Search This Blog

Wednesday, December 2, 2020

காதில் இரைச்சல், What is tinnitus?

கேட்பது இசையா, இரைச்சலா என நாம் உணர்ந்து கொள்வதற்காகப் படைக்கப்பட்ட காதுக்குள்ளேயே இரைச்சல் ஏற்படுவது பலருக்கும் பெருந்தொல்லையாக இருக்கும்.

இந்தியாவில் பத்தில் ஒருவருக்கு இந்தப் பிரச்சினை உள்ளது. உலக அளவில் முதியோருக்கு ஏற்படும் முக்கிய உடல்நலப் பிரச்சினைகளில் இதுவும் ஒன்று.


What Exactly is Hyperacusis?

Hyperacusis is a little known condition that seems to arise from a problem in the way the brain perceives noise. The underlying cause of the condition is elusive, however its impact on people who suffer with it is well documented. The condition of hyperacusis often leads to pain and discomfort when sufferers are exposed to louder sounds. While we say louder, we don’t mean very loud, in fact most people would consider the level of the sound as normal.

People suffering with the condition find some sounds intolerable, for instance, vehicle noise, the sound of a fan, the shuffling of papers. While all sound can be perceived as too loud, high frequency sounds in particular cause real issue for someone with Hyperacusis. This can have a dramatic effect on the lives of people who suffer with the condition, sometimes it can be difficult if not impossible to function during a normal day. We have seen the condition contribute to social isolation, phonophobia (fear of normal sounds), and depression.

What is tinnitus?

Tinnitus happens when we consciously hear a sound that does not come from any source outside the body. It is not a disease, but a symptom of an underlying problem.

The noise is usually subjective, meaning that only the person who has tinnitus can hear it.

The most common form is a steady, high-pitched ringing. This can be annoying, but it does not usually indicate a serious condition.

In fewer than 1 percent of cases, it may be objective. This means that other people can hear the noise. This type of noise may be caused by cardiovascular or musculoskeletal movements in the person’s body. This can be a sign of a medical emergency.

Symptoms

Tinnitus involves the sensation of hearing sound when no external sound is present. Tinnitus symptoms may include these types of phantom noises in your ears:

  • Ringing
  • Buzzing
  • Roaring
  • Clicking
  • Hissing
  • Humming

The phantom noise may vary in pitch from a low roar to a high squeal, and you may hear it in one or both ears. In some cases, the sound can be so loud it can interfere with your ability to concentrate or hear external sound. Tinnitus may be present all the time, or it may come and go.

There are two kinds of tinnitus.

  • Subjective tinnitus is tinnitus only you can hear. This is the most common type of tinnitus. It can be caused by ear problems in your outer, middle or inner ear. It can also be caused by problems with the hearing (auditory) nerves or the part of your brain that interprets nerve signals as sound (auditory pathways).
  • Objective tinnitus is tinnitus your doctor can hear when he or she does an examination. This rare type of tinnitus may be caused by a blood vessel problem, a middle ear bone condition or muscle contractions.

காது இரைச்சல் (Tinnitus) என்பது ஒரு தனிப்பட்ட நோயல்ல; உடலில் இருக்கும் ஒரு நோயின் வெளிப்பாடு; அறிகுறி. காது இரைச்சலுக்கான காரணம் காதிலும் இருக்கலாம்; உடலின் வேறு பகுதியிலும் இருக்கலாம்.

சில மனநோயாளிகள்கூடக் காதில் இரைச்சலும் குரலும் கேட்பதாகக் கூறுவார்கள். காது, காதிலுள்ள எலும்புகள், காதிலிருந்து மூளைக்குச் செல்லும் காது நரம்பு, மூளை ஆகியவற்றில் எது பாதிக்கப்பட்டாலும் காதில் இரைச்சல் ஏற்படும்.

காதுக்குள் வண்டு ரீங்காரம் செய்வது போன்றோ, `இஸ்ஸ்ஸ்…’ என்ற இரைச்சலோ, குக்கர் விசில் அடிப்பது போன்றோ, புயல் மாதிரிப் பேரிரைச்சலோ கேட்பதாக இருந்தால் அந்த நபருக்கு ‘காது இரைச்சல்’ இருப்பதாக அர்த்தம். இந்த இரைச்சலின் தன்மை ஆளுக்கு ஆள் வேறுபடும். ஒருவருக்கு இரைச்சல் தொடர்ச்சியாகக் கேட்கும்; இன்னொருவருக்கு விட்டு விட்டுக் கேட்கும். ஒரு சிலருக்கு இரைச்சல் தாங்கமுடியாத அளவுக்குக் கடுமையாக இருக்கும்.

பாதிப்புகள் என்ன?

சுற்றுப்புறம் அமைதியாக இருந்தால், காதுக்குள் இரைச்சல் அதிகமாகக் கேட்கும். குறிப்பாக, இரவில் இது அதிகம் தொல்லை தரும். உறக்கம் வராது. மனக் குழப்பத்துக்கு அடிபோடும். நினைவாற்றல் குறையும். மன அழுத்தம் அதிகரிக்கும். பகல் நேரப் பணியில் கவனம் செலுத்துவது சிரமம் தரும். உடல் சோர்வாக இருக்கும்.

காரணம் என்ன?

காது இரைச்சலுக்குப் பல காரணங்கள் உண்டு. அவற்றைத் தற்காலிகக் காரணங்கள், நிரந்த காரணங்கள் என்று பிரித்து வைத்துள்ளது மருத்துவம். காதுமடலைச் சேர்த்துச் சிறு துவாரமாகக் காதுக்குள் செல்கிற வெளிக்காதுக்குழலில், இயற்கையாகச் சுரக்கிற மெழுகு உருண்டு திரண்டு கட்டியாகிக் காதை அடைத்துக்கொண்டால், அயல் பொருட்கள் ஏதாவது அடைத்துக்கொண்டால், காளான் தொற்று ஏற்பட்டால் காதுக்குள் இரைச்சல் கேட்கும். இவையெல்லாமே தற்காலிகமாகக் காது இரைச்சலை உண்டாக்குபவை.

காதில் உள்ள அழுக்கை / அயல் பொருளை அகற்றிவிட்டால் அல்லது காளான் தொற்றுக்குச் சிகிச்சை பெற்றுவிட்டால் காது இரைச்சலில் இருந்து விடைபெறலாம். ஜலதோஷம் பிடிப்பதால்கூடச் சில நேரங்களில் தற்காலிகமாகக் காது இரைச்சல் உண்டாகும்.

அதேநேரத்தில் சில காரணங்களால் காது இரைச்சல் நிரந்தரமாகிவிடும். முதுமை இதற்கு முக்கியக் காரணம். வயதாக வயதாக நடுக்காது எலும்புகள், காக்ளியா எனும் நத்தை எலும்பு மற்றும் காது நரம்பிழைகள் சிதைவடைவதால் காதுக்குள் இரைச்சல் தொடங்குவது வழக்கம். காதுக்குப் போகும் ரத்தம் முதுமையில் குறைவதாலும் காதில் இரைச்சல் ஏற்படுவதுண்டு.

வெளிக்காதையும் நடுக்காதையும் பிரிக்கிற செவிப்பறையில் துளை விழுந்துவிட்டால், காது இரைச்சல் ஏற்பட அதிக வாய்ப்பு உள்ளது. இதுபோன்று நடுக்காதுக்குள் நீர் கோத்துக்கொண்டால், சீழ் பிடித்துவிட்டால் காது இரைச்சல் ஏற்படும். நடுக்காதில்தான் நம் உடலிலேயே மிகச் சிறிய எலும்புகளான சுத்தி, பட்டடை, அங்கவடி எலும்புகள் உள்ளன.

இவற்றில் ‘எலும்பு முடக்கம்’ (Otosclerosis) எனும் நோய் தாக்கும்போது, எலும்புகள் இறுகி, ஒலி அதிர்வுகள் காது நரம்புக்குச் செல்வது தடைபடும். அப்போது காது மந்தமாவதோடு, இரைச்சலும் கேட்கும். அடுத்து, தொண்டையையும் காதையும் இணைக்கிற ‘காது – மூக்கு -தொண்டைக்குழாய்’ (Eustachian tube) அழற்சி அடைந்து, வீங்கிக் கொண்டாலும் காது இரைச்சலுக்கு வழி அமைக்கும். காதில் அடிபட்டாலும் இந்தப் பிரச்சினை ஏற்படலாம்.


What causes tinnitus?

Tinnitus (pronounced tin-NY-tus or TIN-u-tus) is not a disease. It is a symptom that something is wrong in the auditory system, which includes the ear, the auditory nerve that connects the inner ear to the brain, and the parts of the brain that process sound. Something as simple as a piece of earwax blocking the ear canal can cause tinnitus. But it can also be the result of a number of health conditions, such as:

  • Noise-induced hearing loss
  • Ear and sinus infections
  • Diseases of the heart or blood vessels
  • Ménière’s disease
  • Brain tumors
  • Hormonal changes in women
  • Thyroid abnormalities

Tinnitus is sometimes the first sign of hearing loss in older people. It also can be a side effect of medications. More than 200 drugs are known to cause tinnitus when you start or stop taking them.

People who work in noisy environments—such as factory or construction workers, road crews, or even musicians—can develop tinnitus over time when ongoing exposure to noise damages tiny sensory hair cells in the inner ear that help transmit sound to the brain. This is called noise-induced hearing loss.

Service members exposed to bomb blasts can develop tinnitus if the shock wave of the explosion squeezes the skull and damages brain tissue in areas that help process sound. In fact, tinnitus is one of the most common service-related disabilities among veterans returning from Iraq and Afghanistan.

Pulsatile tinnitus is a rare type of tinnitus that sounds like a rhythmic pulsing in the ear, usually in time with your heartbeat. A doctor may be able to hear it by pressing a stethoscope against your neck or by placing a tiny microphone inside the ear canal. This kind of tinnitus is most often caused by problems with blood flow in the head or neck. Pulsatile tinnitus also may be caused by brain tumors or abnormalities in brain structure.

Even with all of these associated conditions and causes, some people develop tinnitus for no obvious reason. Most of the time, tinnitus isn’t a sign of a serious health problem, although if it’s loud or doesn’t go away, it can cause fatigue, depression, anxiety, and problems with memory and concentration. For some, tinnitus can be a source of real mental and emotional anguish.

Why do I have this noise in my ears?

Although we hear tinnitus in our ears, its source is really in the networks of brain cells (what scientists call neural circuits) that make sense of the sounds our ears hear. A way to think about tinnitus is that it often begins in the ear, but it continues in the brain.

Scientists still haven’t agreed upon what happens in the brain to create the illusion of sound when there is none. Some think that tinnitus is similar to chronic pain syndrome, in which the pain persists even after a wound or broken bone has healed.

Tinnitus could be the result of the brain’s neural circuits trying to adapt to the loss of sensory hair cells by turning up the sensitivity to sound. This would explain why some people with tinnitus are oversensitive to loud noise.

Tinnitus also could be the result of neural circuits thrown out of balance when damage in the inner ear changes signaling activity in the auditory cortex, the part of the brain that processes sound. Or it could be the result of abnormal interactions between neural circuits. The neural circuits involved in hearing aren’t solely dedicated to processing sound. They also communicate with other parts of the brain, such as the limbic region, which regulates mood and emotion.

What should I do if I have tinnitus?

The first thing is to see your primary care doctor, who will check if anything, such as ear wax, is blocking the ear canal. Your doctor will ask you about your current health, medical conditions, and medications to find out if an underlying condition is causing your tinnitus.

If your doctor cannot find any medical condition responsible for your tinnitus, you may be referred to an otolaryngologist (commonly called an ear, nose, and throat doctor, or an ENT). The ENT will physically examine your head, neck, and ears and test your hearing to determine whether you have any hearing loss along with the tinnitus. You might also be referred to an audiologist who can also measure your hearing and evaluate your tinnitus.

What if the sounds in my ear do not go away?

Some people find their tinnitus doesn’t go away or it gets worse. In some cases it may become so severe that you find it difficult to hear, concentrate, or even sleep. Your doctor will work with you to help find ways to reduce the severity of the noise and its impact on your life.

Are there treatments that can help me?

Tinnitus does not have a cure yet, but treatments that help many people cope better with the condition are available. Most doctors will offer a combination of the treatments below, depending on the severity of your tinnitus and the areas of your life it affects the most.

  • Hearing aids often are helpful for people who have hearing loss along with tinnitus. Using a hearing aid adjusted to carefully control outside sound levels may make it easier for you to hear. The better you hear, the less you may notice your tinnitus. Read the NIDCD fact sheet Hearing Aids for more information.
  • Counseling helps you learn how to live with your tinnitus. Most counseling programs have an educational component to help you understand what goes on in the brain to cause tinnitus. Some counseling programs also will help you change the way you think about and react to your tinnitus. You might learn some things to do on your own to make the noise less noticeable, to help you relax during the day, or to fall asleep at night.
  • Wearable sound generators are small electronic devices that fit in the ear and use a soft, pleasant sound to help mask the tinnitus. Some people want the masking sound to totally cover up their tinnitus, but most prefer a masking level that is just a bit louder than their tinnitus. The masking sound can be a soft “shhhhhhhhhhh,” random tones, or music.
  • Tabletop sound generators are used as an aid for relaxation or sleep. Placed near your bed, you can program a generator to play pleasant sounds such as waves, waterfalls, rain, or the sounds of a summer night. If your tinnitus is mild, this might be all you need to help you fall asleep.
  • Acoustic neural stimulation is a relatively new technique for people whose tinnitus is very loud or won’t go away. It uses a palm-sized device and headphones to deliver a broadband acoustic signal embedded in music. The treatment helps stimulate change in the neural circuits in the brain, which eventually desensitizes you to the tinnitus. The device has been shown to be effective in reducing or eliminating tinnitus in a significant number of study volunteers.
  • Cochlear implants are sometimes used in people who have tinnitus along with severe hearing loss. A cochlear implant bypasses the damaged portion of the inner ear and sends electrical signals that directly stimulate the auditory nerve. The device brings in outside sounds that help mask tinnitus and stimulate change in the neural circuits. Read the NIDCD fact sheet Cochlear Implants for more information.
  • Antidepressants and antianxiety drugs might be prescribed by your doctor to improve your mood and help you sleep.
  • Other medications may be available at drugstores and on the Internet as an alternative remedy for tinnitus, but none of these preparations has been proved effective in clinical trials.

Can I do anything to prevent tinnitus or keep it from getting worse?

Noise-induced hearing loss, the result of damage to the sensory hair cells of the inner ear, is one of the most common causes of tinnitus. Anything you can do to limit your exposure to loud noise—by moving away from the sound, turning down the volume, or wearing earplugs or earmuffs—will help prevent tinnitus or keep it from getting worse.

What are researchers doing to better understand tinnitus?

Along the path a hearing signal travels to get from the inner ear to the brain, there are many places where things can go wrong to cause tinnitus. If scientists can understand what goes on in the brain to start tinnitus and cause it to persist, they can look for those places in the system where a therapeutic intervention could stop tinnitus in its tracks.

In 2009, the National Institute on Deafness and Other Communication Disorders (NIDCD) sponsored a workshop that brought together tinnitus researchers to talk about the condition and develop fresh ideas for potential cures. During the course of the workshop, participants discussed a number of promising research directions, including:

  • Electrical or magnetic stimulation of brain areas involved in hearing. Implantable devices already exist to reduce the trembling of Parkinson’s disease and the anxieties of obsessive-compulsive disorder. Similar devices could be developed to normalize the neural circuits involved in tinnitus.
  • Repetitive transcranial magnetic stimulation (rTMS). This technique, which uses a small device placed on the scalp to generate short magnetic pulses, is already being used to normalize electrical activity in the brains of people with epilepsy. Preliminary trials of rTMS in humans, funded by the NIDCD, are helping researchers pinpoint the best places in the brain to stimulate in order to suppress tinnitus. Researchers are also looking for ways to identify which people are most likely to respond well to stimulation devices.
  • Hyperactivity and deep brain stimulation. Researchers have observed hyperactivity in neural networks after exposing the ear to intense noise. Understanding specifically where in the brain this hyperactivity begins and how it spreads to other areas could lead to treatments that use deep brain stimulation to calm the neural networks and reduce tinnitus.
  • Resetting the tonotopic map. Researchers are exploring how to take advantage of the tonotopic map, which organizes neurons in the auditory cortex according to the frequency of the sound to which they respond. Previous research has shown a change in the organization of the tonotopic map after exposing the ear to intense noise. By understanding how these changes happen, researchers could develop techniques to bring the map back to normal and relieve tinnitus.
Thanks
https://invizear.com/hyperacusis/
https://www.hindutamil.in
https://www.medicalnewstoday.com
https://www.nidcd.nih.gov

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/tinnitus

Wednesday, November 25, 2020

Key Performance Indicators (KPIs)


Performance indicator is a type of performance measurement and is expressed as quantified amount, cost, or result of any process for indicating how much and how well the products or services are provided to customers during a given time.


Performance measurement involves determining what to measure, identifying data collection methods, collecting the data, and analysis of data. The major expected benefits for measuring performance are:

  • To learn and improve 
  • To control and monitor people & process 
  • To report externally and demonstrate compliance 
  •  

Being in a digital era we have opportunity to access virtually unlimited data and several parameters which may or may not be useful to us. In case of business performance, there should be the indicators which can quantify performance of process and people and help management to plan, control and monitor improvement activities. Such selective indicators are called Key Performance Indicators (KPIs).
Key Performance Indicators (KPIs)

One part of the performance management process is to translate the future state of affairs into long and short-term objectives, output and outcome performance indicators and targets against which performance and progress can be measured (Mackie, 2008).

 

Key Performance Indicators (KPIs) are instruments / tools used in performance management that monitor the performance of key result areas of business activities, which are absolutely critical to the success and growth of the business (smartKPIs.com, 2010).




Nowadays, key performance indicators (KPIs) are common management tools that enable managers to better understand their business and improve performance. Although their terminology may vary from one company to another (performance indicators, performance measures or KPIs), in essence all these terms have the same meaning. According to The KPI Institute, a key performance indicator is a measurable expression for the achievement of a desired level of results in an area relevant to the evaluated entity’s activity.

The field of performance management is a relatively new area, where tools and techniques may not be very well structured and terminology is sometimes ambiguous. Bringing more clarity in regards to key concepts can reveal a more efficient way of using KPIs.

Selecting KPIs is an important step in the process of measuring performance. In order to ensure the right KPIs are chosen for each objective, managers should have a wide understanding on what KPIs are. KPI typologies present various ways to look at performance indicators and create logical clusters. Grouping KPIs on specific criteria provides more clarity in regards to what is measured in relation to the objective assigned.


In terms of developing a strategy for formulating KPIs, the team should start with the basics and understand what  organizational objectives are, what is the plan on achieving them, and who can act on this information. This should be an iterative process that involves feedback from analysts, department heads and managers. As this fact finding mission unfolds, team will gain a better understanding of which business processes need to be measured with a KPI dashboard and with whom that information should be shared.

 

The development and use of the KPIs should form the basis for the analysis of an organisation’s current performance, its future requirements and the improving strategies required for ongoing success.





     

    The anatomy of a structured KPI includes:

     
  • A Measure – Every KPI must have a measure. The best KPIs have more expressive measures.

  • A Target – Every KPI needs to have a target that matches your measure and the time period of your goal. These are generally a numeric value you’re seeking to achieve.

  • A Data Source – Every KPI needs to have a clearly defined data source so there is no gray area in how each is being measured and tracked.

  • Reporting Frequency – Different KPIs may have different reporting needs, but a good rule to follow is to report on them at least monthly.

Why using KPIs?


  • Perspective: KPIs indicate the health, improvement and / or success of an organisation’s strategy, project, process or area of service delivery

  • Focus: KPIs are focused, relevant, measurable, repeatable and consistent

  • Evaluation: measurement of critical success factors

  • Management: support decision making process for performance management

  • Strategy implementation: KPIs create a powerful linkage between the strategy and the initiatives / activities.

 


Typology

The usage of KPIs can range from measuring the achievements of a department in relation to a business area or the enterprise overall. Based on the impact stage, we can have:

 


  • Input KPIs: used as input elements within a process or project, such as financial or human resources.

  • Process KPIs: used to improve a process, its efficiency and results: time variance, budget variance, employees training etc. 

  • Output KPIs: cost of a specific deliverable or functionality relative to plan, budget or benchmark, functional capacity relative to plan, budget or benchmark, usage factors, system downtime expressed as a percentage for all time and/or peak business hours etc.

  • Outcome KPIs: customer satisfaction, stakeholder satisfaction - used as benchmark comparisons with comparable agencies or private sectors organizations.

 


Various attributes can be used in examining, selecting, designing and using KPIs:


  • Financial / non-financial

  • Customer / process / learning and growth (Balanced Scorecard perspectives)

  • Lagging / leading / coincident

  • Inputs / process / outputs / outcomes

  • Binary / absolute / comparative / trend based

Example of a  KPI typologies is:

Qualitative vs quantitative – this is probably one of the most popular approach to defining KPIs. Usually, KPIs that measure personal traits and perceptions are considered qualitative, while the rest are quantitative. In practice, it all comes down to quantitative data when measuring a KPI, even if this data reflects qualitative aspects, such as opinions.

Examples:


  • Qualitative: # Customer satisfaction index, # International corruption index, # Service quality rating;

  • Quantitative: # Transactions processed per hour, % Orders delivered on time, # Production cycle time.


 

Rules for using KPIs

KPIs are a particular category of Performance Indicators and provide an organization with quantifiable measurements of factors that are important for long-time success. The skill in applying KPIs is in the selection of the optimum number and appropriateness of KPIs. This maximizes the benefit of using them whilst minimizing the cost of using them.

 

During the use and application of KPIs, certain principles should be taken in consideration:


  • KPIs should not be an end in themselves, but be considered as an aid to management. They are a start to a proper informed debate that should lead to a plan for improvement.

  • KPIs should be seen within their local context and have more a meaning as a comparison over time than as a comparison between organisations.

  • A set of KPIs should be balanced. For example, measures of efficiency should be set against measures of effectiveness and measures of cost against quality and user perception.

  • After being proposed and applied, KPIs should be reviewed and updated. The review determines the management utility of each indicator and the feasibility of getting source data for continuing use.

  • The targeted performance description, which is described in measurable terms through the KPIs, must be deployed to the organisational level that has the authority and knowledge to take the necessary action (smartKPIs.com, 2010).

 


References


  • Mackie, B. (2008), Organisational Performance Management in a Government Context: A Literature Review, available at: http://www.scotland.gov.uk/Resource/Doc/236340/0064768.pdf (accessed 12 December 2010). 

  •  smartKPIs.com (2010), KPIs, KRIs, PIs, metrics and measures, available at: http://www.smartkpis.com/pages/context/info-i8.html (accessed 16 August 2010).

  • smartKPIs.com (2010), Using KPIs, available at: http://www.smartkpis.com/pages/context/info-i13.html (accessed 16 August 2010).
  • www.integratingperformance.com

Tuesday, November 24, 2020

வாசிப்பு மனநிலை!



ஒருவரை மலையேற வைப்பது கூட எளிதானதுதான். அதை விடவும் கடினமானது புத்தகம் படிக்க வைப்பது. மக்கள் ஏன் புத்தகங்களை வெறுக் கிறார்கள் எனப் புரிந்துகொள்ளவே முடியவில்லை. எதற்குப் படிக்க வேண் டும்? புத்தகம் படித்து என்ன ஆகப் போகிறது? வெறும் காலவிரயம்தான் என படித்த தலைமுறைகூட ஆழமாக நம்புகிறது என்பதுதான் காலக் கொடுமை!
எனது நண்பர் உலகப் புத்தக தினத்தை முன்னிட்டு, தானே 100 புத்தகங்களை வாங்கிக் கொண்டு வீடு வீடாகப் போய் இலவசமாக புத்தகம் கொடுத்து படிக்க வைக்க முயன்றார்.
அவருக்கு என்ன நடந்தது தெரியுமா?
அடுக்கு மாடி குடியிருப்பில் ஒரு வீட்டுக்குப் போய் அவர் அழைப்பு மணியை அழுத்தியிருக்கிறார். கதவை திறந்த ஆள், ‘யார் என்ன..’ என எதையுமே கவனிக்காமல் ‘வேண்டாம் போ’ எனச் சொல்லி கதவை மூடிவிட் டார். அடுத்த வீட்டில், ‘இதை வெச்சிட்டு என்ன செய்றது? யாரும் படிக்க மாட்டாங்க; வேற ஏதாவது கிஃப்ட் இருந்தா குடுங்க…’ என ஒரு பெண் கேட்டிருக்கிறார்.
இன்னொருவர் வீட்டில், ‘புக்ஸ் எல்லாம் வேஸ்ட் சார். நாங்க நியூஸ் பேப்பர் கூட வாங்குறதில்லை…’ எனச் சொல்லி துரத்தியிருக்கிறார்கள். இப்படியாக 5 மணி நேரம் பல்வேறு குடியிருப்புகளில் ஏறி, இறங்கியும் அவரால் 10 புத்தகங்களைக் கூட இலவசமாக கொடுக்க முடியவில்லை.
ஒரு அடுக்கு மாடி குடியிருப்பில் இருந்து வெளியே வரும்போது அதன் காவலாளி அவரை அழைத்து, தனது பேத்தி படிக்க ஒரு புத்தகம் வேண்டும் எனக் கேட்டு வாங்கியிருக்கிறார். அவர் ஒருவரைத் தவிர வேறு யாரும் புத்தகத்தைக் கேட்டு வாங்கவே இல்லை.
நண்பர் விரக்தியோடு சொன்னார்: ‘‘அப்பா அம்மா புக்ஸ் படிச்சாதான் பிள்ளைகள் படிப்பாங்கன்னு நினைச் சேன். பெரியவங்களைப் படிக்க வைக் கிறது ரொம்ப கஷ்டம். எதையும் படிச்சிரக்கூடாதுன்னு பிடிவாதமா இருக்காங்க. அப்படியே பிள்ளை களையும் வளர்க்குறாங்க, இப்படி இருந்தா இந்த நாடு உருப்படவே உருப்படாது!”
இதுதான் நிதர்சனம். புத்தகம் படிக்க வைக்க நாடு தழுவிய ஓர் இயக்கம் இன்று அவசியமான தேவையாக உள்ளது.
மழலையர் பள்ளி ஒன்றின் ஆண்டு விழாவுக்குப் போயிருந்தேன். நிறையப் பெற்றோர்கள் வந்திருந்தார்கள். அதில் ஒருவர் கூட எந்த எழுத்தாளரையும் பற்றி அறிந்திருக்கவில்லை. எதைப் படிப்பது? எப்படி புத்தகங்களை தேர்வு செய்வது என்பதைப் பற்றியதாக அன்றைய கலந்துரையாடல் நடை பெற்றது.
அந்த நிகழ்வில் ‘மார்டிமர் ஜே அட்லர்’ எழுதிய ’ஹவ் டு ரீட் எ புக்’ (How to Read a Book) என்ற ஆங்கிலப் புத்தகம் குறித்துப் பேசினேன். 1940-ம் ஆண்டு வெளியான புத்தகம் அது.
‘புத்தகம் படிப்பது எப்படி?’ என்பது குறித்து விரிவாக எழுதப்பட்டது அந்தப் புத்தகம். நாம் ஏன் படிக்க வேண்டும்? எப்படி படிக்க வேண்டும்? புரிந்துகொள்வதில் உள்ள சிரமங்கள் எவை? அதை எப்படி அகற்ற முடியும் என்பதற்கான கையேடு போல இந்தப் புத்தகம் அமைந்துள்ளது.
மேலோட்டமாக வாசிப்பது, ஆழ்ந்து வாசிப்பது என இரண்டுவிதமான வாசிப்பு முறைகள் உள்ளன. பொதுவாக செய்தி களை, தகவல்களை மேலோட்டமாக வாசிக்கிறோம். தீவிரமான கட்டுரைகள், கவிதைகள், நாவல்கள், அறிவியல் சிந்தனைகளை ஆழ்ந்து வாசிக்கிறோம்.
பொழுது போவதற்காக வாசிப் பது ஒருவிதம். அறிவையும், அனுப வத்தையும், ஆளுமையையும் வளர்த் துக்கொள்ள வாசிப்பது இன்னொரு விதம். வாசிப்பின் குறிக்கோள்தான் எதை வாசிக்கிறோம் என்பதை தீர்மானிக்கிறது.
எந்த ஒன்றையும் கற்றுக்கொள் வதற்கு இரண்டு வழிமுறைகள் உள்ளன. ஒன்று, ஆசான் வழியாக கற்றுக்கொள்வது. மற்றது, நாமாக கற்றுக் கொள்வது. இந்த இரண் டும் சிலவேளைகளில் இணைந்து செயல்பட வேண்டியிருக்கும். நாமாக ஒன்றைக் கற்றுக்கொள்வதுதான் வாசிப்பின் முதல் செயல். புத்தகம் ஓர் அரூப ஆசிரியன். அதில், குரல் மட்டுமே ஒலிக்கும்; ஆளைக் காண முடியாது.
ஆரம்ப நிலை வாசிப்பு, தேர்ந்த வாசிப்பு, பகுத்தாயும் வாசிப்பு, முழுமையான ஆழ்ந்த வாசிப்பு என வாசிப்பில் நான்கு நிலைகள் இருக்கின்றன.
அறிவியல் புத்தகங்களை எப்படி படிப்பது? தத்துவப் புத்தகங்களைப் பயில்வது எப்படி? புனைக் கதைகள், நாவல்கள் மட்டும் ஏன் விரும்பிப் படிக்கப்படுகின்றன? கவிதைகள் ஏன் எளிதில் புரிவதில்லை? வரலாற்று நூல்களை வாசிக்க ஏன் சிரமமாக உள்ளது… என்பதை குறித்து, தனித் தனி கட்டுரைகளாக விரிவாக எழுதி யிருக்கிறார் மார்டிமர்.
எந்தப் புத்தகம் குறித்தும் முன்முடிவு கள் தேவையற்றவை. புத்தகத்தைத் தேர்வு செய்வதற்கு அது குறித்த அறிமுகமும் பரிந்துரைகளும் மிகவும் அவசியம். ஆரம்ப நிலை வாசகர்கள் 50 பக்கங்களுக்குள் உள்ள புத்தகம் ஒன்றை தேர்வு செய்து படிக்கப் பழகி னால், அதை முழுதும் படித்து முடித்து விடுவார்கள். அதை விடுத்து 1,000 பக்க புத்தகத்தைப் படிக்க ஆரம்பித்தால், அதை முடிக்க முடியாததோடு புத்தகம் படிப்பதன் மேலேயே வெறுப்பு ஏற்பட்டுவிடும்.
ஜப்பானியர்கள் எதையும் படக் கதை வடிவில் படிக்கிறார்கள். இதனால் படிப்பது எளிமையாவதோடு வேகமாக வும் படிக்க முடிகிறது. கோட்பாடுகள் சார்ந்தப் புத்தகங்களைப் படிக்கும் முன்பு கோட்பாடுகள் யாரால், எப்படி, எதற்காக உருவாக்கப்பட்டன என்பதை அறிந்துகொள்ள வேண்டும். வரலாற்று நூலை வாசிக்கும் முன்பாக வரைபடங் களைத் துணைக்குக் கொள்ள வேண்டும். அறிவியல் சிந்தனை களைப் புரிந்துகொள்ள ஆதார விஷயங்கள் தெரிந்திருக்க வேண் டும். கவிதையை ரசிக்க கற்பனை வேண்டும்... என படிப்பதற்கு நம்மை எவ்வாறு தயார்படுத்திக்கொள்ள வேண்டும் என்பதையும் மார்டிமர் வலியுறுத்துகிறார்
ஒரு புத்தகத்தை எப்படி படித்தால் நினைவில் நிற்கும்? படித்த விஷயங் களை எப்படி குறிப்பு எடுத்து வைத்துக் கொள்வது என்பதற்கும் உதவிக் குறிப்புகள் கொடுக்கிறார் இவர்.
மகாபாரதம், ராமாயணம், ஒடிஸி போன்ற இதிகாசங்களை வாசிப்பது என்பது ஒரு தனி அனுபவம். ஒரு நாவல் அல்லது கவிதைப் புத்தகம் வாசிப்பதில் இருந்து முற்றிலும் மாறுபட்ட மகிழ்ச்சியும் பல்வேறுபட்ட உணர்வெழுச்சிகளும் தரக் கூடியது.
இதிகாசங்களை வாசிப்பது எளிதான தில்லை. ஆயிரக்கணக்கான பக்கங்கள் கொண்டது. ஆகவே பொறுமையும், ஆழ்ந்த வாசிப்பும் மிக அவசியம். இதி காசத்தின் கட்டமைப்பு மிக முக்கிய மானது. அதன் ஒவ்வொரு பகுதியும் தன்னளவில் முழுமையானது. அதே நேரம் ஒன்று சேரும்போது விரிந்த அனு பவம் தரக் கூடியது. ஆகவே, அந்தக் கட்டமைப்பின் ஆதாரப் புள்ளியை அறிந்துகொள்வது அவசியமானது.
இதிகாசம் ஒரு பிரம்மாண்டமான பேராலயம் போன்ற தோற்றம் கொண் டது. அதற்கு நிறைய உள்அடுக்குகளும், குறியீட்டு தளங்களும், உபகதைகளும், தத்துவ விசாரங்களும் இருக்கின்றன. அதைப் புரிந்துகொண்டு படிக்கும்போது தான் முழுமையான வாசிப்பு சாத்தியப்படும்
வாரம் ஒரு புத்தகம். மாதம் நான்கு புத்தகம்… என்ற இலக்கோடு தொடங் குங்கள். நிச்சயம் அது வளர்ச்சியடையும் என்கிறார் மார்டிமர். எனது சிபாரிசும் அதுவே!
- எஸ். இராமகிருஷ்ணன்,
எழுத்தாளர்