimes would occur later on in life as well, but Krishna’s time spent in Vrindavana is what the devotees remember the most. Janmashtami allows any person of any religious persuasion to bask in the delightful sound vibrations of Krishna-katha. Just by regularly hearing about Krishna, one is sure to become a devotee. One who never forgets the beautiful Shyamasundara, the youth who roamed the sacred land of Vrindavana with Balarama and had the complexion of a dark raincloud, will find felicity in both this life and the next.

The Most Impressive And Powerful Photos You Have Ever Seen!


The Most Impressive And Powerful Photos You Have Ever Seen!

Top 10 Worst Movie Mistakes